tähtivaeltaja 03.10.2005 17:40:45 (muokattu 03.10.2005 19:04:58) | |
---|
Tapahtui tänään klo 16.30---> Tilipäivän päätteeksi päätimme käväistä vielä yhdellä syrjäisellä pikkukirppiksellä. Hämyisestä nurkasta löytyi lattialta tällainen: (parempi kuva:) http://img198.imageshack.us/img198/3720/kepukka9wn.jpg http://img386.imageshack.us/img386/5871/logo4ok.jpg Hinta oli kummallinen, 8 euroa. Ajattelin että pääsenpä haukkumaan maan alle jonkun piruparan kuralapion. Ekana iski silmään psykedeeliset värit ja itseväsätyt reiät. http://img386.imageshack.us/img386/5718/siivil2ej.jpg Istuin alas, aloin soittaa, niinpä leukani tipahti lattialle; Älyttömän kristallinen ja kuulas soundi, kielet matalalla. Hyvä soittaa. Mietin että pakkohan se 'suuri vika' on jostain löytää. Yritin tiiristellä poranreikien läpi nähdäkseni onko tekniikka kaavittu pois. Noooo, ostettiin soitin tyttöystävän kanssa ja käveltiin kotiin. Lampun alla uusi tiiristely ja kyllähän siellä piuhoja kulkee. Kaula on suora, oktaavit kunnossa. Mitä ihmettä? Lonkeropullosta korkki auki ja nettiin. Googleen hakusanaksi Fresher +guitar. Laiskana ihmisenä en jaksanut vielä perehtyä tuloksiin. Mietin kahdesti ennenkuin tyrkkäsin kepin Fenderin Championiin, tämä paskahan kumminkin räjäyttää vahvistimen. No ei, lyön varovasti soinnun ja ei mitään ääntä. Ei, paskanahan se on. Pettymyksestä päästin jo melkein huokauksen kunnes tajusin että volaakin voi vahvistimeen laittaa..xD Ok. Gainit täysille ja volumea. IAAaaAAaaRRGG!! Sattumalta vedin jonkun ZZ Top riffin. Se akustisen testailun kristallisoundi oli vahvistettuna upean tiukka ja repivä. Lisää adjektiiveja; väkivaltainen ja seksikäs. Vitt* täähän toimii! Toimii reilusti! Näistäkin tapahtui jotain kummallisuuksia: http://img386.imageshack.us/img386/6049/potikat8do.jpg Mutta täytyy sanoa, rakkaat muusikkotoverini, että tällaiset ihmeellisyydet ovat SE elämän suola. Tuosta löytyi vain vähän tietoa Fresherin historiasta: http://www.vintageguitar.com/brands/details.asp?ID=20 Sarjanumerolla 807133, ei mitään tietoa. Pitää vielä katsella jos löytäisi netistä vastauksia tähän mysteeriin. Eniten askarruttaa pieni präntti "custom project no. x-203". Helvetti, UFO. EDIT! tajusin.. Fresher rakentaa kitaroita joihin on upotettu valmiiksi efektejä: http://www.rareguitar.de/images/138-3850_IMG.JPG Ilmeisesti edellinen omistaja on repinyt tekniikat omaan projektiinsa. Mutta kyllä tämä peruskeppinä pelittää. 'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa |
maxillaris 03.10.2005 17:44:36 | |
---|
Mitäs tuohon muuta, kuin että onneksi olkoon! Häijyn näköinen peli! |
Strutsi 03.10.2005 17:46:06 | |
---|
Ohoo! Pitäisiköhän minunkin alkaa käydä kirpputoreilla?!??!?!??! "If quizzes are quizzical, what are tests like?" |
heikkiha 03.10.2005 17:56:16 | |
---|
No joillakin käy tuuri... Komea keppi täytyy myöntää. Ja varmasti hyvä hintalaatusuhde, pelkästään mikeistä. Näin kerran mandoliinin kirpputorin ikkunassa. Mandoliini maksoi noin 20€. Harmi vaan että tori oli jo kiinni. Seuraavana päivänä kiirehdin heti aukeamisen jälkeen paikalle mutta se oli jo viety... Aina ei voi voittaa |
Vainhaalee 03.10.2005 17:57:47 | |
---|
Aika mielenkiintoinen! Eikä ollenkaan pahan hintainen... 1-800-SUICIDE-HOT-LINE |
McNulty 03.10.2005 18:01:11 | |
---|
siis... 8e tuo härveli? Ei lainkaan paha jos se on soitettava ja kunnostettavissa. Siitähän voi viritellä vaikka millaisen "straton" customoiden mielivaltaisesti. Ruma mutta halpa... onko joku itse maalaillut tuota otelautaa ja mennyt pilaamaan sen? Kyllä mullekin alle 10e tuollaisia soitettavia pelejä saa kärrätä :) "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
P2 03.10.2005 18:11:24 (muokattu 03.10.2005 18:13:50) | |
---|
Tuon maalais uudestaan ja tekis uuden pleksin, tulis varmaan varsin hieno soittopeli. Ja tuonne pleksin allehan voi viritellä vaikka metalzonen, jonka saa kytkimellä päälle ja pois. Myykää telepleksi! |
tähtivaeltaja 03.10.2005 18:12:28 (muokattu 03.10.2005 18:15:43) | |
---|
siis... 8e tuo härveli? Ei lainkaan paha jos se on soitettava ja kunnostettavissa. Siitähän voi viritellä vaikka millaisen "straton" customoiden mielivaltaisesti. Ruma mutta halpa... onko joku itse maalaillut tuota otelautaa ja mennyt pilaamaan sen? Kyllä mullekin alle 10e tuollaisia soitettavia pelejä saa kärrätä :) Itse olen aina sanonut että kaikilla muilla käy tuuri. 8 euroa, kyllä. Ajattelin että tuostapa puuttuu yksi nolla perästä tai jonkun äiti on vahingossa mennyt myymään poikansa vanhan ullakkokitaran. Sitä kyllä voisi kunnostella. Ne maalaukset näyttää joltain kuvaamataidontunnilla väsätyillä. Tai Pink Floyd-jutuilta. Siis se on hyvä asia. 'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa |
efunkelist 03.10.2005 18:14:33 | |
---|
Miksi mä en tee tuollaisia löytöjä?! Tuo kitarahan on sitäpaitsi NIIN ruma että menee jo tyylikkyyden puolelle, puhumattakaan tuosta sen tarinasta joka tekee siitä jo itsessään aarteen. Vielä kun ritsan sai taskurahoilla, oisinhan mä tollasesta maksanu kitisemättä viiskymppisen jos akustisesti jo lupaili hyvää: elektroniikathan voi vaihtaa itse jos eivät pelitä, mutta itse rungolle/kaulalle on paha tehä mitään. Onnittelut. Olen kade ja katkera ;( |
LaXu 03.10.2005 18:16:37 | |
---|
Höh. Aina kun mä käyn kirpputorilla siellä ei ole mitään soittimia edes etäisesti muistuttavaa kamaa. :( Onnea uudelle kepukalle, hinta-laatusuhde aika hyvin kohdallaan. Minusta tuo on tuollaisena oikein makea, sopivan omaperäisen näköinen. :) |
Ben_D 03.10.2005 18:26:58 | |
---|
varmaan ihan kiva, mutta pelaan 8 eurolla vaikka mielummin pitkäävetoo... |
fox 03.10.2005 18:28:02 | |
---|
EDIT! tajusin.. Fresher rakentaa kitaroita johin on upotettu valmiiksi efektejä: http://www.rareguitar.de/images/138-3850_IMG.JPG Ilmeisesti edellinen omistaja on repinyt tekniikat omaan projektiinsa. Mutta kyllä tämä peruskeppinä pelittää. Kyl kyl, Fresherissä kuuluis olla tremoloo ja säröö ja vaikka-mitä.. :) Valitettavasti ei oo enää.. :( Voihan se olla niinkin, että ovat saavuttaneet tiensä pään, nuo oheismoduulit ja sitten on roskis kutsunut. Mä voin illan mittaan katella mitä tiedän Fresheristä, mutta voi olla ihan samaa tietoa mitä oot jo löytäny. Japsi on se. |
saha 03.10.2005 18:36:44 | |
---|
varmaan ihan kiva, mutta pelaan 8 eurolla vaikka mielummin pitkäävetoo... Itsehän oisin ostanut kyseisen kitaran, ja myöhemmin nyhtänyt siitä m.netin torilla vähintään kymmenkertasen hinnan. kassper: "Mun elämäntavoilla tarvittas 2,5 maapalloa. Footprint oli 4,3... Pitää vissiin vähän alkaa funtsimaan." Lennu: "Ei se mitään, afrikkalaiset tasottaa." |
LamaAjanElvis 03.10.2005 18:49:36 | |
---|
Minä en sinuna enää tuota muuttelisi. Tuossa kunnossa juuri kunnon rottakitara! omalla tavallaan rajun hieno. Tuuri kävi jätkällä! |
tähtivaeltaja 03.10.2005 19:01:30 | |
---|
Kun sisätiloista löytyy tilaa jo valmiiksi tehtaan jäljiltä, niin kyllä sinne jonkun avaruusefektin voisi tunkea. Tuttu osaa ne hommat, pitänee kysyä. 'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa |
Ze Kink 03.10.2005 19:11:20 | |
---|
Mites, tuossa on vain 2 switchiä ja 2 potikkaa, ja kuitenkin 3 mikkiä? Eiköhän tuohon ainakin mikkiswitch kannata tunkea. Mutta muuten todella tyylikäs progehäröilykeppi! [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
T-Man 5000 03.10.2005 19:14:30 | |
---|
|
fox 03.10.2005 19:33:14 | |
---|
Kun sisätiloista löytyy tilaa jo valmiiksi tehtaan jäljiltä, niin kyllä sinne jonkun avaruusefektin voisi tunkea. Tuttu osaa ne hommat, pitänee kysyä. Ei löytyny yhestä kirjasta muuta ku se, mitä kaikkee tuossa kannessa on ollu.. ja toki "konehuoneessa". Eli 5-asentoinen Straton mikkiswitchi, 3 volaa yks tone, efektit päällä/pois switchi ja kolme mikroswitchiä rivissä ja kolme potikkaa efektien säätöjä varten. Switcheillä efektit yksitellen päälle/pois, efektit keskilinjasta vasemmalta oikeelle AutoWah Phaser Sustainer/distortion.. |
tähtivaeltaja 03.10.2005 19:45:48 (muokattu 03.10.2005 19:55:47) | |
---|
Näköjään James Brownin kitaristi funk-pioneeri Jimmy Nolen käytti moista peliä: http://www.funky-stuff.com/Nolen/Interview.htm Ok, hieno. Meikällä on 'Stara'..Fresher..: "This is a "Stratafresher" a Straighter, made in Japan by Fresher. Everybody thinks it's a Stratocaster. It's got everything built into it that you would need on the floor, like the floor pedals and stuff like that. It's got sustain, the phase, and automatic wah-wah built in. This is the only good guitar that's made like that. It works out very good. I been playing this a couple of years. It's very nice." Ei löytyny yhestä kirjasta muuta ku se, mitä kaikkee tuossa kannessa on ollu.. Mites, tuossa on vain 2 switchiä ja 2 potikkaa, ja kuitenkin 3 mikkiä? Eiköhän tuohon ainakin mikkiswitch kannata tunkea. Mutta muuten todella tyylikäs progehäröilykeppi! Joo, just. En oo vielä päässyt perille noista svitseistä. Aika monta erilaista sävyä saa. E: Niin siis... Olisihan tämä kiva huijata ihmisille vaikka muutamalla kympillä. Mutta kun se on konkreettinen, soitettava, persoonallinen kitara. Kumminkin joisin ne rahat. 'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa |
Bjerre 03.10.2005 19:57:30 (muokattu 03.10.2005 19:59:59) | |
---|
Hyvä löytö kyllä todellakin. :) Ei kauheen usein varmaan löydä kirpputorilta tuommoisia. |