Dumb 08.09.2005 21:53:04 | |
---|
Valitin taannoin täällä jossain ketjussa, että vanha kunnon POD Proni aiheuttaa epämääräistä häiriöääntä, joka leviää koko sähköverkkoon. Miitissä juttelin Kivin kanssa aiheesta ja epäili, että sisältä olisi jotain rikki, lähinnä virtaliittimestä. Tänään sitten avasin tuon ja aluksi luulin, että kaikki olisi ihan kunnossa, mutta sitten huomasin, että virtaliittimen takana (kun katsoo PODin takaosasta päin) oleva komponentti (sellainen keltainen pyöreähkö, joka seisoo kahden liitosjalan varassa*) on irti puoliksi. Tai, siis toinen sen liitosjaloista on poikki. Tämä luultavasti on syyllisemme tuohon häiriöön? Onko tuo ihan merkkihuollon (Into-Luthman taitaa hoitaa huoltoa nykyään?) hommia vai hoitaisiko joku perus elektroniikka-paja tuon vaihdon yhtä lailla? Itse en tuota ala sorkkimaan, se on varma. * = Hävettää muuten äärettömästi melkein valmiina elektroniikka-alan asentajana myöntää, etten muista, mikä komponentti tuo on. |
jäykkis 08.09.2005 22:38:33 | |
---|
(sellainen keltainen pyöreähkö, joka seisoo kahden liitosjalan varassa*) on irti puoliksi. Tai, siis toinen sen liitosjaloista on poikki. Tämä luultavasti on syyllisemme tuohon häiriöön? Kuulostaa kondensaattorilta? Jos se on näin helposti näkösällä ja vika on selvästi silmämunalla nähtävissä (jalka poikki), niin eiköhän sen korjaa kuka tahansa TV korjaaja. Kannattaa ainakin kokeilla. Ps: Kivi taivutetaan "Juttelin Kiven kanssa" ;-) Ps2: Siis luulen että noin se taipuu. |
Reddie 09.09.2005 05:37:57 | |
---|
Huolto on muuten nykyään sitten semmoinen ku MH-Project. Sieltä soittelet Miika Helteelle numeroon 040 584 2095. Toi mesta on Helsingin Kumpulassa. Viestiä mulle jos et osaa sinne.. ;) |
32788 09.09.2005 07:35:11 | |
---|
Ps: Kivi taivutetaan "Juttelin Kiven kanssa" ;-) Ps2: Siis luulen että noin se taipuu. Eiköhän Herra Kivi saa itse päättää, miten se taivutetaan. Ja jos jonkun nimi on Veli, se taivutetaan Velin kanssa. Jos on kyseessä pikkuveli tai isoveli, se on silloin veljen kanssa. Tietysti tässäkin tapauksessa Veli saa itse päättää. Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia! |
Dumb 09.09.2005 10:33:33 | |
---|
Huolto on muuten nykyään sitten semmoinen ku MH-Project. Sieltä soittelet Miika Helteelle numeroon 040 584 2095. Toi mesta on Helsingin Kumpulassa. Viestiä mulle jos et osaa sinne.. ;) Kiitoksia tiedosta! Täytyykin soitella tuonne kohta (kunhan herään kunnolla ensin). Ennen ensi viikon puolta väliä tuskin ehdin tuota edes mihinkään viemään kun täytyy nyt koittaa saada tuo päättötyö valmiiksi kun palautuspäivä on ensi viikon keskiviikkona aamulla. |
Dumb 09.09.2005 13:45:08 | |
---|
Soitin tuonne äsken ja tuli sellainen mahdollisuus vielä ilmi, että muuntajan jaloista saattaa joku olla irti tai murtunut. Luulin, että tuo pohjalevy lähtisi yhtä helposti irti, kuin päälimmäinenkin, mutta eipä sitten ollutkaan niin. Eli jäi tarkistamatta nuo muuntajien jalat. Puhelun jälkeen kokeilin laittaa POD2:sen tilalle kotisystteemin tuon Pron ja soittelin jonkin aikaa. Yllätys sinänsä, ettei ollut mitään ongelmia. Täytyy käydä vielä treenikämpällä kokeilemassa kovemmalla volumella. Varmaan joka tapauksessa nyt vien sen tuonne huollettavaksi ensi viikolla. Katsokoot sen sitten kunnolla läpi heti. Aika suolainen on vaan tuo hinta kun on melkein 60€ tunnilta, huh. |
Fortune 09.09.2005 13:56:05 | |
---|
Eiköhän Herra Kivi saa itse päättää, miten se taivutetaan. Ja jos jonkun nimi on Veli, se taivutetaan Velin kanssa. Jos on kyseessä pikkuveli tai isoveli, se on silloin veljen kanssa. Tietysti tässäkin tapauksessa Veli saa itse päättää. Nimiä ei oletusarvoisesti taivuteta kuten muita sanoja. Eli nimi Kivi taivutetaan kieliopillisesti Kivi-Kivin. Mutta kuten sanottua, nimen kantaja sen saa päättää viime kädessä. "Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusi Demo tarjolla... |
jäykkis 09.09.2005 17:04:36 (muokattu 09.09.2005 17:24:01) | |
---|
Eiköhän Herra Kivi saa itse päättää, miten se taivutetaan. Näin kai ameriikan kielessä, mutta myös suomen? Jos, niin sori sekoilu. Poistuu... Edit ---- Otankin muuten sen verran takaisin, että löytämäni tekstin mukaan nyt näyttäsi ettei se ole ihan väitetylläkään tavalla. Lainaus: Mutta monet erisnimet tuottavat taivutusongelmia. Joitakin nimiä ei jostain syystä haluta taivuttaa kuten vastaavaa yleiskielen sanaa. Tavallisempaa on, että nimen loppuosa sopii huonosti suomen kielen taivutusjärjestelmään. Usein väitetään, että ihmisellä on oikeus määrätä nimensä taivutuksesta. Todellisuudessa nimet ovat kuitenkin osa kieltä eivätkä kenenkään omaisuutta. Mutta asianomaisen oma käsitys voidaan ottaa huomioon, jos se tiedetään. Koko teksti: http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/kielenopas/8.4.html Näin kuriositeettina. Jatkakaa. |