Master of reality 01.10.2005 20:05:39 | |
---|
No tässä tilasin peaveyn 6505 setin guitarbargainsista toukokuussa. Se ei ole vieläkään lähteny joten päätin peruttaa tilauksen. Sieltä tuli mailia että jos sen peruttaa niin ne veloittaa käsittelykulut, tilauskulut ynnä muut. eli joutuisin maksamaan 300 e. Onko tämä ihan normaali käytäntö? kaappi on varastossa mutta nuppi vielä ei. Sieltä ei ole mitään lähtenyt. Eikö firmat yleensä veloita noita kuluja jos tuote on saapunut kotiin. Miten ne voi veloittaa jos se ei ole vielä edes lähtenyt. Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
Härski 01.10.2005 20:08:42 | |
---|
Kai ne sitä kaappia sitten on joutunut käsittelemään ja nähneet niinkin paljon vaivaa, että painaneet enteriä, kun ovat sitä nuppiakin tilailleet... Ite peruin T-kaupasta tilaamani kitaran vuosi sitten, eikä siinä tarttenut kuin kaksi sähköpostia lähettää: Peruutuspyyntö ja varmistus. Se oli siinä. 300 € kuulostaa aika keksityltä summalta.. mutta jos näin on, ni luulis vituttavan. |
Master of reality 01.10.2005 20:14:51 | |
---|
mutta siis onko tuo ihan juridisesti oikein? miten toi kuluttajasuoja vaikuttaa? Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
oiva tumpeloinen 01.10.2005 20:17:15 | |
---|
mutta siis onko tuo ihan juridisesti oikein? miten toi kuluttajasuoja vaikuttaa? Juridisesti on ihan oikein, että ne saavat laskuttaa sulta heille aiheutuneet kulut. Se käsittää juurikin varasto-, toimitus- ja käsittelykuluja. On sitten eri asia, onko 300 euroa asiallinen summa. |
Master of reality 01.10.2005 20:22:20 | |
---|
Juridisesti on ihan oikein, että ne saavat laskuttaa sulta heille aiheutuneet kulut. Se käsittää juurikin varasto-, toimitus- ja käsittelykuluja. On sitten eri asia, onko 300 euroa asiallinen summa. No mut jos tilaus on viivästynyt noin kauan, niin on se aika kohtuutonta alkaa laskuttaa peruutuksesta Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
oiva tumpeloinen 01.10.2005 20:29:03 | |
---|
No mut jos tilaus on viivästynyt noin kauan, niin on se aika kohtuutonta alkaa laskuttaa peruutuksesta Kuluttajasuojalaki kertoo seuraavaa (ei sanatarkasti): Jos viivästys ei johdu myyjästä, ei korvausvastuu ole hänen. Eli jos se viivästys on myyjälle ennalta arvaamaton, niin korvausvastuu on tässä tapauksessa sen Peaveyn. Voipi olla taas hankalampi homma se. Tämä siis Suomessa, missä kuluttajasuoja on monin verroin parempi keskiverto maahan Euroopassa verrattuna. Ja ulkomailta tilatessa sä olet sen maan armoilla, mistä olet tilanut (tai EU-lain, mikäli asiasta on sellainen säädetty). |
Master of reality 01.10.2005 20:34:20 | |
---|
Kai tässä pitää sitten vain odottaa Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
Johnny99 01.10.2005 20:50:24 | |
---|
Mua varoiteltiin juuri noista asioista tuon guitarbargainsin kohdalla. Eli jotkut hinnat ovat nettisivuilla huomattavasti alemmat kuin muualla, mutta heillä ei ole mitään aikomustakaan lähettää tuotteita, vaan saada ostaja valitsemaan joku muu kalliimpi tuote tilalle. On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
Pauline 8v. |
Master of reality 01.10.2005 21:28:53 | |
---|
no ei kai ne sitä tahallaan tee Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
SirElwood 01.10.2005 21:34:21 | |
---|
no ei kai ne sitä tahallaan tee hmm... Saattavatpa tehdäkin. |
Master of reality 01.10.2005 21:35:09 | |
---|
No mistä te tommoisen repäsitte Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
Master of reality 01.10.2005 21:35:52 | |
---|
mä oon ihmetellyt miksi siellä on myynnissä 5150II? se on 200 e kalliimpi kuin 6505+ Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
Härski 01.10.2005 21:39:57 | |
---|
mä oon ihmetellyt miksi siellä on myynnissä 5150II? se on 200 e kalliimpi kuin 6505+ Saksa on paska maa. |
Invader 01.10.2005 21:40:25 | |
---|
Saksa on paska maa. Noon Belgialaisia. Tai sitten ei.. |
Härski 01.10.2005 21:41:54 | |
---|
Noon Belgialaisia. No Belgiasta en viitti ees sanoo. Ja Saksa on edelleen paska maa. |
Invader 01.10.2005 21:46:25 | |
---|
No Belgiasta en viitti ees sanoo. Ja Saksa on edelleen paska maa. Same shit, different verpackung. Jotta pysyttäis aiheessa niin sanompa vaan että aika saakelin moraalitonta ensin odotuttaa asiakasta 5kk ja sitten kun asiakas kyllästyy ihan perustellusti odottamaan niin lyödään 300e lasku pöytään. Tai sitten ei.. |
oiva tumpeloinen 01.10.2005 21:48:26 | |
---|
Same shit, different verpackung. Jotta pysyttäis aiheessa niin sanompa vaan että aika saakelin moraalitonta ensin odotuttaa asiakasta 5kk ja sitten kun asiakas kyllästyy ihan perustellusti odottamaan niin lyödään 300e lasku pöytään. Totta. Mutta nyt kesken valituksen: onko kukaan OIKEASTI lukenut heidän tilausehtonsa alusta loppuun. Siellä varmastikin jossain lukee näistäkin.... |
Johnny99 01.10.2005 22:30:57 | |
---|
No mistä te tommoisen repäsitte Oikeesti, paikallisen (lue raumalaisen) musiikkiliikkeen myyjä mulle tuollaista selitti. Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta jossain olisiko ollut levytukun kokouksessa asia oli tullut julki. On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
Pauline 8v. |
DirtyFingers 01.10.2005 22:32:01 | |
---|
Luin että "Tilutuksen peruuttaminen ulkomailta" "Don't talk to the eyes of a stranger" |
Master of reality 01.10.2005 22:34:30 | |
---|
Oikeesti, paikallisen (lue raumalaisen) musiikkiliikkeen myyjä mulle tuollaista selitti. Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta jossain olisiko ollut levytukun kokouksessa asia oli tullut julki. kai ne selittää, että itse saisivat myytyä :D toi mustamaalaaminen on aika yleistä suomalaisissa firmoissa. Itse ne eivät pysty hinnoilla kilpailemaan joten suoltavat tommoista paskaa. Rock´n´Roll ain't noise pollution! |