ravensoul 11.08.2005 13:14:02 | |
---|
Ostin tuossa ekaksi "kunnon" vahvistimekseni Laneyn. Tykkään kyllä soundeista muuten, mutta pitäisi vielä saada vähän lisää eloa ja terävyyttä liidi-/soolosäröihin. Lähinnä Bossin SD-1:stä ja DS-1:stä olen tuumaillut, kehuttuja ja halpoja kun ovat. Eli tarkoitus olisi siis buustata vahvistimen omaa särökanavaa. Tuosta SD:stähän sanotaan, että pelaisi putkivahvistimien kanssa paremmin. Toimiiko tuo trankkujen kans ensinkään ja onko mahdollisesti tuolla Laneyn etuasteen putkella mitään merkitystä tähän asiaan? Entäpä DS-1? Onko turhan ärhäkkä tuohon tarkoitukseen? Muitakin samoissa hinnoissa pyöriviä laatuspeduja saa suositella. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
Fata Morgana 11.08.2005 16:25:21 | |
---|
Overdriveä en ole kokeillut oman Lanikan särökanavaan, mutta ton buustauksen hoidan Bossin ekvalisaattorilla (GE-7). Hyvin pelittää yhdistelmä. Mukavasti saa nimenomaan sitä kaivattua atakkia jne. Vähän alle satasella saa ton EQ:n. Onhan toi toki eri asia kun OD, mutta kannattaa kokeilla mikä miellyttää. Once I was normal among the sheep. Now I'm immortal, in the night I creep.
Tulin, näin ja röydin! |
Jaakko Hyvärinen 11.08.2005 17:05:08 | |
---|
Mitenkäs olisi, jos ostat oman säröttimen pelkästään tuohon lead-tarkoitukseen. Bossin Metal zonessa on monipuolinen EQ joten sillä irtoaa sellaiset pehmeät liidit ja ärjyvät vallit. J-boy #6
Älkää uskoko yläpuolella olevaa tekstiä! |
Carpenter 11.08.2005 19:08:09 | |
---|
Mitenkäs olisi, jos ostat oman säröttimen pelkästään tuohon lead-tarkoitukseen. Bossin Metal zonessa on monipuolinen EQ joten sillä irtoaa sellaiset pehmeät liidit ja ärjyvät vallit. Metal Zonesta kannattaa sitten diskantti säätää aika pienelle. Monet sanovat sitä hirveäksi sirkkeliksi mutta eivät varmaan ole tajunneet säätää diskanttia pienemmälle. Mulla lähtee ainakin Classicin kanssa kovat säröt. (Eli ei mitään middlet pois pihinää. Tai saa sillä sitäkin, jos haluaa). Voitti selvästi mm. Ibanezin Smashboxin, kun musakaupassa kokeilin pedaaleita. |
Spike 11.08.2005 21:22:53 | |
---|
Ostin tuossa ekaksi "kunnon" vahvistimekseni Laneyn. Tykkään kyllä soundeista muuten, mutta pitäisi vielä saada vähän lisää eloa ja terävyyttä liidi-/soolosäröihin. Lähinnä Bossin SD-1:stä ja DS-1:stä olen tuumaillut, kehuttuja ja halpoja kun ovat. Eli tarkoitus olisi siis buustata vahvistimen omaa särökanavaa. Kas kummaa, mulla on TF300 (ainakin toistaiseksi) ja lähiaikoina on tulossa Uraltone-modattu SD-1... Pistän tarkempaa tietoa, kun olen testaillut. Voi vähän venyä, lauantaina viikoksi Näljänkään. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
ravensoul 12.08.2005 01:15:13 | |
---|
Ok. Kiitoksia mielipiteistä. Tuo EQ täytyy ottaa kans harkintaan. Pääsis vaan jossain tetsailemaan.. Samoin tuo Metal Zone. Onkos tuo paljonkin SD:tä kalliimpi? Kas kummaa, mulla on TF300 (ainakin toistaiseksi) ja lähiaikoina on tulossa Uraltone-modattu SD-1... Pistän tarkempaa tietoa, kun olen testaillut. Voi vähän venyä, lauantaina viikoksi Näljänkään. Joo, laitapa ihmeessä. Ei tässä niin hätä ole, kun en kuitenkaan ole kauppaan juoksemassa ihan lähipäivinä. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
gator 12.08.2005 01:31:21 | |
---|
Kohta tulee joku haukkumaan metalzonea taas sirkkeliks. Itte olen kyseisestä spedusta kyllä tykänny kovasti. Kevyesti enemmän kuin esimerkiksi smashboxista. Putkistyrkan kaa tosta saa oikeesti napakkaa murinaa aikaseks. Kai se on pakosti säätämisestä kiinni. Soolobuustiksi tosin en tommoista purkkia ostaisi. Tykkään nimenomaan spedun mättökomppisoundista. |
Exhausted 12.08.2005 15:33:17 | |
---|
putkietuastehan siinä TF:n särökanavassa pitäis olla että periaatteessa overdrivepedaalilla boostauksen pitäisi onnistua. Monethan ymmärtävät väärin kun puhutaan overdrive-pedaaleista, niitä kun voi käyttää kahdella tavalla - joko boostata niin että pedaalista ei lähdeä säröä ollenkaan tai vain vähän, tai sitten käyttää sitä ihan itsenäisenä särölähteenä. |
Spike 23.09.2005 14:42:00 | |
---|
Testailin tuota Laneyä Uraltone SD-1:llä. Ensinnäkin tuo spedu on todella kirkas-soundinen, itse pidän Tone-potikan alle klo 9:n. Varmasti ainakin yläpäätä löytyy jos sitä kaipaa, itselleni turhan yläkireä. Metallikomppityöskentelyssä pedaali tiukensi alapäätä, ilmeisesti alimmat taajuudet jäivät pois, kuitenkin botneosasto ei jäänyt vaisuksi. Erilainen verrattuna alkuperäiseen. Pedaalilla highgain-saundimaailma oli tiukempi ja aggressiivisempi, vahvistimen omilla säröillä laulavampi ja bassot olivat "syvemmät." Tämä siis oikeastaan molemmilla särökanavilla. Boostia löytyy aivan tarpeeksi muuttamaan miedompi särökanavakin metalliseksi. Mitä jäin kaipaamaan, oli kitaran vaikutus soundiin. Enää kitaran volumen ruuvaaminen alaspäin ei leikannut yläpäitä. Ominaisuus, joka toi lämpöä mukavasti. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |