Aihe: Straton myynti 1 | |
---|---|
![]() 24.09.2005 12:46:37 | |
Olisi ehkä pakko myydä tuo Tokai:n strato pois muiden hankintojen tieltä, en sillä ole varmaan puoleen vuoteen soittanutkaan. Tuo on siitä ongelmallinen että vuosimalli oli -71 tai -72 , mutta kaula vaihdettu jälkeenpäin ja on vuosimallia -84. Tuollaista vastaava kaulaa ei taida mistään saada, joten mikä olisi käypä hinta tuolle kitaralle ? | |
![]() 24.09.2005 14:01:26 | |
Olisi ehkä pakko myydä tuo Tokai:n strato pois muiden hankintojen tieltä, en sillä ole varmaan puoleen vuoteen soittanutkaan. Tuo on siitä ongelmallinen että vuosimalli oli -71 tai -72 , mutta kaula vaihdettu jälkeenpäin ja on vuosimallia -84. Tuollaista vastaava kaulaa ei taida mistään saada, joten mikä olisi käypä hinta tuolle kitaralle ? Mikä väri? Mikä kunto (maalipinta/nauhat)? Onko elektriniikkaa vaihdettu? Mitä mikkien pohjassa lukee? Mistä tiedät bodyn olevan 70-luvun alusta? Niissähän ei sitä lue, eikä toisaalta lue kauloissakaan. Kasinelosina koitetaan myydä kaikkea väliltä -84-present koska se ei ole niin helposti selvitettävissä oleva juttu. Tuumasta toiseen. | |
![]() 25.09.2005 11:54:54 | |
Mikä väri? Mikä kunto (maalipinta/nauhat)? Onko elektriniikkaa vaihdettu? Mitä mikkien pohjassa lukee? Mistä tiedät bodyn olevan 70-luvun alusta? Niissähän ei sitä lue, eikä toisaalta lue kauloissakaan. Kasinelosina koitetaan myydä kaikkea väliltä -84-present koska se ei ole niin helposti selvitettävissä oleva juttu. Tää on se perus sunbursti (kai?). Nauhat on ihan o.k, maalipinta käytetty eli jälkiä löytyy. Kielet on ihan uudet, elektroniikkaa ei vaihdettu (vaatisi pientä huoltoa). Mikkien pohjaa en ole tsekannut vielä, mitä siellä pitäisi olla ? Kitara oli huollossa Tokailla ja pyysin selvittämään mallin. Sain tuollaisen lapun mukaan, mutta ei siitä oikein selvää ota siitä suoraa mallia. Ukkeli sanoi sen olevan 70-luvulta, kaula on varmasti 84 koska siinä oli merkintä kasinelosesta ja se sopi muutenkin katalogeihin. 70-luku osuu muutenkin hyvin, koska tämä oli ennen mua eräällä ukolla joka osti sen n. 50vuotiaana, kuoltuaan myi eteenpäin ja minä olen kolmas omistaja. Se ukko tokasi mulle, että jos olisi täysin alkuperäinen niin ebayhin ja tonni hinnaksi. | |
![]() 25.09.2005 12:17:14 (muokattu 25.09.2005 12:21:22) | |
Mikkien pohjaa en ole tsekannut vielä, mitä siellä pitäisi olla ? Siellä on ehkäpä joku roomalainen numero josta voi arvailla mallia. Karkeasti arvioiden U/V=st-50, VII=st-65, E=st-80(dimarzio). Kitara oli huollossa Tokailla ja pyysin selvittämään mallin. Sain tuollaisen lapun mukaan, mutta ei siitä oikein selvää ota siitä suoraa mallia. Ukkeli sanoi sen olevan 70-luvulta, kaula on varmasti 84 koska siinä oli merkintä kasinelosesta ja se sopi muutenkin katalogeihin. 