saha 05.09.2005 17:55:22 (muokattu 05.09.2005 17:56:58) | |
---|
Kotinauhotteluun (kitara->lelu->äänikortti) V-Amp2, Pod 2.0 vai Korg ax1500g? Hirviätä hevijynssäystä nauhottelen, eli turha tilittää niistä ihanista bluesmallinnuksista. Siihen ~150e pitäs irrotta uutena tai käytettynä. Kuriositeettina mainittakoon: nauhotan markan äänikortilla ja kolmen markan kitaralla. Haku aukeaa noin 5 minuutin päästä, mutten malttanut odottaa. Olen pahoillani. Hemmo: "Ennätys! Mie, Saha, Swan, Captain Planet ja Pitkävirta tultiin samalla sekunnilla." Swan: "Tiukka kisa oli. Kaikkien ranteet kunnossa vielä? Naisia olis kyllä saanut olla mukana." |
Miikathebest 05.09.2005 17:58:22 (muokattu 05.09.2005 18:00:21) | |
---|
|
Jag 05.09.2005 18:08:14 | |
---|
Behrinkelin analogimallintava vois olla hyvä. Sehän taitaa olla aika pitkälti kopioitu tech21 sansampista. http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-180513.html Tai sitten vaan pöllit jotain softaa koneelle... Onnistuuko tuolla äänitelly. Siis jollain piuhalla koneeseen kiinni. Minkälaisella piuhalla? Pirun halpa ois. "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |
saha 05.09.2005 18:11:02 | |
---|
Hemmo: "Ennätys! Mie, Saha, Swan, Captain Planet ja Pitkävirta tultiin samalla sekunnilla." Swan: "Tiukka kisa oli. Kaikkien ranteet kunnossa vielä? Naisia olis kyllä saanut olla mukana." |
-septimisti- 05.09.2005 18:37:29 | |
---|
Kyllä tuo behkun g21 ihan hjyvä peli on, varsinkin hintaisekseen. Kyllä mä tuota hevijunttaan suosittelisin pikemmin kuin v-amppia, jonka myös omistan. Ero on kuin yöllä ja päivällä kun vääntää säröt täpölle ja vetelee E-vitosta chunka chunka dempillä. Maukkaat Van Halen ja SVR soundit löytyvät myös. Muutama huomio g21:stä. - Niitä hyviä soundeja pitää todellakin etsiä. Kaikki vaikuttaa kaikeen. Sieltä löytyy kyllä enemmänkin kuin 3 soundia, itekkin yllätyin siitä soundien kirjosta mikä löytyi kun kattelin netistä tech21:n gt2:n presettejä ja ruuvasin niitä omaan g21:teen. - Vehje pitää melkoista ääntä gainit kaakkoon käännettynä, varsinkin yksikelaisilla. - Soundi on säädöistä riippumatta vähän liiankin 'in your face'. Kyllä sen huomaa että linjaan tässä soitellaan jos säädöt on hakusessa, mitä ne hyvin usein on. - Toimii myös di-boksina. - Battery-hog. Syö paristoja aika kiivaaseen tahtiin siis. Suosittelen muuntajan hommaamista. |
saha 06.09.2005 12:14:20 | |
---|
Septimisti, ei olis heittää täs vaihees pari sämplee, pitäs kuulla vekotinta ennenku sen vahingossa tilaan, kato. Hemmo: "Ennätys! Mie, Saha, Swan, Captain Planet ja Pitkävirta tultiin samalla sekunnilla." Swan: "Tiukka kisa oli. Kaikkien ranteet kunnossa vielä? Naisia olis kyllä saanut olla mukana." |
seventh son 06.09.2005 12:43:16 (muokattu 06.09.2005 12:46:49) | |
---|
pod 2.0 en ole itse kokeillut mutta itselläni on tuo live, ja naapurillani guitarport. Nauhottelussa kummatkin erittäin käteviä. Enkä ole mitään valituksen aihetta löytänyt (no okei, usb piuha sais olla pitempi ettei tarvis koneen luo tuota pistää..) guitarport ohjelma on myöskin helppokäyttöinen ja nauhottelu on niin helppoa että minäkin sen osaan. ja tuon 2.0 saa minun käsityksen mukaan päivitettyä podxt:en tasolle... joten suosittelen podia. edit: tuli kahteen kertaan kun yritin muokata... |
seventh son 06.09.2005 12:45:06 | |
---|
pod 2.0 en ole itse kokeillut mutta itselläni on tuo live, ja naapurillani guitarport. Nauhottelussa kummatkin erittäin käteviä. Enkä ole mitään valituksen aihetta löytänyt (no okei, usb piuha sais olla pitempi ettei tarvis koneen luo tuota pistää..) guitarport ohjelma on myöskin helppokäyttöinen ja nauhottelu on niin helppoa että minäkin sen osaan. ja tuon 2.0 saa minun käsityksen mukaan päivitettyä podxt:en tasolle... joten suosittelen podia. |
Invader 06.09.2005 13:02:41 (muokattu 06.09.2005 13:03:47) | |
---|
