Kime86 21.09.2005 20:04:41 | |
---|
Elikkäs suunnitteilla olisi ostaa jompikumpi ESP:n Ex-mallin kitaroista. Hintaeroa kitaroilla on aikalailla parisataa euroa. Kertokaapa mielipiteitä kitaroista. Soittelen Metallicaa ja sen tyyppistä musiikkia. Olisiko mitään järkeä ostaa Ex-50 ja vaihtaa siihen EMG:n HZ H4 mikit? Olin katsovinani, että mikit maksais noin 70 euroa kipale. Hintakin tulisi näin olemaan halvempi. Omasta mielestäni kitaroilla ei muuten ole suurta eroa. Kiitos jo etukäteen. -Kime |
Räbbänä 21.09.2005 20:18:49 | |
---|
Elikkäs suunnitteilla olisi ostaa jompikumpi ESP:n Ex-mallin kitaroista. Hintaeroa kitaroilla on aikalailla parisataa euroa. Kertokaapa mielipiteitä kitaroista. Soittelen Metallicaa ja sen tyyppistä musiikkia. Olisiko mitään järkeä ostaa Ex-50 ja vaihtaa siihen EMG:n HZ H4 mikit? Olin katsovinani, että mikit maksais noin 70 euroa kipale. Hintakin tulisi näin olemaan halvempi. Omasta mielestäni kitaroilla ei muuten ole suurta eroa. Kiitos jo etukäteen. -Kime Tossa EX-260 mallissa on vissiin liimakaula? muuta eroa en ainakaan hoksaa... No mikkien lisäksi. Emmää muista, kattellaan... |
luopio 21.09.2005 20:21:04 | |
---|
No onhan niillä nyt eroa jo aika paljon, mikä olisi järki jos eroa ei ois muuta kuin nuo mikit? Tuossa ratkasussa ei ois paljookaa järkee. Viimestely tuntuu huomattavasti paremmalta tuossa kalliimmassa ja kaulaliitoskin on parempi. Huomattavasti pitempään noilla 200-sarjalasilla jo soittelee. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Kime86 21.09.2005 20:37:57 | |
---|
Tekeekös tuolla EX-50:llä sitten mitään? Nykyinen kitarani on Slammer By Hamerin Special ja en ole sen sointiin tyytyväinen. Joten ajattelin vaihtaa tunnetumpaan hevisoitin-merkkiin. Kitaroilla on roimasti hintaeroa, joten saattaa olla että en raski vielä ostaa 260:stä, mutta sen näkee sitten kun on päässyt kokeilemaan kumpaakin. Mieli voi muuttua... Joten pitää käydä paikallisessa musakaupassa testailemassa. Ja onko näin, että ei kannata vaihtaa EX-50:iin parempia mikkejä? |
tommiot 21.09.2005 20:42:33 | |
---|
Ja onko näin, että ei kannata vaihtaa EX-50:iin parempia mikkejä? No ei ainakaan noita hoozetoja, ne on ihan syvältä mun mielestä. Soinnissa noissa kitaroissa ei varmaan ole hirveästi eroa jos pistää samat mikit, mutta soittotuntuma on varmasti parempi tuossa kalliimmassa. |
Ze Kink 21.09.2005 21:16:36 | |
---|
Säästä suoraan 400-sarjalaiseen, jos meinaat Ltd:n ostaa. Sitä huonommat olen todennut aika körsöiksi. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
elbowski 21.09.2005 21:23:23 (muokattu 21.09.2005 21:23:37) | |
---|
Säästä suoraan 400-sarjalaiseen, jos meinaat Ltd:n ostaa. Sitä huonommat olen todennut aika körsöiksi. 351 on myös asiallinen. Viimeistely yms. kiva tehty hyvin. E. Ei vain ole enää sarjatuotannossa. Näen sen silmistäsi,
nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45 |
tommiot 21.09.2005 21:25:58 (muokattu 21.09.2005 21:26:38) | |
---|
351 on myös asiallinen. Viimeistely yms. kiva tehty hyvin. E. Ei vain ole enää sarjatuotannossa. Mikit on ihan tuhnut ja nauhat jotain tinaa. Muuten oikein hyvä. Ekana kitarana toimi (no toimii se vieläkin) mulla. |
Laareppi 21.09.2005 22:32:04 | |
---|
...ja en ole sen sointiin tyytyväinen. Joten ajattelin vaihtaa tunnetumpaan hevisoitin-merkkiin. Jos lapaan ilmestyykin Ltd-logo, ei se tee siitä automaattisesti parempaa, tai edes hyvää kitaraa. Ei siinä mitään, hyviä hevikeppejä Ltd tekee, mutta en nyt suosittelisi alle 200-sarjalaista kenellekään missään olosuhteissa. Neuvoisin säästämään rahaa ja ostamaan vähintään sen 260-mallin. Testaa tietysti kaikki mitkä kiinnostaa ja ota se mikä miellyttää eniten. Eikä ne HZ H4 mikit ole loppuen lopuksi yhtään hullummat passiivit, hyvin ne säröjä puskee. |
TheTr00SatanOfHell666 21.09.2005 22:34:59 | |
---|
Jos lapaan ilmestyykin Ltd-logo, ei se tee siitä automaattisesti parempaa, tai edes hyvää kitaraa. Ei siinä mitään, hyviä hevikeppejä Ltd tekee, mutta en nyt suosittelisi alle 200-sarjalaista kenellekään missään olosuhteissa. Neuvoisin säästämään rahaa ja ostamaan vähintään sen 260-mallin. Testaa tietysti kaikki mitkä kiinnostaa ja ota se mikä miellyttää eniten. Eikä ne HZ H4 mikit ole loppuen lopuksi yhtään hullummat passiivit, hyvin ne säröjä puskee. Tehdäänkös noita 260-sarjalaisia vielä? Eikös ne ole nykyään ainoastaan 50, 100, 200, 400, 407 ja 1000 mitä tehdasvalmisteisena tehdään? I´m so tr00 Pastilli?! |
S.Jokela 21.09.2005 23:28:20 | |
---|
Tehdäänkös noita 260-sarjalaisia vielä? Eikös ne ole nykyään ainoastaan 50, 100, 200, 400, 407 ja 1000 mitä tehdasvalmisteisena tehdään? Juu, jenkkisivuilla näkyy vaan noita mainitsemiasi, mutta brittisivuilla näyttää tarjonta laajemmalta. http://www.espguitars.co.uk/espguitars.htm Let's born to rock! |
Jorg 22.09.2005 09:37:05 (muokattu 22.09.2005 09:47:22) | |
---|
Mulla on itselläni ollut nyt joku 2 vuotta Ex-50. Vaihdoin siihen ajat sitten EMG:n aktiivit ja joitain yksittäisiä osia (virittimet, tallan jne.) Olen ollut kyllä perhanan tyytyväinen. Luonnollisesti niissä kalliimmissa on parempi viimeistely jne, mutta itselleni ainakin on osunut hemmetin hyvä yksilö 50-sarjasta. Hinta-laatu - suhde ainakin on kohdallaan... Niin piti vielä sanoa, että testasin joskus myös ESP:n custom exploreria ja vertasin sitä saman sarjan halvimpaan ex-50:een - ei siinä oikeasti nyt niin kauhean paljon ole eroa... ainakaan sen hintaeron edestä. Rakenne kummassakin oli bolt-on ja viiskymppisessä oli ainakin siistimmät inlayt. Tosiaan, jos haluaa maksaa sen tuhat tai pari tuhatta euroa lisää siitä, että kitara on viimeistelty paremmin ja siitä, että lavassa lukee hillitysti ESP - minulle riittää toistaiseksi halvin mahdollinen pienellä modifikaatiolla... Täytyy vielä mainita, etttä se, onko kitara hyvä, riippuu tosiaan myös siitä, mitä kitaralta toivotaan. Turhan usein tuntuu siltä, että muusikoiden.net:n "ammattilaiset" + jucciz tyrmäävät aloittelijoiden kitarahankintakysymykset suoralta kädeltä ja kehoittavat ostamaan gibsonin, tai PRS:n käytettynä tms helvetin kalliin kepukan. Kotikitaristille halpa ja hyvä versio voi olla erittäin hyvä vaihtoehto - kunhan ei Harley Bentonia erehty hankkimaan :) |
Sir Härö 22.09.2005 10:42:11 (muokattu 22.09.2005 15:07:03) | |
---|
Säästä suoraan 400-sarjalaiseen, jos meinaat Ltd:n ostaa. Sitä huonommat olen todennut aika körsöiksi. Osta jackson. Mäkin pelleilin jonkin aikaa noilla espilä... Noh, älkääpä tosissaan ottako :) E. Niin, tuli mieleen että olen omistanut EX-50 kitaran. Ja hetkeäkään en ollut tyytyväinen. Vaihdoin sen kuukauden jälkeen pois. Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin. Nihilisti #1 |
oiva tumpeloinen 22.09.2005 11:07:39 (muokattu 22.09.2005 11:11:05) | |
---|
muusikoiden.net:n "ammattilaiset" + jucciz Tarkoittaako tämä nyt sitä, että Jucciz on ainoa_oikea_ammattilainen, vai että Jucciz esittäytyy täällä ammattilaisena muiden joukossa vaikka ei sitä ole? ;) Edit: Anteeksi Offtopic ja asiattomuuteni täällä olevia ammattilaisia ja Juccizta kohtaan. En vain mahda mitään itselleni, olen huono ihminen ja tylsistynyt töissä ;) |
mhaarala 22.09.2005 16:47:50 | |
---|
Njoo, en minäkään kyllä noista 50-sarjalaisista kovin innoissani ole. Leluja mitä leluja, ei siihen hintaluokkaan oikein hyviä uusia kitaroita saa vaikka miten itkisi. Enkä lähtisi tuohon mikinvaihtoruljansiinkaan vaikka sillä ehkä jonkun eypon säästäisikin, koska ennen pitkää joutuu vaihtamaan vähän muutakin ja sitten tuleekin vähän kallista. Mieluummin vaikka sitten sitä 200-sarjaa, ne on kai ihan hyviä aloittelijan vehkeitä. Luulisin että laadultaan aika tasoissa esim. MMV-sarjan kanssa, oma liimakaula-MMV on ollut oikeastaan ihan asiallinen soitin vaikka viimeistely ja lisenssifloikka jättävätkin toivomisen varaa. Eikä ne EMG-HZ:t mitään hullumpia mikkejä ole, ainakin H4:t toimivat varsin hyvin hevistelyssä ja vähän herkemmässäkin lurittelussa kun vain vähän vaivautuu hakemaan soundia. Tietysti voidaan kysellä että kannattaisiko unohtaa uutuudet ja etsiä jostain esim. vanhoja kunnon Charveleita. Tuo oma projekti-Charvel on kyllä työn laadun suhteen aika paljon edellä sekä MMV:tä, että monia Jacksoneita mitä olen testaillut. Tietysti jos on pakko saada se ESP Ex-mallisena niin mikäs siinä sitten.. mutta ihan oikeasti, jos vain pystyy niin kannattaa säästää sen verran että saa sieltä 200- tai mieluummin 400-sarjasta soittimensa. Silloin ostoksesta riittää iloa paljon pidemmäksi aikaa ja voi olla vähän helpompi myydä poiskin jos siirtyy vielä kalliimpiin soittimiin, tai haluaa muuten vain eri tyylisen soittimen... |
Kime86 22.09.2005 20:48:43 | |
---|
No niin kuin sanoin tuossa aiemmin, pitää yrittää päästä kokeilemaan kumpaakin, jotta pystyy päättämään kumman hankkii. Tuo 50 kiinnostas halvan hintansa takia, ja siihen sitten joskus kehtaisi hankkia paremmat mikit, niin se saattaisi jopa riittää. Kun en ole vielä mikään ammattilainen. |
tommiot 22.09.2005 20:57:01 | |
---|
No niin kuin sanoin tuossa aiemmin, pitää yrittää päästä kokeilemaan kumpaakin, jotta pystyy päättämään kumman hankkii. Tuo 50 kiinnostas halvan hintansa takia, ja siihen sitten joskus kehtaisi hankkia paremmat mikit, niin se saattaisi jopa riittää. Kun en ole vielä mikään ammattilainen. Miljoona kertaa tällä foorumilla jo sanottu: Mikit on vaan hienosäätöä. Jos ei sulla oo kunnon vahvaria (et tainnut kertoa onko?) niin ei ne paremmat mikit mitään vaikuta. |
luopio 22.09.2005 20:59:20 | |
---|
No niin kuin sanoin tuossa aiemmin, pitää yrittää päästä kokeilemaan kumpaakin, jotta pystyy päättämään kumman hankkii. Tuo 50 kiinnostas halvan hintansa takia, ja siihen sitten joskus kehtaisi hankkia paremmat mikit, niin se saattaisi jopa riittää. Kun en ole vielä mikään ammattilainen. No siitä tuskin on kiinni mutta huomattavasti pitempään pärjäät samalla jos tuon paremman ostat. Se mikkien vaihtaminen myöhemmin ei kuitenkaan tasoita niitä muita eroja jotka löytyvät soitettavuudesta ja tuntumasta. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Kime86 22.09.2005 20:59:42 | |
---|
Zoom Fire-30 vahvari, joten onko se hyvä? Ainakin omasta mielestä se on toiminut hyvin. Mutta en sitten tiedä onko se mistään kotoisin teidän mittapuulla. |
luopio 22.09.2005 21:00:23 | |
---|
Miljoona kertaa tällä foorumilla jo sanottu: Mikit on vaan hienosäätöä. Jos ei sulla oo kunnon vahvaria (et tainnut kertoa onko?) niin ei ne paremmat mikit mitään vaikuta. Jep, ei niillä mikeillä huonosta kitarasta ratkasevasti parempaa tehä, vähän ehkä saundi paranee. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |