Aihe: Millainen on EMG 81 ?
1 2 3
Zeni
17.07.2005 14:44:43
Millainen mikki tuo on ? halvalla saisin niin ajattelin, että voisi vaihtaa Epiphoneen vakiomikin tilalle. Onko 10-20euroa paha hinta tuollaisesta.

Mitä odotettavia muutoksia tapahtuu Epi vakiomikki->EMG 81. Ja meneekö tuo ihan heittämällä ? Käsittääkseni vaatii hieman töitä kun on aktiivi.

Niin joo, haku ei toiminut. Toin alemman topicin luin.
Jackie
17.07.2005 14:54:40
Ei ole paha hinta. Soundiero kuin yöllä ja päivällä. Mikki menee heittämällä, johdot ei.
Jotkut osaa, jotkut ei. Hetfield on paras, Alexi on gay.
MikkoPaskavasara
17.07.2005 14:55:24

Metallimusaan sopiva mikki, ei oikein muuhun vintöts-puristien mielestä. Kliininen, kirkasääninen ja korkea output. Tummassoundisen puun kanssa paremmin toimiva (esim. hyvä mahonkirunko). Kaulamikkinä suosittelisin käyttämään. Itselläni tupla-81:set kitarassani ja sopii tarkoitukseeni = mättö.
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
32788
17.07.2005 14:55:39 (muokattu 17.07.2005 15:00:30)
Vai ei haku toimi... Ihan hyvinhän se toimii, sillä nyt ei vaan voi hakea alle nelikirjaimisia sanoja edelleenkään. Eli ei tunnista
sanoja EMG, ESP, LTD, 81, tai vastaavia. Sen sijaan esim. hakusanalla aktiivimikit, aktiivit tai mikit löytyy varmasti... Tässä esimerkkiä:

http://muusikoiden.net/keskustelu/s … 0&dest=subject&x=16&y=2

http://muusikoiden.net/keskustelu/s … =0&dest=subject&x=0&y=0

http://muusikoiden.net/keskustelu/s … =0&dest=subject&x=0&y=0

Sieltä vaan etsimään! :)

Ja voin itse sen verran auttaa, että ihan hyvät mikit on, tosin kaikkien mielestä ei sovi puhtaisiin soundeihin kovin hyvin, mutta kyllä sillä ihan hyvin soittelee lähes kaikenlaista, tosin kirkkailla puhtailla stratoni kuulostaa hiukan paremmalta, mutta nämä nyt ovat makuasioita.

Ja yksi asia, missä toisilla on ollut ongelmia aktiiveiksi vaihtamisessa, on patterin mahtuminen. Nuo kun tarvitsevat 9v pariston toimiakseen. Toisaalta kunnon tr00-äijä pistää sen vaikka roikkumaan johdosta kitaran ulkopuolelle. Toinen juttu on potikat, joiden pitää olla erilaiset aktiivimikeissä, mutta tästä joku muu paremmin tietävä saa kertoa lisää.
McNulty
17.07.2005 14:58:51
Millainen mikki tuo on ?

Riittääkö vastaukseksi "huono"? =)
Ei vaan... aktiivimikkihän tuo. Mielestäni nuo aktiivit ovat nykyään aika turhia kun passiiveista revitään sama output. Se on vaan monelle hevarille jäänyt tuo EMG81-vaihde päälle... Sanoisin että tuo on hyvä mikki kun hakee monotonista ja nyanssi-köyhää mikkiä. Katsoo kyseisen mikin käyttäjälistaa niin siitä huomaa että ko. mikki on hyvä Slayer/Metallica-ympäristössä.

halvalla saisin niin ajattelin, että voisi vaihtaa Epiphoneen vakiomikin tilalle. Onko 10-20euroa paha hinta tuollaisesta.

kyllä se pois kannattaa ostaa jos 10-20€ sen saat. Tuntuu vain pöljältä että joku myisi 100e mikin 90% alennuksella... onko se varmasti toimiva? ja onko se varmasti EMG81 ettei esim HZ?

Mitä odotettavia muutoksia tapahtuu Epi vakiomikki->EMG 81. Ja meneekö tuo ihan heittämällä ? Käsittääkseni vaatii hieman töitä kun on aktiivi.

