tervehdys, täälläkin varmaan on porukkaa, joka soittelee Buddan vahvistimilla. Olkaapa hyvät, sana on vapaa. Kertokaapa kokemuksia ja mielipiteitänne kyseisistä vehkeistä. Ennen kaikkea soundiin liittyvät luonnehdinnat kiinnostavat. Eniten olen miettinyt 18-wattista Superdrive-comboa, 1x12" tai 2x10" kaiuttimilla. |
Kysy nimimerkiltä Methis. Tulempa ennenku kysytään. Mä en oikeen tiedä mitä tässä mun Superdrive 30w 1x12" combosta sanois ;) Ei viittis liikaa hehkuttaa, liika hehkuttaminen ei koskaan kuullosta hyvältä. Nono, clean-kanava on varsin nätti AC30-tyylinen. Dynamiikkaa piisaa ja tarpeen tullen dynamiittiakin. Riittää voimaa pelkästään tällä kanavalla jos niikseen tulee. Enkä tarkoita välttämättä särön määrää, vaan ihan noin yleensä. Tarvittaessa siitä lähtee tosi pehmeät ja kuulaat cleanit ulos. Eritoten tällä kanavalla huomaa erilaisten mikkien ja kitaroiden erot. Huomaa hyvin kuinka erilailla voi soida kaksi kohtuu samanlaista soitinta. Toisille se on huono toisille ei. Mä tykkään siitä, sen takia erilaisia kitaroita ostetaankin. Tätä kanavaa kun käy runttaamaan vähän kovemmin niin löytyy jo nättiä rosoa. Aivan mielettömän maukasta sellaista. Ja kitaran volumepotikalla kun säätää volaa pienemmälle löytyy se clean osio sieltä taas. Drive-kanava on varsin mukava pakkaus. Vaikka enemmän tätä kanavaa käytänkin niin tuntuu paljon vaikeemmalta sanoa tästä mitään. Se pitää ite tuntea ja kokeilla. Tarvittaessa pehmeää säröä ja tarvittaessa kunnon voimakasta ja aggressiivista säröä. Itse harvoin käännän drivea yli kello kahden, koska sitä pienempikin särö riittää mulle mainiosti. Dynamiikkaa löytyy täältäkin. Todellakin on väliä lyötkö niitä kieliä lujaa vai silitätkö niitä. Varsin mukavan paksua soundia saa aikaan. Buddat on aika tummasoundisia pelejä, jos on tottunut kirkkaampaan vahvistimeen niin voi olla hyvinkin mahdollista että sitä trebleä tulee käännettyä liikaa. Mutta on niitä tummempiakin vahvistimia olemassa. Vaikka noita säätimiä ei niin kauheesti ole, niin tää on kyllä erityisen monipuolinen vahvistin. Itseasiassa tähän mä en mitään namiskaa kaipaisi lisäksi enää. Missäspäin kysyjä asustelee? Mietin vain jotta jos jossain lähitienoolla niin tule ihmeessä koeajamaan. Saat testailla ihan rauhassa ja erilaisilla kitaroilla jos kiinnostaa. Kysy ihmeessä lisää jos mieleen tulee jotain. Yritän parhaani mukaan vastailla. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Tere! Mulla on Budda Twinmaster 1x12. Aiemmin soittelin Koch Twintonella. Tuohon Kochiin verrattuna Budda on jotenkin isomman kuuloinen laite. Koch oli kyllä tosi monipuolinen ja hieno peli, mutta Buddassa kiehtoo sen yksinkertaisuus ja samalla kuitenkin moneen taipuva saundimaailma. Budda tosiaankin on sellainen, joka toistaa kitaran omaa saundia. Tuota vahvistinta on tullut soiteltua monilla eri kitaroilla ja kaikilla tuo vahvistin on kuulostanut hyvältä, mutta kuitenkin erilaiselta. Tosi vaikeeta selittää tuollaisia "äänimaailmajuttuja". Buddaa ei tarvitse ruuvailla, senkun vain soittelee. Käytän yleensä normal-kanavaa ja säröt otan sitten BJF:n Baby Blue Overdriven kautta. |