esp-emakko 22.09.2005 11:09:00 | |
---|
Minulla on TECH- 21:n kuusikymppinen combo. Soitan bändissä, ja lähes koko ajan pidän sen äänenvoimakkuutta n. puolessavälissä tai vähän ylikin, jotta soitto kuuluisi tarpeeksi kovaa. Kaikkihan tietää, että täysillä vääntäminen todennäköisesti hajottaa masiinan, mutta luin myös joskus että "jos joudut pitämään vahvistinta aina yli puolessavälissä tai sen yli, sinulla on liian pienitehoinen vahvistin." Voiko joku kertoa, miten asian laita on, ja jos on niin että hajotan konettani, niin kertoisiko joku mitä voin tehdä? Pitääkö ostaa siihen lisäkaappi vai häh..? Olen ihan untamo tehoasioissa. Elämässä pitää olla säröä ,,/ |
p130 22.09.2005 11:57:37 (muokattu 22.09.2005 11:58:34) | |
---|
"jos joudut pitämään vahvistinta aina yli puolessavälissä tai sen yli, sinulla on liian pienitehoinen vahvistin." Ei pidä paikkaansa. Soittele huoletta vaan. Kyllä vahvistin kestää normaalikäytön, ja vola puolivälissä soitto on normaalikäyttöä. Paremminkin voitaisiin sanoa, että vahvistin on sopivan kokoinen. On varaa nostaa volaa tarvittaessa ja pikkuräkälässä keikalla on varaa laskea volumea ilman että soundi vielä "kuolee". Satutko muistamaan tai löytämään tuon väitteen lähteen. Olisi mielenkiintoista lueskella perustelut. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Eemil 22.09.2005 12:35:00 (muokattu 22.09.2005 12:38:14) | |
---|
Satutko muistamaan tai löytämään tuon väitteen lähteen. Olisi mielenkiintoista lueskella perustelut. Mä veikkaan että siinä on tarkoitettu että jos trankkuvahvistin menee ruvella silloin kun äänenvoimakkuus on toivotulla tasolla niin silloin on masiinassa liian vähän tehoa. E: Ja tuo "vahvistin menee rikki jos sitä huudattaa kovalla"-juttu on musiikinopettajien paskanjauhantaa ettei koltiaiset soita niin kovaa. Kyllä vahvistin kestää vaikka täyttä tehoa tuutata ulos, mutta se on eri asia miltä se kuulostaa sitten. E2: sanotaan nyt tuohon ylempään vielä että vahvistimen _pitäisi_ kestää. Eihän sitä koskaan tiedä. :) Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
Anonyymi muusikko 22.09.2005 13:58:37 | |
---|
Minulla on TECH- 21:n kuusikymppinen combo. Soitan bändissä, ja lähes koko ajan pidän sen äänenvoimakkuutta n. puolessavälissä tai vähän ylikin, jotta soitto kuuluisi tarpeeksi kovaa. Kaikkihan tietää, että täysillä vääntäminen todennäköisesti hajottaa masiinan, mutta luin myös joskus että "jos joudut pitämään vahvistinta aina yli puolessavälissä tai sen yli, sinulla on liian pienitehoinen vahvistin." Voiko joku kertoa, miten asian laita on, ja jos on niin että hajotan konettani, niin kertoisiko joku mitä voin tehdä? Pitääkö ostaa siihen lisäkaappi vai häh..? Olen ihan untamo tehoasioissa. Mulla on sama vahvistin kuin sulla. Kakkoskanavan volyymiä joutuu pitämään siinä klo12-01 että kuuluu tarpeeksi. Ykköskanavasta saan taas kovempaa mökää vähemmällä vääntämisellä. En tiedä johtuko siitä että kakkoskanavaa tuli liikaa avattua mutta elementti siitä kärähti. Että pitäis kai sen kestää mutta voep olla että hajuvaa. "nuoleminen ja nieleminen ovat eri asioita." |
JMP71 22.09.2005 18:17:46 | |
---|
Minulla on TECH- 21:n kuusikymppinen combo. Soitan bändissä, ja lähes koko ajan pidän sen äänenvoimakkuutta n. puolessavälissä tai vähän ylikin, jotta soitto kuuluisi tarpeeksi kovaa. Miten olet vahvistimen sijottanu? Jos on lattialla niin joutuu soittamaan tarpeettoman lujaa. Nostat korvan tasolle, alkaa kuulumaan. Toinen on sitten millanen soundi on.. jos puuttuu keskiäänet niin ei se kuulu vaikka kuin lujaa luukuttaa. Hanki parempaa luettavaa. |