Aihe: Stydyä styrkkaria kehiin?
1 2
rakula
20.09.2005 11:08:49
Jeps jeps, eli on tullut aika ostaa uusi kombo/nuppi & kaappi.
Budjettihan on semmonen 600-700 eeroa ja käytettyjä olen myös katsellut.
Komboista trademark 60 on käynyt mielessä ja nupeissa peavey supreme tahi randallin rh100/g2.
Kaapiksi ajattelin framuksen 2x12, oisko ollu cobra?
Rockista heavyyn soittelen, joten cleanitkin saisi olla hyvät. Ehdotelkaa toki omiakin ehdotuksia jos mieleen juolahtaa.
Eat my ass and balls
WinterMad
20.09.2005 14:39:20
Osta tuommonen ENGL Thunder- combo, se on hyvä ja kaiken lisäksi putki.
Hinta oli Thomanilla joku 766e tai jotain sinne päin.
We are the champions! - Me olemme herkkusieniä!
Pnctocn
20.09.2005 16:25:25
Osta tuommonen ENGL Thunder- combo, se on hyvä ja kaiken lisäksi putki.
Hinta oli Thomanilla joku 766e tai jotain sinne päin.

On hyvä. Randalli kuulosti myös järkevältä. Älä osta Techiä, mielestäni reippaan ylihypetettyjä.
McNulty
20.09.2005 16:41:32
olitko siis ostamassa comboa vai nuppi+kaappi yhdistelmää? Vai kelpaako kummatkin?

Ajattelin vain että jollain 700e saa varmasti ihan päteviä comboja 2x12" elementein vaikkapa käytettynä.

Brittiosasto irtoaa ihan hienosti esim. vanhemmalla Laneyn, Marshallin tms. putkinupilla (eiköhän sellaisia 300-400e saa) ja sitten tuo Framuksen 212CS sen alle (300-350e)

Jos vielä haluaa niin nappaa tuohon mukaan vaikka sen Behringerin 20-30e tube overdrive-härvelin mukaan ja boostaa sillä tuota nuppia jos haluaa rankemmat räimeet!
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
Black Star
20.09.2005 16:41:46

"Launch the Polaris, the end doesn´t scare us, when will this cease, the warheads will all rust in peace!"
TheWickerMan
20.09.2005 16:41:56
Hmm.. Anteeksi off-topic, mutta Fireball vai Fallen angel? ;) Kummasta monipuolisemmat särötykset?
Drink, Drank, Punk
McNulty
20.09.2005 16:43:17
Hmm.. Anteeksi off-topic, mutta Fireball vai Fallen angel? ;) Kummasta monipuolisemmat särötykset?

Fallen Angel on säröiltään hyvinkin moderni. Fireball tarjoaa mielestäni paremman kevytrosot mutta häviää übersäröissä. Makuasioita toki...
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
TheWickerMan
20.09.2005 16:43:35
Jeps jeps, eli on tullut aika ostaa uusi kombo/nuppi & kaappi.
Budjettihan on semmonen 600-700 eeroa ja käytettyjä olen myös katsellut.
Komboista trademark 60 on käynyt mielessä ja nupeissa peavey supreme tahi randallin rh100/g2.
Kaapiksi ajattelin framuksen 2x12, oisko ollu cobra?
Rockista heavyyn soittelen, joten cleanitkin saisi olla hyvät. Ehdotelkaa toki omiakin ehdotuksia jos mieleen juolahtaa.

Joo asiaan.. Supreme ei kyllä omien säröjensä puolesta sovi heviin.. Osta thunderi. Enemmän iloa, pitempään.
Drink, Drank, Punk
TheWickerMan
20.09.2005 16:46:01
Fallen Angel on säröiltään hyvinkin moderni. Fireball tarjoaa mielestäni paremman kevytrosot mutta häviää übersäröissä. Makuasioita toki...

Hmm.. mitään kovin modernia en kyllä haeskele. Moderneista tulee mieleen trankkumainen :) Mutta joo paras käyä testaamassa. Nimetkin kuullostaa yhtä hyvälle ni ei voi nimen perusteellakaa erotella :D
Drink, Drank, Punk
-K-
20.09.2005 16:55:17 (muokattu 20.09.2005 17:00:22)
sitten tuo Framuksen 212CS sen alle (300-350e)

tarkennetaan että tuo hintahaarukka on 299-499e. Suomen entisen maahantuojan aikaan nuo maksoivat KÄTEISHINTAAN 390e kipales..
Ei suotta elämys.
Hetu
20.09.2005 17:37:18

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-178988.html

Tollaista kehuivat Riffissä kovin...
rakula
20.09.2005 20:49:47
olitko siis ostamassa comboa vai nuppi+kaappi yhdistelmää? Vai kelpaako kummatkin?

Ajattelin vain että jollain 700e saa varmasti ihan päteviä comboja 2x12" elementein vaikkapa käytettynä.

Brittiosasto irtoaa ihan hienosti esim. vanhemmalla Laneyn, Marshallin tms. putkinupilla (eiköhän sellaisia 300-400e saa) ja sitten tuo Framuksen 212CS sen alle (300-350e)

Jos vielä haluaa niin nappaa tuohon mukaan vaikka sen Behringerin 20-30e tube overdrive-härvelin mukaan ja boostaa sillä tuota nuppia jos haluaa rankemmat räimeet!

Kummatkin siis kelepaa, ajattelin vaan että kumpi on kannattavampi?

plussaa kombot saa juurikin roudauksessa ja hinta/laatu suhteessa.
Noin halvalla ei välttämättä mitään uskomattomia nuppeja/kaappeja saada, paitsi käytettynä ehkäpä.
Tuo englin thunder ja randall rupesi kiinnostamaan. Tarvitseeko nuo säröspedua vai irtooko ilman?
Digitechin Hot headia olin ajatellut ostaa samalla
Eat my ass and balls
maggot
20.09.2005 21:34:03
Mulla on ollut nyt noin 4 viikkoa kotona peaveyn supreme XL nuppi ja sen kaverina marshallin 1922 2*12 kaappi. Olen ollut tyytyväinen, tämä paketti toimii myös kotisoitossa elikkäs pienemmilläkin volyymeilla lähtee mukavat soundit. Lisäksi nuppi on jenkeissä tehty elikkäs ainakin luulisi olevan laadukkaasti kyhätty toisin kuin jotkut muut jotka on tehty jossain esim.kiinassa. Erilaisia särötyyppejäkin löytyy elikkäs lead kanavalta ultra/modern/british. Puhtaalta kanavaltakin löytyy eri moodeja kuten crunch/modern/vintage. Lisäksi löytyy damping switch, eli loose, medium ja tight. Vahvistimessa on myös tehon valinta kytkin, eli saa joko 25, 50 tai 100 wattia. Footswitchhän tuohon tulee mukaan (ainakin mulla). Toki on myös effects loopit sekä pre amp out ja in. Ja onhan se tyylikkään näköinen tribal kuvioineen.. = ) Mielestäni tästä vahvistimesta lähtee soundit niin death metallista rokkiin, itse soittelen death metallia ja kyllä tämä vahvistin on siihen omiaan. Puhtaatkin on ihan jees, tosin mulla ne on kohtuu pienessä käytössä.

Peaveyn kotisivuiltahan muuten löytyy tähän vahvistimeen ääninäytteet jos kiinnostaa käydä kuuntelemassa.
"reality is a very fragile thing after all..."
McNulty
20.09.2005 21:37:23
Tuo englin thunder ja randall rupesi kiinnostamaan. Tarvitseeko nuo säröspedua vai irtooko ilman?

Ei tartte jollet halua jotain ihan yyberiä. Tosin, randallin kanssa nuo säristimet toimivat vähän niin ja näin. Kyllä putkikone on aina putkikone :) Thunderia on mukava boostailla jollain OD:lla ja tuottaa sellaiset kunnon murinat. Randall jää armotta tuolle sirinä ja surina osastolle. Trankku kun on...

Digitechin Hot headia olin ajatellut ostaa samalla

Hyvä säristin... toimii varmasti paremmin tuon putkikoneen (siis tässä tapauksessa ENGLin) kanssa. Tuolla Hot Headilla pystyy jopa boostaamaan ENGLiä mukavasti. Gain nollille ja volumet täpöille, kyllä meinaan lähtee!
rakula
20.09.2005 21:37:56 (muokattu 20.09.2005 21:38:17)
Mulla on ollut nyt noin 4 viikkoa kotona peaveyn supreme XL nuppi ja sen kaverina marshallin 1922 2*12 kaappi. Olen ollut tyytyväinen, tämä paketti toimii myös kotisoitossa elikkäs pienemmilläkin volyymeilla lähtee mukavat soundit. Lisäksi nuppi on jenkeissä tehty elikkäs ainakin luulisi olevan laadukkaasti kyhätty toisin kuin jotkut muut jotka on tehty jossain esim.kiinassa. Erilaisia särötyyppejäkin löytyy elikkäs lead kanavalta ultra/modern/british. Puhtaalta kanavaltakin löytyy eri moodeja kuten crunch/modern/vintage. Lisäksi löytyy damping switch, eli loose, medium ja tight. Vahvistimessa on myös tehon valinta kytkin, eli saa joko 25, 50 tai 100 wattia. Footswitchhän tuohon tulee mukaan (ainakin mulla). Toki on myös effects loopit sekä pre amp out ja in. Ja onhan se tyylikkään näköinen tribal kuvioineen.. = ) Mielestäni tästä vahvistimesta lähtee soundit niin death metallista rokkiin, itse soittelen death metallia ja kyllä tämä vahvistin on siihen omiaan. Puhtaatkin on ihan jees, tosin mulla ne on kohtuu pienessä käytössä.

