Aihe: Mikä on järkevä hinta käytetylle PRS Custom 22:lle?
1 2
sihvoh
01.07.2005 18:48:59 (muokattu 01.07.2005 18:49:19)
Elikkä jo otsikko tuon kertoo, että etsin sellaista kohtuuhintaa, mikä kannattaisi maksaa PRS Custom 22 mallista, jossa on linnut, 10-top ja on myös hyväkuntoinen, jne.. vuosimalli lienee 2000.

Tai ehkä olisi parempi unohtaa koko juttu.. :-)

(Kuola vaan valuu.. tällä hetkellä..)
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
G-mies
01.07.2005 20:30:41 (muokattu 01.07.2005 20:31:04)
No minä voisin aloittaa arvailun heittämällä kehiin suunnilleen välin 2100-2400, riippuen aika lailla väristä...
"Hard work often pays off after time, but laziness always pays off now."
Pertsi
01.07.2005 23:32:49 (muokattu 01.07.2005 23:45:36)
Maailmanhintoja katsomalla alle 2k . Mistä ostamassa ? Jenkeistä alle 1500.
Antroid
02.07.2005 00:07:33
Pertsi, sun on pakko laittaa linkki tohon sun avatarin kuvaan...:p
Pertsi
02.07.2005 00:35:29 (muokattu 02.07.2005 02:36:25)
Katsele ebay / palstat / google hintoja löytyy
Tee
02.07.2005 01:43:52
Pertsi, sun on pakko laittaa linkki tohon sun avatarin kuvaan...:p

Mulle kans :)
:K
Olli S.
02.07.2005 21:01:57

Suomen hintataso tuntuisi olevan 2500 ja jopa yli. Tuo 10-top ja linnut nostavat jonkin verran hintaa. Tiptopissa muistelisin hintaluokan olevan aika sama. Saanko udella, että kummalla kaulaprofiililla tuo on?
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
sihvoh
03.07.2005 12:34:27
Saanko udella, että kummalla kaulaprofiililla tuo on?

Wide-fat, elikkä omasta mielestäni paremmalla profiililla.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Olli S.
04.07.2005 14:06:32

Wide-fat, elikkä omasta mielestäni paremmalla profiililla.

Niin minustakin noista. Tosin Regular on oma suosikkini ;)
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
McNulty
04.07.2005 14:11:40 (muokattu 04.07.2005 14:13:47)
Tosin Regular on oma suosikkini ;)

Ahh... hengenheimolaisia, sielunveljiä... Regular über alles sanoisi Nietzschekin :)

Itse sanoisin hintahaarukaksi sellaisen 1200-1800e. Tentop custom 22:sta saa 100e "rahdeilla" jenkkilästä sellaiseen sopuisaan 1500e hintaan. Eli jos tuohon sit laitetaan vielä 2-300e tätä suomilisää niin varmaan ollaan aika lähellä totuutta.

edit. Tuo PRS:n myyminen Suomessa jollain 2500e on lähes mahdotonta :) Sen verran mitä olen ystäväpiiristä seurannut niin PRS:n saaminen myydyksi edellyttää kohtuullisen sinnikästä myyntityötä, lähinnä juuri sen hinnan takia. Jokaiselle tuollainen PRS varmaan kelpaisi, mutta ei kuitenkaan 2500e hintaan.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Olli S.
04.07.2005 15:39:43 (muokattu 04.07.2005 15:40:13)

Ahh... hengenheimolaisia, sielunveljiä... Regular über alles sanoisi Nietzschekin :)

Itse sanoisin hintahaarukaksi sellaisen 1200-1800e. Tentop custom 22:sta saa 100e "rahdeilla" jenkkilästä sellaiseen sopuisaan 1500e hintaan. Eli jos tuohon sit laitetaan vielä 2-300e tätä suomilisää niin varmaan ollaan aika lähellä totuutta.

edit. Tuo PRS:n myyminen Suomessa jollain 2500e on lähes mahdotonta :) Sen verran mitä olen ystäväpiiristä seurannut niin PRS:n saaminen myydyksi edellyttää kohtuullisen sinnikästä myyntityötä, lähinnä juuri sen hinnan takia. Jokaiselle tuollainen PRS varmaan kelpaisi, mutta ei kuitenkaan 2500e hintaan.

Totta tuokin, Euroopan hintataso vaan näyttää olevan pitkästi yli 2000 euroa. Jenkki-hinnat ovatkin kohtuulliset. Siihen tosin tilatessa pitää vielä verot sun muut päälle, joten ei enää niin "halpaa" olekaan. Tuommoisen 10-top Custom 22 linnuilla saa pienen tinkimisen jälkeen jenkeistä uutenakin alle 2000 euron (puhun kokemuksesta), mutta siihen veroa ja tulleja 500 + 150-200 euroa toimituskuluja, niin lähennellään jo 3000. Jos saat alle 2000 Suomesta niin erittäin hyvä, itse en vaan ole yhtään sellaista vielä nähnyt.

Edit. Regular on kyllä parhautta :)
Juzzu
04.07.2005 16:31:46
Regular se ois munkin makuun, mutta WT on omassa, sen kanssa on elettävä. Ellei joku sitä halua ostaa...
Read My Scars
McNulty
04.07.2005 21:36:06
Siihen tosin tilatessa pitää vielä verot sun muut päälle, joten ei enää niin "halpaa" olekaan.

Ei käytetystä tarvitse mitään veroja maksaa... tai jos pitää niin sanoo myyjälle, että lyö mukaan kuitin jossa lukee vaikka 25% oikeasta kauppahinnasta. Ajattelin vain sitä, että harva maksaa veroja, esim. jos oma kitara on jäänyt jenkkeihin ja se sieltä takaisin Suomeen postitetaan. (suuri osa omista tavaroistani tuli postissa ja niistä ei kyllä mitään veroja tahi muitakaan maksuja tarvinnut maksaa)

Ilmeisesti kuitenkin tarkoitit uuden ostamista tahi jostain liikkeestä missä mennään kuittien kanssa 100% protokollan mukaan? :)

...pienen tinkimisen jälkeen jenkeistä uutenakin alle 2000 euron (puhun kokemuksesta), mutta siihen veroa ja tulleja 500 + 150-200 euroa toimituskuluja, niin lähennellään jo 3000.

Uuden ostaminen onkin asia erikseen. Ebayta kannattaa suosia ja sopia myyjän kanssa toimituksesta :)

Jos saat alle 2000 Suomesta niin erittäin hyvä, itse en vaan ole yhtään sellaista vielä nähnyt.

Totta... PRS:n hinnat ovat ihan järjettömät täällä pohjolassa... en kyllä ymmärrä miksi. New Yorkista sai jollain 1500e käytetyn 10top customin... mitäs nuo lentoliput jenkkeihin maksaa nykyään? jollain 500-600e varmaan pääsee edestakas ihan näppärästi. Eli siis 2000e skeba :)

Edit. Regular on kyllä parhautta :)

Näino!!
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Olli S.
04.07.2005 21:39:27

Ei käytetystä tarvitse mitään veroja maksaa... tai jos pitää niin sanoo myyjälle, että lyö mukaan kuitin jossa lukee vaikka 25% oikeasta kauppahinnasta. Ajattelin vain sitä, että harva maksaa veroja, esim. jos oma kitara on jäänyt jenkkeihin ja se sieltä takaisin Suomeen postitetaan. (suuri osa omista tavaroistani tuli postissa ja niistä ei kyllä mitään veroja tahi muitakaan maksuja tarvinnut maksaa)

Kyllä käytetyistä pitää maksaa. Tuo pienemmän summan laittaminenkaan ei kuulemma usein toimi. Ketkuja nuo tullimiehet... Toit sitten uutta tai käytettyä, niin varmin tapa on tuoda se käsimatkatavarana, eikä sitenkään kuulemma täysin varmaa. Omalla kohdalla tuo onnistui.
McNulty
04.07.2005 21:49:15
Kyllä käytetyistä pitää maksaa.

Tässä tapauksessa se on tullin asia toteennäyttää että olen esim. tietyn summan ko. soittimesta maksanut minkä mukaan se tullataan. He voivat jotain kuittia kysyä, johon minä voin sanoa että sellaista ei ole... kuten ei ehkä kaikissa tapauksissa olekaan. Jännää on se että tulli voi tuulesta temmata väitteen että "olet ostanut tämän soittimen" vaikka se oikeasti olisikin ihkaoma. Kyseessä on oikeusmurha! :)
Olli S.
04.07.2005 21:56:30

Tässä tapauksessa se on tullin asia toteennäyttää että olen esim. tietyn summan ko. soittimesta maksanut minkä mukaan se tullataan. He voivat jotain kuittia kysyä, johon minä voin sanoa että sellaista ei ole... kuten ei ehkä kaikissa tapauksissa olekaan. Jännää on se että tulli voi tuulesta temmata väitteen että "olet ostanut tämän soittimen" vaikka se oikeasti olisikin ihkaoma. Kyseessä on oikeusmurha! :)

Näinhän sitä terveellä järjellä ajattelisi, mutta kuuleman mukaan löytävät aika kätevästi käyvän arvon tavaralle. Itse en tiedä, kuinka vaikea niiden kanssa on asiasta vängätä, kun ei ole omakohtaista kokemusta, vaan kaikki pahimmat esimerkit ovat toisen käden tietoa. Nämä kuitenkin varoituksena, että kaikkeen kannattaa varautua ulkomailta ostaessa.
McNulty
04.07.2005 22:24:19
Näinhän sitä terveellä järjellä ajattelisi, mutta kuuleman mukaan löytävät aika kätevästi käyvän arvon tavaralle.

On ne aika guruja :)) Pysyisivät lakossa vaan :)

Itse en tiedä, kuinka vaikea niiden kanssa on asiasta vängätä, kun ei ole omakohtaista kokemusta, vaan kaikki pahimmat esimerkit ovat toisen käden tietoa. Nämä kuitenkin varoituksena, että kaikkeen kannattaa varautua ulkomailta ostaessa.

Toki näin... hyvä pitää mielessä että vaikka kuinka on hyviä kokemuksia niin ei sen tartte kuin kerran napsahtaa :) Sit ketuttaa... Itse tosin toin ennen WTC:tä ihan koneen matkustamossa tuon Giban LPC:n, nykyään en ole edes viitsinyt kokeilla. Viimeksi serkku lähetti jenkeistä kitaran kaverilleni ja se onnistui ongelmitta.
Olli S.
04.07.2005 22:39:25

On ne aika guruja :)) Pysyisivät lakossa vaan :)

Toki näin... hyvä pitää mielessä että vaikka kuinka on hyviä kokemuksia niin ei sen tartte kuin kerran napsahtaa :) Sit ketuttaa... Itse tosin toin ennen WTC:tä ihan koneen matkustamossa tuon Giban LPC:n, nykyään en ole edes viitsinyt kokeilla. Viimeksi serkku lähetti jenkeistä kitaran kaverilleni ja se onnistui ongelmitta.

Niinpä :) Kyllä ainakin Bostonista lennettäessä sai pienen debaatin jälkeen tuotua British Airwaysissä ihan matkustamossa.
Crossroad
29.07.2005 21:00:09
mitenhän tuo torilla myynnissä oleva custom 22 artist malli 2600e ja rapiat päälle..mitä olennaista eroa perinteiseen custom 22:seen..houkuttaisi kovasti tuo..
McNulty
30.07.2005 11:47:45
mitenhän tuo torilla myynnissä oleva custom 22 artist malli 2600e ja rapiat päälle..mitä olennaista eroa perinteiseen custom 22:seen..houkuttaisi kovasti tuo..

Artist-packageen kuuluu linnut otelaudassa, kullatut osat, 10-top loimuvaahterakansi muistaakseni, ruusupuinen viilu lavassa ja jonkin sortin laukku tais olla kanssa. Noh, kyllä se Artist Package PRS:n sivuilta löytyy. Eipä tuossa varmaan kauheasti muuta eroa sitten olekaan... ulkonäöllisiä seikkoja.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)