burning wee 18.09.2005 17:56:08 | |
---|
Mikä ihmeen inflaatio on iskeny kun ei uutta 7 firebirdiä saa uutena enään mistään,tai 5 ei tunnu olevan myöskään?Onko tuotantoa vähennetty sen osalta vai mikä mättää.Reilu vuosi sitten niitä oli miltei kaikissa väreissä saatavana,mutta nyt ei ja ei myöskään käytettynä tunnu liikkuvan.Kai niitä suomessa luulis olevan käytettynä,omistajat tosin varmaan melko kiintyneitä niihin kun ei myy (ymmärrän kyllä heitä todellakin!)Kertokaa jos jotain tiedätte,muuten on kai jenkkien markkinoille suunnattava. Only GIBSON is good enough! |
McNulty 18.09.2005 18:08:46 | |
---|
Mikä ihmeen inflaatio on iskeny kun ei uutta 7 firebirdiä saa uutena enään mistään,tai 5 ei tunnu olevan myöskään?Onko tuotantoa vähennetty sen osalta vai mikä mättää.Reilu vuosi sitten niitä oli miltei kaikissa väreissä saatavana,mutta nyt ei ja ei myöskään käytettynä tunnu liikkuvan.Kai niitä suomessa luulis olevan käytettynä,omistajat tosin varmaan melko kiintyneitä niihin kun ei myy (ymmärrän kyllä heitä todellakin!)Kertokaa jos jotain tiedätte,muuten on kai jenkkien markkinoille suunnattava. Tietääkseni tuo Firebird Studio on kasvattanut myyntiään jenkeissä. Jopa Dave Grohl hankki parit FB Studiot itselleen... näin ainakin kertoi Gibsonin väki minulle mailissa. Eipä tuo muutenkaan nyt NIIN yleinen skeba ole. Tilaamalla varmaan saat haluamasi liikkeestä kuin liikkeestä. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
Artist 18.09.2005 18:14:48 (muokattu 18.09.2005 18:16:38) | |
---|
DLX musicissa oli ainakin keväällä yksi Firebird VII. Kävin testailemassakin. Kova oli vaan hinta, muistaakseni lähemmäs 2500 luki hintalapussa. Eikä tuo kyseinen keppi mua hirveästi viehättänyt, Lyre Vibrolasta en diggaillut, eikä kolmannelle mikillekään ollut mulla mitään käyttöä. Kaulaprofiili slim taper ei myöskään mulle sopinut. Tuli sitten onneksi tehtyä hyvät kaupat Firebird V kloonista, vaikka eihän se Gibsoni olekaan... Edit: Ainoa homma mikä kismittää on, että kovaa laukkua mulla ei Firebirdilleni ole. Into luthmanin sivuille ohjehinta tuollaiselle on lähemmäs kolme sataa.... hhrrr... Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
*Bella Italia #10* |
fox 18.09.2005 18:21:49 | |
---|
Tuli sitten onneksi tehtyä hyvät kaupat Firebird V kloonista, vaikka eihän se Gibsoni olekaan... Edit: Ainoa homma mikä kismittää on, että kovaa laukkua mulla ei Firebirdilleni ole. Into luthmanin sivuille ohjehinta tuollaiselle on lähemmäs kolme sataa.... hhrrr... Muistuttaa se kyllä etäisesti, vaikka onkin tehty kuin Firebird Studio..ja "ihan vääristä puista" vielä.. Se on niit joita myydään ilman laukkua, ilmeisesti. =) Studio-Firebirdiä on kovin kehuttu ulkomaan lehdissä, siin on eroa kyllä, kaulaliitos on, isot humbukkerit on ja virikoneet ei oo Klusonin Banjot.. Tuossa "emme mainitse nimeä" kopiossa on tuo kaula kyl paksuhko mun käteen, ja ylen paksu siihen orkkis-peliin verrattuna. Mutta tosiaan, mieltymykset on erilaiset ja sikspä erilaista peliä tehdään.. |
Artist 18.09.2005 18:25:47 | |
---|
Muistuttaa se kyllä etäisesti, vaikka onkin tehty kuin Firebird Studio..ja "ihan vääristä puista" vielä.. Se on niit joita myydään ilman laukkua, ilmeisesti. =) Ei kun mulla on siis ihan kunnon klooni, tehty oikeista puista ja oikeilla spekseillä, läpikaula ja kaikkea, mutta ei vaan ole laukkua. Täysin siis Firebird V, mutta ilman Gibsonin logoa (no, on siinä soitinrakentajan logo) :) Paitsi että minihumpparit on SD:t eikä Gibsonit. Täytynee kuitenkin joku päivä varmaan tilata se laukku, tai sitten teettää flightcase. Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
