JivE 31.07.2005 01:33:21 | |
---|
Elikkä haussa olis pedaaleita joilla saa aikaan todella hämyisiä, utuisia ja outoja clean soundeja. Kiitos! |
Hannu H. 31.07.2005 01:42:13 | |
---|
Chorusta tai Phaseria. Ehkä myös joku modulaatio efekti... Vaikka bossin phase shifter. Joku muu kertokoon sitten äärimuiluttimista. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Dr. Muff 31.07.2005 03:23:20 | |
---|
Nyt haetaan Roger Mayerin Voodoo Vibeä!! Hieno, kuulas ja mahtava soundi. Munsta hienoin modulaatio mitä koskaan on tehty. Jos Hendrixin Machine Gun tai Pink Floydin Time miellyttää on ko pedaali juuri oikea. Myös Voodoo Labin Micro Vibe toimii. Tuumasta toiseen. |
ninos 31.07.2005 03:25:59 | |
---|
chorus+delay :P
mä tykkään! Kitaristi ei tunne sanaa MAHDOTON
Jukka-Pekat #3. |
this1sux 31.07.2005 13:00:00 | |
---|
vaikka jo ehdotetut chorus ja delay lienevät särön jälkeen niitä yleisimpiä efektejä ja voivat tuntua tylsiltä ehdotuksilta, niin niilläkin voi tehdä paljon erilaisia juttuja kikkailemalla. chorus ei ole efekti omaan makuuni, mutta delaylla saa hauskoja juttuja aikaan esimerkiksi pistämällä delayn feedbackin mahd pitkäksi niin, että se ei lopu oikeastaan koskaan. vielä kun volumepedaalilla tekee fade-in-tyyppisiä juttuja niin alkaa tulla jo melko hämyistä kamaa. jos joku jaksoi keskittyä robert frippin juttuihin G3-04, niin siinä oli hämärää taustaa jne, vaikkakaan siinä mielenkiintoa ei välttämättä riittänyt ihan puoleksi tunniksi. kaverillahan toki oli kyllä vähän muutakin vehjettä kuin volumepedaali ja delay :) niilläkin kyllä pärjää, mutta harjoittelua se vaatii, että saa mitään käyttökelpoista aikaan. alex |
Vainhaalee 31.07.2005 14:51:37 (muokattu 31.07.2005 14:51:53) | |
---|
Yhdyn edelliseen... Ainakin tuon Frippin osuuden verran... Olikos ne jtn Soundscopeja vain Sounscapeja mitä se siellä veteli? Katso mitä panet suuhun... |
Tony Narrows 31.07.2005 14:56:02 | |
---|
No jos hämyisyyttä kaivataan niin itse ainakin olen kokeilut seuraavia efektejä: Flanger Phaser Filters wah wah (johonki tiettyyn asentoon jätettynä) harmonizer (ei ehkä sointuja soittele, mut saa aika hämyjä aikaseksi kuitenki) :D Ring modulator Chorus Tremolo (erittäin nopeaksi) ..ja paljon kaikua (tummaa), ni saadaan syvyyttä lisää :D tai delaytä paljon (feedback) Alias Tonza |
trih 31.07.2005 16:07:37 | |
---|
Itse panostaisin mieluummin syntikkaan ja pitäisin kitaran kitarana. Kunnon analogimallintava syntsa tuottaa sen verran ääniä ettei tarvi niitä pedaaleita hankkia :D Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
JulliH 31.07.2005 17:23:47 | |
---|
Meikäläisen multiefektipolkimesta ei kyllä miellyttävää chorusta irtoa. Sen sijaan flangeri on kaikissa cleaneissa mukana =). Myös wah-wahilla saa mukavasti väriä soundiin että sitä kantsii kokeilla. Nämä kommentit siis Korgin ax1g:n kanssa soittavalta. -Life´s a bitch and then you die |