Aihe: Hughes&Kettner vs. Roland 1 | |
---|---|
![]() 03.10.2005 22:08:31 (muokattu 04.10.2005 06:51:32) | |
Eli tässä sitä ollaan ikuisuuskysymyksen äärellä (joskin vertailukohteet tuntuvat muuttuvan) ja aiheena, yllätys yllätys, uusi vahvistin. Jo nyt jonkin aikaa olen kaavaillut ostavani uuden kitarakombon itselleni, sillä tuosta kämäsestä Bentonista ei todellakaan irtoa mitään (miksi edes ostin sen joskus?) ja alan tympääntymään V-ampin soundeihin. Olen törmännyt tässä muutamaan varteenotettavaan eri ehdokkaaseen. Olen kuullut melkolailla hyvää palautetta Rolandin Cube vekottimista ja olenkin mieltynyt tuohon Cube30 komboon. Nyt kuitenkin aikani jälleen internetin ihmeellistä maailmaa selattuani ja muutamia tuttaviani kuunnellen etsin käsiini hieman tietoja Hughes & Kettner -merkkisistä härpäkkeistä. Pitäisi siis päättää muutamien seuraavien välillä. Roland Cube 30 http://www.thomann.de/thoiw3_roland_cube_30_combo_prodinfo.html Tuosta vekottimesta olen paljon hyvää kuullut, suht monipuoliset efektisäädöt ja muutenkin melkolailla eri mallinnuksia, tietysti vain plussaa. Kuitenkin pitää tässä miettiä, onko valmis luopumaan niistä muutamista efekteistä hevimmän soundin saamiseksi. Itseasiassa mielessäni on pyörinyt fakta, että saan tarpeelliset efektit V-Amp kaksi vekottimesta. :) No mikäs siinä, säätöä enemmän, mutta tulos sama (?). Eli seuraava ehdokas olisi Hughes & Kettner Edition Blue 60 R http://www.thomann.de/thoiw3_hughes … lue_60r_gitarrencombo_prodinfo.html Tosiaankin tuosta on karsittu pois nämä efektit, mutta tehoja löytyy enemmän, ja varmasti riittävästi myös jonkin asteiseen bändipippalointiin naapurin papparaisen kiusaksi. Elikkä näin kiireeltäni joudun tässä lopettamaan "lyhyeen". Jos jollain tosiaan on kokemusta näistä vekottimista ja niiden eroista jne niin sitä mielipidettä tässä kaivataan. Tosiaan unohdin mainita, että olen ostamassa myös Digitechin Metal Master -säröpedaalia tuohon kaveriksi, jotta hieman laajempi valikoima omaa korvaa miellyttäviä surinoita saisi ulos. Ja vielä lopuksi, hintahaarukka olisi mielellään siinä alle 300e pintaan tuossa vahvistimessa (tällä hetkellä ei aika opiskelulta riitä töihin, joten raha on melko tiukassa). Ehdotuksia otetaan vastaan kiitoksen ja kumarruksen kera! Ja kiitoksia jo etukäteen, mikäli vaivauduitte ihan tänne asti. :) (Jos jäi jokin asia epäselväksi niin tarkennan kyllä, jahka kerkiän koneelle seuraavan kerran) :Edit: Tässä puski sitten kolmaskin vaihtoehto, elikkäs "legendaarinen" Line6 Spider II 30 http://www.thomann.de/thoiw3_line6_spider_ii_30_prodinfo.html Ja nyt pitäisi siis parhaat hevisurinapörinät löytää ja kaveriksi saa ehdotella pedaalia, koska epäilen ettei näistä vekottimista tällaisenaan mitään kunnollista tule ulos. Eli jos kokonaisuutena pysyttäisi siinä 300€ pintaan niin ok, suunnitelmissa oli se Digitechin Metal Master, mutta jos tietää kohtuulliseen hintaan paremman, jolla saisi asteikolla sukkahousuhevi-blackmetal synkistely. :) Vähän ehkä turhan laaja, heh. Jos nyt ensiksi oppisi soittamaan... | |
![]() 03.10.2005 22:38:52 | |
Molemmat hyviä laitteita omassa hintaluokassaan. Sen tahdon sanoa että toi H&K on hirmu herkkä vahvistin ja tuo Metal master saattaa olla semmoinen pedaali joka vetää saundia ihan liikaa ruttuun sen kanssa käytettynä. Suosittelisin testaamaan ensin yhdessä varmuuden varalta, ettei tule pettymystä sen suhteen ainakaan. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)