Peaveyn kotisivuiltahan muuten löytyy tähän vahvistimeen ääninäytteet jos kiinnostaa käydä kuuntelemassa.

Kiitti infosta, suhteellisen halpakin peli kyseessä. Ajattelin vain, kun on kerran viikossa bänditreenit, onko 2x12 kaapin ja nupin roudaaminen autossa hankalaa? Varsinkin se kaappi epäilyttää. Kombo ois niin kätevä.
Eat my ass and balls
maggot
20.09.2005 21:40:46
Kiitti infosta, suhteellisen halpakin peli kyseessä. Ajattelin vain, kun on kerran viikossa bänditreenit, onko 2x12 kaapin ja nupin roudaaminen autossa hankalaa? Varsinkin se kaappi epäilyttää. Kombo ois niin kätevä.

Ei toi 2*12 kaappi ainakaan paljoa paina, tosin en itse soita missään bändissä niin eipä sitä oo paljoa tarvinnu roudailla mutta kun kotiin se toin niin ei se pahemmin painanut. Eihän siinä oo ku puuta ja ämyrit. Toi nuppi painaa itseasiassa enemmän kun toi kaappi.
maggot
20.09.2005 21:43:24
Piti vielä lisätä että toki tuohon samaan rahaan alkaisi jo saamaan putkinuppia/comboa mutta tossa on se hyvä puoli että sitä ei tosiaan tarvitse luukuttaa älyttömän kovalla saadakseen hyvät soundit (olettaen tietysti että tykkää vahvistimen soudista). Eli soveltuu myös kotikäyttöön.
rakula
20.09.2005 21:46:13
Piti vielä lisätä että toki tuohon samaan rahaan alkaisi jo saamaan putkinuppia/comboa mutta tossa on se hyvä puoli että sitä ei tosiaan tarvitse luukuttaa älyttömän kovalla saadakseen hyvät soundit (olettaen tietysti että tykkää vahvistimen soudista). Eli soveltuu myös kotikäyttöön.

Mä diggasin ääninäytteistä ainaskin. Tulee olemaan vähän hankalampi päätös nyt kun on 3-4 eri vaihtoehtoa.
Eat my ass and balls
McNulty
20.09.2005 21:47:09 (muokattu 20.09.2005 21:48:10)

Minä en lähtis trankkunuppia ostamaan treenikselle, lähinnä sen puuroutumisen (jossain vaiheessa sen saundi menee pipariksi kuitenkin) takia. Itse pärjäsin paljon paremmin 30W putkicombolla kuin 100W trankulla reeniksellä. Tuohon aikaan soittelimme vielä sellaista kuolometeliä.

Sitten, miulla oli pitkään 4x12" kaappi tuon marsun nupin alla. Myin sen helkkariin kun sitä ei voinut autolla roudata, olis aina tarvinnu peräkärryt tai pakun, tai farmarin. Omistan sedanin siis... Siitä kaapista saaduilla rahoilla ostin Marshall 1936 2x12" kaapin ja sen sisään uudet, mielestäni paremmat elementit ja päivääkään en ole katunut. Nyt meni sedanissa nuppi, combo ja 2x12-kaappi sekä skeba ihan kevyesti himasta reenikselle ja takasin.

Joskus tulevaisuudessa meinaan hommata toisen 2x12" kaapin niin saan sitten stereona ulos, kaappien ollessa rumpukorokkeen kummallakin puolella :)
rakula
20.09.2005 21:52:50
Minä en lähtis trankkunuppia ostamaan treenikselle, lähinnä sen puuroutumisen (jossain vaiheessa sen saundi menee pipariksi kuitenkin) takia. Itse pärjäsin paljon paremmin 30W putkicombolla kuin 100W trankulla reeniksellä. Tuohon aikaan soittelimme vielä sellaista kuolometeliä.

Sitten, miulla oli pitkään 4x12" kaappi tuon marsun nupin alla. Myin sen helkkariin kun sitä ei voinut autolla roudata, olis aina tarvinnu peräkärryt tai pakun, tai farmarin. Omistan sedanin siis... Siitä kaapista saaduilla rahoilla ostin Marshall 1936 2x12" kaapin ja sen sisään uudet, mielestäni paremmat elementit ja päivääkään en ole katunut. Nyt meni sedanissa nuppi, combo ja 2x12-kaappi sekä skeba ihan kevyesti himasta reenikselle ja takasin.

Joskus tulevaisuudessa meinaan hommata toisen 2x12" kaapin niin saan sitten stereona ulos, kaappien ollessa rumpukorokkeen kummallakin puolella :)

Eli komboon olemme päätymässä, oivallista infoa tulee. Eikös tuo randallin rg-50 ole putkipeli? Oikeastaan tämä Randall ja Englin Thunder ovat enää mielessä.
Eat my ass and balls
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)