heavy 28.07.2005 22:32:04 | |
---|
Elikkäs n.kuukausi sitten hankin epiphonen korina explorerin.Kitara toimii muuten kuin unelma mutta, mikit ovat ongelma. volyymin ollessa (asteikolla 1-10) 4 ylöspäin mikkien kierto on järkyttävä.Kirskuminen kuuluu jopa soittaessa.Vanha härli benttonikaan ei kierrä noin hirveästi. eli onko jotain tehtävissä vai onko vaihto pakollinen. Ja miten voin tarkistaa onko mikkien maadoitus kuunnossa. kiitos onhan se tietysti näinki mutta mietippäs tältä kannalta... |
Härski 28.07.2005 22:42:49 | |
---|
Poppaskonsteja löytynee, mutta itse vaihtaisin nuo kyllä heti pois, ihan tuhnut. |
heavy 28.07.2005 22:57:00 | |
---|
Poppaskonsteja löytynee, mutta itse vaihtaisin nuo kyllä heti pois, ihan tuhnut. joo kyllä ne vaihtoo varmaan menee jossain vaiheessa.tuli huomattua myös tuo saundin huonous. mutta nyt tässä rahaa kerätessä pitäs tolle kierrolle jotai keksiä ku ei tolla voi reenatakkaa bändin kans kunnolla tai ainakaa kunnon saundeilla.' onhan se tietysti näinki mutta mietippäs tältä kannalta... |
käsi 28.07.2005 23:02:02 | |
---|
onko mikit vahattu? sitten jos mahdollista laske ihan vähän alaspäin mikkejä. ja tietysti vahvistimen asetuksilla voipi vaikuttaa asiaan/purkkien. gainia vähän alaspäin ja pedaaleista jos on säätöjä kuten draivi niin laske sen tasoa alaspäin vähän. niin kiertäminen vähän pienenee. nämä on joskus mulla toiminut jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
heavy 28.07.2005 23:04:53 | |
---|
mikeissä pitäisi olla jonkun näköinen vaha päällä näin oli ainakin tarrassa joka oli mikissä kiinni.mikkejä olen laskenut alaspäin,ei auttanut, gain pitää laskea nii alas että saundi menee ihan tuhnuksi. onhan se tietysti näinki mutta mietippäs tältä kannalta... |
oiva tumpeloinen 28.07.2005 23:08:23 | |
---|
mikeissä pitäisi olla jonkun näköinen vaha päällä näin oli ainakin tarrassa joka oli mikissä kiinni.mikkejä olen laskenut alaspäin,ei auttanut, gain pitää laskea nii alas että saundi menee ihan tuhnuksi. Onko se kierto enemmän sellaista "hallittua" kiertoa, vai kohinaa? Semmoinen kohina yleensä on ainakin maadoitusvika. Kokeilemalla tyhmäkin oppii..... |
Juzzu 28.07.2005 23:09:33 | |
---|
Onko se kierto enemmän sellaista "hallittua" kiertoa, vai kohinaa? varmaankin mikrofonista kiertoa, eli infernaalista ulinaa. Ei akustista kaunista kiertoa eikä mikkien kohinaan ..arvailen... Ponkkolaala piu |
oiva tumpeloinen 28.07.2005 23:12:22 | |
---|
varmaankin mikrofonista kiertoa, eli infernaalista ulinaa. Ei akustista kaunista kiertoa eikä mikkien kohinaan ..arvailen... niin mäkin arvelen, mutta übergain asetus ilman porttia taitaa tehdä vähän samanlaisen.....eli onko setuppi testattu toimivaksi eri kepillä? Kokeilemalla tyhmäkin oppii..... |
heavy 28.07.2005 23:20:09 (muokattu 28.07.2005 23:20:42) | |
---|
niin mäkin arvelen, mutta übergain asetus ilman porttia taitaa tehdä vähän samanlaisen.....eli onko setuppi testattu toimivaksi eri kepillä? elikkä sama setuppi toimii harley benttonilla kierto ei ole häiritsevää. en tajunnut "hallittua kiertoa" enkä tuota "ihmesana kiertoa", mutta kun soitan esim.mokoman kasvot kohti itää-riffiä mikit kirskuvat. ja asetukset eivät ole übergain tyyppiset. ja miten tarkistan onko maadoitus kunnossa onhan se tietysti näinki mutta mietippäs tältä kannalta... |
oiva tumpeloinen 28.07.2005 23:26:51 | |
---|
miten tarkistan onko maadoitus kunnossa Jos kolvi pysyy kädessä, kannattaa varmaan juottaa romut uudestaan kiinni. Kokeilemalla tyhmäkin oppii..... |
Juzzu 28.07.2005 23:30:18 | |
---|
Jos kolvi pysyy kädessä, kannattaa varmaan juottaa romut uudestaan kiinni. Ai kannattaa? Sen takia ettei tiedä onko maat reilassa vai ei? Ei näin, ei näin. Jos ei hurise niin maat on kunnossa. Onko se sun ongelma siis ne korkeat vihlovat ulinat, joista pääsee eroon volaa laskemalla ja joiden voimakkuuteen ja äänenkorkeuteen vaikuttaa se miten keikutat kitaraa vahvarin lähellä? Ponkkolaala piu |
heavy 28.07.2005 23:33:41 | |
---|
kyllä näin mutta mielestäni erikoista on se että tämä kirkuminen kuuluu soiton aikana onhan se tietysti näinki mutta mietippäs tältä kannalta... |
mathias 28.07.2005 23:35:25 | |
---|
Silloin kun tuossa omassa Epiphonen Explorerissa oli vielä alkuperäiset mikit paikoillaan, ei kyllä tuommoista kieroa ollut havaittavissa. Jonkunlaista ulinaa ne pitivät, mutta isommillakin volumeilla kyllä pystyi soittelemaan ongelmitta. |
McNulty 28.07.2005 23:51:45 | |
---|
minulla on tuossa vieressä Epiphonelta LP STD+ ja DOT ES335... LP:n mikit ovat ihan asialliset... ei parhaat mutta ei huonotkaan. Niillä soittelee siis ihan hyvin, kovemmallakin volumella. DOT:ssa taasen on loistavat mikit. En ymmärrä mutta minuun niiden saundi kyllä toimii 100-0. Ihan sama oli ne sitten käämitty Ugandassa tai USA:ssa, nuo mikit toimivat retrottelussa paremminkin kuin hyvin. Mielestäni Epin mikkejä parjataan vähän suotta. Eihän sillä 300-500e investoinneilla voi mitään 100e/kpl mikkejä kitarassa saadakaan (jollei sitten käytettyä soitinta osta), mutta kyllä minä olen kuullut monessa kalliimmassakin soittimessa huonompia mikkejä. Esimerkkinä vaikkapa nuo Ibanez Prestige-sarjasissa olevat DiMarzio/IBZ-mikit. Ne ne vasta oli kylmää kolinaa verrattuna omaan DOT:iin. "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
käsi 29.07.2005 00:01:32 | |
---|
en itsekkään lähtisi haukkumaan kaikkia epiphonen mikkejä. mutta tuo ongelma mistä nyt on ollut puhetta tuntuu oudolta, mulla on aikoinaan ollut kierto ongelmaa omassa epiphonessa mutta sen sain kuriin ihan pikku jipoilla. toiseksi tulipa vaan mieleen että kuinka ahdas treenikämppä teillä on? onko jonkun soittokamat suunnattu suoraan sua päin kun soitat? tämä voipi vaikuttaa myös. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
Explorer 29.07.2005 00:03:11 | |
---|
mulla on aikoinaan ollut kierto ongelmaa omassa epiphonessa mutta sen sain kuriin ihan pikku jipoilla. Alkuperäistä kysyjää kiinnostaisi ehkä tietää nuo jipot. Interstellar overdrive. |
käsi 29.07.2005 01:21:00 | |
---|
Alkuperäistä kysyjää kiinnostaisi ehkä tietää nuo jipot. tuolla ylempänä niitä luettelin jo. vahaus, mikkien laskeminen ja tietysti muiden vehkeiden asetusten säätäminen. yksi ongelma oli se että treeniksellä joutu soittamaan ahtaassa tilassa ja mun edessä oleva bassokaappi aiheutti kielien ylimääräistä värinää ja mikki otti bassokaapista tulevan äänisignaalin samoin kuin kielien värinän. joten kun soitin selkä kaikkia laitteita päin mulla katosi kiertämis ongelma kokonaan. en tiedä mistä tuo oikeasti johtuu mutta näin toimi mulla. mikkien vaihto on myös ihan varteen otettava vaihtoehto. piuhojen tarkistus vaikka ne eivät tuota kiertämistä aiheuta mutta muuta häiriötä kyllä. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
mvirta 29.07.2005 01:37:50 | |
---|
jos niissä mikeissä on peltikuoret, niin revi irti ja kokeile helpottiko. |
Juzzu 29.07.2005 12:37:49 | |
---|
jos niissä mikeissä on peltikuoret, niin revi irti ja kokeile helpottiko. kannattaa sitten ehkä kolvata ne piuhat irti eikä repiä. Ponkkolaala piu |
fox 29.07.2005 12:45:00 | |
---|
jos niissä mikeissä on peltikuoret, niin revi irti ja kokeile helpottiko. Tuskin tässä tapauksessa, jos luit aiemman kysyjän kommentin, niin pitäs olla vaha mikeissä.. se vahatusta mikistä kuorten irrottaminen on vähän haasteellisempaa, vallankin jos ei ole paljo tehnyt tuota hommaa. Eikä vahatun mikin kuori yleensä ole haitaks. Jotkut vanhemman vuosikerran itämaan mikit kyllä oli niin ohuella läkkipeltikuorella, että värähteli se. Olen ulkomaan-voorumeilta lukenu. Ettei tässä vaan olis vain ja ainoastaan etuasteboostin määrää liikaa..Gainit vaffarista täpöille, pedaaleita riittävästi, niitten gainit samoten kaakkoon..rupee volisemaan 80-luvun yyberhevi-mikitkin... |