ch LL 30.08.2005 22:41:26 (muokattu 01.09.2005 18:44:42) | |
---|
Eli ostin bändikaveriltani tommosen Fender bassmann 100 putkinupin. tossa on linkki josta näkee kuvia minkälaisesta vahkeestä on kyse: http://www.freewebs.com/chillnessillness/fenderbassman100.htm Minulla tulee mitä todennäköisemmin siihen putkiremontti, niin olisin kysynyt, että onko mahdollista vaihtaa siihen jotkut sellaiset putket, jotka soveltuisi paremmin kitaran soittoon? Ja jos on niin mitä putkia siihen suosittelisitte? Nytten siinä on: 4x 6L6 GC, 2x 7025 1x Philips miniwatt ECC 81 Ja kannattaisiko tuollaista vahvistinta yleinsäkkään alkaa muokkaileen, vai pitää ihan "vakiona" ja myydä pois. En siitä kuitenkaan mitään päävahvistinta itselleni ajatellut tehdä. On jo marsu, joten tarkoitus olisi vain kokeilumielessä testata mitä tosta saisi aikaan. |
Dr. Muff 30.08.2005 22:43:22 (muokattu 30.08.2005 22:48:56) | |
---|
Kaveris on aikast hölmö :) Mutta voin ostaa sen kyllä sulta pois vaikka 150€lla. Se soveltuu tollaisenaan skittakäyttöön oikein mainiosti. Tai siis hmmm.. eikö siinä kuitenkin pitäisi olla 3x12AX7? Tuumasta toiseen. |
Gypsy 30.08.2005 22:48:01 | |
---|
Älä myy. |
ch LL 30.08.2005 22:48:30 | |
---|
Kaveris on aikast hölmö :) Mutta voin ostaa sen kyllä sulta pois vaikka 150€lla. Se soveltuu tollaisenaan skittakäyttöön oikein mainiosti. Siksi noinkin halvalla, koska toi vaatii pientä huoltoa. Putkien, parin vastuksen, sekä virtakatkasimen vaihdon. No joo, on se kyllä siltikin halpa! Mut suositelkaa, mitkä putket olisivat tuohon hinta/laatu suhteeltaan parhaimmat, kitaran läpi ajamiseen? |
Teijo K. 30.08.2005 23:17:34 | |
---|
Eli ostin tänään bändikaveriltani 50 eurolla tommosen Fender bassmann 100 putkinupin. tossa on linkki josta näkee kuvan minkälaisesta vahkeestä on kyse: http://www1.gitarrebass.de/magazine/0303/kult.jpg Minulla tulee mitä todennäköisemmin siihen putkiremontti, niin olisin kysynyt, että onko mahdollista vaihtaa siihen jotkut sellaiset putket, jotka soveltuisi paremmin kitaran soittoon? Ja jos on niin mitä putkia siihen suosittelisitte? Nytten siinä on: 4x 6L6 GC, 2x 7025 1x Philips miniwatt ECC 81 Ja kannattaisiko tuollaista vahvistinta yleinsäkkään alkaa muokkaileen, vai pitää ihan "vakiona" ja myydä pois. En siitä kuitenkaan mitään päävahvistinta itselleni ajatellut tehdä. On jo marsu, joten tarkoitus olisi vain kokeilumielessä testata mitä tosta saisi aikaan. No halvalla sait. Tuon kyllä pitäisi toimia ihan tollaisenaan sekä kitaralle että bassolle. Minulla on bassokäytössä tuosta se pienempi 50w versio. Komiasti murisee. Jos päätät muokata sitä jollain tavalla, niin kannattanee tehdä muokkaukset sellaisiksi, että ne voi perua halutessa. Jälleenmyyntiarvo on originaalikunnossa meinaan huomattavasti korkeampi. Vaikka käyttöarvo sinulle muokattuna olisikin korkeampi. Peruttavissa oleva muokkaus on kuitenkin ihan kätevä ratkaisu jos modailla haluaa. Munsta. |
maza 31.08.2005 04:20:26 (muokattu 31.08.2005 04:20:59) | |
---|
Halvalla sait, nolla perään hintaan ja ruvetaan lähentelemään nykyistä hintatasoa. Putket ovat kyllä laitteessa ihan oikein. Toimiiko laite normaalisti? Suosittelen laitteen käyttämistä varmuuden vuoksi asiantuntevassa huollossa putki- ja konkkaremontissa (olettaen, että värkkiä ei ole hiljattain huollettu) ja myymistä vasta sen jälkeen. Saat samalla myös järkevän hinta-arvion. EDIT: Niin, ja en lähtis noinkin vanhaa Fenderiä modaamaan; ennemmin pistä kone lihoiksi ja osta uudet osat uutta vahvistinta varten. |
Mikko Kankaanpää 31.08.2005 11:05:38 | |
---|
Itse kanssa tekisin perushuollon ja sitten myyntiin jos soundi ei miellytä. Hyvät voitot saat joka tapauksessa. Ei kannata mielestäni alkaa modailemaan. http://www.uraltone.com |
ch LL 31.08.2005 12:30:55 | |
---|
Itse kanssa tekisin perushuollon ja sitten myyntiin jos soundi ei miellytä. Hyvät voitot saat joka tapauksessa. Ei kannata mielestäni alkaa modailemaan. Samaa olen alkanut itsekkin miettimään. Taidan huoltaa ton Fenderin ja pistää myyntiin. |
m6mm 31.08.2005 13:51:44 | |
---|
Samaa olen alkanut itsekkin miettimään. Taidan huoltaa ton Fenderin ja pistää myyntiin. Voisin ehkä haluta. Jos et ihan hirveetä hintaa sitten pyydä. ;) Oho,wau! |
Feggy 31.08.2005 16:30:47 | |
---|
Kyl määki siitä tupla-ostohinnan maksan tai jopa senkin tuplasti...kitarapajassa taisi olla tonnilla tuommoinen kaupan... |
kivi 31.08.2005 17:22:23 (muokattu 31.08.2005 17:23:08) | |
---|
Itse kanssa tekisin perushuollon ja sitten myyntiin jos soundi ei miellytä. Hyvät voitot saat joka tapauksessa. Ei kannata mielestäni alkaa modailemaan. Toisaalta, Bassman satasia on liikenteessä aika lailla, ja se on enemmänkin hyvä kitarakone kuin hyvä bassokone. Kulemma erittäin helppo modausalusta, sanovat. Siinä mielessä Mikon kehoitus pitää laite ennallaan on perusteltu, että Bassmanien hinnat ovat nousseet viime vuosina ihan tajuttomasti - olisinpa älynnyt pitää kolme (!) Fender Bassman -nuppiani (no, yksi oli broidin) mutta kun silloin näytti, että niitä tulee saamaan satasen kappale vaikka maailman loppuun... Jänniä nää hintajutut. Kun aikoinaan alettiin soittaa, kaveri joka rupesi basistiksi osti Ampegin kamat kun ne oli halvimmat käytetyt kaupassa. Myyjä ei ollut kuullutkaan koko merkistä. Tosin tästä nyt on se 30 vuotta aikaa... no, eipähän oo kaverin koko elinikänään tarvinnut vaihtaa vahvistinta. |
Niskamies 31.08.2005 17:38:26 | |
---|
Jänniä nää hintajutut. Kun aikoinaan alettiin soittaa, kaveri joka rupesi basistiksi osti Ampegin kamat kun ne oli halvimmat käytetyt kaupassa. Myyjä ei ollut kuullutkaan koko merkistä. Tosin tästä nyt on se 30 vuotta aikaa... no, eipähän oo kaverin koko elinikänään tarvinnut vaihtaa vahvistinta. Älä vaan sano että se oli SVT tai V4B? Virallisesti semi-pro! |
ch LL 31.08.2005 20:47:04 | |
---|
Noniin tänään sain vaihdettua tohon Fenderiin uuden virtakatkasimen ja ne pari vastusta ja nyt toimii! Ei siinä ilmeisesti ollut sen kummempaa vikaa, kun noi osat vain vaihdoin uusiin ja yhden piuhan kolvasin mikä näky irronneen. Enkä niistä putkista tiedä mitä ovat? Tuntu soivan ihan hyvin. Pitäskö nyt antaa olla vielä nuo putket?! Sanokaas mulle hintoja mitä tommosesta viitsisi alkaa pyytämään, kun olen sitä myyntiin pistämässä. |
m6mm 31.08.2005 21:21:56 | |
---|
Tarjoon 250 €. Oho,wau! |
ch LL 31.08.2005 21:51:43 | |
---|
Noniin tänään sain vaihdettua tohon Fenderiin uuden virtakatkasimen ja ne pari vastusta ja nyt toimii! Ei siinä ilmeisesti ollut sen kummempaa vikaa, kun noi osat vain vaihdoin uusiin ja yhden piuhan kolvasin mikä näky irronneen. Enkä niistä putkista tiedä mitä ovat? Tuntu soivan ihan hyvin. Pitäskö nyt antaa olla vielä nuo putket?! Sanokaas mulle hintoja mitä tommosesta viitsisi alkaa pyytämään, kun olen sitä myyntiin pistämässä. Otan vähän sanaani takaisin. Tein äskön ton testin mitä tolla jossain suositeltiin, eli vahvistimen putkien naputtelua laitteen ollessa päällä. Jos oikein olen tulkinnut neuvoja täällä, niin niistä ei olisi saanut kuulua ihmeempi ääniä. Kuitenkin paria putkea koputtaessa kovaäänisestä kuulu rohinaa ja kolinaa. Joten pistän kaikki putket tilaukseen. Koitan löytää samanlaiset kuin nuo aikaisemmatkin. Mutta sillävälin pistäkää tänne arvioita minkä arvoinen tuollainen Fenderin Bassman 100 putkinuppi olisi, putki remontin jälkeen? Puolueettomia ehdotuksia sellaisilta, jotka eivät tätä välttämättä itsellensä halua! :) Ja voihan tänne pistää tarjouksiakin, jos siltä tuntuu. |
hollstro 31.08.2005 23:03:36 | |
---|
Mutta sillävälin pistäkää tänne arvioita minkä arvoinen tuollainen Fenderin Bassman 100 putkinuppi olisi, putki remontin jälkeen? Puolueettomia ehdotuksia sellaisilta, jotka eivät tätä välttämättä itsellensä halua! :) Ja voihan tänne pistää tarjouksiakin, jos siltä tuntuu. Täysin toimivasta voi pyytä siisteydestä riippuen 400 - 600 €. |
ch LL 01.09.2005 00:34:29 | |
---|
|
kivi 01.09.2005 00:59:57 (muokattu 01.09.2005 01:02:52) | |
---|
Älä vaan sano että se oli SVT tai V4B? Ehei, vanhempi, vanhempi. Harvinaisempi ja tavoitellumpi 60-70 -vaihteen B15 Portaflex (kannattaa nostaa nuppi pois kaapin päältä). http://www.paulsboutique.ca/imgs/it … 1212-early70sampegb-15portaflex.jpg Nää Dan Armstrongin suunnittelemat V4, V2 ja VT22 on ollut mullakin käytössä. Ja nykyäänkin on Dan Armstrong 60, V2-pohjainen hybridi. |
ch LL 01.09.2005 18:39:58 | |
---|
Täysin toimivasta voi pyytä siisteydestä riippuen 400 - 600 €. Onko tuo muidenkin mielipide tuollaisen Fenderin hinnaksi, vai onko jollain muilla muita arvioita? Se pelkkä putkiremontti itsessään maksaa jo noin 130-180 euroa. Vahvistimen kunnon näet täältä: http://www.freewebs.com/chillnessillness/fenderbassman100.htm |
ch LL 01.09.2005 18:42:05 (muokattu 01.09.2005 18:43:07) | |
---|
Moka! |