Aihe: Paljastavaa Epiphonen laadusta
1 2
Ocku
22.09.2005 20:44:09
Menipähän Epiphonesta kaula rikki ja sieltähän paljastui..

http://i15.photobucket.com/albums/a359/TLindgren/barkbt.jpg

..kaarnaa!!

Tämä kyseinen kitara on kuulema esiintynyt Epiphonen/Gibsonin foorumilla myös ja todettu aidoksi Epiksi.

Tässä toinen joka antaa hyvän kuvan siitä kuinka tarkkoja ollaan kaulaa sovittaessaan..

http://img.photobucket.com/albums/v84/Johnnytone/gibsonspecial.jpg

Tai tämä Joe Perry-signature jossa on kovalevyä ja vaahterakaula.

http://www.piller.at/music/images/boneyard_maple_alder_veneer.jpeg
Super-Jari
22.09.2005 20:47:50
Kyllä se Epiphone on sitten paska merkki. Ihme että edes myyvät sitä.

Varsin harmillista että monet jotka tyytyväisenä soittavat hyväksi luulemallaan Epillä ja sitten joku sanokin että paska se on. Tosi d44.
They think they know who I am
Kimmo72
22.09.2005 20:48:27
Mitälie aasialaisia halpiksia :)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1
oiva tumpeloinen
22.09.2005 20:52:09
Onhan se harmillista, kun soittimesta paljastuu tuommoisia "haamuja".

Mutta mielenkiinnosta mun on pakko kysyä. Millä sen kaulan saa poikkaistua noin? Onko se ihan taitolaji, vai riittääkö pieni kolhu siihen? Mulla ei oo koskaan onnistunut, enkö sitten vain osaa.....
Zeni
22.09.2005 20:56:44
EIpähän silti ole kultakorvat erottaneet soitossa eroa ;)
zuppermuhle
22.09.2005 21:10:50 (muokattu 22.09.2005 21:11:21)
Millä sen kaulan saa poikkaistua noin?

Saattaa se kaarna helpottaa tuota hommaa.

Tosin tuohan on mennyt poikki liimasauman kohdalta. Eli korean pojat ovat itse käyttäneet kaiken hyvän liiman ja sitten kasanneet kitaran uhu-stikillä.
Mörinä on pahasta...
Jannipaali
22.09.2005 21:15:22
Menipähän Epiphonesta kaula rikki ja sieltähän paljastui..

http://i15.photobucket.com/albums/a359/TLindgren/barkbt.jpg

..kaarnaa!!

Oksa se kylläkin on.

Mutta Epiin luotan yhä vaikka tällaistakin esiintyy.
THV-klubi #40 Kyllä lähtee! "Onko viileetä olla rienaaja?"
Ostakaa hevikeppi
saha
22.09.2005 21:16:46

Tosin tuohan on mennyt poikki liimasauman kohdalta. Eli korean pojat ovat itse käyttäneet kaiken hyvän liiman ja sitten kasanneet kitaran uhu-stikillä.

Erikeepperillä se o liimattu.

"Yzi! Missa tite-pon ola?"
"Mina ei tieda, kayta tata, olla hyva lima."
kassper: "Mun elämäntavoilla tarvittas 2,5 maapalloa. Footprint oli 4,3... Pitää vissiin vähän alkaa funtsimaan."
Lennu: "Ei se mitään, afrikkalaiset tasottaa."
Jannipaali
22.09.2005 21:20:38
Erikeepperillä se o liimattu.

"Yzi! Missa tite-pon ola?"
"Mina ei tieda, kayta tata, olla hyva lima."

"Pistan samala reilu keros, niin pysy!"

(Levittää 2 desiä liimaa kaulaliitokseen)

"Pistan ylimaraset limat kaularatan uraan, kukan ei huoma sita."
THV-klubi #40 Kyllä lähtee! "Onko viileetä olla rienaaja?"
Ostakaa hevikeppi
fox
22.09.2005 21:23:11

Oksa se oli ja scarf-jointista poikki menny..:) Kovalevyä en nähny tuos Perryssä, kuvassa luki jotta "veneer", jota se kansi ilmoituksen mukaan on. Eli flame maple veneer.. Mikä ihme tuo nyt sitte on.
UHU-stikillä voi olla liimattu, kyllä..
Ihmeen hienoja kaikenlaisia kuveja.. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
McNulty
22.09.2005 21:28:04
Ihmeen hienoja kaikenlaisia kuveja.. 8)

Olen samaa mieltä... jossain välissähän Gibsonin ja Epin foorumilla pyöri kuvia siitä valkoisesta Epin LP Customista missä oli kansi kirjaimellisesti pahvia. Sitäkin todisteltiin oikeaksti Epiphoneksi kunnes Epiphonen väki kirjoitti foorumilla että he antavat tuotteilleen limited lifetime warrantyn joka kattaa valmistusvirheet. Myöhemminhän tuo pahvikansi-custom paljastui kaukoidän feikiksi. Samaisella foorumilla puhuttiin paljon siitä kuinka iso tuo kaukoidän kitarapiratismi on.

