touhis 15.08.2005 09:58:00 | |
---|
Vaikka pro jr on ihan hyväsoundinen laite, niin ainakin bändivolalla se tuntuu omaan korvaani hieman honottavan. Johtuu varmaan pienestä boxista ja elementistä. Pohdinkin, että lisäkaapilla kuulostaisi paremmalta. Onko kukaan kokeillut? Zzz... |
weelie 15.08.2005 12:16:52 (muokattu 15.08.2005 12:31:27) | |
---|
Olen lukenut että jotkut ovat vaihtaneet isomman oloisen kympin, tai jopa 12" Pro Junioriin, hyvin tuloksin. 12" kai käytännössä vaatii jo isomman kaapin, tai jotain muuta kikkailua, ellei halua tehdä näin: http://www.trevorjalla.com/images/projr001.jpgPahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
touhis 15.08.2005 13:17:48 | |
---|
Nojuu, on käynyt mielessä tuokin, että siirtäisi koneen erilliseen koteloon. Erillisen kaapin liittäminen luulisi olevan helppoa, kun kaiutinpiuha on tavan plugilla kiinni kytketty jakkiin (niinqu plug and play...) Zzz... |
javia 15.08.2005 13:26:19 | |
---|
Oon nähny kanssa uudelleen koteloidun proon, tais olla 2 x10, oli aika persoonallisen näkönen. Mutta käyhän homma niinkin että hommaat erilliskaapin (8ohm), eli et käytä proon omaa elementtiä ollenkaan... ja kuulemma 4 x 10 kaappi (alnico elementein)on paras tuon kanssa... Man With Bad Tone Laughs Alone! |
mhelin 15.08.2005 17:12:54 | |
---|
Toinen vaihtoehto voisi olla virittää koteloa akustisesti, eli muuttaa se suljetuksi, bassorefleksikoteloksi tms. tai voit kokeillai vain pienentää takalevyn aukkoa. Tietenkin herkkä ja isompi 12" elementti jonka fs on alempana antaa yleisesti enemmän matalia taajuuksia ja alempaa keskialuetta. |
Mando 15.08.2005 19:18:42 | |
---|
Toinen vaihtoehto voisi olla virittää koteloa akustisesti, eli muuttaa se suljetuksi, bassorefleksikoteloksi tms. tai voit kokeillai vain pienentää takalevyn aukkoa. Pro junior käy sen verran kuumana, että en kyllä lähtisi tukkimaan kotelon tuuletusta. Olen soittanut Pro junnulla 2 x 12" umpikaapilla (oma ämyri siis ei silloin käytössä) ja kyllä, alapää oli tietysti isompi ja tiukempi. Toimi hienosti. En itse menisi kajoamaan Pro jr:n kotelon rakenteeseen; se on NIIN näppärä ja toimiva laite. Voihan sitä aina tarvittaessa kytkeä isompaan kaappiin. |
komero 06.09.2005 10:33:36 | |
---|
Testasin pikaisesti Marshallin 4*12" -kaapilla (1960a tms, se yleinen marsun kaappi) ja kyllähän se kuulosti erittäin paljon paremmalta kuin Pro Jr:n oma 10"... - Klaus Komero - |