Aihe: Kohtuuhintaiset Class-A vahvistimet 1 2 | |
---|---|
![]() 16.09.2005 17:46:25 | |
Onko jollain kokemusta esim. uusista Voxeista, malli AC30 cc1 ja cc2 joita saa Thomannilta suurin piirtein tonnilla. Onko ne edes class-A styrkkareita, kun niissä on putkitasurikin. Harmony-Centralissa oli aika ristiriitaisia fiiliksiä, vaikka lehdet ovatkin kehuneet. Kiinassa ne on tehty ja kiinalaiset putket on kuulemma vähän sitä sun tätä. Entä Crate V3112 combo? Tietääkö joku jotain? Siistin näköinen on ainakin ja kohtuuhintainen ja homma paperilla kunnossa, groove tubesit vakiona ja celestionin ämyri. Crate ei vaan ole välttämättä helppo myydä eteenpäin, jos siitä joskus haluaisi sitten eroon. Kolmas vaihtoehto olisi Mesa/Boogie F-30. Käytettynä näitäkin saa tonnin hujakoilla. Sitten on vielä 20 wattinen Koch Studio, joka soseuttaa, viipaloi, keittää, rouhii ja topless-tarjoilee, mutta soundaako se hyvältä? Auttakee. | |
![]() 16.09.2005 17:51:55 | |
Fenderin Blues Juniorihan on class A. 15 a-luokan putkiwattia hönkii aika kovaa kuitenkin. | |
![]() 16.09.2005 18:05:44 | |
Minusta siihen Class A juttua ei kannata kauheasti tuijottaa. Harva pystyy kuitenkaan tunnistamaan jotain vahvistinta "class A soundiseksi." Randall Aikenin artikkelista lisää tietoa på engleska: http://www.aikenamps.com/ClassA.htm Kaikki mainitsemasi vahvistimet ovat varsin erilaisia ominaisuuksiltaan ja soundeiltaan. Kerro ihmeessä tarkemmin, mitä vahvistimelta kaipaat ominaisuuksien puolesta ja millaista soundia haet. | |
![]() 16.09.2005 18:41:03 | |
Ampeg J-12T on myös A-sarjalainen, mutta samaa mieltä LaXun kanssa siitä että ei se vahvistimen luokka just mitään ratkaise. Muut asiat vaikuttavat paljon enemmän. Kandee ennenmmin käytää korvia ja unohtaa noi kytkennät. melkein puoliammattilainen | |
![]() 16.09.2005 18:42:43 | |
Onko jollain kokemusta esim. uusista Voxeista, malli AC30 cc1 ja cc2 joita saa Thomannilta suurin piirtein tonnilla. Onko ne edes class-A styrkkareita, kun niissä on putkitasurikin. Harmony-Centralissa oli aika ristiriitaisia fiiliksiä, vaikka lehdet ovatkin kehuneet. Kiinassa ne on tehty ja kiinalaiset putket on kuulemma vähän sitä sun tätä. Moro. Mulla on ollut nyt "Kierrätä kolme vahvistinta kahdessa päivässä" -päivät. Ja näköjään olohuoneessa hojottaa nyt uusi Vox AC30 CC2. Noh, asiaan. En ole vielä treenikämpällä tyypännyt, mutta pienellä volymilla kuulostaa aika helvetin hyvälle (mun korvaan). Kestävyydestä enkä oikein muustakaan voi vielä antaa mitään ihmeellistä kommenttia. Mutta kertoilen jahka on jotain kerrottavaa. Putkista sen verran, että ne on kulutustavaraa ja halvalla saa uusia... -manto- ps. Saa muuten Suomestakin tonnilla... -Nojoo- | |
![]() 16.09.2005 18:57:30 | |
