Mrezzye 23.07.2005 17:13:53 | |
---|
Laitoin tämän jo tuonne nauhoitteluosastolle, mutta sitten tuli mieleen, notta täällähän ne kaikki kitarasankarit kuitenkin asustaa, joten kyselenpä vielä uudestaan: Itse olen edellämainituista päässyt testaamaan vain tuota POD 2.0 -versiota. Siitähän irtoaa ihan kohtuulliset kotidemottelusoundit ja vieläpä helposti. Livekäyttöönhän PODin soundit on vähän niin ja näin. Nyt on jokin vastaava (mielellään parempi) hankinnan kohteena (kunhan rahatilanne antaa myötä). Tietysti iso plussa olisi myös mahdollisuus käyttää toimivana etuasteena ihan jopa liveväännössäkin ja tietysti monipuolisuus olisi plussaa. Efektejä en kaipaa, sillä niitä en juurikaan tarvitse ja plugareillahan niitä voi laittaa, jos joskus niitä nauhoittelussa kaipaa. Laittakaahan kokemuksia, jos omistatte/olette käyttäneet jotain otsikon laitteista, tai jotain muita etuasteita tms. demottelussanne. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa. |
efunkelist 23.07.2005 18:35:10 | |
---|
Hommasin vähän aikaa sitten koch pedaltonen itselleni, täysputkipeli ja soundit sen mukaiset, livenä toimii luonnollisesti mutta myös kotiäänitykseen hyvä: on nimittäin paras kuulemani kaiutinemulaatio tuossa. Ääninäytteitä ei oikein ole vielä laittaa kun ei ole ehtinyt vielä äänitellä mutta jos sulla on mahkut käydä helsingin custom-soundsissa niin siellä voipi kokeilla - ota vielä omat luurit mukaan jotta voit testata myös sitä äänitysulostuloa. Arvokas peli, mutta mielestäni hintansa arvoinen. Hyvä monipuolinen etuaste, särön ja soundien kirjo on laaja ja reagoi soittotatsiin kuin ajatus, erittäin dynaaminen. |
Hotlicks 24.07.2005 12:38:09 | |
---|
Kokemusta on (paljonkin) Englin TubeTonerista, joka on aika lähellä tuota E530:ä. Soundit on kyllä hyvät, mutta on noissa simulaatioissa mun mielestä vielä vähän toivomisen varaa. Aikasemmin tuli kokeiltua myös Kochin Twintonea suoraan linjaan, mutta soundi poikkeaa kyllä aika reilusti kaiuttimen soundista. Käyttökelpoista jälkeä kuitenkin. Jos haluat, niin tuon Englin voit saada lainaan sen MXR:n tavoin. Myynnistä en ole ihan niin varma... KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
Mrezzye 24.07.2005 20:51:24 | |
---|
Jos haluat, niin tuon Englin voit saada lainaan sen MXR:n tavoin. Myynnistä en ole ihan niin varma... Kiitoksia tarjouksesta... saatanpa jossain vaiheessa lähestyä teikäläistä asian tiimoilta tuossa syksymmällä. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa. |
laite 24.07.2005 22:43:20 (muokattu 24.07.2005 22:43:58) | |
---|
H&K:n tubemanin (I choose you, Tubemon!) ostin toissapäivänä ja lyötiin sillä pari biisiä nyt nauhalle. Kaiuttimen (Celestion 1x12") kautta hieman pehmeämpi saundi, mutta ei se suoraan mikseriin vedettynäkään paskalta kuulostanut. Hyvä vehje, kaikkiaan tuntuu olevan. R.I.P. Gösta Sundqvist, 15.8.2003. Eksentrikko, humoristi ja nero. |
Mrezzye 24.07.2005 23:39:14 | |
---|
H&K:n tubemanin (I choose you, Tubemon!) ostin toissapäivänä ja lyötiin sillä pari biisiä nyt nauhalle. Jos nuo on jostain imuroitavissa, niin laitapa linkkiä. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa. |
BuzBuz 30.07.2005 20:22:08 | |
---|
Englin E530 ei oikein ole hyvä suoran linjasoundin äänittämiseen mutta kyllä tuokin toki onnistuu. Parempi kuin normaalilla vahvistimella. Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään. |
Marzi 31.07.2005 14:26:04 | |
---|
Englin E530 ei oikein ole hyvä suoran linjasoundin äänittämiseen mutta kyllä tuokin toki onnistuu. Parempi kuin normaalilla vahvistimella. Tarttee kaappimallinnuksen perään. ADAn jotain jotkut käyttelivät. Tubemanista: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=42 Pidän ääntä, näyn kauas, olen. |
jyrkkis 31.07.2005 19:06:08 | |
---|
Allaolevassa linkissä biisien kaikki sähkökitarat on äänitetty Koch Pedaltonella Palmerin analogisen kaiutinsimulaattorin kautta suoraan pöytään (tyyppi taisi olla PDI-09), Kochin oma kaappisimulaattori on ihan hyvä cleaniin ja puolirosoon, mutta särösoundille liian 'kihisevä' eli päästää korkeita taajuuksia liikaa läpi. Kaiutinsimun puutteista huolimatta Pedaltone on mielestäni hintansa arvoinen peli. http://www.mikseri.net/artists/man-mademountain.31287.php |