Aihe: Kenellä M.nettiläisellä oli tekeillä (2004) P.Wallin LP-kopio?
1 2
Ekku01
28.09.2005 16:16:43
Olisi mukava kuulla miten tuo projekti on edistynyt, vai onko mitenkään?

En löytänyt ketjua enää vaikka kuinka yritin. Olisin nostanut muuten ylös ;o)
fox
28.09.2005 16:25:43

Olisi mukava kuulla miten tuo projekti on edistynyt, vai onko mitenkään?

En löytänyt ketjua enää vaikka kuinka yritin. Olisin nostanut muuten ylös ;o)

Bonecrusherilla...Kaipa se siin pikkuhiljaa etenee. Kertokoo itte, kyllä se illan mittaan ilmestyy.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Ekku01
28.09.2005 16:37:41
Bonecrusherilla...Kaipa se siin pikkuhiljaa etenee. Kertokoo itte, kyllä se illan mittaan ilmestyy.. ;)

Jees. Toivottavasti tulee kertomaan, se verran kiinnostava projekti on.
fox
28.09.2005 16:39:35

Jees. Toivottavasti tulee kertomaan, se verran kiinnostava projekti on.

On on..just möin sille alkuperäsen tallan kaksoiskappaleen. Siis täysin samanlaisen mitä Wallin kitarassa oli.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Ekku01
28.09.2005 17:08:48
On on..just möin sille alkuperäsen tallan kaksoiskappaleen. Siis täysin samanlaisen mitä Wallin kitarassa oli.

Joo. Muistan sen ketjun jossa pähkäilitte mikkejä ja muita yksityiskohtia. Se osui taannoin silmääni kun Googlella yritin huvikseni löytää vastausta siihen minkälaisia hihnalukkoja Walli (ja muutkin LP-miehet) käytti ;o)
McNulty
28.09.2005 20:31:57 (muokattu 28.09.2005 20:44:07)
noniin... minullapa minulla. Se on sellainen ikuisuusprojekti.

edit: projekti siis etenee mutta verkkaisesti. Lähinnä siksi että haluaisin nähdä ko. skeban livenä ennen koko rakennuksen aloittamista. Toiseksi haluaisin löytää projektille sellaisen rakentajan joka osaa homman 450% ja olisi muutenkin mukana SIINÄ hengessä kun kerran replicaa Wallin LePasta rakennetaan.

Basementin Luodon Pasi voisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto. Ruokangasta koitin kosiskella mutta mies ei enää valmista ainuttakaan "muiden valmistajan malleja" joten hän ei käy. Juha olisi kyllä ollut varsin osaava rakentelija. Amfille en mielelläni lähtisi, kun haluaisin itse olla projektissa mukana ihan livenä, joten Oulu on liian kaukana.

Tietysti se 2000-3000e sijoitus soittimeenkin on tietynlainen kynnys :)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
Ekku01
28.09.2005 21:15:07
noniin... minullapa minulla. Se on sellainen ikuisuusprojekti.

edit: projekti siis etenee mutta verkkaisesti. Lähinnä siksi että haluaisin nähdä ko. skeban livenä ennen koko rakennuksen aloittamista. Toiseksi haluaisin löytää projektille sellaisen rakentajan joka osaa homman 450% ja olisi muutenkin mukana SIINÄ hengessä kun kerran replicaa Wallin LePasta rakennetaan.

Basementin Luodon Pasi voisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto. Ruokangasta koitin kosiskella mutta mies ei enää valmista ainuttakaan "muiden valmistajan malleja" joten hän ei käy. Juha olisi kyllä ollut varsin osaava rakentelija. Amfille en mielelläni lähtisi, kun haluaisin itse olla projektissa mukana ihan livenä, joten Oulu on liian kaukana.

Kuulostaa asialliselta meiningiltä! Tarkoitan että hienoa kun joku jaksaa noin kunnolla omistautua hankkeelle. Helpollahan pääsisi kun ostaisi vain jonkun LP-kopion ja hioisi kannesta maalit veks ja hajottaisi kaulamikin kehyksen ;o)

Olisiko Nevalaisesta räätäliksi tuohon projektiin? Vai onko sama juttu kuin Ruokankaalla, ettei tee enää muitten malleja?

Eikö Wallin kitaran nykyinen omistaja ole suostunut esittelemään keppiä, vai miten sen kanssa on? Käsitin että olet ollut jossain yhteydessä henkilöön kun kuvia muistaakseni ainakin sait?
Ekku01
28.09.2005 21:15:56

Onhan se, ellei miljardööri satu olemaan ;o)
Les Fender
28.09.2005 21:29:33

Niin, varsinkin kun sitä aitoa parivuotta sitten myytiin 2500€, mihin hintaan sitten lopulliset kaupat päätty??

Eikös se kuitenkin pitäis rakentaa samalla tavalla 70-luvun LP Deluxesta alkaen? Tosin taitaa noidenkin hinnat jo lähestyä 2000€, vai ovatko jo saavuttaneet?
Taitais vähän hirvittää raapia lakkoja pois parintonnin skebasta..
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Ekku01
28.09.2005 21:41:57
Taitais vähän hirvittää raapia lakkoja pois parintonnin skebasta..

Epäilemättä. Mutta tilannetta helpottaisi suuresti jos väri olisi joku erittäin kamala ;o)
McNulty
28.09.2005 21:45:26
Eikö Wallin kitaran nykyinen omistaja ole suostunut esittelemään keppiä, vai miten sen kanssa on?

Kyllä hän suostuu esittelemään... tai suostuisi jos minä vain pääsisin siellä käymään. On vain niin turkasesti matkaa ettei se oikein inspiroi, jollei sitten samalla iskulla suorita jotain muuta ko. suunnassa.

Käsitin että olet ollut jossain yhteydessä henkilöön kun kuvia muistaakseni ainakin sait?

Kyllä, puhelimitse ja sähköpostitse. Sain toistakymmentä kuvaa Wallin LP Deluxesta, mikeistä, modifikaatioista, kolhuista ja korjauksista... hän ei vain halunnut että ko. kuvia leviteltäisiin ympäri nettiä ja olen hänen toiveensa pitänyt. Ajattelin kyllä jo yhdessä välissä julkaista kollaasin minikuvia joista ei tunnistaisi pihamaata tai muutakaan kuvissa esiintyviä, mutta on sekin jäänyt tekemättä.

Vastailen kyllä mielelläni ko. skebaa koskeviin kysymyksiin vaikka en tietysti toivo että moni muu tekee vastaavaa replicaa jolle minulla on suunnaton arvo, suurena Kingston Wall fanaatikkona :)

PS. kaikki tiedot tuosta Wallin kitarasta otetaan edelleen vastaan. Paljon on ollut spekulointia siitä, modasiko Pete itse Deluxen vaiko kenties joku muu... mutta kuka?
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
McNulty
28.09.2005 21:53:52
Niin, varsinkin kun sitä aitoa parivuotta sitten myytiin 2500€, mihin hintaan sitten lopulliset kaupat päätty??

Jep... mutta tuota hintaa tässä replicassa nostaa tuo alusta loppuun käsityönä toteuttaminen.

Eikös se kuitenkin pitäis rakentaa samalla tavalla 70-luvun LP Deluxesta alkaen? Tosin taitaa noidenkin hinnat jo lähestyä 2000€, vai ovatko jo saavuttaneet?

Kyllä kai ne ovat jo ylikin tuon 2000e mitä m.netin toria olen seuraillut. Niinhän se kai pitäisi goldtopista tehdä ja heivata minihumbuckerit mäjelle, routingit runkoon ja humbuckerit tilalle. Plus tietysti ne kaikki loput modaukset. Mielestäni on vain aika hurjaa katkaista lapa Deluxesta, kuten se Wallillakin oli. Mielummin replicoin sitä "liimausta" kuin että lähden kaulaa katkomaan :)
Les Fender
28.09.2005 22:04:46
Noh.. Itsekkin alkamattomien ja päättymättömien projektien erikoismiehenä sanoisin tämän kuluneen.. Ei se päämäärä, vaan matka.... Mukavaa se on tuo ajatuksienkin tasolla työstäminen.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Ekku01
28.09.2005 22:06:52
Kyllä, puhelimitse ja sähköpostitse. Sain toistakymmentä kuvaa Wallin LP Deluxesta, mikeistä, modifikaatioista, kolhuista ja korjauksista... hän ei vain halunnut että ko. kuvia leviteltäisiin ympäri nettiä ja olen hänen toiveensa pitänyt.

Muistin tuon omistajan pyynnön. Muuten olisinkin varmaan ollut heti kuvia vonkaamassa ;o)

Vastailen kyllä mielelläni ko. skebaa koskeviin kysymyksiin vaikka en tietysti toivo että moni muu tekee vastaavaa replicaa jolle minulla on suunnaton arvo, suurena Kingston Wall fanaatikkona :)

Ollos huoleti! Itse olen myös KW:n suuri ystävä...

(vaikken tajunnutkaan siitä mitään se olomassaolon aikana, jolloin pikkusysterini kävi usein katsomassa Lepakossa outoa "hämy-bändiä", jota vasta nyt myöhemmin itse katselen huonolaatuisten video-tallenteiden muodossa ;o)

...ja edelleen minua kiinnostaa eniten se yksityiskohta, että kummosta viritelmää Pete käytti hihnalukkoina. Eli en ole tekemässä toista kopiota (eikä kyllä olisi nyt rahaakaan).
Swan
28.09.2005 22:07:56
Basementin Luodon Pasi voisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto.

Mitä? Kaippari asuu tässä ihan lähellä? Hei, jos Basementtiin eksyt, niin sano Jounilta terveisiä. :)
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
>-)))> #26
Tori:
Ostetaan Total Guitarin numero 137
Bumbarr
28.09.2005 22:52:44

Voih.. Sain kyseisen kitaran juuri n. viikko sitten 800 e, joku saattaa muistaakin sen kun kyseisestä kitarasta kyselin. Aivan siis täyin sama kitara kun on alunpitäen on goldtop (vaikka nykyään musta onkin). Kitaraa en ole myymässä (etkä taitasi haluta muuta kuin customin?) mutta on tuo aika ironista, että saan deluxe74 tuohon hintaan, kun juuri sellaista on jollain haun alla. Syvimmät pahoitteluni ja onnea Wallin skeban metsästyksessä.
Kilpikonnat rockkaa!
McNulty
28.09.2005 23:24:05
...ja edelleen minua kiinnostaa eniten se yksityiskohta, että kummosta viritelmää Pete käytti hihnalukkoina. Eli en ole tekemässä toista kopiota (eikä kyllä olisi nyt rahaakaan).

Tietääkseni aivan normaalit tapit. Jos on ollut jotain lukkoja niin varmaan ihan vain prikka. Eli hihnatappi irti, ohuemmalta puolelta prikka tapin ympärille, hihna perään ja sit ruuvaamaan kiinni runkoon. Tuollaista olen nähnyt käytettävän ja käytän itsekin tuossa Standardissa. Ainoa ongelma on se, ettei nahkaremmin pituutta pääse kovin kivuttomasti muuttamaa... ei tosin kyllä Schallerin lukoillakaan varustettuna. Pitää aina hihnatappi irroittaa tuossa prikan kanssa.

Kuvista koitin katsella ja ihan vakioilta näyttivät Wallin Deluxessa olevat tapit.
Ekku01
28.09.2005 23:41:52
Ainoa ongelma on se, ettei nahkaremmin pituutta pääse kovin kivuttomasti muuttamaa... ei tosin kyllä Schallerin lukoillakaan varustettuna. Pitää aina hihnatappi irroittaa tuossa prikan kanssa.

Sehän se ongelma just onkin :o/

Olen yrittänyt pähkäillä tuota lukkoasiaa (en aktiivisesti ;o)aina siitä asti kun totesin joskus että Schallerit hölmöine ulkonevine nuppeineen eivät ole rock.

Tällä hetkellä käytän Dunlopin euron maksavia muoviläpysköitä. Ne ovat mielestäni vähemmän munattomat kuin Schallerit, mutta aika hökötykset nekin. Ehkä teen kuten "oikeat" rokkarit ja siirryn prikkalukkoihin.

Kuvista koitin katsella ja ihan vakioilta näyttivät Wallin Deluxessa olevat tapit.

Taitaa olla niin että useilla isommilla staroilla on jonkinlaiset omat kyhäelmät estämässä hihnan irtoamisen. On tullut meinaan joskus tutkittua juttua, eikä ainakaan vintagemiehet näytä Schallereita käyttävän.
Juzzu
29.09.2005 06:36:51
Epäilemättä. Mutta tilannetta helpottaisi suuresti jos väri olisi joku erittäin kamala ;o)

Gecko burst esimerkiksi..
http://www.musicforums.ru/sh_int/ge … _shamraygallery/263/GECKO-BURST.jpg

Tai Latte burst!
http://www.lauda-audio.pl/dane/prod/4972/LP5LCNH.jpg
nikovirtala
29.09.2005 11:44:09

Tämähän menee vähän offtopiccia, mutta kuitenkin.. Ekku01 oletko tälläisiin tutustunut? http://www.jimdunlop.com/products/accessories/straplocks/ "Tapiksi" ottaisi tuon flush mount version, joka upotetaan kitaran sisään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)