Aihe: putki lähti, classic 30 hiljeni
1 2
Ze Kink
03.08.2005 21:53:49
Eli, tulin musaleiriltä enkä itse saanut styrkkaria roudattua, joten pistin kaverin kyytiin. Tänään bänditreeneissä oli tarkoitus alkaa soittaa, mutta vahvistin oli mykkä. Powervalo kyllä paloi jne. muttei ääntä kuulunut. Tajusin katsoa styrkkarin takaa, ja tättärää, yksi pääteasteputki puuttui (eli siis niitä isompia). Mitenkähän tuon korjaisi? Ihanko vain tökkään siihen uuden tilalle? Haittaako että se rautalankasysteemi on vähän vääntynyt?

Ilmeisesti kuitenkin joudun viemään huoltoon, koska eikö päättäreiden kanssa pidä tehdä biasointi myös? Vai entä jos se vanha löytyy?

Kyseinen Classic 30 on siis vanhempi joten siinä ei ole putkisuojusta.
Rölö
NoCo
03.08.2005 22:35:54
entä jos se vanha löytyy?

sitte tökkäät vaan kiinni. Ei säätöjä.
N.C.
Ze Kink
03.08.2005 23:00:08
sitte tökkäät vaan kiinni. Ei säätöjä.

Huh. Fingers crossed, toivottavasti löytyy jostain auton takapenkiltä tms.
Rölö
SirElwood
04.08.2005 01:47:36
Huh. Fingers crossed, toivottavasti löytyy jostain auton takapenkiltä tms.

Eikös tuossa ole 4kpl. el84 putkea päätteessä? Meinaan että jos ei löydy tuota nyt kadoksissa olevaa kynttilää, niin parhaan mahdollisen soundin saamiseksi sun pitäs hommata tohon sitten sovitettu nelikko ja tosiaan säätää bias uudelleen... Kallista olisi se, joten toivotaan että putki löytyy ehjänä.
Imper
04.08.2005 01:57:41

Eikö tossa classicissa ole mitään jousisysteemeitä pitämässä putkia paikallaan? Aika outoa että putkia tippuu automatkan aikana itsestään :)
Everyone is a per-son
hannlain
04.08.2005 08:54:18 (muokattu 04.08.2005 08:56:23)
Eikö tossa classicissa ole mitään jousisysteemeitä pitämässä putkia paikallaan? Aika outoa että putkia tippuu automatkan aikana itsestään :)

On siinä sellainen heppoinen rautalanka putkea paikallaan pitämässä. Ei putkien itestään pitäisi tippua. Noissa vanhemmissa malleissa ei ole putkien edessä mitään suojaa, joten putket ovat melko alttiina kolhuille roudattaessa. Oon aatellut väsääväni omaan C30:een jonkun suojan noille putkille ettei tule ennenaikaista putkiremppaa vahingon takia. Varsinkin kun keväällä just vaihdatin putket ja modautin biasin säätöpotikan.

e: typoja.
pliksu
04.08.2005 08:56:47
väsätkääpäs joku jokakodin ripustus siihen ja piirtäkää kaavat. itse olen ajatellut kanaverkosta jotain. saa plussaa se, joka tämmöisen tekee.
Loppu hyvin, kaikki hyvin, niin Katilla kuin Ortesillakin. Ja tietysti Leenalla ja Simolla, sekä heidän esikoisellaan. >-)))> #13
milkman
04.08.2005 11:03:48

jos et oo täysin varma ni vie muualle korjattavaksi..:)

mul itellä classic 30:ssä putkisuojus, tuntuu kyl paskalta suojalta.
örr
päänahka
04.08.2005 16:47:29
Muistaakseni noita suojia myydään erikseen.
Soolot on perseestä.
Lilli
04.08.2005 17:31:39
jos et oo täysin varma ni vie muualle korjattavaksi..:)

mul itellä classic 30:ssä putkisuojus, tuntuu kyl paskalta suojalta.

Kun satutte sopivasti, niin vilkaiskaa Englin putkikombon putkilukitusta. Lieneekö vaikea toteuttaa...
'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'.
Jag
04.08.2005 21:36:08

Hei aattelinpa nyt sitten kysäistä tässä ketjussa tätä.
Mulla on nyt tossa nurkassa tommonen iha tuli uus Peavey classic 30 (aah. miten ihana peli). Kyseessä on ensimmäinen putkivahvistimeni ja en ole ihan täysin perillä niiden käyttäytymisestä.
Olen kuullut omasta huoneestani 2 kertaa ihme paukahduuksen. Ja olen havainnut sen tulevan classicini suunnalta. Ensimmäisen kerran kuultuani paukahduksen (sitä seurasi lyhytaikanen "sointi") luulin että kitarani kieli katkesi. Yllätyin kumminkin kun havaitsin kitaran kielien olevan täysin ehjiä. Vahvistinki oli pois päältä ja töpseli otettu pois seinästä. Se oli seissytt soittamattakin yli 5 tuntia. Tänää kuulin (pikkuveljeni kuuli) paukahduksen uudestaan. Tällä kertaa vahvistin oli ollut käyttämättä parisen tuntia. Nii ja kiinni se oli... Vahvistin pelaa kyllä täysin niiinkuin pitääkin, ei siinä mitään vikaa ole.
Kysynkin onko tämä normaalia(paukkuminen vahvistimen ollessa kiinni) putkivahvistimen käyttäytmistä? Pitäisikö huolestua?
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
Ze Kink
04.08.2005 21:58:52 (muokattu 04.08.2005 21:59:08)
Rikkihän se putki oli :( piikit oli vääntyny ja yksi piikki puuttui.
Huoltoonhan tuo Classicci on vietävä siis. Paljonko maksaa tuo koko projekti esim. Kitarapajalla?
Rölö
Jag
04.08.2005 22:09:14

Hei aattelinpa nyt sitten kysäistä tässä ketjussa tätä.
Mulla on nyt tossa nurkassa tommonen iha tuli uus Peavey classic 30 (aah. miten ihana peli). Kyseessä on ensimmäinen putkivahvistimeni ja en ole ihan täysin perillä niiden käyttäytymisestä.
Olen kuullut omasta huoneestani 2 kertaa ihme paukahduuksen. Ja olen havainnut sen tulevan classicini suunnalta. Ensimmäisen kerran kuultuani paukahduksen (sitä seurasi lyhytaikanen "sointi") luulin että kitarani kieli katkesi. Yllätyin kumminkin kun havaitsin kitaran kielien olevan täysin ehjiä. Vahvistinki oli pois päältä ja töpseli otettu pois seinästä. Se oli seissytt soittamattakin yli 5 tuntia. Tänää kuulin (pikkuveljeni kuuli) paukahduksen uudestaan. Tällä kertaa vahvistin oli ollut käyttämättä parisen tuntia. Nii ja kiinni se oli... Vahvistin pelaa kyllä täysin niiinkuin pitääkin, ei siinä mitään vikaa ole.
Kysynkin onko tämä normaalia(paukkuminen vahvistimen ollessa kiinni) putkivahvistimen käyttäytmistä? Pitäisikö huolestua?

Osaisko joku kiltti (mahd. laitteen omistaja) vastata tähän?
SirElwood
04.08.2005 22:15:09 (muokattu 04.08.2005 22:15:38)
Osaisko joku kiltti (mahd. laitteen omistaja) vastata tähän?

Tuossahan ei ole bypass kytkintä, vain pelkkä power? Voisiko olla että kondensaattoreihin on jäänyt virtaa, mikä sitten jonkinajan päästä purkautuu ja poksahtaa ämyrissä? Tällainen tuli mieleen...

EDIT: Lienee vaaratonta vahvistimelle...
Jag
04.08.2005 22:33:27

Joo jotai ton tyylistä mäkin aattelin et ku sinnehä varastoituu tota virtaa...mut eipä siin mitää jos laite ehjänä pysyyy
milkman
05.08.2005 08:39:30

mul ei kyl peavey oo paukkunu, en sitten tiiä mikä tos o...
örr
StJerky
05.08.2005 08:50:36

Kuulostaa ihan samanlaiselta jutulta mikä minulla oli tietokonemonitorin kanssa. Epäsäännöllisesti n. tunnin välein kuului huoneesta paukahdus ja menin aina katsomaan, mutta ei tietoa mikä se oli. Piti sitten kerran jäädä huoneeseen odottamaan paukahdusta. Kun huomasin että se kuului monitorin suunnalta. niin otin virtapiuhan pois. Pauke loppui. Vanha näytönromu lähti kaatopaikalle. Varmaan kannattaa kysyä myös tuolta elektroniikka ja rakennus puolelta. Itsestä tuntuisi, että joku komponentti on sökönä/hajoamassa.
Hanok
05.08.2005 10:55:01
Rikkihän se putki oli :( piikit oli vääntyny ja yksi piikki puuttui.
Huoltoonhan tuo Classicci on vietävä siis. Paljonko maksaa tuo koko projekti esim. Kitarapajalla?

Kitarapajan hinnastosta:
EL84/6BQ5 JJ PAIR............................24e

Eli putkinelikko maksaa 48 euroa. Työ siihen päälle jonkin verran. Halvemmalla taidat päästä jos teetät homman Uraltonella.
Mustikkamuffinssi
05.08.2005 11:08:58
Itse vaihdoin tuohon omaan classiciini elementin ja irrotin putket pois tieltä siksi aikaa. Kun olin laittamassa niitä takaisin niin huomasin että yksi pääteputki oli tippunut lattialle ja se lasiosa oli rikkoutunut sieltä päästä. Koska piti päästä soittelemaan, tökkäsin tuon rikkinäisen vaan paikallee ja aloin soittaa. Mitään valoahan tuohon putkeen ei tietenkään syttynyt, mutta vahvistin toimi muilta osin kyllä ihan normaalisti. Mitä haittaa tuosta voisi olla? Entä mitä tapahtuisi jos tökkäisin tuohon kylmästi uuden EL84:n ilman että bias on säädetty?
"Ennen riitti kun nosteli painavia esineitä murahdellen. Nyt pitää nyppiä kulmakarvoja ja hankkia rintaimplantit" -Teemu Brunila
Cujo
05.08.2005 11:15:29
Tekikös Uraltone Classiciin sellaista modia että biaksen voi mitata ja säätää avaamatta vahvistinta ja räjäyttämättä itseään ilmaan? Onko joku tuollaisen teettänyt?
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)