Krypto Niitti 30.08.2005 20:11:32 (muokattu 30.08.2005 20:30:28) | |
---|
Seuraavaa kitaravahvistinta olisin hankkimassa. Tähän asti olen sinnitellyt tollasella 15 wattisella kotilootalla (olen vasta pari vuotta soittanut). Pohjustuksena vielä sen verran, että bändikaverini pyysi minua aiemmin tänään musiikkiliikkeeseen testailemaan vahvistinta jonka aikoo ostaa (käytetty Fender Princeton Chorus 125w vuodelta x). Testasin vahvistinta samalla kitaralla jonka itse omistan ja täytyy sanoa että melkein tipuin jakkaralta. Mielestäni ihan käsittämättömän hyvä saundi. Vahvistimen oma särökanava ei tosin ollut minun makuuni, mutta tarkoituksena on ottaa säröt + muut efektipurkeista. Mutta hintaakin tuolla oli 500€. Noniin, tässä sitten vaatimuksia: - vahvistin tulee treeni- ja toivon mukaan myös keikka käyttöön - Tulee lähinnä kaikenlaisen rokin soittoon. Myös trash/punk/metal/grunge/emo/indierock tyyppiseen. Ei kuitenkaan tappodeathmetal juttuihin. - mielellään trankku (jo hinnankin takia) - käytössä tulee olemaan liuta efektejä (kuten jo mainitsin) - en oikeen tykkää digitaalihässäköistä - soitan tällä hetkellä ns. halpiskitaralla (itse tykkään, muut ei) Käytännössä siis pitää lähteä kova (ehkä myös jopa hyvä) ääni ja hinnan tulee olla suhteellisen halpa. Tämä iski thomannilla silmään fenderin puolelta: http://www.thomann.de/thoiw3_fender … sn=af812e5e185435c9b135c3b1b1f0a6d3 Miten tuo nyt noin halpa voi olla? Onko se kenties ihan paska? Tuo hinta kyllä olisi ainakin sopiva. Mutta miten tuo käytännössä toimii? Jos laittaa input1:een kitaran niin onko silloin vain toinen elementti (50w?) käytössä? Vai onko täydet 100w käytössä kunnes kytketään kiinni toinenkin instrumentti? Paljon kysymyksiä, mutta kun en minä mitteen tiijjä. Niin ja mitä kaikkea hyötyä/haittaa kaksielementtisyydestä on? Kaikenlaisia ehdotuksia otetaan mielellään vastaan. You’re not who you are, you’re not who they think you are, you’re who you think they think you are. Think about it. |
Härski 30.08.2005 20:18:36 | |
---|
Hmm.. siirtäisin katseesi Kettnerin trankkuihin, esim. Tour Reverb on hyväsoundinen vehje, ja aika edullinen. Tietysti riippuu, minkälaista säröä haet. Mutta clean on hyvä ja mukavan oloinen jousikaiku. Tehoja 100 w ja lisäkaappi liittimet ym. häspäkkeet löytyy. Tai sitten mikätahansa trankku, josta lähtee volaapaljon ja sen eteen Kettnerin Tubefactor tai Tubeman. That's the solution. |
Krypto Niitti 30.08.2005 20:40:39 | |
---|
Hmm.. siirtäisin katseesi Kettnerin trankkuihin, esim. Tour Reverb on hyväsoundinen vehje, ja aika edullinen. Kiitoksia Härski. Hinta näkyy tosiaan olevan kohtuullinen ja ainakin noiden h&k:n kotisivujen ääninäytteiden perusteella löytyisi muutakin kuin pelkkä hyvä kliini soundi. Ja kolme kanavaa on tietysti plussaa. Pitääpä yrittää päästä tuota johonkin testaamaan. Pistän tuon korvan taakse. Mikä muuten on tuo "voicing switch"? Sama kuin footswitch? You’re not who you are, you’re not who they think you are, you’re who you think they think you are. Think about it. |
Härski 30.08.2005 20:49:47 (muokattu 30.08.2005 20:50:53) | |
---|
|
-Jobe- 30.08.2005 21:28:04 | |
---|
Missäs tuota Tour Reverbiä voisi testata Helsingissä? Onkohan tuota F-musiikissa? I'm such a good good boy,
I just need a new toy |
Härski 30.08.2005 21:32:02 | |
---|
Missäs tuota Tour Reverbiä voisi testata Helsingissä? Onkohan tuota F-musiikissa? Ainakin on ollut. En ole siellä hetkeen käynyt. Käväise. |
-Jobe- 30.08.2005 21:34:05 | |
---|
Ainakin on ollut. En ole siellä hetkeen käynyt. Käväise. Pitää varmaan käydä kokeilemassa, kun tällä viikolla Stadissa liikun. I'm such a good good boy,
I just need a new toy |
Jag 30.08.2005 22:40:00 | |
---|
kaikki vahvistimet kuulostaavat 15w vaffarin jälkeen hyvältä. Asiaan---> (en ole hirveränä noita testailut. Eli lähinnä semmosta yleis mielipidettä levitän. Tuota Fenderin FM sarjaa on haukuttu erittäin heikoksi. Eli kuulema monta kertaa peräkkäin levinny heti ekalla luukuttamisella. niin siis peli on huollettu välissä. Kuulema kohtuu hyvät cleanit ja surkeat säröt -Peaveyn transtube sarja on myös saavuttanut m.netin joidenkin käyttäjien keskuudessa kehuja. Kuulema monipuolinen -ja mun oma musta hevonen http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/ … roducts.php?g1=22c1bf&g2=5babb7tommonen podilla varustettuna. Olisi varmasi monipuolinen ja vieläpä putki verme. Hinta on vain liikaa. -muuten en tiedä vaffarista mitään. Mutta mielenkiintoinen verme voisi testattavaksi olla. "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |
Krypto Niitti 31.08.2005 08:37:17 (muokattu 31.08.2005 08:38:54) | |
---|
kaikki vahvistimet kuulostaavat 15w vaffarin jälkeen hyvältä.Totta. Tuota Fenderin FM sarjaa on haukuttu erittäin heikoksi...Jaajaa. No pitää sitten katsella muita. Varsinkin tuota kettneriä. http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/ … roducts.php?g1=22c1bf&g2=5babb7 tommonen podilla varustettuna.Tuskin tykkäisin näpertää tommosta. Olen stompbox-mies. Ja tuo on pirun kallis myös. Plus tuohan on putkivahvistin. You’re not who you are, you’re not who they think you are, you’re who you think they think you are. Think about it. |
Viked 31.08.2005 11:56:21 | |
---|
Seuraavaa kitaravahvistinta olisin hankkimassa. Tähän asti olen sinnitellyt tollasella 15 wattisella kotilootalla (olen vasta pari vuotta soittanut). Pohjustuksena vielä sen verran, että bändikaverini pyysi minua aiemmin tänään musiikkiliikkeeseen testailemaan vahvistinta jonka aikoo ostaa (käytetty Fender Princeton Chorus 125w vuodelta x). Testasin vahvistinta samalla kitaralla jonka itse omistan ja täytyy sanoa että melkein tipuin jakkaralta. Mielestäni ihan käsittämättömän hyvä saundi. Vahvistimen oma särökanava ei tosin ollut minun makuuni, mutta tarkoituksena on ottaa säröt + muut efektipurkeista. Mutta hintaakin tuolla oli 500€. Noniin, tässä sitten vaatimuksia: - vahvistin tulee treeni- ja toivon mukaan myös keikka käyttöön - Tulee lähinnä kaikenlaisen rokin soittoon. Myös trash/punk/metal/grunge/emo/indierock tyyppiseen. Ei kuitenkaan tappodeathmetal juttuihin. - mielellään trankku (jo hinnankin takia) - käytössä tulee olemaan liuta efektejä (kuten jo mainitsin) - en oikeen tykkää digitaalihässäköistä - soitan tällä hetkellä ns. halpiskitaralla (itse tykkään, muut ei) Käytännössä siis pitää lähteä kova (ehkä myös jopa hyvä) ääni ja hinnan tulee olla suhteellisen halpa. Tämä iski thomannilla silmään fenderin puolelta: http://www.thomann.de/thoiw3_fender … sn=af812e5e185435c9b135c3b1b1f0a6d3 Miten tuo nyt noin halpa voi olla? Onko se kenties ihan paska? Tuo hinta kyllä olisi ainakin