Tora 05.04.2004 15:57:25 | |
---|
Kaipaisin hiukka neuvoja. Uutta keppiä oon hankkimassa. Vanhan Jacksonin (KV-3) floikka alkaa vetelemään viimosiaan, ja oon muutenkin kyllästyny siihen. Harkinnassa olis Ibanez rg1570, johon varmaan Seymour Duncanit.. Korkeintaan 1000euroa olen valmis maksamaan uudesta kepistä. |
Miekkonen 05.04.2004 16:00:32 (muokattu 05.04.2004 16:00:45) | |
---|
Osta JEMi tai JPM. |
Heavymies 05.04.2004 16:05:05 | |
---|
Ostin itse ton vähä aika sitten ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Siis ihan helvetin hyvä kitara! Tallan kanssa ei pitäis kovin äkkii tulla ongelmia (mulla kyllä tuli ku eka floikka =) ) Alkuperäset mikit on ehkä vähä kököt mutta kyllä niilläkin pärjäilee. En osaa muuta kuin suositella! Rock 'N' Rollllllllllllllllll |
LaXu 05.04.2004 16:14:52 | |
---|
Käytettynä luulisi RG5xx sarjan skeba löytyvän halvalla. Käytännössä lähes sama peli. Jää rahaa mikkien vaihtoon. |
Ville81 06.04.2004 19:55:34 | |
---|
Yks hyvä vaihtoehto vois olla Orivesi Guitarworksin uus malli: Tupla humbuckerit, runko leppää ja kaula uutta, erityisesti sointusoittoon soveltuvaa E.S.A -materiaalia. Tulee vissiin myyntiin tämän vuoden loppupuolella. |
Lego 06.04.2004 21:04:26 | |
---|
Jää rahaa mikkien vaihtoon. Miksi vaihtaa mikit tuosta? Eiköhän olisi parempi keskittyä siihen soittamiseen eikä hakea olematonta. Sitä eroa ei kuitenkaan kuule sillä on se niin pientä, turhaa rahanmenoa. Vakiomikit on varmasti hyvät. No shit, Sherlock? |
LaXu 06.04.2004 21:06:22 | |
---|
Miksi vaihtaa mikit tuosta? Eiköhän olisi parempi keskittyä siihen soittamiseen eikä hakea olematonta. Sitä eroa ei kuitenkaan kuule sillä on se niin pientä, turhaa rahanmenoa. Vakiomikit on varmasti hyvät. Näh, vakiomikit ei ole mielestäni kovinkaan kummoiset. Kaulamikki vähän tunkkainen soundiltaan ja tallamikki kuulostaa liian ohuelta. Erottelevuus on molemmissa vähän niin ja näin. Mielestäni noiden RG-skebojen soundi paranee huomattavasti kun lykkää Duncanit tai DiMarziot (tai mistä mikeistä nyt sitten sattuu tykkäämään) kiinni. |
villeh 06.04.2004 21:19:24 | |
---|
joo ei ne alkuperaiset mikit ihan huippua ole, paranee tietenkin vaihdolla, mutta erona 5xx sarjan ibanetseihin on se että mikin on suoraan bodyssä kiinni ilman mitään muovi kehyksiä, ja suuresti ihmettelen miksei jaksonit ja espeet ovat jättäneet noissa keskitason ja paremmissa kepeissä kehityksen sikseen. ibanetsin uudet taitaa olla melkein ainoita kohtuu hintaisia miltä saa kepin jossa on jätetty turhat muovinpalat pois mikien soundin tieltä. suoraan rungossa=bodyn toisto paremmin läpi. |
Lego 06.04.2004 21:25:19 | |
---|
Tuo mikkien vaihtokin on sellaista viimeistä fiksausta ja turhaa hypetystä jos ei enää muuta keksi kitarallensa tehdä. Oikeasti, mikä järki laittaa monia satoja euroja joihinkin helvetin mikkeihin joilla ei lopulta ole mitään merkitystä mitkä kelat siellä puussa on pultattuna. Ihmetys. No shit, Sherlock? |
Ville81 06.04.2004 21:25:59 | |
---|
Miksi vaihtaa mikit tuosta? Eiköhän olisi parempi keskittyä siihen soittamiseen eikä hakea olematonta. Sitä eroa ei kuitenkaan kuule sillä on se niin pientä, turhaa rahanmenoa. Vakiomikit on varmasti hyvät.
Samoja juttuja kans miettinyt, kun pari vuotta soittaneet ovat vaihtamassa laatumikkejä toisiin. tuntuu että mikkejä vaihdetaan ihan vaihtamisen ilosta, vailla järkiperusteita asiaa tai tarvetta sen enempää miettimättä. |
Ze Kink 06.04.2004 21:26:03 (muokattu 06.04.2004 21:32:53) | |
---|
Onhan se hyvä, tosin mikit on aika kuraa. Koitin sellasta Ibaa jossa oli tollaset V- mikit, enkä kyllä pitänyt äänestä. Sellanen tunkkanen ja mutanen oli se soundi, varsinkin Valvestaten läpi (Ei mikään paras yhdistelmä). Itsekin ostaisin heti jonkun Rg:n, jos niiden kaulat ei olisi niin ohuita. Saisi olla sellanen Ultra- mallinen, tai Jem- mallinen (siis sama profiili), Super Wizard ja Wizard kun on niin helevatan ohuita, ei oo sellanen hyvä tuntuma soitossa. Jemit taas on kalliita kun niissä on se Steve Vai- lisä. Jpm olisi myös hyvä, mutta en oo niitä nähny myynnissä täälläpäin. EDIT: Täydennystä. "Ford!" hän sanoi. "Tuolla ulkona on ääretön määrä apinoita jotka haluavat keskustella tekemästään Hamletin käsikirjoituksesta." |
Lego 06.04.2004 21:29:10 | |
---|
Samoja juttuja kans miettinyt, kun pari vuotta soittaneet ovat vaihtamassa laatumikkejä toisiin. tuntuu että mikkejä vaihdetaan ihan vaihtamisen ilosta, vailla järkiperusteita asiaa tai tarvetta sen enempää miettimättä. Samoin kuin se että "mä oon ny soittanu mun 2000 euron kitaralla viikon ja mikit pitäs laittaa vaihtoon". Voihan perkele sanon minä. Järki mukana ja välineurheilu erikseen. Topicin aloittajalle pahoittelut off-topicista. No shit, Sherlock? |
LaXu 06.04.2004 21:40:08 | |
---|
Tuo mikkien vaihtokin on sellaista viimeistä fiksausta ja turhaa hypetystä jos ei enää muuta keksi kitarallensa tehdä. Oikeasti, mikä järki laittaa monia satoja euroja joihinkin helvetin mikkeihin joilla ei lopulta ole mitään merkitystä mitkä kelat siellä puussa on pultattuna. Ihmetys. Mikeissä on kuitenkin eroja jotka kyllä myöskin kuuluvat. Jos mielestään vakiomikeissä ei ole mitään vikaa, niin ei niitä tietenkään kannata vaihtaa. |
superfly 06.04.2004 21:42:38 | |
---|
Tuo mikkien vaihtokin on sellaista viimeistä fiksausta ja turhaa hypetystä jos ei enää muuta keksi kitarallensa tehdä. Oikeasti, mikä järki laittaa monia satoja euroja joihinkin helvetin mikkeihin joilla ei lopulta ole mitään merkitystä mitkä kelat siellä puussa on pultattuna. Ihmetys. Nyt on aika paksua tekstiä. Hyvillä mikeillä saa keskinkertaisesta tai jopa huonostakin kitarasta usein ihan kelpo soittimen. Ei se ole mitään viimeistä fiksausta tai hypetystä. Harppu on alaston piano |
BlackD 06.04.2004 22:49:32 | |
---|
Tuo mikkien vaihtokin on sellaista viimeistä fiksausta ja turhaa hypetystä jos ei enää muuta keksi kitarallensa tehdä. Oikeasti, mikä järki laittaa monia satoja euroja joihinkin helvetin mikkeihin joilla ei lopulta ole mitään merkitystä mitkä kelat siellä puussa on pultattuna. Ihmetys. Provo tai ei, tällainen teksti laskee aika tehokkaasti kirjoittajan arvostusta. Ainakin minun silmissä. |
Hannu H. 06.04.2004 22:51:22 | |
---|
ihan offtopiccina heitän tän, mutta jos kerta eri mikeillä ei olis mitään eroja niin miksi olisi niin montaa eri valmistajaa joilla on monia erimalleja mikkejä? "May the tone be with you" |
Ville81 06.04.2004 23:53:03 (muokattu 06.04.2004 23:56:35) | |
---|
Provo tai ei, tällainen teksti laskee aika tehokkaasti kirjoittajan arvostusta. Ainakin minun silmissä. Kyllä jotkut häslää ihan turhaan noiden eri mikkien kanssa. Kyllä näin tekniikan aikakaudellakin hyvä soittaja kuulostaa hyvältä ja erottuu, soitti sitten vaikka laudanpätkää. Ja tottahan toki mikit kuulostaa erilaisilta. Puhe olikin, kuinka paljon sillä on loppujenlopuksi merkitystä. Jos on kunnon soitin alla, niin senkun treenaa eikä pohdi turhia. Se merkitsee eniten.
EDIT: Itse olen myös vaihtanut kitaran alkuperäiset mikit toisiin, mutta ne olikin todella hengettömät plinks plonks -mikit, tosi halvassa kitarassa kiinniolevat. Tällöin vaihto on mielestäni perusteltua. |
Tora 07.04.2004 12:28:10 | |
---|
Juuh, lähinnä ajattelin että JOS ne alkuperäiset mikit ovat OMASTA mielestäni huonot, niin harkitsen vaihtoa. Toisaalta, kuten jotkut jo huomasivat, en ole soittanut kauaa, ja ilmeisesti tällaisella räkänokalla ei ole oikeutta vaihtaa mikkejä parempiin. Yritän päästä tänään Tampereelle testaamaan kyseistä kitaraa. Saa nyt nähdä millainen se soundi sitten on. |
Quu 07.04.2004 12:47:43 (muokattu 07.04.2004 12:50:33) | |
---|
Kaikki riippuu itsestä. Mun mielestä mun jammussa on ihan kelpo mikit. Mun faijan Ibanez Stagestarin mikeistä tykkään myös. Epin LP:hen vaihdoin mikit kun rupes tuntumaan, että tarvisi vähemmän bassovoittoista soundia. Nyt kun kattelen Jammulle korvaajaa pikkuhiljaa, niin se saa olla sellainen kun on, mitään en rupea vaihtamaan. Ja Tora: Mikset kattele sellaista floikkakitaraa missä olisi jo valmiina jotku SD:t tai Dimarziot tjsp. Varmaan 1000e:llä löytyy sellaisia ja vähemälläkin hinnalla. Eikä kannata unohtaa käytettyjen markkinoita jos kitaran ei ole pakko olla aivan uusi. Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
Tora 07.04.2004 12:55:18 | |
---|
Hei, toi ois just ku mulle tehty toi Orivesi Guitarworksin malli! Sillähän varmaan kääntyy nelisoinnut silmänräpäyksessä... Tuo E.S.A -materiaali on oikeasti aika loistavaa, luin jostain että sen valmistuksessa on käytetty hyvää Gsus G#maj Ab kaavaa. Mutta täytyy muistaa että viidentoista vuoden jälkeen, kun on 8 tuntia päivässä niitä käännöksiä jauhanu, niin sitten saattaa alkaa menemään! |