Aihe: Mitä eroa on Yamaha Pacifica 112 ja 012:lla?
1
Rizardo
28.09.2005 17:48:48
Homman nimi on se, että mitä eroa on noilla Yamahan Pacificoilla 112 ja 012. Voisiko joku todellinen kitaristi tai joku jolla on asiasta tietoa antaa ammattimaisen näkemyksen asiasta? Omasta mielestä tekniikka on näissä kitaroissa sama, mutta onko ero sitten materiaaleissa vai missä. Esimerkiksi Thomannilla hinta-eroa on huomattava 30 €, elikkä siis jotain eroa pitää olla. Onko yleensä noista kitaroista mihinkään? Haluaisin hyvän perus-kitraran, joka toimisi ja soisi kiitettävästi. Kitara ei tule kovinkaan aktiiviseen käyttöön, joten sinänsä sen laadulla ei ole suurta väliä. Kiitos ja kummarus jo etukäteen!
LaXu
28.09.2005 18:21:25
012:ssa on otelauta jotain sonokeling puuta (koskaan kuullutkaan) ja runko agathista, jota ei yleensä erityisen hyvänä soitinpuuna pidetä. Vaikka tuskinpa 112:n leppärungon puukaan on sitä maailman parasta kamaa.

Joka tapauksessa tuo 112 on todennäköisesti kevyempi, agathis tuppaa olemaan painavampaa puuta. 112:ssa on otelautakin jonkin sortin ruusupuuta. Kyllä minusta se kolmekymppiä lisää kannattaa maksaa.
temppiz
28.09.2005 18:26:10

Joka tapauksessa tuo 112 on todennäköisesti kevyempi, agathis tuppaa olemaan painavampaa puuta.

Mitä ihmettä? Mulla lojuu yksi agathis body kaapin perällä ja se on ainakin todella kevyt verrattuna lepästä tehtyyn bodyyn...
.taidemok aakom ediaT
NoCo
28.09.2005 20:53:08 (muokattu 28.09.2005 20:53:39)
Ainakin itse olen todella tyytyväinen 120SD natural väriseen jammuun. Se on tele kahdella humpparilla. Toimii.

Kolmesta siististä palasta runko. Ikää n. 10 vuotta ja ei vikoja tai nauhojen kulumia.

Fasulla 198,- oli uusi mutta runkopuut olivat rumemmat (puussa tummia juovia/pisteitä) ja taisi olla neljästä palasta. JOten yksilöitä nuo.

Mikit on tehokkaat eivätkä kierräkkään. Todella hyvä peruskeppi. PItää vireen jnejne
N.C.
juhakki
28.09.2005 23:41:54
Oulussa kullaksella pyytävät 370 tuosta 112:sta, mielestäni jo pyyntinä aika kova, ku ajattelee t-kaupan hintaa, vajaata 200. Jos noin halvassa kitarassa on vanha tonni hintaeroa, niin on kyllä kunnon tinkivarat..toivottavasti on
"keskellä oleva hanurimainen tilutus on mielenkiintoinen ja intensiteetti kasvaa hyvin"
Tympee Huttunen
29.09.2005 08:29:16
hinta-eroa on huomattava 30 €, .

Jotenkin tämä hieman hymyilytti:) Ostat kumman vaan, niin varmasti saat rahoillesi vastinetta.
Minä Jos tarvitset magnetofonia, sohvakalustoa, putkiradioita, ota yhteyttä. Ilmaista tai halpaa.
Ville81
29.09.2005 08:52:46
Pienellä budjetilla liikkellä oleva tuskin voi paljon parempaa keppiä ostaa. Loistavia kitaroita pidemmällekin ehtineille.
JuSu
29.09.2005 08:57:29
Pienellä budjetilla liikkellä oleva tuskin voi paljon parempaa keppiä ostaa. Loistavia kitaroita pidemmällekin ehtineille.

Kyllä. Jos olisin vieraassa kaupungissa, kaukana kotoa keikalla ja kaikista kitaroistani katkeaisi kaulat, niin toivoisin kovasti, että paikallisessa soitinliikkeessä olisi valkoinen Pacifica 112... =)

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)