KarhuIII 30.08.2005 22:04:59 | |
---|
onko kyseisessä midipedaalissa metallikuoret..muuta kokemusta?..onko kestävä..helppokäyttöinen..mitä efektejä kaasupolkimilla voi kontrolloida? |
Tony Narrows 31.08.2005 00:00:15 | |
---|
Joo kyllähän tämä kestävä laite on. Itse omistan myös samanlaisen tai isältäni kestolainassa on :D Ohjaimen runko taitaa olla jotain peltiä tai no kuitenki, ei ole muovia. Itse polkimet ovat sitten muovia myös expression pedaalit. Helppokäyttöisyydestä en osaa oikein sanoa ku varsinaisesti en käytä ohjainta kuin vahvarin kanavanvaihtoon ja T.C G-forcen ohjaamiseen. En ollut itse käyttänyt ohjainta aikasemmin ja aika nopeaa opin sen kyllä, vaik midijutuista en tienyt juuri mitään. Relay switcheillä ohjaan vahvarin kolmea kanavaa ja muistipaikoilla sit G-forcen eri "efektiketjuja". Exp 1:llä ohjaan lähinnä mastervolumea eli G-Forcen ulostulotehoa, joka vaikuttaa siis vain volumeen (ei niinkuin kitaran volumepotikka) ja sit Exp 2:lla ohjaan mitä missäkin saundissa. Esim. jos mulla on muistipaikassa 3 Lead saundi, jossa on Lead kanava vahvarista + Reverb + Dynamic Delay + Compressor + Noise Gate, exp 2:lla voin polkea Pitch Shifterin päälle ja saan leadiin kvintin ja oktaavin lisukkeeks. Saundista tulee aika mielenkiintoinen ja aika harvoin sitä käytän, mut onpahan sekin vaihtoehtona :D (vrt. Steve Vai - Blood&Tears) Polkimilla voit ohjata melkein mitä vain mieleen tulee, täs muutama listaus asioista: Reverb Level Reverb Mix Delay Feedback Delay Mix Delay tap tempo Chorus speed Chorus Depht Flanger jne jne... eli kaikkia mitä efektien ohjailussa on mahdollista ylipäätänsä, mut se taas ei ole kiinni tästä pedaalista mitä voit ohjata vaan siitä laitteesta mitä ohjaat. Alias Tonza |
Tympee Huttunen 31.08.2005 09:38:47 | |
---|
Kestävä ja vankan oloinen peli. Laitteen opetteluun meni ainakin tälläseltä keltanokalta aikaa. Yllättävän halpa laite vieläpä. |
KarhuIII 01.09.2005 18:55:17 | |
---|
mitenkäs efektikontrollointi v-amp 2:n kanssa..?? |
Tony Narrows 01.09.2005 20:28:20 | |
---|
Behringerin FCB1010:ssä on mahdollisuus kahteen EXP pedaaliin ja myös mahdollisuus ohjelmoida napeille on/off ominaisuus, jolla voit kytkeä vaikka sitten Driven pois tai päälle. Alias Tonza |
Kilmister 01.09.2005 21:27:55 | |
---|
Eiköhän tuon aika jouhevasti luulis toimivan ku molemmat behringerin tuotteita. Ainaki tuossa 1010 manuaalissa oli jotaki default asetuksia v-ampille |
kunnasja 02.09.2005 01:56:18 | |
---|
Ainakin sellainen ongelma on (TC Electronic G-Forcen kanssa), että FCB1010:n kakkospedaali ei toimi kunnolla. Olen koittanut assignata sen master volumeksi: pedaali tunnistuu laitteeseen ihan oikein, ja laite ilmoittaa vastaanottavansa midi-tietoa aina kun petaalia polkee, mutta ääntä ei kuulu. Eli master volume menee nollaan, eikä siitä muutu mihinkään. Uskomatonta sinänsä, mutta myös vittumaista - master volumelle olisi paljonkin käyttöä. Lisäksi soundien vaihdossa esiintyy kummallista viivettä, jonka aikana volume saattaa pompata "täysille". Soundien vaihtaminen on siis perseestä, varsinkin verrattuna analogi-switcheihin. Tämä saattaa johtua midistäkin, mutta ei luulisi Sansamp PSA1 ja G-Force -tasoisten laitteiden takkuavan moisella tapaa... Epäilen Behringeriä syylliseksi. Mutta onhan se halpa. Ja kestävä. |
midprice 02.09.2005 08:29:37 | |
---|
mitenkäs efektikontrollointi v-amp 2:n kanssa..?? Tarkoitatko ylipäätään käyttöä vampin kanssa? Mulla lauta ohjaa vamppia siten, että nappulat 1-6 on asetettu tietyille muistipaikoille, 7 on drive on-off, 9 tap tempo, 10 viritin päälle, pedaali 1 on volume ja 2 wahi. Halpa ja tukeva vehje. Käytettynä ostin ja vähän ihmettelin joitain "ominaisuuksia", mutta kun sen softan päivitti, niin ei ole ollut mitään ongelmia. |