Olisi hauska tietää tuon oksaisen puun ja Perryn sarjanumerot ja pajat jotka ne ovat tehneet. Voipi olla että ko. pajalta ei ole koskaan sillä sarjanumerolla soitinta lähtenyt vaikka olisikin kuinka autenttisesti feikattu.

No, se siitä... olen tyytyväinen edelleen omaan Epiphone LP Standardiin ja sitä on tässä nyt viimeiset 3 kuukautta vertailtu jatkuvasti Gibsonin LP Standardiin. Onhan siinä saundissa eroja mutta ei tuo Epi sentään niin huono ole mitä tässäkin threadissa yritetään lietsoa.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
fox
22.09.2005 21:33:11

Olisi hauska tietää tuon oksaisen puun ja Perryn sarjanumerot ja pajat jotka ne ovat tehneet. Voipi olla että ko. pajalta ei ole koskaan sillä sarjanumerolla soitinta lähtenyt vaikka olisikin kuinka autenttisesti feikattu.

No, se siitä... olen tyytyväinen edelleen omaan Epiphone LP Standardiin ja sitä on tässä nyt viimeiset 3 kuukautta vertailtu jatkuvasti Gibsonin LP Standardiin. Onhan siinä saundissa eroja mutta ei tuo Epi sentään niin huono ole mitä tässäkin threadissa yritetään lietsoa.

Ääh, nää on näitä.. Enkä mä ees tuossa Perryssä huomaa yhtikäs mitään kummallista? Siin on flame maple veneer jonkun puun päällä, joka ei oo kovalevyä nähnytkään.. Tuo oksa on kyl siivottomassa paikassa keskellä scarf-jointtia, edelleen, mikäli se edes on Epiphone, tuo lapa näyttää joltain muulta kyllä. Tai lavan alaosan viiste ja virikone-puoli..
Ocku
22.09.2005 21:39:00
Olen samaa mieltä... jossain välissähän Gibsonin ja Epin foorumilla pyöri kuvia siitä valkoisesta Epin LP Customista missä oli kansi kirjaimellisesti pahvia.

Se oli varmaan tämä?

http://i15.photobucket.com/albums/a359/TLindgren/EpiphoneLPCustom.jpg

Tällä kitaralla ei ole mitään Epiphonen kanssa tekemistä. Koitettiin vain mainitsemallasi foorumilla väittää Epiksi. Epistä.
fox
22.09.2005 21:55:28

Se oli varmaan tämä?

http://i15.photobucket.com/albums/a359/TLindgren/EpiphoneLPCustom.jpg

Tällä kitaralla ei ole mitään Epiphonen kanssa tekemistä. Koitettiin vain mainitsemallasi foorumilla väittää Epiksi. Epistä.

Sama Lindgren näyttäs olevan innokas Epiphone-mies.. Tuo ylempi on kans Lindgreniltä... Tuo jonka lapa on ei-niin Epiphonekas. Mun mielestä. Toki Epiphonella on scarf-jointit myös kaulassa, ja toki se voi lähteä noin, jos on UHU-stikillä liimattu, ja toki voi olla oksa just sahauspinnassa ja toki...Onkos siitä oikeen oikeelta puolelta lapaa kuvaa? Luulis olevan..
Tuo kaulan sovitekuva on kyllä kans jostain muusta..tuohon tulis suoraan otelauta ilmeisesti, mitä minä olen nähny niin Tokain ja Epin kaulaliitos on tuollainen joka on siin Perry-kuvassa. Onpahan vaan taas yks LP-mallinen kopio jostain..
LaXu
22.09.2005 22:42:46
Tuo kaulan sovitekuva on kyllä kans jostain muusta..tuohon tulis suoraan otelauta ilmeisesti, mitä minä olen nähny niin Tokain ja Epin kaulaliitos on tuollainen joka on siin Perry-kuvassa. Onpahan vaan taas yks LP-mallinen kopio jostain..

