Aihe: Mikkejä stratoon?
1
Hassel
20.09.2005 19:02:42
Etsisin tallamikkiä stratoon yksikelainen/humppari jossa olisi sellanen tuhnu bluessoundi eli yläpäätä saa olla mutta ei liikaa ja alapään kanssa sama juttu. Midiä sit saa olla. Ja mielellään ääninäytettä jos vain löytyy. Kiitos.
Ei muuta kun happy rock and roll
rainmaker
20.09.2005 19:07:59
Seymour Duncanin tone wizard. kuuntele ja valitse paras.

http://www.seymourduncan.com/SDToneWizard/strat.shtml
Daavidin fuzz!!
Hassel
20.09.2005 20:24:34
Mitenkäs nää Fenderin Texas Speciaalit? Onko se soundi (tallassa) tummempi vai kirkkaampi?
Ei muuta kun happy rock and roll
Puavali
20.09.2005 20:41:27
Mitenkäs nää Fenderin Texas Speciaalit? Onko se soundi (tallassa) tummempi vai kirkkaampi?

Tummenpi. Hyvä mikki tallaan, kun moni tykkää, että "alkuperäiset" ovat liian kirkkaita.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Dr. Muff
20.09.2005 22:21:56
Tummenpi. Hyvä mikki tallaan, kun moni tykkää, että "alkuperäiset" ovat liian kirkkaita.

Mun mielestä Texas Speciaalisetin tallamikki 'vaahteraotelautaisessa' oli riipivä. Ihan kun olis laittanut jääpiikin korvaan. Ruusupuisessa hieman siedettävämpi muttei todellakaan mun makuun.

Harvoin loistava ja halpa menee samaan lauseeseen kun mikeistä puhutaan, mutta Vintage Vibe Guitarsin tallamikki on tälläinen. Pete Biltoftin käsinkäämimä putiikkimikki jonka hinta ei päätä huimaa. Napakka soundi ja kirkkautta on muttei yhtään riipivä. Kaverina mulla on siinä Fenderin Custom Shop '69t ja empä ole näin hyvään stratosoundiin ennen törmännyt. Just eikä melkein.
Tuumasta toiseen.
Rämppy
21.09.2005 09:42:13
Mun mielestä Kinmanin AVn-T -mikki on helmi. Kuullostaa vintakelta, mutta edes tallamikki ei ole ikävän riipivä eivätkä bassoäänet ole liian pumppaavat. Lisäksi kielten välinen balanssi erinomainen ja kaupan päälle mikki on hurinaton. Särösounditkin on klassisella tavalla erittäin hyvät. Myös muut Kinmanit kannattaa huomioida.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
McNulty
21.09.2005 10:43:43
Mun mielestä Kinmanin AVn-T -mikki on helmi. Kuullostaa vintakelta, mutta edes tallamikki ei ole ikävän riipivä eivätkä bassoäänet ole liian pumppaavat. Lisäksi kielten välinen balanssi erinomainen ja kaupan päälle mikki on hurinaton. Särösounditkin on klassisella tavalla erittäin hyvät. Myös muut Kinmanit kannattaa huomioida.

KOMPPAAN!!!

Itselläni oli Tokain AST:ssä Kinman AVn-Woodstockit kiinni ja ne olivat aivan helkkarin hyvät. Ne vielä "vintagemmat" ovat varmasti hyvät tähän tummaan bluesitteluun. Hurinattomiakin vielä kuten tuossa todettiin...

Harmittaa kun menin myymään ne tuossa pari kuukautta sitten kaverille ja nyt ostin sit itelle takaisin 3xSC konfiguraatiolla varustetun Fernandes "Straton". Pitää vissiin ostaa uusi Kinmanin setti :)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
jokuset
21.09.2005 15:01:15
Ite vaihdoin viime jouluna Texas Specialit Fenkkuun ja omasta mielestäni soundi parani, sustainia tuli lisää ja saundi on hieman tummempi, mutta toki saundi riippuu vahvistimestakin. Hyvät mikit kaikinpuolin.
He soittavat humppaa!
Ze Kink
21.09.2005 21:45:15 (muokattu 21.09.2005 21:50:30)
Nostetaanpas vähän. Elikkä Tokain lawsuit-stratoon olisi hakusessa uusi tallamikki, tai kenties koko setti. Hurinatonta mieluusti, mutta ei kuitenkaan sellaista kokohumpparisaundista. Tallamikki ei saisi olla kovinkaan teräväsaundinen, ja kaulamikillä pitäisi taittua tilu sekä jazz. Keskimikillä ei niin väliä, koska en käytä sitä muutakuin väliasentojen kanssa.

E: mutta siis pääasiassa tallamikkiä etsin.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Country Larry
21.09.2005 21:50:26
Lindy Fralin baseplate lisää alapäätä melkeinpä mikkiin kuin mikkiin. Tosi radikaali muutos, eikä maksa kuin jotain 13 euroa. Mulla oli aikoinaan Musarissa Duncanin Hot, johon lisäsin baseplaten ja tykkäsin soundista kovasti.
Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille.
MyssyE
21.09.2005 22:18:55
Juuh, duncan on maino.
hesearts
24.09.2005 21:20:53
Mulla oli Highway Onessa Kinmanin Woodstockit. Ehkä toiseksi parhaat, mitä olen kokeillut. Ei hurinaa, hieno balanssi ja ikävä ylädiskanttikirskunta eliminoitu. Strat Plus Deluxessa mulla on LaceSensorit: sininen tallassa ja muut hopeita. Sinistä Lacea tallaan suosittelen. Sehän on olevinaan vähän kuin 50-luvun humppari. Mielestäni kyllä (onneksi) aika vähän.
ebuman
24.09.2005 22:24:09
Juu, mullakin on Highway-stratossa kiinni Kinmanin Woodstockit. Kovasti oon tykänny, erityisesti kaula-keskimikki väliasennosta. Bluesiin saattas olla tietty paremmat ne tavalliset tai bluesit.
"Damn guitarists!" -Mike Portnoy
hesearts
24.09.2005 23:42:21
Jep. Kinmanit on hyviä ja LaceSensorit kanssa. Ja just 2- ja 4-asennoilla. Ja 1, 3 ja 5-. Ja asennollahan tässä tarkoitetaan mikrofonien valitakytkimen vaihetta eikä jotain muuta, mitä joku ehkä ei osaa kuvitellakaan, tai sitten päinvastoin ehkä osaa ja kuvittelee toisin kuin tässä tarkoitettiin eikä niinkuin ei.
sihvoh
25.09.2005 00:30:27 (muokattu 25.09.2005 00:56:56)
Itse hommasin äsken Teleen mikit ja siinä sivussa törmäsin sivustoon, jossa oli eri merkkisten Strato-mikkien soundeja. Siis noissa on yllättävän vähän eroja...

http://www.acmeguitarworks.com/webpage.aspx?webpage_id=1

Joten sanoisinpa, että mitkä tahansa ns. hyvät mikit toimivat. Itse en ainakaan juurikaan huomaa kovin isoja eroja noissa eri mikeissä. Itselläni on JV Squierissa Kinman traditional setti ja hyvinhän se pelittää.

EDIT: Imagokysymyksiä, minkä merkkiset "kunnon" mikit valitsee... ja tietysti onhan hinnoissa ehkä eroja. Toki myös se oma kitara voi saada eroa aikaan mikkien välillä, mutta senhän parhaiten tietää jokainen omistaja itse.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
sihvoh
25.09.2005 00:30:54 (muokattu 25.09.2005 00:31:58)
Tupla...
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)