70-luku osuu muutenkin hyvin, koska tämä oli ennen mua eräällä ukolla joka osti sen n. 50vuotiaana, kuoltuaan myi eteenpäin ja minä olen kolmas omistaja. Se ukko tokasi mulle, että jos olisi täysin alkuperäinen niin ebayhin ja tonni hinnaksi. Mitä siinä saamassasi lapussa lukee? Suhtaudun edelleen erittäin skeptisesti noihin vuosilukuihin. Mulla ei ainakaan lue kaulassa mitään valmistusajankohtaa, eikä taida yleisestiottaen lukea muissakaan. Jotain hämäriä 2=3 tai -23 merkintöjä kyllä löytyy. Bodyssä sama homma. Toi lapa muuttui Euroopan markinoilla vasta joskus parikolmevuotta sitten joten kaikki väliltä -84-02(?) sopii kataloogeihin. Omani on sarjanumeron (ei toimi kuten Love Rockeissa, arvio kerätyn informaation mukaan tuolloin ostetujen pelien sarjanumeroista) perusteella jäljitetty suurinpiirtein oikeaan vuoteen ja tarinaa tukee se että kitara on ostettu jenkeistä jonne ei vanhalla lavalla olevia viety enää vuonna 85/86. Ja sitten mua vähän hämää että ukko myi kitaran eteenpäin kuoltuaan. Taidat juksata? :) Tonni on erittäin optimistinen arvio, jos euroista puhutaan. 1000dollaria olen kyllä nähnyt minttikuntoisesista maksettava ebayssä. Suomessa ei varmasti saa samaa, luulisin. Ja toi laskee aika roimasti hintaa että on osista koottu. Kato nyt vielä ne mikit, jos nekään ei ole alkuperäiset niin laskee hinta vielä lisää. En kyllä myisi, luulen että käyttöarvo on suurempi mitä saat myytäessä. Tuumasta toiseen. | |
![]() 25.09.2005 13:49:47 | |
Suhtaudun edelleen erittäin skeptisesti noihin vuosilukuihin. Mulla ei ainakaan lue kaulassa mitään valmistusajankohtaa, eikä taida yleisestiottaen lukea muissakaan. Jotain hämäriä 2=3 tai -23 merkintöjä kyllä löytyy. Bodyssä sama homma. Toi lapa muuttui Euroopan markinoilla vasta joskus parikolmevuotta sitten joten kaikki väliltä -84-02(?) sopii kataloogeihin. Omani on sarjanumeron (ei toimi kuten Love Rockeissa, arvio kerätyn informaation mukaan tuolloin ostetujen pelien sarjanumeroista) perusteella jäljitetty suurinpiirtein oikeaan vuoteen ja tarinaa tukee se että kitara on ostettu jenkeistä jonne ei vanhalla lavalla olevia viety enää vuonna 85/86. Ja sitten mua vähän hämää että ukko myi kitaran eteenpäin kuoltuaan. Taidat juksata? :) Tonni on erittäin optimistinen arvio, jos euroista puhutaan. 1000dollaria olen kyllä nähnyt minttikuntoisesista maksettava ebayssä. Suomessa ei varmasti saa samaa, luulisin. Ja toi laskee aika roimasti hintaa että on osista koottu. Kato nyt vielä ne mikit, jos nekään ei ole alkuperäiset niin laskee hinta vielä lisää. En kyllä myisi, luulen että käyttöarvo on suurempi mitä saat myytäessä. Tätä mä juurin haen takaa, että jos summa on tarpeeksi voisi myydä, alle 300eurolla ei kyllä kannata. Emmä nyt ainakaan tietoisesti yritä huijata, eli siis tämän osti uutena sen tyypin setä jolta ostin kitaran. Kitara siirtyi siis perintönä tuolle tyypille, joka myi sitten sen mulle. Siinä vaiheessa mallista ei ollut mitään tietoa kun kitaran ostin, ei kummallakaan. Tuo kaula on jostain halpissarjasta (Tokai sekin) jota sen huoltoukkelin mukaan tehtii jotkut tietyt vuodet, siitä se päätteli sen kaulan iän ja siinä ollut sarjanumero viittasi myös -84:seen. Postitan sen lapun tänne, se on kyllä niin sekava että huh huh. Se sanoi mulle paikan päällä sen mallin ihan selvästi, mutta arvatkaa kirjotinko ylös, aattelin vaan että kyllä sen siitä lapusta näkee. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)