Aihe: Voiko laittaa sekä passiivisen että aktiivisen mikin kitaraan?
1
7-kielinen mies
30.07.2005 15:34:39
Elikkäs vaihdan tässä parhaillaan EMG-81 tallaan ja kävin kyselemässä tosta yhdestä musaliikkestä vähän vinkkejä. Se kaveri sielä meinas, että en voi käyttää ku tota 81 tallassa ja toi EMG-Hz jäis vaan koristeeks tohon kaulamikiks tai sit toinen vaihtoehto ois vaihtaa 85 sen Hz:n tilalle.
Joka tapauksessa aattelin että onko kenelläkään toiminnassa sekä aktiivinen että passiivinen mikki tai pystyykö moista kytköstä yleensäkkään ottaen toteuttamaan? Ja mitä nois tinauksissa pitää ottaa sitte huomioon?
janik
30.07.2005 16:43:29
Saa ne toimimaan mutta se passiivinen jää pahasti jalkoihin!
-------------------------Fahrenheit
fox
30.07.2005 16:49:43

Ja mitä nois tinauksissa pitää ottaa sitte huomioon?

Tulee vähän muitakin ongelmia tuollasessa yhdistelmässä.. Aktiivi- ja passiivimikit käyttää erikokoisia potikoita mm. Ja tosiaan, siinä yhteiskäytössä (molemmat mikit päällä) tulee kyllä ongelmia erilaisten ulostulotehojen kanssa, myös mahdolliset häiriöt on mahdollisia, mutta toki saa kokeilla.
Jos olis esim. erilliset tonet ja volumet niin helpottaa, toimivuus voi sitten olla ei-toivottua..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
broken soul
30.07.2005 16:52:38
eikö 85 oo yleensä tallassa ja 81 kaulassa ?
ja sitä mäkin ajattelin että voi jäädä paljon hiljasemmaks passiivimikki, mut ei kyllä omaa kokemusta ole.
Can you see that I'm only a broken soul....?
fox
30.07.2005 16:55:21

ja sitä mäkin ajattelin että voi jäädä paljon hiljasemmaks passiivimikki, mut ei kyllä omaa kokemusta ole.

Juu, yleensä laitetaan ( tai siis ne mitä mä olen laittanut) molemmat aktiiveiksi, tahi sitte molemmat passiiveiksi.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Velli
30.07.2005 17:02:10
Kyllä niitä voi yhdessäkin käyttää, mutta se passiivinen ei ole tosiaan outputiltaan ihan samaa luokkaa aktiivisen kanssa. Mulla on yhdessä kitarassa emg 81 tallassa ja Dimarzio Evolution kaulassa ja ne toimivat ihan kelpoisasti yhdessä. Tuossa Evolutionissa on tosin ihan älyttömästi outputia, jotenka se vähän kompensoi niiden eroa.
janik
30.07.2005 17:02:13

Eikös ne mahtais usemmiten olla toisinpäin.
-------------------------Fahrenheit
-AK-
30.07.2005 17:14:24
Aktiivit ja passiivit tarvinnevat omat potikkansa. Muuta ongelmaa ei liene. Lisäksi olen ulkomaiden foorumeilta huhuja kuullut, tarkemmin sanottuna kokemuksia, siitä että passivipotikat aktiiviemg:tten kanssa toimisivat ennemmin pelkkänä killswitchinä. Omakohtaista kokemusta ei moisesta ole.

Ja emg:den sijoittelu on vain makuasia. Kirkkaampaa saundia paikkaan haluava laittaa 81:n, tummemmasta tykkäävä 85:n. Noin suunnilleen.
7-kielinen mies
30.07.2005 17:36:09
Aktiivit ja passiivit tarvinnevat omat potikkansa. Muuta ongelmaa ei liene. Lisäksi olen ulkomaiden foorumeilta huhuja kuullut, tarkemmin sanottuna kokemuksia, siitä että passivipotikat aktiiviemg:tten kanssa toimisivat ennemmin pelkkänä killswitchinä. Omakohtaista kokemusta ei moisesta ole.

Ja emg:den sijoittelu on vain makuasia. Kirkkaampaa saundia paikkaan haluava laittaa 81:n, tummemmasta tykkäävä 85:n. Noin suunnilleen.

Munkin käsityksen mukaan 81 on yleensä tallassa no anyway sinne mä sen itekki tyrkkäsin.

Tuota juuri epäilinkin että pitäs rueta porailleen skebaan reikiä ja se ei oikeen innosta. Toisaalta en yleensä pidä switchiä keskiasennossa vaan aina jommassa kummassa "laidassa", joten siinä mielessä ei ilmeisesti pitäisi olla mitään ongelmia(?).
Mutta joka tapauksessa taidan jättää tuon kaulamikin vain koristeeksi ja ostan ton 85 sitte ku on rahaa...
-AK-
30.07.2005 17:56:29
Munkin käsityksen mukaan 81 on yleensä tallassa no anyway sinne mä sen itekki tyrkkäsin.

Tuota juuri epäilinkin että pitäs rueta porailleen skebaan reikiä ja se ei oikeen innosta. Toisaalta en yleensä pidä switchiä keskiasennossa vaan aina jommassa kummassa "laidassa", joten siinä mielessä ei ilmeisesti pitäisi olla mitään ongelmia(?).
Mutta joka tapauksessa taidan jättää tuon kaulamikin vain koristeeksi ja ostan ton 85 sitte ku on rahaa...

No jos kitarassa on kaksi potikkaa, niin sitähän voi laittaa molemmille oman volumen. Toisaalta sitä luulisi voivan laittaa mikin ilman potikoita, pelkän kytkimen kautta. Aina kun se on päällä on volyymit täysillä. Yleensä kyllä EGM:n käyttäjillä näin on, mitä olen havainnoinut. Tullee hiukan kirkkaampi saundikin.

Ja yleinen ideahan on ollut, mitä EMG itsekin mainostaa, laittaa 81 tallaan. Mutta näin ei ole mikit kaikilla, suurista nimistä esim. Jeff Hannemanin #1 Jacksonissa on 85 tallassa. Itsekin siihen luultavasti päätyisin, jotenkin tuntuisi tasapainoisemmalta setiltä jos oisi tummempi tallassa ja kirkkaampi kaulassa, jos on eri mallia.
h.e.k.a
30.07.2005 23:17:37
Tällaisella saat boostattua passiivimikkiä sen verran, että se toimii (ainakin kohtuullisesti) aktiivisen kanssa:

http://www.emginc.com/downloads/wiringdiagrams/PA2.pdf

Voit itse päättää boostaako se kokonaisulostuloa vai ainoastaan sitä passiivimikkiä...

(toisaalta samalla vaivalla vaihtaa toisenkin mikin aktiiviseksi)
"I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osborne
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)