*Bella Italia #10* |
fox 18.09.2005 18:32:20 | |
---|
Ei kun mulla on siis ihan kunnon klooni, tehty oikeista puista ja oikeilla spekseillä, läpikaula ja kaikkea, mutta ei vaan ole laukkua. Täysin siis Firebird V, mutta ilman Gibsonin logoa (no, on siinä soitinrakentajan logo) :) Paitsi että minihumpparit on SD:t eikä Gibsonit. Täytynee kuitenkin joku päivä varmaan tilata se laukku, tai sitten teettää flightcase. Aaah! Sorppa! Luulin aivan..how stupid of me. Onhan mullaki itteni ja Matin tekemä Firebird V2 - kopio.. Tuo laukku-juttu näille "erilaisille" vehkeille on kyl suuri ongelma, mistään et löydä sopivaa.. Joku perus-nelikulmainen bassolaukku, mutta saattaa leveys olla sopimaton, tai sitte tuolla virikone-päässä on mahtumisongelma.. Orkkis laukku, tai teettäminen. Kumpikin kalliita vaihtoehtoja. |
Artist 18.09.2005 18:38:14 | |
---|
Aaah! Sorppa! Luulin aivan..how stupid of me. Onhan mullaki itteni ja Matin tekemä Firebird V2 - kopio.. Tuo laukku-juttu näille "erilaisille" vehkeille on kyl suuri ongelma, mistään et löydä sopivaa.. Joku perus-nelikulmainen bassolaukku, mutta saattaa leveys olla sopimaton, tai sitte tuolla virikone-päässä on mahtumisongelma.. Orkkis laukku, tai teettäminen. Kumpikin kalliita vaihtoehtoja. Juu, tuo laukku kyllä on melkoinen ongelma. Siksipä Firebirdissä tuo on nimenomaan suuri etu, että oikean Gibsonin ostaessa saa sen laukun mukaan. Mä sain kuitenkin omani sen verran hyvään hintaan, että vaikka joutuisin sen laukun ostamaan niin on vielä pikkasen matkaa G:n Firebirdin hintoihin. Täytyisi vaan ottaa selvää kuinka paljon maksaisi teettää tuommoiselle ihan flightcase, jos ei ole paljoa kalliimpaa kuin orkkislaukku niin voipi olla kannattavampaa... vakka oikein hyviähän noi Gibsonin kovat laukutkin on. Mikäs tuo Firebird V2 on? Olikos tossa elektroniikka jotenkin erilainen kuin perus tulilinnussa vai muistanko väärin? Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
*Bella Italia #10* |
fox 18.09.2005 18:50:59 | |
---|
Mikäs tuo Firebird V2 on? Olikos tossa elektroniikka jotenkin erilainen kuin perus tulilinnussa vai muistanko väärin? Se oli se 70-luvun puoliväli-jotain aktiivielektroniikalla varustettu.. Sama elektroniikka kun RD-sarjassa, Les Paul Artistissa ja ES-355Artistissa. Eli Robert Moogin aktiivi-preamppi, companderi ja aktiivi EQ. Runko tasakantinen, reunalistoilla. Isot humpparit. Kyllä niit aina joskus näkee, oli täällä joskus Torillakin yks. Ja Tampereella tiiän ainakin yhden olevan. Ja sitte tuo mun näköispainos..oon joskus siitä kuviakin julkistanu.. |
Naama-amis 18.09.2005 21:19:49 | |
---|
Se oli se 70-luvun puoliväli-jotain aktiivielektroniikalla varustettu.. Sama elektroniikka kun RD-sarjassa, Les Paul Artistissa ja ES-355Artistissa. Eli Robert Moogin aktiivi-preamppi, companderi ja aktiivi EQ. Runko tasakantinen, reunalistoilla. Isot humpparit. Kyllä niit aina joskus näkee, oli täällä joskus Torillakin yks. Ja Tampereella tiiän ainakin yhden olevan. Ja sitte tuo mun näköispainos..oon joskus siitä kuviakin julkistanu.. Olisikos Foxilla näyttää uudemman kerran, millainen tuollainen malli on? Ihan vieras mulle. On muuten taas ruvennut tekemään mieli firebirdiä. Vuoden, parikin jo luulin päässeeni himoista eroon mutta tässä sitä taas ollaan. Kanttuvei. |
SH1THEAD 18.09.2005 21:57:17 | |
---|
vairböörd on vänäpee eksplöyrer äsh :/ |
Artist 18.09.2005 22:00:56 (muokattu 18.09.2005 22:02:55) | |
---|
vairböörd on vänäpee eksplöyrer Tälläkin kommentilla taas oli ihan helvetisti arvoa keskustelun sisältöön. Kiitos osallistumisestasi. Mikä siinä on, että pitää tulla jauhamaan jotain, jos asiaa ei ole? Firebirdillä on aika vähän tekemistä Explorerin kanssa, jos miettii kitaran rakennetta. Saattaahan se perehtymättömän silmään se reverse birdi vähän samalta näyttää, mutta erot ovat kuitenkin suuria. Ja sitten jos mietitään vanhoja reverse birdejä, niin ulkonäkökään ei ole juuri yhtään sama. (toivottavasti en tyypilliseen tapaani sekoita nyt reverseä ja non-reverseä. Yhdessä vaiheessa en koskaan muistanut kumpi on kumpi) Ketjun aloittajalle muuten tiedoksi, että ainakin DLX:n nettisivuilla on yhä se mainitsemani VII. Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! |
fox 18.09.2005 22:07:12 | |
---|
(toivottavasti en tyypilliseen tapaani sekoita nyt reverseä ja non-reverseä. Yhdessä vaiheessa en koskaan muistanut kumpi on kumpi) Non-reverset oli itse asiassa kaikki rungoltaan samanlaisia, mutta alkupään malleissa oli P-90:t ja vitosessa ja seiskassa nuo minihumpparit. Ja toki non-reverset oli kaikki liimakaulasia, ei neck-thru systeemillä tehtyjä. Juu, Explorerin kanssa ei oo mitään tekemistä, Explot on T.McCarthyn ja Firebirdit R.Dietrichin suunnittelemia. Mulla on noi kuvat tuosta Firebird V2-kloonista jossain hukka-nimisessä paikassa, mutta koitan huomenissa kattoo jos sais jonnekin..
|
Artist 18.09.2005 22:43:28 | |
---|
Non-reverset oli itse asiassa kaikki rungoltaan samanlaisia, mutta alkupään malleissa oli P-90:t ja vitosessa ja seiskassa nuo minihumpparit. Jees, tähän juuri viittasin. Lähinnä tarkoitin, että näyttävät vielä vähemmän Explorereilta kuin reverse birdit. Eikös noiden non-reverse birdien kanssa tullut joku juttu, että Fender syytti niitä liikaa jonkun niiden mallin näköiseksi? Vai muistelenko ihan omiani? Noita non-reversejä joka tapauksessa näkee erittäin harvoin missään. Hienoja nekin kyllä... Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! |
Puavali 18.09.2005 22:50:18 | |
---|
Jees, tähän juuri viittasin. Lähinnä tarkoitin, että näyttävät vielä vähemmän Explorereilta kuin reverse birdit. Eikös noiden non-reverse birdien kanssa tullut joku juttu, että Fender syytti niitä liikaa jonkun niiden mallin näköiseksi? Vai muistelenko ihan omiani? Joo, oliko Jazzmasterien näköisiä. Noita non-reversejä joka tapauksessa näkee erittäin harvoin missään. Hienoja nekin kyllä... Houkuttaisi sellainen aika palio! kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
fox 19.09.2005 00:48:51 | |
---|
Jees, tähän juuri viittasin. Lähinnä tarkoitin, että näyttävät vielä vähemmän Explorereilta kuin reverse birdit. Eikös noiden non-reverse birdien kanssa tullut joku juttu, että Fender syytti niitä liikaa jonkun niiden mallin näköiseksi? Vai muistelenko ihan omiani? Noita non-reversejä joka tapauksessa näkee erittäin harvoin missään. Hienoja nekin kyllä... Ei tullut juttua, mutta kuten silloinen pomo Theodore (Ted) McCarthy sanoo tehtaan historiikissa "We were very aware of Fender.." ja tuo oli varmaan syynä reverse-Firebirdien poistumiseen valmistuksesta. Syyhän tuohon siirtymiseen reversestä oli valmistustekninen, eli se vanhan mallin valmistus oli kallista..neck-thru -konstruktio vaatii paljon raaka-aineelta, kaulan puitten osalta. Samoihin aikoihin tehtaalla oli muutenkin finanssiongelmia, ja toivottiin, että tuo helpommin valmistettava ja "vähemmän radikaali" malli olis tuonut asiakkaita.. Lynnäreitten basisti Leon Wilkeson kait non-reverse Thunderbirdillä enimmän soitteli, muuten jäivät pahasti vanhojen kunnon Firebirdien varjoon. Valmistusmäärien nojalla kyllä pitäis olla noita non-reversejäkin vielä liikenteessä, ellei sitten niillä ole "saunaa lämmitetty".. Uudemmissa reverse-eli originaali-´birdeissä tuo kaulapuu on moniosainen laminoitu, joka mahdollistaa vähän kapeammat raaka-ainelankut. 63-65 -mallista kaulaa tosin oli vielä 72-73 Medaillion-birdeissä, mutta niitä tehtiin vain 366 kpl, sekä vuoden 1976-77 Bicentennial Firebirdissä, kohta sen jälkeen tulivat nuo monikerroslaminoiduilla kauloilla olevat reverse-birdit.. |
Fide 19.09.2005 10:35:20 | |
---|
Mullakin kyllä kutkutteli takaraivossa ajatus tuon Studio Tulilinnun hankinnasta, ennen kuin nykyinen Gibsoni saapui taloon... vaan kun en ole koskaan mokomaa vehjestä päässyt käpälöimään, niin ei ihan mielikuvan perusteella uskalltanut ryhtyä tilauspuuhiin... en tiedä, ehkä parempi näin. Firebird ja gospel rock vois olla vähän hankalasti sulateltava yhdistelmä yleisölle, vaikka itse en ongelmaa näekkään ;-) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
fox 19.09.2005 17:55:21 | |
---|
|
burning wee 19.09.2005 18:16:10 | |
---|
Jee jee ou boi ou boi tänään on saapunut firebird VII ruotsista, pohjoismaihin tuli 5KPL VII joista onnistuin kuin ihmeenkaupalla onkiin tänne sen yhden ja vieläpä juuri toivomallani värillä,eli cherrynä (kulli)tetuilla osilla.Olo on kuin kääpiöllä lumikin kämpillä, ei niin kova,mutta yhtä onnellinen!Joo jos kuitenkin kuulette,että jossain on tarjolla käytettyä firebird V:sta ilmoitelkaa,semmoinenkin vielä kiinnostais! Only GIBSON is good enough! |
fox 19.09.2005 19:26:58 | |
---|
Jee jee ou boi ou boi tänään on saapunut firebird VII ruotsista, pohjoismaihin tuli 5KPL VII joista onnistuin kuin ihmeenkaupalla onkiin tänne sen yhden ja vieläpä juuri toivomallani värillä,eli cherrynä (kulli)tetuilla osilla.Olo on kuin kääpiöllä lumikin kämpillä, ei niin kova,mutta yhtä onnellinen!Joo jos kuitenkin kuulette,että jossain on tarjolla käytettyä firebird V:sta ilmoitelkaa,semmoinenkin vielä kiinnostais! Vaikutat onnelliselta, ettet suorastaankin luontevalta.. Paljo onnea uudelle kitaralle! Ähhä, heti hommas sarjan huippumallin.. =) Seuraavaks kumminkin kysyt että miten sen saa toimimaan kaikki mikit päällä... Tai saattaa olla jo tehtaalla nykyään rakennettu 3 vol ja master-tone-systeemiin.. Epipuhelimen VII oli ainakin, sellasta uudehkoa tuos joskus trimmailin.. 8) |
Jani The Rock 19.09.2005 19:31:34 | |
---|
Tai saattaa olla jo tehtaalla nykyään rakennettu 3 vol ja master-tone-systeemiin.. Epipuhelimen VII oli ainakin, sellasta uudehkoa tuos joskus trimmailin.. 8) Eikä oo se Epinkään VII-Birdi kehnompi peli... Daddy Was A Preacher But Mama Was A Go-Go Girl! Bella Italia #1
MegaMan Club #002 - Quiff Man |