Aihe: Putkietuaste -> digitaalihässäkkä = loistava pari
1
sihvoh
04.08.2005 23:38:22 (muokattu 04.08.2005 23:39:03)
Lomalla ollessa rakentelin etuastetta EKO Herald III vahvistiprojektiini ja koska oli myöhä ja sitä piti testata, pistin sen kiinni Guitarportin tuloon.

Hämmästyttävä havainto oli se, että tuo yhdistelmä toimii todella hienosti. Sen jälkeen oli pakko kokeilla sitä myös Roland micro cuben kanssa ja sama tulos.

1) Laite tuo esille kitaran ominaissoundin paljon paremmin kuin pelkkä digitaalilaitteisto yksinään.
2) Dynamiikka tuntuu lisääntyvän jonkin verran
3) Luonnollinen pieni kompressio parantaa soundia myös

Homma toimii siten, että tein nyt etuasteesta sellaisen, että se puskee sopivasti Guitarporttia (PODia, microcubea, tms..) ja silloin voi pistää vahvistinmallinnoksen gain-asetuksen tosi matalalle. Valitaan halutut efektit ja kaappimallinnos ja sitten vaan soittelemaan..

Lopputulos lienee se, että tuo Heraldiin tehty etuaste menee kuitenkin siihen ja teen erillisen pienen pedaaliversion Guitarporttia varten. Pitänee tehdä jokin toinen kirjoitus aiheesta kun on valmista..
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
hirvijo
09.08.2005 10:54:34
vai täällä on jollain muullakin eko herald III. onko sulla combo? mulla on kans samanlainen. ostettu kait joskus 70 luvulla käytettynä. oon periny sen isältäni. Alkuvuodesta yritin netistä poimia tietoja siitä, niin ei kyllä google tunnista kyseistä laitoista...

Itsekin olen miettinyt että jos sen jotenkin lanseeraisi käyttöön. se on ollu käyttämättömänä about 7 vuotta. Pitäisi kunnostaa se, kun kuulemma siinä on melko hyvät sisukset (etunen, päättäri). Kaapista en tiedä mitään.

Sori, kun oli offtopiikkia, mutta innostuin niin tuosta EKOsta :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)