tuluppa 17.08.2003 23:18:22 | |
---|
Kysytäänpä kerrankin näin päin, eli haussa olisi kaulahumpukkeri, joka ääntelee yksikelaisen tavoin. DiMarzion humbucker from hell näyttäisi speksien mukaan ihan hyvältä, mutta kaippa näitä muitakin on? Vai tekeekö tuolla HFH:llä ees mitään? |
wilo 18.08.2003 00:03:48 (muokattu 18.08.2003 00:05:32) | |
---|
Mites olisi aktiivimikki? EMG-89 on kaksikelaisen kokoinen, pitää sisällään humbuckerin sekä yksikelaisen mikin. Näitten kesken voi sitten vaihdella kytkimellä tai muistaakseni saa jopa päälle yhtä aikaakin. Edit: Ai niin - ja EMG-H vastaa yksikelaista EMG-S ja EMG-HA yksikelaista EMG-SA -mikkiä. Nämäkin ovat siis humbucker-kokoisia. |
Jormaz 18.08.2003 00:10:45 | |
---|
No mites mikin puolitus, ajaisko asiansa? Enempää en osaa kertoa. Back to the 80's |
fox 18.08.2003 01:08:16 | |
---|
No mites mikin puolitus, ajaisko asiansa? Enempää en osaa kertoa. Mikin puolitus, tai mieluummin sarjaan-rinnan kytkentä, pysyy humbukkeri humbukkerina eikä tuu niitä yksikelahäiriöitä... Tosin kyllähän tuo HBH- humppari on viritelty ylä-keskialueelle kuin muutama muukin. Mutta tosiaan, mikkiä modaamalla saa kyllä humpparista kuin humpparista yksikelasoundia. Bonuksena tietysti se "normi" humpparisoundi.. :) |
Shaft 18.08.2003 13:10:07 | |
---|
Yksi vaihtoehto olisi humbuckerin kokoinen P-90 -tyyppinen mikki. Sellaisella saa varsin tuhdin yksikelasoundin. Monessa tapauksessa puolitettu humbucker ei tarjoa tyydyttävää single coil-soundia. |
kivi 18.08.2003 13:14:55 | |
---|
Humbucker From Hell on ollut ainakin mun valintani ihan siitä asti kun markkinoille tuli. Ei oo pahaa sanaa siitä sanottavana; soundi kun on jostain P90 ja straton välimaastosta, mutta ilman hurinoita ja häiriöitä. Todennäköisesti tulen jatkossakin vaihtamaan jokaiseen Gibsoniin minkä vaan ostan, tuollaisen HFH:n tallan puolelle. Eli kyllä kannatti maahantuojan antaa mulle eka annos ilmaiseksi; koukkuun jäin:-) |
sihvoh 30.09.2005 19:29:00 | |
---|
Humbucker From Hell on ollut ainakin mun valintani ihan siitä asti kun markkinoille tuli. Ei oo pahaa sanaa siitä sanottavana; soundi kun on jostain P90 ja straton välimaastosta, mutta ilman hurinoita ja häiriöitä. Todennäköisesti tulen jatkossakin vaihtamaan jokaiseen Gibsoniin minkä vaan ostan, tuollaisen HFH:n tallan puolelle. Eli kyllä kannatti maahantuojan antaa mulle eka annos ilmaiseksi; koukkuun jäin:-) Aika vanha ketju, mutta innostuksen vallassa on pakko lisätä tähän yksi kirjoitus... Tämän ketjun tuloksena tuli vaihdettua Burny SG kaulamikiksi Dimarzio HFH ja kyllä tosiaan on loistava mikki, täysin erilaiset soundit kuin humppareissa, ei tosiaankaan yhtään häiriöitä. Soundit ovat aivan loistavat. Etenkin kaikki mikä vaatii sormien liuttelua kielillä toimii tällä mikillä erityisen hienosti. Soundi on hyvin erotteleva ilman mitään puuroontumista. Tallassa oleva Dimarzio PAF PRO on lisäksi hyvin balanssissa tämän kanssa, joten kyllä kannatti. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |