KaRa 02.10.2005 20:15:37 | |
---|
En tiedä, millä nimellä nuo kulkee, mutta jokatapauksessa, mikä tuo systeemi on, jotka pitävät hihnaa paremmin tapeissa kiinni? Joillain olen nähnyt sellatteita. Olisi tarvis, kun ei uskalla yhtään "elämöidä", kun kokoajan kitara lentelee pitkin seiniä, kun hihna päästä heti otteensa irti. Se on hyvä, että homma toimii ja saadaan palautetta. |
Jucciz 02.10.2005 20:17:12 | |
---|
|
KaRa 02.10.2005 20:19:57 | |
---|
Juu, noitahan ne taitavat olla. Löytääkö noita joka putiikeista? Vaikka Tampereelta? Se on hyvä, että homma toimii ja saadaan palautetta. |
Twinkle 02.10.2005 20:21:17 | |
---|
Juu, noitahan ne taitavat olla. Löytääkö noita joka putiikeista? Vaikka Tampereelta? Varmaan mistä hyvänsä soitinliikkeestä saa. |
Cruzzi 03.10.2005 09:30:57 | |
---|
niin hihnalukkoja on kahdenlaisia: metallisia maksaa n. 20€ ja sitten muovisia maksavat varmaan puolet vähemmän... Mittään vitun feta paskaa... |
rosberg 03.10.2005 09:43:47 | |
---|
mulla on schallerit kaikissa kepeissä. ihan loistava makuuhuoneeseenkin! keep on truckin! |
Spike 03.10.2005 09:47:14 | |
---|
So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Zakk 03.10.2005 09:55:09 | |
---|
|
BenGlenton 03.10.2005 09:57:21 | |
---|
Toinen hyvä vaihtoehto on Dimarzion Cliplock-hihna. Itse käytän nykyään tätä, toimii mielestäni vielä paremmin kuin Schallerin lukot. www.supremecourtband.fi |
McNulty 03.10.2005 10:14:15 | |
---|
Toinen hyvä vaihtoehto on Dimarzion Cliplock-hihna. Itse käytän nykyään tätä, toimii mielestäni vielä paremmin kuin Schallerin lukot. Onko noita Cliplock-hihnoja olemassa nahkaisina versioina? Mie kun en tykkää nylonremmeistä alkuunsakaan. Tuntuu huonolta tuota olkapäätä vasten, vielä kun sattuu luomi olemaan sopivasti siinä missä hihna aina hankaa... pitäis varmaan käydä poistattamassa. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
Tympee Huttunen 03.10.2005 10:36:54 (muokattu 03.10.2005 10:40:34) | |
---|
Tuntuu huonolta tuota olkapäätä vasten, vielä kun sattuu luomi olemaan sopivasti siinä missä hihna aina hankaa... pitäis varmaan käydä poistattamassa. Ei kannata. Tosi hankala soittaa seisten ilman hihnaa. Mulla on kyllä kitara pudonnut hihnalukoistakin pari kertaa. Ellei käytä hihnalukkoja, niin sitä osaa varautua mahdolliseen tippumiseen ja aina tarkastaa, että hihna ei ole mutkalla tms. Hihnalukoilla sitä tuli hieman liikaa luotettua niiden pitävyyteen. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
LaXu 03.10.2005 12:34:13 | |
---|
Mulla on kyllä kitara pudonnut hihnalukoistakin pari kertaa. Ellei käytä hihnalukkoja, niin sitä osaa varautua mahdolliseen tippumiseen ja aina tarkastaa, että hihna ei ole mutkalla tms. Hihnalukoilla sitä tuli hieman liikaa luotettua niiden pitävyyteen. Sama täällä. Kävipä tuon kaksikaulaisen kanssa niinkin, että oikein asennettu ja kunnolla kiristetty Schallerin hihnalukko ponkaisi kerran ihan kunnolla irti kitarasta kattoa kohti ja kitara lähti tutustumaan parkettiin. Kyseessä oli tuo meikäläisen kaksikaulainen Dean. Sen jälkeen en ole Schallereihin luottanut, varsinkin kun niitä joutuu aina kiristelemään, paksu nahkahihna menee niihin tosi huonosti ja kitisevätkin välillä hihnatapin ympärillä pyöriessä. |
JMP71 03.10.2005 12:54:55 | |
---|
Sama täällä. Kävipä tuon kaksikaulaisen kanssa niinkin, että oikein asennettu ja kunnolla kiristetty Schallerin hihnalukko.. . Ne ei se sillon ole oikein asennettu jos irti pääsi. Alkoholi lyhentää ihmisen ikää, mutta toisaalta ehtii nähdä kaksin verroin. -K.Palsa- |
McNulty 03.10.2005 13:02:58 | |
---|