Elektroniikka uusiksi... Tuo EMG:n aktiivi kun tykkää erilaisista potikoista. Jakki vaihtuu ja patteri pitää ängetä sinne potikoiden sekaan takalevyn alle piiloon. Saat varmasti lisää surinaa ulos LP:stä tuolla 81:llä. Ehkä se on kova sana johonkin deathmetal mäiskeeseen :)

No, jos tykkää niin mikäs siinä... ei muuta kuin vaihtamaan :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Dr. Muff
17.07.2005 15:03:48 (muokattu 17.07.2005 20:31:23)
Tummassoundisen puun kanssa paremmin toimiva (esim. hyvä mahonkirunko)

Hyvä mahonkihan ei ole mitään tummasoundista.

Noita käytetään paljon kyllä ihan muista syistä kun korkean outputin toivossa. Matalaimpendanssinen ulostulo, nääs..

Mut ihan hauskoja mikkejä noi EMGt on. Noista saa myös erittäin rouheita rock/blues säröjä, ainakin minä pikku-mesan kanssa. HiGainit on mun mielestä liian sileitä noilla 81/85 mikeillä, ei räyhännyt. Niissä on hyvä soundi jos tykkää.
Tuumasta toiseen.
Kampuzzjeah!
17.07.2005 16:00:44
aika turhia kun passiiveista revitään sama output...

minua kiinnostas tietää että mistä passiivimikistä lähtee yli 1,25v?
EMG-81 rms output voltage 1,25v,peak output voltage 1,85v.
It's vähäinen määrä ihme että joten usea haikea laulelma hankkia penny aikana ikä jokseenkin Ranska iso kirjain, Pariisi. HOHO!
Miikathebest
17.07.2005 16:39:34

minua kiinnostas tietää että mistä passiivimikistä lähtee yli 1,25v?
EMG-81 rms output voltage 1,25v,peak output voltage 1,85v.

Aivan sama, sillä sitä signaalia saa rutattua jo muutenkin ihan riittävästi.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
simosiili
17.07.2005 18:12:55
Metallimusaan sopiva mikki, ei oikein muuhun vintöts-puristien mielestä. Kliininen, kirkasääninen ja korkea output. Tummassoundisen puun kanssa paremmin toimiva (esim. hyvä mahonkirunko). Kaulamikkinä suosittelisin käyttämään. Itselläni tupla-81:set kitarassani ja sopii tarkoitukseeni = mättö.

Kaulamikkinä..? eikös emg 81 ole nimenomaan tallamikiksi tehty.. ja 85 kaulaan,.. wylden mukaisesti ;)
roknroll
Explorer
17.07.2005 18:20:11
Kaulamikkinä..? eikös emg 81 ole nimenomaan tallamikiksi tehty.. ja 85 kaulaan,.. wylden mukaisesti ;)

Wylde ei ole keksinyt kumpaakaan noista mikeistä... :) Ei niitä ole tarkoitettu tallaan tai kaulaan, vaan niitä voi käyttää kummassa kohdin vain.

Mulla oli telecasterissa pitkään tallassa 81 ja kaulassa 85, ja 85 oli aina jotenkin paksu ja tukkoinen kaulassa, joten hankin siihen 81:n tilalle ja kyllä nyt lähtee! Molemmat mikit siis 81.

Vanha 85 meni sitten Ibaneziin tallamikiksi (omakuva) ja toimii siinä huikean hyvin.

Mun rajallisen kokemuksen perusteella 85 on siis jopa parempi tallamikkinä kuin kaulamikkinä.
New Millennium Cyanide Christ.
Sir Härö
17.07.2005 19:49:02
No mikäs olisi paras vaihtoehto jos tahtoo passiivin joka ei häpeile EMGn 81lle?

Ja se joka sanoo että EMG hz, voi painua...
Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin.
JCM
17.07.2005 19:58:29

Riittääkö vastaukseksi "huono"? =)

Ää. älähän nyt, luunmurskaaja:)

Ei vaan... aktiivimikkihän tuo. Mielestäni nuo aktiivit ovat nykyään aika turhia kun passiiveista revitään sama output. Se on vaan monelle hevarille jäänyt tuo EMG81-vaihde päälle... Sanoisin että tuo on hyvä mikki kun hakee monotonista ja nyanssi-köyhää mikkiä. Katsoo kyseisen mikin käyttäjälistaa niin siitä huomaa että ko. mikki on hyvä Slayer/Metallica-ympäristössä.

P90 output esim. on miltei sama ku EMG81, molemmissa on omat hyvät puolensa ja samaan käyttötarkoitukseen ei mielellään. Heviä veivaan 81 mikeillä, rokit sitten mieluummin P90.