Gibson Special sanoopi tiedostonimi. Olisiko ostettu jonkinlaiseksi projektikitaraksi ja vedelty maalit pois pinnasta, kenties ollut hinku laittaa otelautaan reunalistat tms. jonka takia se on irroitettu. Vaan eipä tuosta kuvasta voi päätellä mistä soitin on kotoisin...
lindo
22.09.2005 22:58:21
Voe helevetti!!! Kaikkea sitä näkeekin :O
I don't belive anything, if i don't see it first
fox
23.09.2005 00:14:00 (muokattu 23.09.2005 00:16:21)

Gibson Special sanoopi tiedostonimi. Olisiko ostettu jonkinlaiseksi projektikitaraksi ja vedelty maalit pois pinnasta, kenties ollut hinku laittaa otelautaan reunalistat tms. jonka takia se on irroitettu. Vaan eipä tuosta kuvasta voi päätellä mistä soitin on kotoisin...

Tiedostonimi saa sanoo vaikka mitä..:) Ei ole kovin vaikeaa se nimeeminen.. Noo, oli mikä oli, oudon näkönen se on kuitenkin..

Kumminkin on joku.. ohups, jäi loppu tekstistä.. Otelaudassa olisi tuon rungon perusteella, siis JOS se olis G:n tekosia, ollu reunalistat, sillä kas, bodyssa on multi-layer binding, joten ei olis ollut ihan alkupään malli, Custom vähintään. No, "file save as..."
Gypsy
23.09.2005 00:23:40
Kumminkin on joku.. ohups, jäi loppu tekstistä.. Otelaudassa olisi tuon rungon perusteella, siis JOS se olis G:n tekosia, ollu reunalistat, sillä kas, bodyssa on multi-layer binding, joten ei olis ollut ihan alkupään malli, Custom vähintään. No, "file save as..."

Enpä ota kantaa mikä toi on, mutta tostahan on otelauta irti ja reunalistat on otelaudassa kiinni. Miksei ne reunalistat siis voi olla siinä otelaudassa? Eihän toi kuva kerro onko ollu reunalistaa vai ei.
fox
23.09.2005 00:51:35

Enpä ota kantaa mikä toi on, mutta tostahan on otelauta irti ja reunalistat on otelaudassa kiinni. Miksei ne reunalistat siis voi olla siinä otelaudassa? Eihän toi kuva kerro onko ollu reunalistaa vai ei.

Eipä ei.. eekäkö LaXu tuol ehdotti tuollasta:

, kenties ollut hinku laittaa otelautaan reunalistat tms. jonka takia se on irroitettu. Vaan eipä tuosta kuvasta voi päätellä mistä soitin on kotoisin...

Että siihen tuo oli kommenttina.. Toki tuo tenonin vastakappale on vähän päistään auki G:lläkin, ei se oo se tenonin pää pyöristetty vaan sellanen "kulmallinen" mutta rungossa on, paitti se ura, "mortise", niin myös kaulan pää on neliskanttinen, ei oo pelkkä kapee tenoni siinä.. Ja vanhemmissa Tokai/Epipuhelin-kepeissä on vaan se neliskanttinen kaulan pää.. Kuten muuten noissa meikäläisen ihannoimissa Iban Artisteissakin, muuten.. Tosin niissä on kaulan ja rungon saumassa kovapuiset tapit 45 asteen kulmassa, kahta puolen kaulaa..
Ja jos on extended tenon, eli se etumikin kolosta ylimenevä, niin kyllä niissäkin se rungon alkupään kaiverrus on neliskanttinen..
Gypsy
23.09.2005 01:04:33
Eipä ei.. eekäkö LaXu tuol ehdotti tuollasta:

Aijoo...

Toki tuo tenonin vastakappale on vähän päistään auki G:lläkin, ei se oo se tenonin pää pyöristetty vaan sellanen "kulmallinen" mutta rungossa on, paitti se ura, "mortise", niin myös kaulan pää on neliskanttinen, ei oo pelkkä kapee tenoni siinä..

Siis tarkotat, ettei bodyssa olevan kaulan uran pää oo pyöree vaan neliskanttinen? kylhän niissä pyöreet urat on, niinkun tehdaskierroksen kuvissakin näkyy: http://www.gibson.com/products/gibson/plant_tour/images/pt22.jpg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)