januszian 31.08.2005 12:04:58 | |
---|
Moro. Aattelin pistää ihan uuden aiheen vahvareista ja kokemuksista vaikka tämä nyt liittyykin tohon Krank aiheeseen. Kävin eilen Musamaailmassa tyyppaamassa nuppeja. Hyvin pyöri. heko heko.. Joo, eli testissä oli ENGL Powerball, Framus Dragon, Krank Revolution ja VHT Pittbull fifty jotain. Ensin tietysti pistin ENGLin päälle kalibroidakseni mieleni. :) (ja koska mulla on itelläni moinen..) Se kuulosti ihan ENGLiltä niinkuin aina. Sen jälkeen raahasin saman kaapin päälle tuon Framus Dragonin. Deep potikan täysille koska ENGLissäni käytän sitä niin. Alapää oli paljon jotenkin syvemmällä ja isompi kuin ENGLissä jostain syystä. Jotkut ovat väittäneet muuta mutta näin ainakin ENGLin 4x12 kaapilla jossa Vintage30 elementit. Puhdas on Framuksessa hemmetin hyvä! kuten myös molemmat gain kanavat. Jostain syystä Framuksessa on enemmän presenceä ja saundi on "lähempänä" kuin ENGLissä. Vaikea selittää mutta näin koin asian. Sitten marmatusta, taisi olla putket särki tuossa Dragonissa sillä jostain syystä cleanikanava särki pienelläkin gain asetuksella. Säröissä oli mukana aivan KÄSITTÄMÄTÖN yläpää kihinä, sirinä, "FIZZ" (niinku Jenkit sanois..) joka kyllä pilasi molemmat gain saundit tyystin. Liekö sitten ominaisuus? Muuten säröt oli todella mahtavat, in your face, ilkeät ja suuret murskaavat alapäät. Jos joku Dragon ihminen vahvistaisi onko uudessa Dragonissa tätä kihinää normaalisti ja särkeekö puhdas kanava pienelläkin gain asetuksella? tämän jälkeen vaihtelin nuppeja ees taas kunnes olin valmis. :) Sen jälkeen oli vuorossa Krank Revolution. Sitä en enää jaksanut raijata ENGL kaapin päälle joten testasin sitä omallaan. Voi jumalauta ku toi särökanava potkii! Suvereenisti parasta mitä oon mistään kuullut! Bassoa niin paljon ku sydän kestää ilman rytmihäiriötä ja löysää repivää, BRRRRR-säröä sitä kaipaaville yllinkyllin! Puhdas kanava on vain niin valitettavan hevonvitunpaska ettei sitä voi yksinään nuppina käyttää.. Ei siitä sen enempää, parempi ku Framus ja ENGL. Sen jälkeen mä vielä tyyppasin sitä VHT:n nuppia mutta mä en vaan kertakaikkiaan diggaa VHT saundista. Liian tiukka, kliini, tasainen, siisti ja suloinen mun makuun. Sitä en kauaa siis jaksanut ruuvailla. Jos siitä murskaa saa niin kertokaa miten mutta muuten ei kiitos. Eli käteen jäi seuraavaa, Krank Revolutionissa (ja muuten Krankensteinissa myös jota kokeilin ja se vaikutti oikein hienolta vehkeeltä. Jotenki siinä tuntu olevan myös parempi cleani ku siinä Revolutionissa jos se voi mahdollista olla..) on paras gain vahvari. Sen jälkeen Framus Dragonissa mutta jos se oikeesti kuuluu kihistä noin ku Musamaailman testihuoneessa olevan niin ei kiitos sitäkään. Kolmantena ENGL Powerball joka on monipuolisin vehje koko maailmassa. Ja vikana VHT mutta ei sitä oikeesti ollu ees laskettu mukaan tähän "taistoon" alunperinkään. :) Kommentteja. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
-K- 31.08.2005 12:19:04 | |
---|
Jos joku Dragon ihminen vahvistaisi onko uudessa Dragonissa tätä kihinää normaalisti ja särkeekö puhdas kanava pienelläkin gain asetuksella? tämän jälkeen vaihtelin nuppeja ees taas kunnes olin valmis. :) Ei pitäisi mennä sen soundin rikki noin pienellä, mulla on puhtaassa gainia yli klo 12:n ja ei säröydy yhtään. Mikit on aika kuumaa tavaraa jokaisessa kepissäni. Enkä mä tuota kihinääkään omassani havaitse, mikäli nyt tajuan mitä tarkoitat, ei ollut mikään muu resonaatia ? Mutta varmaan pystyt vahvistamaan että toi crunch on aika marsu steroidella ja leadi on semmonen mesamainen joka vähän compressoituu itestään. Ei suotta elämys. |
januszian 31.08.2005 12:34:03 | |
---|
Joo, oli kyllä nasta vehje! Mä en marsuista välitä missään olomuodossa mutta varmaan voisin näin kuvitella. :) Ja mä oon kyllä melko varma että se Musamaailman testikappale on paskana. Tai ainakin putket. Joten elkäähän ostako sitä ilman huollatusta liikkeen piikkiin. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
LaXu 31.08.2005 12:37:28 | |
---|
Krankista on minulla vähän eri kokemukset. Puhdas kanava oli tosiaan huono - kova ja tiukka soundi ei sovi mielestäni oikein puhtaisiin. Särökanavasta ei ole juuri sen parempaa sanottavaa, mielestäni se jäi 10-0 vieressä olevan Orange Rockerverbin säröille. Krank oli jotenkin ontto ja suriseva, vaikka kuinka väänsi keskialuetta ja volaa kaakkoon. Soundeja ei potikoita pyörittelemällä tuntunut löytyvän juuri kuin se yksi, eli high gain särö jossa paljon bassoa ja treblea. |
januszian 31.08.2005 12:45:34 (muokattu 31.08.2005 13:01:38) | |
---|
Orange on niin eri vehje ja käyttötarkoitus myös. High gain nuppi antaa sitä mitä lupaa. :) Paitsi ENGL Powerball. ;) Niin joo, ja kihinällä meinaan semmosta täysin luonnotonta sirinää, niinku vetäis säröpurkilla directinä suoraan linjaan. Se meni pois vasta kun käänsin presence potikan nollaan mutta sillon hävis paljon muutakin saundista. Ja muutenkin se EQ toimi ihan kummallisesti. Treble lisäs middleä jne. En taas tiedä pitääkö sen näin toimia. EDIT: Framus Cobran omistajat voisivat myös kertoa kokemuksiaan vahvaristaan/reista yleensä. Mitkä on erot Dragon ja Cobra nupin välillä? Notch kytkin, ja n. 300 euroa? Mitä toisessa on mitä toisesta puuttuu. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
LaXu 31.08.2005 13:05:49 | |
---|
Orange on niin eri vehje ja käyttötarkoitus myös. High gain nuppi antaa sitä mitä lupaa. :) Paitsi ENGL Powerball. ;) High gain nuppi se Rockerverbkin on. Erona useimpiin muihin high gain vahvareihin vaan on se, että ne pienemmätkin säröt toimivat hyvin. |
Exhausted 31.08.2005 13:07:47 | |
---|
Nicolen laulajakitaristilla on tuo Framuksen Cobra. Kuulemma se on periaatteessa kuin Dragon viriteltynä, eli varsinainen higher-gain vahvari. Kuulin juttua että siitä ei puhdasta saundia oikein meinaa saada, vaan clean kanavakin säröytyy heti. |
-K- 31.08.2005 13:08:39 | |
---|
Mitkä on erot Dragon ja Cobra nupin välillä? Notch kytkin, ja n. 300 euroa? Mitä toisessa on mitä toisesta puuttuu. Yleinen mielipide on että puhdas on cobrassa huonompi, crunchi hieman mesamaisempi ja lead melko lähellä dragonin omaan, sitten on vielä notch-kytkin tottakai. Itsellä cobra jäänyt testimättä. Ei suotta elämys. |
-K- 31.08.2005 13:10:00 | |
---|
. Kuulin juttua että siitä ei puhdasta saundia oikein meinaa saada, vaan clean kanavakin säröytyy heti. Cobrassa sen pitäisi säröytyö hitaammin kuin dragonissa, oliskohan vehkeessä vähän jotain mätää ? Eikös 81-iä käytä ilkka ? Siinä voi olla osasyy, samoin säätämisessä. Ei suotta elämys. |
Exhausted 31.08.2005 13:18:50 | |
---|
joo kasiykkösiä, ja nykyisin vielä trendin mukaisesti maxonin overdrivespedua. Voi kyllä tosiaan olla niin että noiden perästä ei mikään vahvari pysy cleanina |
-K- 31.08.2005 13:35:59 | |
---|
joo kasiykkösiä, ja nykyisin vielä trendin mukaisesti maxonin overdrivespedua. Voi kyllä tosiaan olla niin että noiden perästä ei mikään vahvari pysy cleanina Tuskin se maxoni koko aikaa on päällä, mutta silti, pitäisi tuon puhtaaseen pystyä. Ei suotta elämys. |
januszian 01.09.2005 09:45:35 | |
---|
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
-K- 01.09.2005 12:29:14 | |
---|
Framustelijat, jos kukaan viitsisi vielä tehdä klippiä tai jo omistaa tuon saundin tyylisen klipin, olisin ikikiitollinen. Ei ainakaan meikäläisen osalta onnistu, nyt on stäkki ja (äänittely)kone melkeen 100km päässä toisistaan. Ei suotta elämys. |