Ziggy Bubba 03.09.2005 16:16:47 | |
---|
Olen tässä jo pitkään leikitellyt ajatuksella hommata itelleni Strato, ja nyt taisin löytää sopivan pelin, Fender Highway 1 Strat: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-182299.html Pikkasen kyllä ihmetyttää tuo halpa hinta jenkkivalmisteiseksi. Vasuri Mexico-Standard on vain 100€ vähemmän. Kuulemma ovat säästäneet maalipinnassa.. Hyvä niin. Aika hassua muuten että tolla hinnalla ei saa Suomesta mitään uutta vasuri-Fenderiä, ei edes sitä Mexicoa :) Ainahan tuo kitaran T-kaupasta tilaaminen on sinänsä riskaapeliä hommaa, mutta hintaerot (ja valikoimat) on vaan niin suuria. Tätä mallia löytyisi "vääräkätisenäkin" kolmea eri väriä.. En ole ihan vielä lopullista päätöstä tehnyt. Toi Honey Blonde ois myös ihan ok, punainen ei niinkään: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-182300.html http://www.thomann.de/thoiw3_fender … y_1_us_special_lh_crt_prodinfo.html Ajattelin laittaa tilauksen vetämään tässä viikonloppuna, ellei parempaa mallia/diiliä löydy. Olisin erittäin mukavaa jos joku voisi kertoa kokemuksia noista Highway ykkösistä tai vastaavista kilpailevista Stratoista.. Maalipinnan kuluminen on mulle sitten vaan plussaa :D www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet! |
Treplev 03.09.2005 16:39:58 | |
---|
"In this day and age, the only responsible thing a man can do is to kill himself." |
tommi_899 03.09.2005 16:43:20 | |
---|
Mitä tarkoitat tuolla, onko ollut ongelmia? tarkoitti varmaan sitä, että kun kaikki kitarat ovat yksilöitä ja jos suomessa kokeilet jotain mikä tuntuu hyvältä niin tuolta tilatessa saatta tulla kitara joka ei enää tunnukkaan hyvältä, eli kun ei pääse kokeilemaan. yksi basso on tullut tilattua ja se oli ainakin hyvin pakattu, ei ongelmia. |
momo 03.09.2005 16:52:09 | |
---|
Itse olen kuullut lähinnä semmoista juttua, että Highway 1:set olisivat meksikolaisista osista jenkeissä kasattuja. Eli eivät välttämättä mitään huippukitaroita. Onko sitten tuosta jenkeissä kasaamisesta mitään hyötyä, vai kannattaisiko katsastaa mieluummin meksilolaisia, tai peräti ihan muita merkkejä? Itse en ainakaan ostais ellen pääsis kokeilemaan yksilöä. "Raha on vain vaihdon väline" |
Ze Kink 03.09.2005 16:53:43 (muokattu 03.09.2005 16:54:03) | |
---|
Ei varmaan kannata ostaa Highwaytä, itse en ainakaan digannut. Todella ohut lakka pinnassa, tuskin kovin paljoa kestää plektraa tai muuta kulutusta. Lisäksi tuo on ilmeisesti yhtä paljon Jenkki kuin Traditional aikoinaan. Ei soinut mitenkään erityisen hyvin ja heikot mikit oli. Suosittelisin suuntaamaan katseen Japsivalmisteisia Stratoja kohti, tai pistä vaikka ilmoitus tonne torille että pitäisi vasuristrato löytää. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
Dr. Muff 03.09.2005 16:57:35 | |
---|
Itse olen kuullut lähinnä semmoista juttua, että Highway 1:set olisivat meksikolaisista osista jenkeissä kasattuja. Eli eivät välttämättä mitään huippukitaroita. Onko sitten tuosta jenkeissä kasaamisesta mitään hyötyä, vai kannattaisiko katsastaa mieluummin meksilolaisia, tai peräti ihan muita merkkejä? Itse en ainakaan ostais ellen pääsis kokeilemaan yksilöä. Eletroniikka ja raudat meksikotasoa, puut samat kuin American Seriesissä, erona viimeistely. Toi viimeistely ei soinnin kannalta voi olla ainakaan yhtään huonompi kuin järjettömän paksu 'muovipinnoitus'. Maalipinnan vaurioista en ole kyllä suuremmin mistään lukenut saatika nähnyt kuvia. Pari kolme on tullut testaattua ja akustisesti ne ainakin soivat hyvin. Muitakin mielipiteitä tosin tulee täällä jatkuvasti esiin. Tuumasta toiseen. |
Ziggy Bubba 03.09.2005 16:58:52 | |
---|
tarkoitti varmaan sitä, että kun kaikki kitarat ovat yksilöitä ja jos suomessa kokeilet jotain mikä tuntuu hyvältä niin tuolta tilatessa saatta tulla kitara joka ei enää tunnukkaan hyvältä, eli kun ei pääse kokeilemaan. yksi basso on tullut tilattua ja se oli ainakin hyvin pakattu, ei ongelmia. Tota juuri meinasin. Yhen kitaran ole tuolta tilannut eikä ollut mitään ongelmia. Suomen kauppojen hinnat on niin ylhäällä ettei siinä pikku tinkaaminenkaan juuri auttaisi. Kyllä mun ymmärtääkseni noille Highway Stratoille tehdään siellä jenkeissä muutakin kuin vain kootaan. Joku väitti että kaula ja runko olisi jenkkilästä ja elektroniikka samaa kuin Mexicon malleissa.. kertokoon ken tietää. www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet! |