sopiva. Mutta miten tuo käytännössä toimii? Jos laittaa input1:een kitaran niin onko silloin vain toinen elementti (50w?) käytössä? Vai onko täydet 100w käytössä kunnes kytketään kiinni toinenkin instrumentti? Paljon kysymyksiä, mutta kun en minä mitteen tiijjä. Niin ja mitä kaikkea hyötyä/haittaa kaksielementtisyydestä on? Kaikenlaisia ehdotuksia otetaan mielellään vastaan. Mä ostin just ton Fenderin, nii olen enemmän kuin tyytyväinen. Clean on mahtava eikä särössäkää ole mitää haukuttavaa. Just mun makuun on ollu. Tämä on tietysti henkilökohtaista, joten kannattaa käydä ite testaa sitä kaupasta. Suosittelen:) |
RandomHero 01.09.2005 11:19:44 | |
---|
Osta multa Peavey Bandit hyvä peli halvalla. |
Sanchez 01.09.2005 12:09:46 | |
---|
"There is no sin except stupidity" --Oscar Wilde |
Krypto Niitti 02.09.2005 15:46:41 (muokattu 02.09.2005 15:51:38) | |
---|
Nyt löytyi nimeltämainitsemattomasta liikkeestä käytetty Yamaha G100-210, 80 luvun alusta (vintagea!!! ;) ). Kuulosti itseasiassa hyvältä (noh, alottelijan korviin). Ilmeisesti 120w. Hintaa 170€. Kovasti tekisi mieli ostaa pois. Jos kellään vaan suinkin on jotain tietoa tuosta vahvistimesta (saatikka kokemuksia) niin tänne kiitos. Netistä löysin ainoastaan 37 vuotta soittaneen blues kitaristin arvion vahvarista (10/10). Mutta mitään teknisiä tietoja ei tahdo löytyä. You’re not who you are, you’re not who they think you are, you’re who you think they think you are. Think about it. |
kimmokel 02.09.2005 16:02:33 | |
---|
EI ole tuosta yamahasta kokemusta, mutta jos hyvältä kuulostaa ja vahvistin on kaikin puolin toimiva niin mä ainakin ostaisin samantien pois. Tuo 170e kun ei kovin paljon ole ja vaihtoehtoja samaan hintaan on niukalti etenkin jos on tehojakin oltava. |
Krypto Niitti 02.09.2005 16:09:21 | |
---|
EI ole tuosta yamahasta kokemusta, mutta jos hyvältä kuulostaa ja vahvistin on kaikin puolin toimiva niin mä ainakin ostaisin samantien pois. Tuo 170e kun ei kovin paljon ole ja vaihtoehtoja samaan hintaan on niukalti etenkin jos on tehojakin oltava. Samaa ajattelin. Tietysti on se vaara että tuo vaikka ikänsä takia päättää hajota. Pitää vielä myyjältä kysellä jos tuosta jotain enemmän tietäis. Yamahan sivujen customer supportin kautta vielä tuosta kyselin, toivottavasti vastaavat. Ettei ihan sikaa säkissä tarttis ostaa, vaikka hyvältä kuulostikin. You’re not who you are, you’re not who they think you are, you’re who you think they think you are. Think about it. |
tommiot 02.09.2005 16:13:34 (muokattu 02.09.2005 16:15:03) | |
---|
Hmm, hassua, jos G100 -malli on 120 wattia. Jos se ottaa tehoa 120 wattia ja antaa 100 wattia... Eli siis 100 wattia olisi SE teho. Tuon 210 perusteella 2x10" elementit, mutta sen varmaan tiesitkin jo. Aika pieni hinta tuon tehoisesta vahvarista. Jos ei muuta niin voihan siitä päätettä ja kajareita käyttää jonkin etuasteen kanssa. |
Krypto Niitti 02.09.2005 16:18:13 | |
---|
Hmm, hassua, jos G100 -malli on 120 wattia. Jos se ottaa tehoa 120 wattia ja antaa 100 wattia... Eli siis 100 wattia olisi SE teho. Tuon 210 perusteella 2x10" elementit, mutta sen varmaan tiesitkin jo. En ole varma, saattaa ollakkin 100w. Juu, kymmenen tuuman elementit siinä on. You’re not who you are, you’re not who they think you are, you’re who you think they think you are. Think about it. |