Mulla on ollut aika monta Fenderiä ja nyt ajattelin kokeilla välillä jotain voxahtavaa tai el84 konetta kumminkin. Soitan Telellä kaikkea jazzista rockiin ja olisi kiva että voisi mennä pelkän skitan ja styrkan kanssa treeneihin. Watteja saisi olla just se kolmekymmentä, niin että puhdas pysyy puhtaana funk-kompeissa, mutta että säröä olisi myös pääteosastolta saatavissa. En juuri koskaan käytä paksua hevi- tai soolosäröä, mulle käy paremmin sellainen kevyempi Keith-tyyppinen soolosoundi, En itse asiassa osaa soittaa ollenkaan sellaisella loputtomasti soivalla soundilla. Reverbiä mulla ei ole ollut aikoihin vahvistimessa ja nyt haluaisin myös sellaisen hyvän. Ehkä pelkkää maalaisuuttani yhdistin class-a:n ja Voxin toisiinsa. Tommi Viksten soittaa vissiin aika paljon Voxilla, siitä se referenssi on kai saanut alkunsa. Mulle on sanottu että oikeilla Voxeilla ja näillä reissue-koneilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, mutta en tiedä mikä on totuus. Vanhat Voxit on ainakin kalliita ja herkkiä kapistuksia. Crate tuntuisi järkivalinnalta, kun se kerran on halvinkin ja kaikki olennainen on aika kohdallaan. Mesa olisi nyt pajalla 1000 eurolla käytettynä, uutena se on ehkä mulle vähän turhan tyyris. Koch on vähän siinä kipurajoilla kans, mutta menisi ehkä vielä kun siinä on ne kaikki power soakit ja äänitysulostulot. Vox reissue tuntuu jostain syystä vähän riskiostokselta, ehkä siksi että en ole kuullut siitä mitään keneltäkään luotettavalta taholta. Kiitos kommenteista! | |
![]() 16.09.2005 20:05:20 | |
Ehkä pelkkää maalaisuuttani yhdistin class-a:n ja Voxin toisiinsa. Tommi Viksten soittaa vissiin aika paljon Voxilla, siitä se referenssi on kai saanut alkunsa. Mulle on sanottu että oikeilla Voxeilla ja näillä reissue-koneilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, mutta en tiedä mikä on totuus. Vanhat Voxit on ainakin kalliita ja herkkiä kapistuksia. Vanhat vox:t on mainioita tapauksia, eikä mitenkään erityisen herkkiä - paitsi soundiltaan. Tietysti kuluttavat pääteputket nopeasti loppuun, mutta niinhän vox:n pitääkin. Korg:n re-issuet on itseasiassa aika lähellä vanhaa top boost mallia ja muutenkin ihan ok kapistuksia. Näihin kiinalaisiin en luottaisi samalla tavalla. Kiinalaisiassa lienee aika eri kytkentä kuin perinteisemmissä Vox:ssa. Niin ja kiinalaiset putket on nykyään parhaimmillaan ihan kelpo tavaraa... terv, Mikko http://www.uraltone.com | |
![]() 18.09.2005 00:05:48 | |
Auttakee. Lisääppäs listalle vielä Laneyn VC30 2X10 tai 2X12. A-luokan voksikopio kasinelosilla.Saundikuvauksesi löytyy varmasti tästä laitteesta. Kannattaa tsekata,hinta-laatusuhde kohdallaan. http://www.laney.co.uk/show_cat.php?catid=1 | |
![]() 18.09.2005 01:20:02 | |
Auttakee. Carr Hammerhead. Klipit tuolla kotisivuilla ainakin ovat makoisan kuuloisia ja maahantuojakin näyttäisi löytyvän. ...looking California and feeling Minnesota. | |
![]() 18.09.2005 09:50:54 | |
Lisääppäs listalle vielä Laneyn VC30 2X10 tai 2X12. A-luokan voksikopio kasinelosilla.Saundikuvauksesi löytyy varmasti tästä laitteesta. Kannattaa tsekata,hinta-laatusuhde kohdallaan. http://www.laney.co.uk/show_cat.php?catid=1 Laneyhan mainostaa osaa vahvistimistaan A-laitteiksi. Kannattaa kokeilla, on hinta-laatu -suhde varmaan kohdallaan. | |
![]() 18.09.2005 10:46:43 | |
Apua! Nyt tuli vaihtoehtoahdistus. On kai se parempi kutenkin kuin vaihtoehdottomuusahdistus. Laneylla näyttäisi olevan kaksikin Class A styrkkaria, VC30 ja LC30, joista VC30 vaikuttaisi kyllä seksikkäämmältä. Siitä näyttäisi olevan 1x12 versio, joka olisi ehkä käytännöllisin. Ei kai auta muu, kuin mennä kokeilemaan, hinta on tosiaankin kohdallaan. En nyt viitsi olla ihan satasen päälle, mutta turha sitä on kai maksaa vaan merkistä. Itse asiassa aika hauskaa että tässä vaiheessa on näin monta hyvää ehdokasta. Olisi kiva jos tulisi tehtyä vähän yksilöllisempi valinta. Olen niin pitkään ollut Fender-kiinni-Fenderiin mies. Jos joku vielä keksii hyviä ehdokkaita niin antaa tulla. Mun toiveet on seuraavat: Class A about 30w EL 84 päättäri 2 kanavaa Reverb 1x12 Rokkaa kuin Tommi Viksten Electric Saunassa Tähän mennessä ehdokkaiksi ovat ilmoittautuneet: Crate V3112 Laney VC30 Mesa/Boogie F-30 Vox AC30 CC1 Kochin Studiotonen dumaan tod. näk. jo tässä vaiheessa ulos hinnan ja täälläkin raportoitujen hurinaongelmien takia. Mesaa voisi kokeilla ja Voxiakin, mutta missä sitä Voxia voisi päästä Helsingissä kokeilemaan? Pyhäpäivän jatkoja! Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. | |
![]() 18.09.2005 11:16:34 | |
Class A about 30w EL 84 päättäri 2 kanavaa Reverb 1x12 Minä olen ollut omaan VC30:n oikein tyytyväinen, mutta oikeastaan vasta sen jälkeen kun vaihdoin alkuperäisen H/H-elementin Greenbackiin. Tämän vahvistimen kanssa vaikutus oli todella huomattava. Uudemmissa VC30:ssä on ilmeisesti kuitenkin paremmat elementit, kun omassa 90-luvun keski-/loppupuolen koneissa. Suosittelen vahvistinta varsinkin jos mieto blues/rock-särömaailma on lähellä sydäntä. Toimii hyvin myös säröpedaalien kanssa. Alapäätoistoltaan kombo ilman lisäkaappia ei ole mikään hirmu, mutta lisäkaapin kanssa sitäkin osastoa alkaa löytyä. Reverbi on mielestäni parempi kun muissa saman hintaluokan vehkeissä (esim. hot rod deluxe ym.) Miinuspuolena lievä honotus ilman lisäkaappia. Olen myös harkinnut clean-kanavan volymepotikan vaihtamista lineaariseen. Alkuperäisellä logaritmisella potikalla suurin volyme-muutos tapahtuu 0-1 välillä ja se on usein hyvin kettumainen säätää. "kicking is hard" | |
![]() 18.09.2005 11:28:33 | |
Juu eli ainoat ongelmat laneyssani on ollu toi volumepotikan äkkinäinen nousahdus ja todella kirkas särökanava. Muuten aivan helvetin hyvä vahvistin. Ei muuta kun happy rock and roll | |
![]() 18.09.2005 11:53:48 | |
Ei kannata liikaa tuijottaa noihin toteutustapoihin. Soundi kait kuitenkin ratkaisee? Mesa tippuu ainakin pois jos välttämättä haluat Class-A päätteen. Korjatkaa jos olen väärässä mutta nähdäkseni se operoi A/B-luokassa. Ei kannata unohtaa kotimaista Monsteria. Olisi ehkä jopa parikin sopivaa vaihtoehtoa, El Monarca Mini 18/20W und El Mariachi. Eikä Orangeakaan saa unohtaa. Tuumasta toiseen. | |
