Aihe: Lontoon käytetetyt sähkikset
1
bimbi
28.09.2005 20:30:43
Olen ensi viikolla menossa Lontooseen käymään ja olisi mukava tuoda tuliaisiksi sähkökitara, lähinnä käytetty.
Telet, Stratot ja LP Specialit/juniorit kiinnostaa.
Hintaluokka on 0-1000 Euroa.
Onko Denmark St. se paikka josta hakea vai onko muitakin?
Jos www osoitteita tiedätte niin voisi kuolata jo etukäteen..
zeme
28.09.2005 20:32:28
Onko Denmark St. se paikka josta hakea vai onko muitakin?

Eiköhän se tuo Denmark St. ole se paikka josta kannataaa ettiä, olin pari viikkoa sitten lontoossa ja kahlasin paikan läpi, todella loistava paikka, ei muualle tarvi eksyäkkään :D.
No problem.
standby
28.09.2005 20:34:57
Jos aikaa on vähän, muualle on turha mennä pyörimään. Tuo katu on niin lyhyt, että sen klaaraa helposti (kun vaan ensin löytää).

Toinen juttu on sitten hintataso. Itse kävin Lontoossa pari vajaa vuotta sitten ja kunnon kitarat oli myös todella kovissa hinnoissa. Olin ajatellut ostaa jotain, mutta sinne jäivät hyllyyn.
NoCo
28.09.2005 20:44:05
....Toinen juttu on sitten hintataso. Itse kävin Lontoossa pari vajaa vuotta sitten ja kunnon kitarat oli myös todella kovissa hinnoissa. Olin ajatellut ostaa jotain, mutta sinne jäivät hyllyyn.

Kovissa hinnoissa vai, harmi. Olisin muuten yllyttänyt ostamaan kasan hyviä keppejä jotta lontoonmatkailija voisi täällä torilla myydä pois.
N.C.
fox
28.09.2005 20:53:45

kunnon kitarat oli myös todella kovissa hinnoissa..

Normi hintataso...Ei ne siellä mitään huippuhalpoja tosiaan ole, valikoimaa ja malleja enemmän..
Ja kyllä, Denmark St.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Rämppy
28.09.2005 23:30:00
Mulle on jäänyt sellainen vaikutelma, että Lontoossa hintataso on vähintään sama kuin suomessa, kun puhutaan vähänkin keräilyarvoa omaavista kitaroista. Sen sijaan uudet kitarat ovat monissa brittimyymälöissä usein selvästi halvempia kuin täällä, johtuen suurista hankintaeristä ja erikoistarjouksista. Suuret markkinat nääs. Kilpailu on kovaa ja kauppojen street price on usein reippaasti alhaisempi kuin ns. virallinen hinta. Keräilykaman kalleus johtuu siitä, että Britanniassa on paljon soittavia loordeja ynnä muita todella maksukykyisiä soitinfriikkejä ja keräilijöitä.
Sellainen uudehko käytetty kitara saattaa löytyä edullisestikin. Denmark Streetin kitarataivas kannattaa katsastaa ihan nähtävyytenäkin.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
19
29.09.2005 21:12:58
Kävin itse tuossa keväällä Lontoossa ja pitihän se Denmark St. käydä tarkistamassa. Suosittelen lämpimästi siellä pyörähtämistä.

Hintataso ei tosiaan ole Suomea halvempi (se punta vaan meinaa aina unohtua), valikoimaa vaan sitäkin enemmän. Vintage-osasto oli muutamassa liikkeessä sen verran hyvin kohdallaan, että siellä olis melkein voinut koko päivän viettää ;)
zeme
29.09.2005 21:31:27 (muokattu 29.09.2005 21:32:05)
En nyt tiiä, kyllä siellä on myös halvempaakin kuin suomessa jotkut, kuten katteltiin veljen kanssa, nii joku Ibanezin S-CUSTOM, kitara makso euroissa 1000€, ja olikohan Mesan dual rectifier semmoset 2000€. En tarkemmin musta, mutta oli siellä vehkeitä jotka suomessa on kalliimpia.
en mene takuuseen, mutta se Ibanezi ainakin oli vain sen 1000€, sitä hintaa en muista puntina.
No problem.
19
30.09.2005 09:04:09
Kyllähän siellä taitaa yksittäisiä merkkejä tai malleja olla jotka on selvästi halvempia, nyt kun tarkemmin mietin.:) Noin yleisesti ottaen aika lähelle samaan taitaa mennä Suomen kanssa. Helmiä löytöjä sieltä voi helpostikin tehdä, kun vähän katselee.
Kitarisoija.
30.09.2005 16:09:08

pakko nyt munkin vielä tota Denmark streettiä kehua! Itelläni tarttui toissa kesänä JV-squier mukaan eikä ollu kyllä yhtään sen kalliimpi kuin mitä täällä pyydellään. loistava paikka ja varsinkin se vintage & rare guitars, josta oman squierini hain pois. www.vintageandrareguitars.com
bimbi
30.09.2005 21:40:30
Kiitoksei vinkeistä, täytynee se Denmark St. katsastaa.
Tuossa muuten googlettamalla löysin Lontoosta liikkeen jossa kuukauden kitaratarjous oli Gibson Les Paul double cut faded hintaan 499 £, eli rapiat 730 €! Slurp, pahus kun kuu ehtii vaihtua ennenkuin matkalle pääsee...
Artist
30.09.2005 21:49:57
pakko nyt munkin vielä tota Denmark streettiä kehua! Itelläni tarttui toissa kesänä JV-squier mukaan eikä ollu kyllä yhtään sen kalliimpi kuin mitä täällä pyydellään. loistava paikka ja varsinkin se vintage & rare guitars, josta oman squierini hain pois. www.vintageandrareguitars.com

Kiitos tuosta linkistä, tuollahan on käytävä sitten kun on rahoissaan.

tuo olisi ihan kiva:
http://www.vintageandrareguitars.co … od=site.product&product_id=2146
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
19
01.10.2005 08:51:36
www.sohosoundhouse.com Tuota kannattaa myös harkita, ei ole Denmark St:llä, mutta ihan siinä lähellä. Jos on aikaa, niin suosittelen käymään.
Groovelover
01.10.2005 09:44:07
Joo, kyllä Denmark Street kannattaa katsastaa, hyviä puoteja vaikka kuinka monta, kävin itse siellä kesällä. Helpointa sinne on mennä metrolla, Tottenham Court Road on lähin asema, sitten Charing Cross Roadia korttelin verran etelään päin ja vasemmalle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)