JoeHans 31.07.2005 14:50:58 | |
---|
Mulla on ollut viime aikoina hieman ärsyttäviä viritysongelmia tuon kiinteätallasen Ibanezin kanssa. G- ja H- kieliä virittäessä tuntuu, että kielet jumii jotenkin satulasta(?). Viritystapeista virittäessä ensin ei tapahdu mitään ja sitten yhtäkkiä vire hyppää ärsyttävästi paljon kerralla suuntaan tai toiseen. Kielten vaihtaminen ei auttanut asiaan ja olen käyttäny saman vahvusta settiä siitä asti, kun sain kyseisen kitaran. Mitenkä tästä hel&%tin ärsyttävästä ongelmasta pääsis eroon? "Twenty dollars!? But I wanted a peanut!" - Homer J. Simpson |
tommi_899 31.07.2005 14:55:50 | |
---|
mulla on G-kielen kanssa sama ongelma. olen kuitenkin vaihtamassa earvanan satulaa kitaraan, saattaisiko se poistaa vian? |
JoeHans 31.07.2005 15:00:23 | |
---|
mulla on G-kielen kanssa sama ongelma. olen kuitenkin vaihtamassa earvanan satulaa kitaraan, saattaisiko se poistaa vian? Hieman aihetta sivuten: Itsellä on myös käynyt mielessä earvana -satulan laitto, mutta niitä ei taida saada 7-kielisille? "Twenty dollars!? But I wanted a peanut!" - Homer J. Simpson |
Juutas 31.07.2005 15:12:45 | |
---|
Mulla on ollut viime aikoina hieman ärsyttäviä viritysongelmia tuon kiinteätallasen Ibanezin kanssa. G- ja H- kieliä virittäessä tuntuu, että kielet jumii jotenkin satulasta(?). Viritystapeista virittäessä ensin ei tapahdu mitään ja sitten yhtäkkiä vire hyppää ärsyttävästi paljon kerralla suuntaan tai toiseen. Kielten vaihtaminen ei auttanut asiaan ja olen käyttäny saman vahvusta settiä siitä asti, kun sain kyseisen kitaran. Mitenkä tästä hel&%tin ärsyttävästä ongelmasta pääsis eroon? Taitaa olla satulan lovet liian kapeat tai muuten vain "nihkeät". Ensin kannattaa kokeilla hinkata lyijykynällä hieman grafiittia loviin luiston helpottamiseksi ja jos tämä ei auta, niin silloin tod. näk. urat ovat liian kapeat ja varovainen viilaus on paikallaan. Kuvailusi perusteella uskoisin puhdistuksen ja grafiitin lisäämisen auttavan. Ostan Rolandin GI-10:n - halvalla tietysti! =) |
JoeHans 31.07.2005 23:53:22 | |
---|
Taitaa olla satulan lovet liian kapeat tai muuten vain "nihkeät". Ensin kannattaa kokeilla hinkata lyijykynällä hieman grafiittia loviin luiston helpottamiseksi ja jos tämä ei auta, niin silloin tod. näk. urat ovat liian kapeat ja varovainen viilaus on paikallaan. Kuvailusi perusteella uskoisin puhdistuksen ja grafiitin lisäämisen auttavan. Jeps, kiitos vinkistä. Ongelma tuntu helpottuvan, kun putsasin satulaa ja hinkkasin pikkasen lyijykynällä. :) "Twenty dollars!? But I wanted a peanut!" - Homer J. Simpson |