![]() 18.09.2005 13:19:53 (muokattu 18.09.2005 13:20:46) | |
Ei kannata liikaa tuijottaa noihin toteutustapoihin. Soundi kait kuitenkin ratkaisee? Mesa tippuu ainakin pois jos välttämättä haluat Class-A päätteen. Korjatkaa jos olen väärässä mutta nähdäkseni se operoi A/B-luokassa. Ei ne ainakaan A-luokan peliksi mainitse sivuillaan, joten eiköhän se A/B-luokassa pelaa. Sen sijaan saman firman Lonestar Special on A-luokan peli, ja tehoa on tuo 30 W, tarvittaessa vähemmän: http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Lonestar/LonestarSpecial.htm Ei taida kuitenkaan sopia kategoriaan "kohtuuhintaiset". Soolot on perseestä. AKKK #7 | |
![]() 18.09.2005 13:28:12 | |
Kannattaa muistaa, ettei A-luokka ei tarkoita "parempi ja laadukkaampi kuin A/B-luokka", vaan se kertoo ainoastaan, miten pääteputket on kytketty toimimaan. Riippuu ihan soundimieltymyksestä ja käyttökohteesta, kumpi ompi kivempi. A/B-luokassahan samoista pääteputkista saa jonkin verran enemmän hönkää irti kuin A-luokassa. | |
![]() 18.09.2005 13:34:44 | |
Kannattaa muistaa, ettei A-luokka ei tarkoita "parempi ja laadukkaampi kuin A/B-luokka", vaan se kertoo ainoastaan, miten pääteputket on kytketty toimimaan. Riippuu ihan soundimieltymyksestä ja käyttökohteesta, kumpi ompi kivempi. A/B-luokassahan samoista pääteputkista saa jonkin verran enemmän hönkää irti kuin A-luokassa. Niinpä. Ja toiseksi A-luokassa toimiviksi mainostetuista peleistä kaikki eivät suinkaan edes toimi A-luokassa, joten en lähtisi vahvistinta arvioimaan tämän suhteen ollenkaan. http://www.aikenamps.com/VoxAC30classA_2.html Esim. Vox AC-30 ei tämän mukaan ole A-luokassa toimiva, mutta eipä sillä väliä ole, kun saundipuoli toimii. Nam. | |
![]() 18.09.2005 13:36:26 | |
"sama se vaikka vahvistimen sisällä olis vaahtomuovia, jos se soundaa hyvältä" -sv It’s not a secret that nothing beats the sound of a great guitar tube amp cranked up | |
![]() 18.09.2005 13:42:24 | |
Paljonkos tuo VC30 teettää Suomessa? Voisi itseäkin kovasti kiinnostaa joku laadukas pikkuinen putkicombo. Kuin hyvin tykkää säröpurkeista? | |
![]() 21.09.2005 19:56:20 | |
Laney VC30 on Soitin Huttusella 850, Crate V3112 1140 euroa. Luulempa, että teen valinnan näiden kahden väliltä. Eihän se class A tosiaan mikään autuaaksi tekevä asia ole, mutta ajattelin kahden Bassmanin ( aito '65 nuppi ja '59 reissue combo) jälkeen kokeilla jotain erilaista, pientä ja sievää (ja jotain missä on reveeeeeeeeeeeeeeerrrrrbbbbhhhh...) Vielä jos jollakin olisi tietoa Cratesta, olisin oikein kiitollinen. Näissä molemmissa laitteissa lienee modattavaa putkien ja kaiutinelementin suhteen, sellaisetkin tiedot olisivat oikein tervetulleita, että mihin kannattaa satsata. Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)