Ziggy Bubba 03.09.2005 17:04:52 | |
---|
Alunperin kattelin noita Meksikon standardeja, kunnes perehdyin tähän Highway valikoimaan. Hintaero on suht pieni, enkä usko näiden "jenkkiläisten" olevan ainakaan paljon noita etelänmaalaisia huonompia. Tohon reilun 600€ hintaan en ole löytänyt lähellekään vastaavia vaihtoehtoja. Vasureita kun on käytettynäkin tarjolla kovin harvakseltaan.. Ai niin, toi "Made in USA" -teksti yhdistettynä tuohon kuuluisaan spagettilogoon ei tee ainakaan hallaa jälleenmyyntiarvolle :) Mutta anyway, kiitoksia kommenteista. www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet! |
32788 03.09.2005 17:06:14 | |
---|
Kyllä mun ymmärtääkseni noille Highway Stratoille tehdään siellä jenkeissä muutakin kuin vain kootaan. Joku väitti että kaula ja runko olisi jenkkilästä ja elektroniikka samaa kuin Mexicon malleissa.. kertokoon ken tietää. Luepa toi juuri sua ennen tullut viesti, siinä kerrotaan, että puut ovat samat kuin jenkeissä, hardware mexico-tasoa... Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia! |
Ziggy Bubba 03.09.2005 17:18:26 | |
---|
Luepa toi juuri sua ennen tullut viesti, siinä kerrotaan, että puut ovat samat kuin jenkeissä, hardware mexico-tasoa... Joo, luinhan mä. Se vaan pöllähti tonne just kun olin kirjottamassa mun viestiä :P www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet! |
Volume 03.09.2005 22:45:42 | |
---|
Ei varmaan kannata ostaa Highwaytä, itse en ainakaan digannut. Todella ohut lakka pinnassa, tuskin kovin paljoa kestää plektraa tai muuta kulutusta. Toihan on highway-stratojen paras puoli. :-) Highway-sarjan mikkejä en oo koskaan koeajanut. Tämä siitä syystä, että jo itse soittotuntuma on ollut jokaisessa kappaleessa heikko. Jokin siitä vain puuttuu. No, eipä tarvitse enää highway-fendereitä vertailla kun tuli aito amerikkalainen taloon. Itse säästäisin sen muutaman satasen highwayn päälle ja ostaisin käytetyn jenkin. Vielä parempia yksilöitä voi saada joltain pienemmiltä ja nimettömiltä pajoilta joissa kitarat tehdään edelleen ainakin edes osittain käsityönä. Tämä viesti oli 100 % totuus. |
Ziggy Bubba 04.09.2005 00:05:57 | |
---|
Toihan on highway-stratojen paras puoli. :-) Highway-sarjan mikkejä en oo koskaan koeajanut. Tämä siitä syystä, että jo itse soittotuntuma on ollut jokaisessa kappaleessa heikko. Jokin siitä vain puuttuu. No, eipä tarvitse enää highway-fendereitä vertailla kun tuli aito amerikkalainen taloon. Itse säästäisin sen muutaman satasen highwayn päälle ja ostaisin käytetyn jenkin. Vielä parempia yksilöitä voi saada joltain pienemmiltä ja nimettömiltä pajoilta joissa kitarat tehdään edelleen ainakin edes osittain käsityönä. Ikävä kyllä olen vasuri, eli tarjonta on aika heikkoa käytettyjen osalta.. Käsityö on sinänsä hyvä homma mutta se myös maksaa usein maltaita. Oon pohjimmiltani Humbucker-mies joka tahtoo välillä vähän lisää klangia soundiin. Ei sen kummempaa. Peruspätevä Strato on mulle ihan riittävä. Tohon 600€ hintaan on vasureita tarjolla suht vähän, jos joku löytää paremman, kertokaa ihmeessä.. :) Onneksi olkoon uuden jenkin johdosta :D www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet! |
Muuki 04.09.2005 05:10:15 | |
---|
''Hei, ja tervetuloa kanssamme valmistamaan herkullista ruokaa hauduttamalla. Mikko, mitäs tämä hauduttaminen nyt oikein on?'' -Aromipesä |
Ziggy Bubba 04.09.2005 12:44:25 | |
---|
No perskele.. Kattelin muka jo innoissani että tossa ois sulle täydellinen kitara, vaan unohtui että piti olla vasuri.. Dääm. Kuitenkin kyse ois ollu tästä http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=20880445 Todella komeen näkönen kapula, ei siinä mitään. Voishan tolla skulata Henkasti... :) Joo, kyllä sen vasuri tarttis olla. Ja veikkaan että tuonkin hinta vielä "pompsahtaa". Kiitoksia kuitenkin avunannosta. www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet! |
Ze Kink 04.09.2005 13:49:18 | |
---|
No perskele.. Kattelin muka jo innoissani että tossa ois sulle täydellinen kitara, vaan unohtui että piti olla vasuri.. Dääm. Kuitenkin kyse ois ollu tästä http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=20880445 Tuohan on Traditional. Mexicoahan tuo on, vaikka muka Jenkki onkin. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
McNulty 04.09.2005 16:18:12 | |
---|
Tuohan on Traditional. Mexicoahan tuo on, vaikka muka Jenkki onkin. hahaha... American Traditionalissa ei ole mitään amerikkalaista vaan se on made in china henkeen ja vereen :) Älkää antako tuon nimen hämätä. Huonoja ovat olleet kaikki kolme joita olen "saanut" testata. "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
Ze Kink 04.09.2005 17:01:17 | |
---|
hahaha... American Traditionalissa ei ole mitään amerikkalaista vaan se on made in china henkeen ja vereen :) Älkää antako tuon nimen hämätä. Huonoja ovat olleet kaikki kolme joita olen "saanut" testata. Mexico tai China, whatever, samaa tuubaa nuo on :) [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
McNulty 04.09.2005 17:35:24 | |
---|
Mexico tai China, whatever, samaa tuubaa nuo on :) jep, mutta ei kannata yli 400e tuosta maksaa... missään nimessä. Ja myyjälle kannattaa ilmoittaa ettei kyseessä ole Made in USA keppi! "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
zepeteus 04.09.2005 17:39:10 | |
---|
Oli tuossa kesäloman aikana pikkuveljen Mehikostandardi ahkerassa testityksessä, eikä ole paljoa valittamista siitä. Puutyö oli hyvin tehtyä, viimeistelyjälki tasainen ja soittotuntuma mukava. Ei kaiketi komeinta vaahteraa kaulassa, ja kovotavarakin jotenkin halvemman oloista, vaan eipä haitannut soittamista vähääkään. Päinvastoin, positiivisena yllätyksenä tuli että tuossa stratossa pysyi vire jopa kammetessa, sekä alas että ylös. Mikit tuntuivat aavistuksen vaisuilta, mutta eipä toisaalta ollut omaa referenssivahvistustakaan käytössä. Noiden sessioiden perusteella perus-stratokin alkoi taas kiinnostaa, ja esim. uusi EJ signatuuri miellyttäisi speksiensä puolesta kovastikin. Toisaalta taas, se volumepotikka on minulle väärässä paikassa, ja tallapalojen korotusruuvit eivät tunnu mukavalta kämmensyrjää vasten. |
McNulty 04.09.2005 17:52:34 | |
---|
Oli tuossa kesäloman aikana pikkuveljen Mehikostandardi ahkerassa testityksessä, eikä ole paljoa valittamista siitä. Puutyö oli hyvin tehtyä, viimeistelyjälki tasainen ja soittotuntuma mukava. Ihan asiallisiahan ne ovat. Minä testasin peräkkäin Mexico Stanua, Classic-sarjan mexicolaista ja sitten amerikkalaista Standardia. Runko oli kaikessa oikein hyvä, soi hyvin ja hyvin viimeistelty. Kauloissa ja elektroniikassa olikin sitten jo eroja. Am.Standard Strato voitti kyllä tuon. Ehdottomasti sielukkaimmat mikit, otelauta tuntui erittäin hyvältä sekä kaula oli vain minun käteeni armotta paras. Ei mexicot olleet lainkaan huonoja, olivat hyviä (etenkin classic) mutta am.standard oli vielä parempi. Ei kaiketi komeinta vaahteraa kaulassa, ja kovotavarakin jotenkin halvemman oloista, vaan eipä haitannut soittamista vähääkään. Päinvastoin, positiivisena yllätyksenä tuli että tuossa stratossa pysyi vire jopa kammetessa, sekä alas että ylös. Mikit tuntuivat aavistuksen vaisuilta, mutta eipä toisaalta ollut omaa referenssivahvistustakaan käytössä. Tuo mexico-strato on siinä mielessä hyvä soitin, että se on edullinen perustyökalu. Se soveltuu todella hyvin budjettiluokan hankintalistalle ja toimii perustyökaluna todella hyvin. Noiden sessioiden perusteella perus-stratokin alkoi taas kiinnostaa, ja esim. uusi EJ signatuuri miellyttäisi speksiensä puolesta kovastikin. Toisaalta taas, se volumepotikka on minulle väärässä paikassa, ja tallapalojen korotusruuvit eivät tunnu mukavalta kämmensyrjää vasten. Volumepotikan voi siirtää... itse tein aikanaan siten että vaihdoin elektroniikan SSS-mikityksessä siten, että 5-way kytkin, master volume ja master tone. Potikat olivat tone-potikoiden paikalla. Toimi todella hyvin, sillä minullekin se potikka on turhan lähellä pikkauskättä. Tallapalojen ruuveja voi hioa tai sahata millin niistä pois, esim. tallapalan alapuolelta, jolloin talla ruuvit eivät tule tallapalan yläpuolelta esiin. "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)