costi 21.09.2005 17:04:55 | |
---|
nonii.. pistääkähän suosituksia ja mielipiteitä tulemaan. elikkä jos vastakkain laitetaan Mesa Boogien f-30 ja ENGL:n Screamer 50 combo, niin kummanko itse valitsisit? mesa olisi n. vuoden vanha ja lähtis hintaan 800€ ja screamer uutena olisi noin 1000€. kumpiko vahvistimista olisi monipuolisempi? semmoinen suht. monipuolinen putkicombo olisi hakusessa. kummasta lähtee paremmat säröt sellaiseen rock/hard rock vedätykseen? kummassako on parempi clean? kertokaa kansalaiset mielipiteenne asiasta! sit sellanen pieni lisä kysymys vielä että onko engl:n screamerissa ja thunderissa mitään hirveän suuria eroja? monet sanovat että lähes samanlaisia mutta screamer vähän monipuolisempi. kiitoksia jo etukäteen. Whatever it is, it's 6 strings and that's it.
I am a slave or a master to it. |
keggo 21.09.2005 17:45:05 | |
---|
Tuosta Mesasta ei ole tietoa, mutta Engl:n Screameria on tullut soiteltua. Tuolla on pari pätkää jotka on nauhoitettu Screamerin nupilla ja Marshall 1960 4x12 kaapilla. Säröpuoli on mielestäni screamerissa hinta laatu suhteeltaan loistava. Cleani ei ole mitenkään erikoisen hyvä, mutta todellakin käyttökelpoinen. www.geocities.com/keggooo/ |
Xenon 21.09.2005 18:03:21 | |
---|
En voi muuta kuin Screameria suositella, loistava peli. Erittäin hyvät säröt ja se clean on mielestäni ihan hyvä, itse ainakin tykkään. Testaa ihmeessä kumpaakin! Shattered Within |
RandomHero 21.09.2005 18:58:18 | |
---|
Screamerin onnellisena omistajana en voi kuin suositella sitä. Mainio vahvistin ja taipuu monenlaiseen eri dädään. Buugiesta ei ole itsellä kokemusta varmasti hyvä vaffari myös. Lines join in faint discord and the stormwatch brews a concert of kings as the white sea snaps at the beels of a soft prayer whispered |
Härski 21.09.2005 19:21:03 | |
---|
Boogie on kyllä aivan mahtava vahvistin. Ihan briljantti clean kanava ja särö erittäin messevät. Tosin särökanavalla EQ on erittäin löysä, ei oikein vaikuta, vaikkakin soundi on aivan mahtava. Screameria hiukan testanneena ostaisin mieluummin sen. Siis Engl vastaan ma. |
svilo 21.09.2005 19:27:45 | |
---|
Marshall It’s not a secret that nothing beats the sound of a great guitar tube amp cranked up |
sihvoh 21.09.2005 19:29:47 | |
---|
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
askomiko 21.09.2005 20:08:36 | |
---|
Vaihdoin Mesan Rectoverbin Screameriin, ja olin tyytyväinen. F:ään en ole paljolti tutustunut, ihan kelpo sekin kai on. "Don't worry, we can fix it in the mix" "Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays we have to fix stuff in the marketing"
|
elbowski 21.09.2005 21:25:38 (muokattu 21.09.2005 22:27:17) | |
---|
Vaihdoin Mesan Rectoverbin Screameriin, ja olin tyytyväinen. F:ään en ole paljolti tutustunut, ihan kelpo sekin kai on. Se on hyvä. Yksinkertanen. Löytyy säröä bluusista tappoon. Taitaa vielä olla Class-A-vahvistin (ei kyllä ole merkitystä). E. Tosin Screamer on kanssa kiva. E. Ei siis ole Class-A-vahvistin. Näen sen silmistäsi,
nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45 |
päänahka 21.09.2005 22:00:48 | |
---|
Taitaa vielä olla Class-A-vahvistin (ei kyllä ole merkitystä). Ei ole. Soolot on perseestä. AKKK #7 |
elbowski 21.09.2005 22:26:58 (muokattu 21.09.2005 22:29:00) | |
---|
Näen sen silmistäsi,
nyt jokin on hullusti
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45 |
Ben_D 21.09.2005 22:28:58 | |
---|
Mikä A ja B luokka?? Ikinä kuullutkaan. Mulla on varmaan sitten C tai Ö-luokka. |
elbowski 21.09.2005 22:29:13 (muokattu 21.09.2005 22:30:48) | |
---|
Näen sen silmistäsi,
nyt jokin on hullusti
Ben_D 21.09.2005 22:31:52 | |
---|
|
elbowski 21.09.2005 22:33:46 | |
---|
Joo-o. Ei jaksa lukee..näyttää niin heprealta. Niinhän se näyttää, mutta kai niillä on sitten jotain eroa muihin vahvistimiin. Näen sen silmistäsi,
nyt jokin on hullusti
janik 21.09.2005 23:20:33 | |
---|
Joo-o. Ei jaksa lukee..näyttää niin heprealta. En itsekään ole koskaan ymmärtänyt tuota:D |
costi 21.09.2005 23:27:40 | |
---|
elikkä siis screamerin puolelle taitaa aika monet kallistua.. noh, ensi viikolla viimeistään pääsen sitäkin testaamaan joten sit voin itsekin paremmin niitä vertailla. mites sit toi engl:n halvempi combo eli thunder.. onko se millanen screameriin verrattuna? onko ihan uranuksesta? Whatever it is, it's 6 strings and that's it.
I am a slave or a master to it. |
Dr. Muff 21.09.2005 23:33:55 | |
---|
No mä en tiedä mitä tarkoittaa monipuolinen. Joku line6n mallintava voi olla monipuolinen, saa eri vahvistimien soundeja samassa paketissa. Valtaosa muista on semmosia enemmän tai vähemmän yhden soundin pelejä ja siihen soundiin saa sitten enemmän tai vähemmän jotain (säröä, bassoa jne). Sama soundi voi sopia sitten monenlaiseen musiikkiin. Onko se sitten sitä monipuolisuutta? Mesan F-sarjassa on, ehkä jos ei paras, niin yksi parhaista Mesa/Boogie kataloogin puhtaista mitä olen koittanut. Kolmekymppisellä soittanut vähän enemmän, viisikymppistä testannut vain kaupassa. Niihin säröihin en saanut mitään tolkkua. Ihan semmonen vetelä. Ei minun mielestä läheskään parasta mitä Mesalla on tarjota. Skriimeri on skriimeri. Putkien uusimisen jälkeen oikein hyvä. Sitä ennen vähän kylmä, kolkko ja terävä. Tuumasta toiseen. |
kupteri 22.09.2005 00:12:30 | |
---|
Skriimeri on skriimeri. Putkien uusimisen jälkeen oikein hyvä. Sitä ennen vähän kylmä, kolkko ja terävä. Kerrotko tästä enempi? Mitkä sulla oli originaalit (onkohan ne aina samat tehtaalta lähtiissä)? Mitkä putket vaihdoit ja mihin? |
januszian 22.09.2005 00:18:36 | |
---|
Vaihdoin Mesan Rectoverbin Screameriin, ja olin tyytyväinen. F:ään en ole paljolti tutustunut, ihan kelpo sekin kai on. miksi teit näin? (itse ENGListä Mesaan vaihtaneena...) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |