kimurantti1 25.08.2005 18:34:09 (muokattu 26.08.2005 00:29:00) | |
---|
Uusi setuppi haussa: Nuppi 2x12 kaappi G-Major Korg DTR-1000 Boss AB-2 Ground Control Pro Nuppi ja kaappi on ihan hukassa. Pitäisi päästä testaamaan johonkin, minähän en sokkona osta yhtikäs mitään. Otsikko antaa jo vähän osviittaa: - 3 täysin itsenäistä kanavaa (basso, middle, treble, gain & volume). - pitäisi totella midiä - 50-100w (korkeintaan) Viime aikoina on tullut soiteltua Pat Methenya, Steve Vaita, Whitesnakea -> ts. monipuolinen pitää olla. Heviinkin olisi hyvä taipua. Kaapeista ei ole paljoakaan tietoa. Framuksen FR 212 kaapin soundi oli vähän nasaali (=huono). Budjetti nupille ja kaapille n. 1500e Laneyn TT-sarjan nupit kiinnostaa (n. 1000e), mutta kun ei missään pääse testaamaan. Framuksen vahvareista on jäänyt aika high gain-mielikuva. Ei välttämättä huono, mutta loistava clean on minulle must. Marshallin yleissoundista en pidä. Olenko liian vaativa? Älkää ehdottako Engliä, niiden kaikki vahvistimet on mun mielestä vain ja ainoastaan boosteilla varustettuja 2-kanavaisia. 4x12 kaapit ei tule kyseeseen, syystä että 2x12:sta on kivempi roudata, ne on luonnollisesti vähän halvempia, ja 120w nuppi + full stack on aivan turhuuksien turhuus ellei ihan oikeasti jonnekin Hartwall areenaa isommille lavoille pääse soittamaan, mulle kun ei setupin ulkonäkö tai sen full stackin tuoma status kovinkaan paljoa merkkaa. Edit: Lisätään nyt tänne vielä, että putkivempain on must. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
Jag 25.08.2005 18:53:07 | |
---|
En tiiä niinkää aiheesta, mutta ottakaapa kaikki malllia yllä olevasta viestistä kuinka tämän tyylinen kamojen kysely threadi avataan. "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |
villeh 25.08.2005 23:12:24 | |
---|
jaa-a tältä istumalta ei tuu heti mieleen mikä jus täyttäis vaatimukset ja sopisi hintaluokkaan. miksi midiohjaus? tiedäthän että saat ohjelmoitua g-majorin niin että se vaihtaa kanavat realay jackin avulla. näin kääntyy kanavat mun skriimerissä. (kaikua ja boostia en siitä käytä kun ne lähtee skriimeristä) Laneyn vh100r nyt on lähinnä jos pitää olla monipuolinen, kuka tykkää kuka ei. 2 erillistä kavaa jolla kummallakin 3eq ja niille kummallekkin gain switsit ja cleanille bright. eli polkimella (mikä tahansa joka toimii g-majorin kans) periaatteessa aika iso paletti. t kaupassa varmaan jotain 1100egee |
kimurantti1 25.08.2005 23:17:23 (muokattu 25.08.2005 23:17:32) | |
---|
Tiedän että G-Majorilla voi kanavia vaihdella. Midi-ohjaus ei ole aivan välttämätön, mutta helpottaisi kummasti. Ei kelpaa mulle 2-kanavaiset vahvistimet. Tarvin kanavia ainakin sen kolme. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
Antti1 25.08.2005 23:25:03 | |
---|
Ei kelpaa mulle 2-kanavaiset vahvistimet. Tarvin kanavia ainakin sen kolme. Älä nyt ota vittuiluna, mutta miksi? Pystyisitkö sä kirjoittamaan siitä 300 sanan pituisen uskottavan esseen, joka päätyy vielä tuohon lopputulokseen muidenkin mielestä? Mäkin luulin aikoinani tarvitsevani 4 kanavaa. Vitun marjat tarvitsin, volapotikalla voi tehdä ihmeitä. Jos tarviin erilaisia soundeja, ostaisin tällä hetkellä mieluummin useamman vahvarin. Olkoonkin härdelli aikamoinen... "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
LaXu 25.08.2005 23:50:02 | |
---|
Hughes&Kettner Trilogy ainakin sopii kuvaukseen. |
Eemil 25.08.2005 23:55:16 | |
---|
Crate Blue Voodoo sarjan nupeista 150-wattinen ja 300-wattinen on kolmikanavaisia. Jos ei 150 ole hirmuhirmu pahasti liikaa niin siinä on musta erittäin hyväsaundinen vahvistin kolmella kanavalla. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
kimurantti1 26.08.2005 00:15:30 (muokattu 26.08.2005 00:29:42) | |
---|
Pystyisitkö sä kirjoittamaan siitä 300 sanan pituisen uskottavan esseen... Valitettavasti musiikkimakuni kattaa muunkin kuin hevin. Kolme kanavaa ei tarkoita pelkästään, että pitää saada kolme eri astetta säröstä. Jos tarkoittaisi, niin se tietenkin onnistuisi pelkällä volumen säädöllä. Jos olisi käytettävissä kaksi kanavaa ja kitaran volume, niin se kolmas perussoundi olisi aina jonkinlainen kompromissi. Minä, kontrollifriikki kun olen, en tunne sellaista sanaa. Haluan livenä mahdollisimman paljon keskittyä soittamiseen, enkä soundin säätämiseen lennossa. Olkoonkin, että volume-potikan vääntäminen on aika pieni vaiva, mutta kun tuollaisia pieniä vaivoja kasataan muutama, niin syntyy jo vähän isompi vaiva. Jotkut tottuvat ja tykkäävät, minä en. Soitan myös paljon erilaisissa projekteissa joissa todellakin tarvitaan enemmän kuin kaksi perussoundia. Vähän aikaa sitten soitin Tullikamarin Pakkahuoneella keikan, jolla aivan kirjaimellisesti kuultiin musiikkia Christina Aguilerasta Dream Theateriin. Toki soundin voisi ruuvata kappaleiden välillä aivan toiseksi jos haluaa. Minä en kuitenkaan koe sitä mielekkääksi, ja vaikka kokisinkin niin todennäköisesti miksaaja ei. (hymiö) ...ostaisin tällä hetkellä mieluummin useamman vahvarin. Olkoonkin härdelli aikamoinen... Jos rahaa riittää niin mikäs siinä ;) "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
Antti1 26.08.2005 00:34:03 | |
---|
Valitettavasti musiikkimakuni kattaa muunkin kuin hevin. Tää on kyllä valitettavaa kovin usean kitaristin kohdalla. :) Haluan livenä mahdollisimman paljon keskittyä soittamiseen, enkä soundin säätämiseen lennossa. Olkoonkin, että volume-potikan vääntäminen on aika pieni vaiva, mutta kun tuollaisia pieniä vaivoja kasataan muutama, niin syntyy jo vähän isompi vaiva. Jotkut tottuvat ja tykkäävät, minä en. Joo, ymmärrän täysin. Siksi munkin (ei se syötävä, eikä hengellinen ukko...) signaalitie kulkee tällä hetkellä suoraan kitarasta vahvistimeen. Kovin usein vaan porukka vaatii joko liikaa ominaisuuksia todelliseen tarpeeseen verrattuna tai sitten mahdottomia yhdeltä laitteelta. Sun menee ehkä tuohon jälkimmäiseen kastiin? Mutta ootko ihan tosissasi missään vaiheessa edes harkinnut vaikka stereokaappia ja kahta nuppia? Toisesta puhtaat, toisesta pari kappaletta jotain aivan muuta? Kyllä noikin saa viriteltyä yhdellä polkimella toimivaksi kokonaisuudeksi. Rahaa tosin vie, mutta eikö sitten midiohjattava 3-kanavainen megapömpeli vie? "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Jormaz 26.08.2005 00:39:05 | |
---|
In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Kimmo72 26.08.2005 00:40:05 | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
Antti1 26.08.2005 00:43:53 | |
---|
Jos nyt tälle linjalle lähdetään, niin joku kiva pääte ja Rocktron Prophesy ovat aika lyömätön kaksikko. Mutta kellä noin paljon sitten onkaan valuuttaa... "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Kimmo72 26.08.2005 00:47:35 | |
---|
Jos nyt tälle linjalle lähdetään, niin joku kiva pääte ja Rocktron Prophesy ovat aika lyömätön kaksikko. Mutta kellä noin paljon sitten onkaan valuuttaa... Prophesy on juu kiva vehje. Tosin siinä on väännettävää ja säädettävää hermojen menoon asti. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
kimurantti1 26.08.2005 00:59:10 (muokattu 26.08.2005 01:19:44) | |
---|
Midi-ohjaus ei ole pakollinen, kunhan saan vempaimen toimimaan G-Majorin ja GCP:n kanssa. 1500e on aika maksimi (sittenkin jäisi kaappi saamatta). Luulen että tuon myyjän "järkevä hinta" on hieman enemmän kuin mun budjettini. Ja voi olla, että tuossa olisi aivan liikaa säädettävää mulle. Craten Blue Voodoo näytti tosi hauskalta. Pelkästään power sectionin potikoiden nimikkeiden takia voisin ostaa laitteen: IIK!, UGH! Hatunnosto Craten tyypeille. Siinä on kyllä se 150w tehoa, mutta päätteessä on 6 putkea, joten eikös tosta aika helposti voisi tehdä 100 tai 50 wattisen? Tai vielä parempaa: modata kytkimen jolla voisi valita 150, 100, 50, tai 25w. Vai onko ihan typerä idea? Mitenkäs Huhges&Kettner? Jotenkin on vaan muutaman laitteen perusteella jäänyt vähän ikävä kuva merkistä. (Tosin tuotteet olivat luokkaa Warp7 jne.) Mutta ootko ihan tosissasi missään vaiheessa edes harkinnut vaikka stereokaappia ja kahta nuppia? Toisesta puhtaat, toisesta pari kappaletta jotain aivan muuta? Kyllä noikin saa viriteltyä yhdellä polkimella toimivaksi kokonaisuudeksi. Rahaa tosin vie, mutta eikö sitten midiohjattava 3-kanavainen megapömpeli vie? Olen toki harkinnut. Luulisin, että sillä 3-kanavaisella pääsisin kuitenkin halvemmalla (ja helpommalla). Vaikka saisin pari hyvää nuppia siihen 1500 euroon, niin lisäksi pitäisi olla systeemi jolla niitä kontrolloisi -> lisää rahanmenoa ja säätämistä. Jos sulla on mielessä jotain ehdotuksia, niin anna palaa vaan. Jos olisin satavarmasti jo päättänyt mitä hommaan, en olisi täällä kyselemässä:) Edit: Kerpele - Blue Voodoon hinta oli n. 1800e eli liian kallis mulle. Tai mistäs sitä tietää, jos pääsisi jossain Suomessa testaamaan ja rakastuisi. Ainahan sitä tinkimällä voisi saada alemmas. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
LaXu 26.08.2005 01:27:37 | |
---|
Mitenkäs Huhges&Kettner? Jotenkin on vaan muutaman laitteen perusteella jäänyt vähän ikävä kuva merkistä. (Tosin tuotteet olivat luokkaa Warp7 jne.) Jos olet pääkaupunkiseudulla, käy F-Musiikissa testaamassa. Itse pidin Triampista vähän enemmän, mutta saattoi johtua myös ihan siitä etten päässyt Trilogya testaamaan kovalla volalla ja kaappikin oli Hughes&Kettnerin (käsittääkseni niitä ei pidetä mitenkään erityisen hyvinä) kun taas Triampin kanssa testasin B52-skobea. |
otto_t 26.08.2005 01:31:23 (muokattu 26.08.2005 01:37:01) | |
---|
Mitä noihin kanavien määrään tulee niin itse siirryin juuri räkkipääte & etuaste yhdistelmästä kaksi kanavaiseen nuppiin ja kyllä, hieman jännitti että miten tulee toimeen vain kahdella kanavalla kun on aiemmin vähintään kolmeen tottunut. Laitoin sitten vahvarin kahden kanavan kaveriksi Robert Keeleyn modaaman TS-9:in ja nyt kuukauden testailun jälkeen voin sanoa että olen aika tyytyväinen soundikirjoon. Yksi puhdas, siihen päälle TS-9 niin saadaan mukava kevyt roso, toisesta kanavasta sitten jykevä komppisärö jota voi tarpeen tullen keventää vielä volumepedaalilla ja kun komppisärön päälle lisätään TS-9 niin saadaan vielä mitä mainioin leadsoundi. Kerrankin voi sanoa että tällähetkellä olen suht tyytyväinen omaan soundiini... kunhan jaksaisi vielä G-Majorista viilata muutaman pikkujutun kuntoon ja patchata midipuolen loppuun. EDIT: Mutta siis tosiaan... en ole itsekkään vielä sellaiseen pedaaliin törmännyt mikä pystyisi kilpailemaan vahvistimen oman lisäkanavan kanssa mutta näköjään tuurilla saattaa löytää hyviä yhdistelmiä. :) |
kimurantti1 26.08.2005 01:52:27 (muokattu 26.08.2005 01:54:44) | |
---|
Äh, älkää nyt tulko tarjoamaan niitä 2-kanavaisia:) Enkös minä jo perustellut miksi haluan sen kolmannen kanavan. Nyt kun olen kahlannut läpi seuraavat merkit: Engl, Laney, Crate, Framus, MESA/Boogie, Hughes&Kettner...niin ainoat vaihtoehdot näyttäisi olevan Laneyn TT-sarja (edelleen) tai H&K Trilogy. Käytettynä voin kyllä ostaa, ainoa ehto on se, että pääsen testaamaan. Jos ei pääse, niin ei kai auta muu kuin nostaa budjettia. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
Slinky 26.08.2005 07:51:31 (muokattu 26.08.2005 07:59:21) | |
---|
Äh, älkää nyt tulko tarjoamaan niitä 2-kanavaisia:) Enkös minä jo perustellut miksi haluan sen kolmannen kanavan. Nyt kun olen kahlannut läpi seuraavat merkit: Engl, Laney, Crate, Framus, MESA/Boogie, Hughes&Kettner...niin ainoat vaihtoehdot näyttäisi olevan Laneyn TT-sarja (edelleen) tai H&K Trilogy. Käytettynä voin kyllä ostaa, ainoa ehto on se, että pääsen testaamaan. Jos ei pääse, niin ei kai auta muu kuin nostaa budjettia. Okei, tilannetta tasapainottaakseni en tarjoa 2-kanavaista, vaan 4-kanavaista. Kun kahlasit läpi merkit Engl ja Framus, eikö Englin Powerball tahi Framuksen Dragon säväyttänyt? Toki taitavat nelikanavaisia olla kumpainenkin, mutta ei kai pieni eksta teikäläistä haittaa ;) Powerball 1499e, Framus 1449e @ Music store Köln. Itse tilasin 2-kanavaisen neljä päivää sitten. Budjetin alenemisen myötä jouduin tutustumaan sanaan kompromissi ja Powerball vaihtui Fireballiin :) Kaapin hommaaminen meni omien nikkarointitaitojen kontolle, eli 2x12" Mesa Boogien rectifierin mittojen mukaan rakentuu hitaasti mutta epävarmasti. Sekä cleanit että säröt ovat Engleissä tunnetusti kovaa luokkaa, ainut hieman häiritsevä tekijä on ylläriylläri, yhteinen eq, mutta optimistina en pidä tuota ylitsepääsemättömänä ongelmana. Peruslähtökohtana itselleni oli kunnollinen särö deträshjöötteboriveivaamiseen. Onnea vielä etsintään! Vacation, procreation, sterilization, Disneyland. |
Antti1 26.08.2005 11:03:20 (muokattu 26.08.2005 11:10:16) | |
---|
Kun kahlasit läpi merkit Engl ja Framus, eikö Englin Powerball tahi Framuksen Dragon säväyttänyt? Powerball on kuitenkin aikalailla yhden tyylisuunnan vahvistin, sanokaa mitä sanotte. Mun mielestä tässä on nyt ihan selvästi joku mallintimen (tai parin erillisen vahvarin) mentävä rako. Tietenkin, jos noi ei kelpaa, niin ei sitten. Mun ehdotuksenani olisi joku pikku Fenkku puhtaille ja Orangen rockerverb murosoundeille ja mättösäröille. Tohon sitten päälle vielä releohjaus. Mikäli Fenderistä säröpolkimen kanssa saatava särö miellyttää, niin säröpoljin räkkiin ja releohjauksella sitäkin sörkkimään. EDIT: Tämän enempää en jaksa kahta vahvaria enää tyrkyttää, perkele. :) "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
-K- 26.08.2005 11:08:25 | |
---|
Framuksem dragonia ja cobraa pystyy ohjaamaan midillä. Eli saa valita puhtaan tai jomman kumman särön, ja lisäksi kahdesta masterista. Potikoiden asennot eivät siis tallennu. Lisäksi midi saa vain sisään, ei läpi. Ei suotta elämys. |