Aihe: Fender american stratocaster HSS RW SSB-2005
1
MariaB
29.09.2005 21:05:42
Tämä kitara minulle myytiin sillä uskolla että olisi oikea hevikitara(1450€).
Olen Iron Maiden fani ja siksi halusin Maiden kepin, mutta kun katson Maidenin videoita niin ei niillä ole mitään humbuugeria eli tupla mikkejä takana.Onko kusetettu aloitteliaa vai enkö kertakaikkiaan ymmärrä yhtään mitään. Millä stratoilla Maidenin porukka soittaa. Olisin kiitollinen vastauksesta vähän viisaimilta. Kiitos. Onko tämä minun kitara asiaa vai ei?
Invader
29.09.2005 21:24:54 (muokattu 29.09.2005 21:27:07)
Olen Iron Maiden fani ja siksi halusin Maiden kepin, mutta kun katson Maidenin videoita niin ei niillä ole mitään humbuugeria eli tupla mikkejä takana.Onko kusetettu aloitteliaa vai enkö kertakaikkiaan ymmärrä yhtään mitään. Millä stratoilla Maidenin porukka soittaa. Olisin kiitollinen vastauksesta vähän viisaimilta. Kiitos. Onko tämä minun kitara asiaa vai ei?

Kyllä niillä tuplamikit eli humbuckerit on kaikilla vähintään tallassa. Ne on vaan yksikelaisen kokoisia.

Ja jenkkistratoilla ne taitaa kaikki soitella myös, eli sikäli ihan oikeilla "jäljillä" olet.
Tai sitten ei..
tommiot
29.09.2005 21:27:05
Eikö Adrian Smith soita yleensä ihan HSS-mikitetyllä stratolla? Siis normaalikokoinen humppari tallassa.
Invader
29.09.2005 21:29:06 (muokattu 29.09.2005 21:30:03)
Eikö Adrian Smith soita yleensä ihan HSS-mikitetyllä stratolla? Siis normaalikokoinen humppari tallassa.

Joo, pitikin lisätä vielä, vaikken mikään Maiden-ekspertti olekaan. Menikös se nyt niin että Murraylla on kolme singlekokoista humpparia ja Smithillä tuo HSS. Gerssin settejä en ainakaan minä muista.

edit: tpoyt veks
Tai sitten ei..
Räbbänä
29.09.2005 21:29:30

Kyllä maideni käyttää humppareita kitaroissaan kts. vaikka Rock In Rio DVD:ltä The Wicker Man. Adrianilla on ainakin kitarassaan tallassa iso humppari. Davella ja janickilla on kitaroissaan minihumpparit jotka ovat tavallisen single mikin kokoiset.
Emmää muista, kattellaan...
tommiot
29.09.2005 21:31:48 (muokattu 29.09.2005 21:32:50)
Joo, pitikin lisätä vielä, vaikken mikään Maiden-ekspertti olekaan. Menikös se nyt niin että Murraylla on kolme singlekokoista humpparia ja Smithillä tuo HSS. Gerssin settejä en ainakaan minä muista.

No eihän sitä voi noin yleistää, soittihan Murray ainakin joskus muinoin HSH-stratolla ja onhan ne äijät vetäneet muillakin kitaroilla, Smith veteli viime keikalla SG:lläkin. Murraylla oli kyllä viimeksi ainakin jossain stratossa 3kpl Hot Railseja muistaakseni.
Invader
29.09.2005 21:34:57
No eihän sitä voi noin yleistää, soittihan Murray ainakin joskus muinoin HSH-stratolla ja onhan ne äijät vetäneet muillakin kitaroilla, Smith veteli viime keikalla SG:lläkin. Murraylla oli kyllä viimeksi ainakin jossain stratossa 3kpl Hot Railseja muistaakseni.

Heh, jooh. Mun Maiden tietämys rajoittuu lähinnä tuohon Rock In Rio-DVD:n. Muutenkin vähän levotonta tekstiä tulee nyt, varmaan parempi että olen hiljaa :D

Jatkakaa.
Tai sitten ei..
McNulty
29.09.2005 21:39:45

Aika kallis kyllä jos ihan listahinnan maksoi... meinaan vaan että tuollaisen voisi saada halvemmallakin kun tinkailee :) No mutta, kaikinpuolin helkkarin hyvä skeba.

Olen Iron Maiden fani ja siksi halusin Maiden kepin, mutta kun katson Maidenin videoita niin ei niillä ole mitään humbuugeria eli tupla mikkejä takana.

Kuten on todettukin, heillä tosiaan on yksikelaisten mikkien kokoiset humbuckerit hyvin usein Stratoissaan. Eli tällainen:
http://www.musicdealer.com.pl/sdunc … rzetworniki/fender/shr_1n_white.jpg

Onko kusetettu aloitteliaa vai enkö kertakaikkiaan ymmärrä yhtään mitään.

Kitarassa ei ole kusetettu, mutta hinnassa on. Tuolla Stratolla yhdessä Marshall JMP-1 etuasteen, 50/50 päätteen ja Marshall 4x12" kaapin kanssa pääset niin lähelle Iron Maidenia ettei ole tosikaan.

Millä stratoilla Maidenin porukka soittaa.

Näille huippunimille taidetaan ihan CustomShopissa valmistaa käsityönä nuo soittopelit. Murraylla on ainakin hyvin usein "Standard" Stratocaster missä on Floyd Rose talla.

http://www.nolifetilmetal.com/images/maidenlivedave.jpg

Tuossa skebassa näyttäisi olevan "aito" humbucker kaulassa ja todennäköisesti tallassa myöskin.

Gersillä on normaali Fender Synchronized Tremolo (eli se tavallinen stratotalla) ja mikkeinä 3 x Seymour Duncan Hot Rails.

Adrian soitteleekin sitten vähän millä sattuu. Ibanez Destroyerilla, Gibson LP Customilla, Stratoilla missä on floikka tai normi stratotalla... mikkeinä usein Duncanin Hot Rails noissa stratoissa tai vastaava. En muista olisko Ibanezissa ollut Marzion Super Distortionit...

Olisin kiitollinen vastauksesta vähän viisaimilta. Kiitos. Onko tämä minun kitara asiaa vai ei?

Kitarasi on täyttä asiaa... minä ainakin suurena Stratocasterien ystävänä olen hieman kateellinen :)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
tommiot
29.09.2005 21:40:32 (muokattu 29.09.2005 21:41:46)
Ei mitään, bonecrusher ehti jo.... :)
MariaB
30.09.2005 17:54:00
Maailman suurimmat kiitokset Teille kaikille ihanille ihmisille, Teitte minusta onnellisen. Kun on vaan niin vaikea aloittelijan ymmärtää onko hyvää vai huonoa tavaraa.
Ville81
30.09.2005 17:58:46
Eli humbucker tallassa ja kaksi ykskelaista löytyy tuosta kitarasta..? Kyseessähän on paras mahdollinen mikkisetti. Sillä soittelet kaikkia musiikkityylejä humpasta heviin.
Ja tottahan tuon hintaluokan soitin on hyvä. Itse olen treenannut kohta kymmenen vuotta 7x halvemmalla kitaralla ja hyvin sujuu. Nykysoittimet on kaikki kovin hyviä. Harvoin se soitin osoittautuu pullonkaulaksi kehittymiselle. Treeniä vaan, se merkkaa eniten!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)