Aihe: Tubeman - putken vaihtaminen
1
lingis
22.09.2005 00:35:50
Omaan makuun tuo tehdasputki on ehkä hivenen liian kirkas ja aattelinkin vaihtaa tilalle jonkin tummempisoundisen putken, mutta Tubemania hieman tutkittuani totesin ko. urakan olevan ilmeisen hankala.

Onkohan kukaan mahdollisesti vaihtanut kotikonstein tuohon putkea? Itse en oikein muutakaan tapaa keksi päästä putkeen käsiksi kuin irrottaa sivulevyt ja sitten ruuvata "lasi" irti. Mutta käsitin että piirilevy jossa ledit ovat kiinni on kiinni samoilla ruuveilla kuin tuo lasi. Jos siis avaan nuo ruuvit, putoaako tuo piirilevy tuosta mukana, vai onko se mahdollisesti jollain muullakin tavalla siinä kiinni?

Niin ja voi tietysti kertoa jos tuo putken vaihtaminen onnistuu helpomminkin ja vaikuttaako tuo putki ylipäätään soundiin kuinka paljon?
lxi
22.09.2005 01:00:47
Joo, kertokaa minullekin! Näyttäisi siltä, että pitää avata muovikyljet ja irrottaa jakkien mutterit, minkä jälkeen piirilevyn saa liikkeelle. Korjatkaa jos olen väärässä.

Suoraa vittuilua H&K:lta on tuo ratkaisu. Ja pohjassa vielä lukee perinteinen "DO NOT OPEN CASE; NO USER SERVICEABLE PARTS INSIDE."
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
fred
22.09.2005 01:52:55
Avaa molemmat sivulevyt.
ujuta kätesi/sormesi toiselta puolelta sisälle laitteeseen ja varovasti vapauta putken "tukirauta". Tue samalla toiselta puolelta toisella kädellä putkenkantaa ettet vahingossa riko sitä. Vedä putki ulos kannasta ja pistä uusi tilalle. Kiinnitä tukirauta takaisin. ja vot...

Hiukka ahdasta homma kieltämättä, mutta tällä tavoin toimin oman tubemanini kanssa.
Vaihdoin sisällä olleen 12ax7 putken JJ:n ecc82:seen (12au7 jenkkiläksi).
Tuloksena vähemmän säröä ,mutta paljon mielyttävämpi soundi varsinkin kakkos kanavalla soittaessa.
Tubeman
22.09.2005 07:31:37
Joo, kertokaa minullekin! Näyttäisi siltä, että pitää avata muovikyljet ja irrottaa jakkien mutterit, minkä jälkeen piirilevyn saa liikkeelle. Korjatkaa jos olen väärässä.

Suoraa vittuilua H&K:lta on tuo ratkaisu. Ja pohjassa vielä lukee perinteinen "DO NOT OPEN CASE; NO USER SERVICEABLE PARTS INSIDE."

Tottahan se mitä pohjassa lukee,harva hemuli kotikonstein putken korjaa.. ;D
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
Sam
22.09.2005 09:50:48

Juuri noin. Lisäksi irroita jalkakytkinten sekä maadoituksen liittimet piirilevyltä. Sen jälkeen paina jakki-piirilevyä varovasti sisäänpäin ja vedä "sisukset" varovasti ulos.

Tubemania en ole avannut, mutta Tubefactorin ja Rotospheren olen ja samalla lailla ne on kasattu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)