ja tuon 2.0 saa minun käsityksen mukaan päivitettyä podxt:en tasolle... joten suosittelen podia. Ei saa. Pod 2.0 ja Pod XT ovat kaksi kokonaan eri laitetta, täysin eri sisuskalut. Ja mitä itse kysymykseen tulee niin jos kerran hevimuziikkia olisi tarkoitus nauhoitella niin ottaisin ehdottomasti Pod 2.0:n. Niin kovan luokan klippejä siitä tullut kuultua. Tuntuisi nuo Hi-gainit olevan Pod kakkosen leipälaji niiden perusteella. Tietenkin jos pätäkkää olisi varaa pistää enemmänkin niin siinä tapauksessa Pod XT (plus ehkä model packitkin vielä, nousee laitteen käyttöarvo toiseen potenssiin varsikin raskaamman musiikin soitossa). edit: ärgh, joo, 150e budjetti. Unohtakaa toi jälkimmäinen osa viestistä :) Tai sitten ei.. |
Xizor 06.09.2005 13:08:02 | |
---|
Kannataa unohtaa tuo Ax1500G heti alkuunsa, koska siitä ei lähde kuin sellaisia hirveitä lakananrepimis- säröjä. (Ja dynamiikkahan koko vehkeestä puuttuu aivan täysin.) |
saha 06.09.2005 13:31:22 | |
---|
Vamppia tuli kokeiltua kaverilla, ja kuulokkeiden läpi se kuulosti ihan hyvältä. Tiedä sitten nauhottelun jäljestä. Podi pitäisi myös saada jostain testiin. Hemmo: "Ennätys! Mie, Saha, Swan, Captain Planet ja Pitkävirta tultiin samalla sekunnilla." Swan: "Tiukka kisa oli. Kaikkien ranteet kunnossa vielä? Naisia olis kyllä saanut olla mukana." |
jami87 06.09.2005 13:34:55 | |
---|
Behrinkelin analogimallintava vois olla hyvä. Sehän taitaa olla aika pitkälti kopioitu tech21 sansampista. http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-180513.html Tai sitten vaan pöllit jotain softaa koneelle... Meikäläiseltä löytyy tällänen ja kyllä hevijytäkkä irtoaa. Ihan hyvä nauhotteluun, mitäpä sitä muuta sanois. Diipa-daapa... THV-Klubi #29
Romantikkoitkijät #17 :´-)
|
ktvr 06.09.2005 13:35:37 (muokattu 06.09.2005 13:44:11) | |
---|
|
saha 06.09.2005 13:41:05 | |
---|
Meikäläiseltä löytyy tällänen ja kyllä hevijytäkkä irtoaa. Ihan hyvä nauhotteluun, mitäpä sitä muuta sanois. Diipa-daapa... Hinnan puolesta tuon voisi vaikka ostaa kuin sian säkissä. Jossen Podia löydä käytettynä puoleentoista sataseen, taidan tyytyä tuohon. Hemmo: "Ennätys! Mie, Saha, Swan, Captain Planet ja Pitkävirta tultiin samalla sekunnilla." Swan: "Tiukka kisa oli. Kaikkien ranteet kunnossa vielä? Naisia olis kyllä saanut olla mukana." |
PIM 06.09.2005 14:31:43 | |
---|
Entäpä Yamahan Magic Stomp: www.thomann.de/thoiw3_artikel-166390.html http://www.magicstomp.com/eng_flash/index.html MS on kyllä hyvä ja monipuolinen, mutta sitä ei uskalla suositella sellaiselle, joka ei ole valmis todella paneutumaan soundien muokkaukseen. Ja ilman tietokonetta soundien muokkausmahdollisuudet on todella rajoittuneet joten Magic Stompin täyden potentiaalin hyödyntäminen vaatii USB yhteyttä tietokoneeseen ja editoriohjelman käyttöä. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
ktvr 06.09.2005 14:50:09 | |
---|
MS on kyllä hyvä ja monipuolinen, mutta sitä ei uskalla suositella sellaiselle, joka ei ole valmis todella paneutumaan soundien muokkaukseen. Ja ilman tietokonetta soundien muokkausmahdollisuudet on todella rajoittuneet joten Magic Stompin täyden potentiaalin hyödyntäminen vaatii USB yhteyttä tietokoneeseen ja editoriohjelman käyttöä. Näinhän se on, oikeassa olet. Tietokoneen kanssa tuolla voikin sitten tehdä vaikka mitä. Tietokonettakaan ei tarvita sitten enää siinä vaiheessa, kun olet tallentanut MS:aan omat, mieluiseksesi muokatut presetit ja määrittänyt MS:n kolmelle "säätöruuville" kullekin oman toimintansa, joka voi vaihdella presetistä toiseen. |
saha 02.10.2005 20:59:33 (muokattu 02.10.2005 21:15:43) | |
---|
Noniin. Pöydällä nököttää V-tone, alias gdi21. Jälkeä löytyy, riffiskaba26 osanotto: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=159478&type=hi Kitara -> v-tone(marshall plexi preset) -> äänikortti -> Audacity Kitara on kämänen ibanezi V8-tallamikillä. Äänikortti Soundblaster Live! 24bit. Eli rupukamoilla tuollaista jälkeä 38 eskoa maksaneella etusella. Me likes, me suosittelis. Ja koska kuulin tästä Miikathebestiltä, hänelle suotakoon valtaisa plussaryöppy. kassper: "Mun elämäntavoilla tarvittas 2,5 maapalloa. Footprint oli 4,3... Pitää vissiin vähän alkaa funtsimaan." Lennu: "Ei se mitään, afrikkalaiset tasottaa." |
Jag 03.10.2005 01:23:57 | |
---|
Nonii...kiitoksia Sahalle. Itse en ole vielä kerinnyt lootaa hommaamaan, mutta hankin jahka ehdin. Hyvältähän tuo kuulostaa hintasekseen vehkeeksi. "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |