opaa 01.08.2005 12:48:16 (muokattu 01.08.2005 13:11:51) | |
---|
Elikkä mä oon kohta hankkimassa mun Gibsonin LP spesiaaliin uutta räväkkää mikitystä ja nyt oon vaihtoehtoja katellu ja eniten vakuuttanu tää yhdistelmä. Soittelen tollasta vanhemmantyylistä rock n' rollia tuhdilla saundilla mutta ei liikaa säröä pilaamassa sitä. Mitä mieltä ootte mikeistä? Ja ei kai nuo mikit lähde kiertämään helposti tms? Jos niihin laittais metallikuoret nii vaikuttaisko saundiin tai lähtiskö kiertää helpommin? Kyl noi mikit tollasenaankin on tietysti ihan kauniit mut mä vaan tykkään enemmän kuorellisista. Nii joo sori mä tiedän et näistäki on jauhettu pitkin aikaa ja samoja kysymyksiä/vastauksia varmaankin on ripoteltu jokapuolelle tänne mut kuitenki.. |
Miikathebest 01.08.2005 14:21:38 (muokattu 01.08.2005 14:22:47) | |
---|
Ostin itse kitaraprojektiin juuri tuon setin. Projektin jäätyessä laitoin jb:n krameriin, ja ainakin vaahtera/leppä -kitarassa siitä tulee mielestäni liian terävä soundi. Jazz lojuu vielä paketissaan. Kitarassa johon mikki oli alun perin tarkoitettu on lehmusrunko, ja olisi tarkoitus tehdä vaahterakaula, joten siinä jb ei varmaankaan sitten tuota ihan niin terävää yläpäätä. |
opaa 01.08.2005 15:02:39 | |
---|
No mä nimenomaan haen kirkasta ja voimakasta tuhtia saundia mun kitaraan tallaan eikä JB varmaankaan mun LPssä kuulosta liian terävältä, uskoisin. |
Arabian Lauri 01.08.2005 15:09:00 | |
---|
Hyvä satsi se on mahonkiseen kitaraan. SD:n sivulla on hyvä moottori mikinvalintaan. Metallikuorten vaikutusksesta soundiin en osaa sanoa, kun olen soitellut ainoastaan kuorettomilla. JB-Jazz-satsia saa nykyisin valmiina pakettina jonka nimi on jotain "Hot Rodded Humbucker" tms. On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
Ben_D 01.08.2005 15:54:46 (muokattu 01.08.2005 15:56:23) | |
---|
Mulla on toisessa Jacksonissa tämä kyseinen setti ja murina on asiallista 5150:n kanssa. Kitarassa runko leppää, kaula vaahteraa ja otelauta eebenpuuta. Toimii. |
opaa 01.08.2005 17:20:11 | |
---|
No jos ootte kuorettomilla ite paukutellu nii lähteekö sellaisenaan kiertämään kuinka helposti? |
Pluto 01.08.2005 17:21:59 | |
---|
Jazz saattaa Les Paulin kanssa kuulostaa hieman liiankin tummalta joidenkin makuun. Siksipä sen nimi onkin Jazz. Rokkikaulamikiksi ottaisin mieluummin vaikka 59:n. Dillon, you son of a bitch! |
jami87 01.08.2005 18:37:08 | |
---|
No jos ootte kuorettomilla ite paukutellu nii lähteekö sellaisenaan kiertämään kuinka helposti? Ei lähde mulla ainakaan. Edes säröt kaakossa. JB on omaan Epin leppä-mahonki-runkoseen lespaan vähän turhan kirkas, mutta Jazz aivan tykki. Väliasennossa silti pidän mikkienvalitsinta mieluiten. Pastilli?
THV-Klubi #29
Faijas on äijä. |
opaa 01.08.2005 23:28:26 | |
---|
Jazz saattaa Les Paulin kanssa kuulostaa hieman liiankin tummalta joidenkin makuun. Siksipä sen nimi onkin Jazz. Rokkikaulamikiksi ottaisin mieluummin vaikka 59:n. Toisaalta mä just haenkin nykyistä suurempaa eroa kaulan ja tallan välille. Tällä hetkellä ainakin kun säädän vahvistimen säädöt niin että tallasta lähtee riittävän kirkas saundi niin se on taas liikaa kaulamikille eli kaulamikki on liian terävä mun soittoon. Mul on tässä tällä hetkellä siis Gibsonin 490R (kaula) ja 498T (talla). |
Dr. Muff 02.08.2005 06:15:45 (muokattu 02.08.2005 11:52:24) | |
---|
Kitarasta riippuen loistosetti. Käyttäjiä mm. Adam Jones ja minä. Löv Rokissa ei vakuuttanut mutta Flaxwoodissa kylläkin. No jos ootte kuorettomilla ite paukutellu nii lähteekö sellaisenaan kiertämään kuinka helposti? Itse mikit ei kierrä. Hyvin wahattuja. Tuumasta toiseen. |
Arabian Lauri 02.08.2005 09:12:49 | |
---|
No jos ootte kuorettomilla ite paukutellu nii lähteekö sellaisenaan kiertämään kuinka helposti? No eihän ne kuorettomat mitään yliherkkiä ole, mutta kyllä niillä saa kiertoakin aikaiseksi. Tuohon on aika vaikeaa vastata, sillä luonnollisesti kiertoherkkyyteen vaikuttaa mikkien lisäksi volume ja gain. Eli tårtta på tårtta... Mun mielestä eivät ole kiertoherkkiä, mutta saan kyllä kitaran noilla kiertämään jos tarvii, paitsi nyt tietenkään makkarivolumeilla. On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |