Aihe: Washburn GT-2 irtonaisten johtojen kolvaus..
1
Sir Zephyr
25.07.2005 15:44:37
Olisin voinut laittaa aloittelijat ostastolle, mutta pistin nyt tänne..

Eli osaisiko joku kertoa kuinka saan vanhan kitarani tonen säädön toimimaan.. Johtoja kun on lähtenyt irti vuosien saatossa.. Käsittääksen mikrofoneilta tulee yksi harmaa johto (+) volumen säätöön lisäksi vierestä tulee toinen musta johto (tallasta?) joka on siis käsittääkseni maajohto(-)
Tällä hetkellä se on kolvattu volymen-säätöön. Se oli kitaran saadessa irto, joten sen oikeinasennnuksesta en ole varma(surina ainakin vähini puoleen). Eli se tärkein kysymys: Volume säädöstä lähtee yksi harmaa piuha jonka sisällä on kaksi ohutta piuhaa: Kuuluuko näiden piuhojen mennä tonen säädolle, vai jonnekkin muualle, olen koittanut tätä, mutta en ole saanut tonea toiminaan.. voi olla kolvaus virhekkin..?
En tiedä ymmärsikö kukaan, mutta kysykää toki tarkennuksia jos jotain jäi epäselväksi. Ja kiitos vastauksesta jo etukäteen..
Sir Zephyr
29.07.2005 22:52:25
Eikö kellään tosiaan ole tietoa noista johtojen kulusta? Vai onko selostus liian epäselvä. Kitarahan oli siis Washburn Bt-2, eikä mikään GT-2, typo...
-septimisti-
29.07.2005 23:03:44
Nimimerkki gypsyn oma-kuvassa tais olla jonkinlainen shema noista kytkennöistä. Mikkivalmistajien sivuilta ainakin löytyy lisää.

En nyt osaa enempää sanoa. Ite tossa jokin aika sitten laitoin mikit mikittömänä pari vuotta pölyttyneeseen vaneri-stratoon. Helvetti mitä röytämistä, tinaa roiskuu kaikkialle ja johdot on miten sattuu. Sain mä lopulta talla ja kaulamikin toimimaan kun olin kerran jo muka kolvannut kaiken oikein ja pistänyt pleksin ja kielet paikoilleen vain huomatessani vahvariin kytkeytymisen jälkeen kitaran olevan eloton.

No, soundi on yllättävän hyvä. Jääkaappimagneetteina toimineet entwhistle whitet olivat maineensa arvoiset.

Juu, no toivottavasti saat tonet ynnä muut toimimaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)