Minulla on Schallerit pysynyt ihan hyvin. Lukot pysyy remmissä kiinni kun vaan kunnolla kiristää. Moni ei vaan halua sormiaa teloa kun pitää lukkoa paikallaan ja räikällä vääntää mutterin kiinni, mutta siksipä onkin pieni ruuvipenkki tai hauenleukapihdit :) Joo, nitiseehän nuo välillä mutta siitä selviää siten että ottaa lukon irti ja paperilla pyyhkäsee nupin ympäriltä ja vähän lukosta. Taas pelittää ja on natisematta. Nahkaremmiin menee kyllä, mutta pitää vähän leikata siitä reiän viillon kohdalta nahkaa pois. Sit vaan kiristää kovaa niin hyvin toimii nahkahihnoissa. Ainoa ongelma on se ettei nahkaremmin pituutta kauheasti vaihdella kun lukot ovat kiinni. Siihen kun joku keksis jonkun fiksumman innovaation niin olisin tyytyväinen. Nyt joutuu kahta remmiä vaihteleen (istuen ja seisten sopivat remmit). Kannattaa muuten laittaa ne lukot hihnoihin siten että kitaran ollessa sylissä se hihnalukon vekki osoittaa soittajan pärstää kohti. Silloin periaatteessa kitara ei tipahta vaikka lukko jostain syystä aukeaisi. Vaikea selittää mutta toivon että hiffaatte. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
Lennu 03.10.2005 13:08:48 | |
---|
Kannattaa muuten laittaa ne lukot hihnoihin siten että kitaran ollessa sylissä se hihnalukon vekki osoittaa soittajan pärstää kohti. Silloin periaatteessa kitara ei tipahta vaikka lukko jostain syystä aukeaisi. Vaikea selittää mutta toivon että hiffaatte. Jaa, voiko ne muka jotenkin muutenkin laittaa, heh? Aika väkivaltaa tosiaan ruuvata nahkahihnaan noita lukkoja, mutta kannattaa. Voihan ne hihnat ruuvata toki suoraan hihnatappien allekin, mutta itse luovuin siitä, kun ostin hihnan jossa on solki. Naarmuttais liikaa. Ja kun ne lukot ei oikeesti hyötyynsä nähden maksa oikeastaan mitään. --- |
Niskamies 03.10.2005 13:10:07 | |
---|
Mulla on kaikissa mun soittimissa Schallerit, ja voin suositella niitä varauksetta. Kun muistaa aina välillä kiristää sen kiinnitysruuvin ja tarkistaa ettei ruuvi pyöri tyhjää, niin schalleri toimii moitteetta. |
McNulty 03.10.2005 13:13:45 | |
---|
Jaa, voiko ne muka jotenkin muutenkin laittaa, heh? Olen nähnyt kaikenlaisia virityksiä... yhdelläkin oli ne lukot juuri päinvastoin kuin tuossa mitä kuvailin. Siinä ei tartte paljoakaan hihnalukon tappia nykästä niin FLOB... kitara mäjähtää kaula edellä lattiaan ja ei taida olla koskaan herkkua skeban omistajalle. Aika väkivaltaa tosiaan ruuvata nahkahihnaan noita lukkoja, mutta kannattaa. Kyhyl, mutta äkkiä ne nykyään jo laittaa kiinni remmiin kun remmiin. Tässä on varmaan ostettu Schallereita jo joku 15-20 paria ajan saatossa. Ja nahkaremmi miulla on aina, jokaisessa skebassa... tai no hei, tuossa Epiphonessa on itse tehty karvaremmi :) Voihan ne hihnat ruuvata toki suoraan hihnatappien allekin, mutta itse luovuin siitä, kun ostin hihnan jossa on solki. Mulla on Gibsonissa otettu hihnatappi pois, pujotettu suuuuri prikka pienellä reiällä siihen tappiin, sitten hihna kanssa peräkautta tappiin ja lopuksi ruuvaa koko tapin takaisin bodyyn. Kyllä meinaan pysyy ja on HALPA konsti. Näin saan pidettyä Gibsonit alkup. tapeilla ja kuitenkin remmit lukittuna. Tosin, jos joskus hihnan haluaa pois niin pitää hihnatapit ruuvata irti. Ja kun ne lukot ei oikeesti hyötyynsä nähden maksa oikeastaan mitään. Totta... halpa vakuutus laukun ohessa omalle soittimelle! "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
Eemil 03.10.2005 13:19:57 | |
---|
Minä oon käyttäny noita DiMarzion cliplockeja muutaman vuoden eikä kertaakaan ole pudonnut irti. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
LaXu 03.10.2005 13:27:36 | |
---|
Ne ei se sillon ole oikein asennettu jos irti pääsi. Kyllä vaan oli. En kyllä itsekään ymmärrä miten se ponkaisi irti. Schalleri oli hihnassa ihan oikein päin, kunnolla kiristettynä jne. Voi olla, että hihnatapin paikalla oli asiaan vaikutusta. |
metallica89 03.10.2005 13:33:04 | |
---|
miulla kestää hihna kiinni vaikka miten riehuis, vaikka ei ole mitään hihnalukkoja. |