Pumpuli 01.10.2005 16:13:05 (muokattu 01.10.2005 16:16:14) | |
---|
Hajosin tuohon hakuun tai sitten olen itsekin vasta alpha vaiheessa haun käyttämisen suhteen tai sitten vain liian laiska. Aiheeseen: Kyseisessä kitarassa on ilmentynyt kielien vaihdon jälkeen sellainen vika että kun soitan 11. välistä (muistaakseni 14. väliin asti) säröllä. Kieli soi oudosti värähdellen. Vastaavan "efektin" saa esimerkiksi siten kun e ja h kieli ovat hieman epä vireessä ja soittaa huiluäänen e:n 7. nauhan kohdalta ja h:n 5. nauhan kohdalta. (Sellanen väpäpäpäpäpä efekti) Missä vika? Olen kokeillut nostaa/laskea tallaa. (kyseisessä mallissa on edge pro talla) ja intonaatio on kohillaan oman virittimen ja korvan mukaan. Särähtää niin helesingin ärsyttävästi korvaan ku juuri nyt on tiluliluliii soolovaihe päällänsä. -For the Love of Good- |
LamaAjanElvis 01.10.2005 17:34:02 | |
---|
Uudet kielet on melko kankeat ja jos ovat säädettyinä mahdollisimman matalalle, niin saattaa ottaa seuraavaan nauhaan kiinni. Onko samankokoinen kielisetti kuin aikaisemmin? Entä vaihdoitko virettä kielten vaihdon yhteydessä? |
Pumpuli 01.10.2005 19:05:22 | |
---|
Itseasiassa kokeilin sitten vanhallakin e-kielellä ja sama juttu. Voisiko se olla kaularaudasta kiinni tms? En vaihtanut virettä missään vaiheessa ja talla pitäisi olla säädetty siten miten pitääkin. 9 kielipaketti oli alkujaan ja nyt on samaa vahvuutta. -For the Love of Good- |
oiva tumpeloinen 01.10.2005 20:09:52 | |
---|
Itseasiassa kokeilin sitten vanhallakin e-kielellä ja sama juttu. Voisiko se olla kaularaudasta kiinni tms? En vaihtanut virettä missään vaiheessa ja talla pitäisi olla säädetty siten miten pitääkin. 9 kielipaketti oli alkujaan ja nyt on samaa vahvuutta. Yksi vaihtoehto voi olla, että se talla ei "istu" aivan samassa asennossa kuin ennen. Kokeile daivata kammella kunnolla, päästä taas normaaliasentoon ja viritä (jos talla on hakeutunut uuteen asentoon, on kitara epävireessä). Onko kielisarja varmasti saman kokoinen? Ettei olisi tullut läskimmät alakielet sarjaan? |
Pumpuli 03.10.2005 21:02:11 | |
---|
Ongelma selvitetty. Kävin ostamassa uuden kielipaketin, säädin, soitin. Homma toimii. Jotenki tässä tuntee itsensä nyt erittäin tyhmäksi. Edellisen kitaran kanssa oli sama vika ja samalla tavalla propleema selvisi. Itse itseäni komentaen: Vaiha p*rkele niitä kieliä vähän useammin. -For the Love of Good- |