EMG81 on kokonaisuudessaan kuitenkin hiton hyvä mikki.

kyllä se pois kannattaa ostaa jos 10-20€ sen saat. Tuntuu vain pöljältä että joku myisi 100e mikin 90% alennuksella... onko se varmasti toimiva? ja onko se varmasti EMG81 ettei esim HZ?

Hintaa mäkin ihmettelin, todella halvalla kyllä lähtee.. ehjä?
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
McNulty
18.07.2005 13:31:36
No mikäs olisi paras vaihtoehto jos tahtoo passiivin joka ei häpeile EMGn 81lle?

Seymour Duncan JB
Seymour Duncan Dimebucker
Seymour Duncan Invader
DiMarzio ToneZone
DiMarzio Norton
Bill Lawrence L-500
Rio Grande Muy Grande
Kent Armstrong Ultra Distortion
tuossa nyt pari esimerkkiä...

Ja se joka sanoo että EMG hz, voi painua...

Juuri näin :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Migo
18.07.2005 13:43:16
Seymour Duncan JB
Seymour Duncan Dimebucker
Seymour Duncan Invader
DiMarzio ToneZone
DiMarzio Norton
Bill Lawrence L-500
Rio Grande Muy Grande
Kent Armstrong Ultra Distortion
tuossa nyt pari esimerkkiä...

Mikähän noista mahtaisi sopia parhaiten tuohon ibanez rg:hen??
Melko mukavaa päivää kaikille.
McNulty
18.07.2005 13:45:53
Mikähän noista mahtaisi sopia parhaiten tuohon ibanez rg:hen??

ToneZone toimi omassani paremmin kuin hyvin. Enkä usko että JB myöskään on huono ratkaisu.
Guitaristi
18.07.2005 14:01:24

ToneZone toimi omassani paremmin kuin hyvin. Enkä usko että JB myöskään on huono ratkaisu.

Eikös JB:tä ole sanottu RG:ssä ohuen kuuloiseksi ja että juuri dimarziot hoitaisivat homman paremmin (en ole itse testannut)? Korjatkaa jos olen väärässä.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
fox
18.07.2005 14:49:49

Eikös JB:tä ole sanottu RG:ssä ohuen kuuloiseksi ja että juuri dimarziot hoitaisivat homman paremmin (en ole itse testannut)? Korjatkaa jos olen väärässä.

Itse oon noita Marzioita perinteisesti suosinu..Kuitenkin tosiaan joku mikki voi ns."istua" paremmin johonkin tiettyyn kitaraan, ja kuulostaa jopa huonolta toisessa. Vaikka sitten olis se aito -59 PAF.. Silläpä olen kovasti koittanu pidättäytyä noista mikkisuositus-ketjujen kommentoinneista. Ibanez kuitenkin jostain syystä, ehkä pitkällisestä yhteistoiminnasta DiMarzion kanssa, käyttää noita Larryn mikkeja..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Migo
18.07.2005 22:25:36 (muokattu 18.07.2005 22:25:59)
Saakos tota tone zonea ihan mustana? Vai onko vaihtoehto vain tuo valko/musta? Mitäs merkitystä sillä on, kun katsoin tuolta Thomanin sivuilta niin kaksi samaa mikkiä toinen oli f-spaced ja toisessa ei lukenut tuommoista. Kumman valitsen ja mikä ero noissa on?? nimim.Tietämätön Uudeltamaalta.
Piristystä päivään omasta kuvasta :) (Hieman väsynyt kitaristi) :D
Kjukka
18.07.2005 22:52:05

Saakos tota tone zonea ihan mustana? Vai onko vaihtoehto vain tuo valko/musta? Mitäs merkitystä sillä on, kun katsoin tuolta Thomanin sivuilta niin kaksi samaa mikkiä toinen oli f-spaced ja toisessa ei lukenut tuommoista. Kumman valitsen ja mikä ero noissa on?? nimim.Tietämätön Uudeltamaalta.

Saa mustana. F-spaced on tarkotettu kelluvatallaisiin ja muihin suuremman kielivälin omaaviin kitaroihin.
Migo
18.07.2005 23:44:23
Saa mustana. F-spaced on tarkotettu kelluvatallaisiin ja muihin suuremman kielivälin omaaviin kitaroihin.
Kiitoksia sinulle.
Piristystä päivään omasta kuvasta :) (Hieman väsynyt kitaristi) :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)