Aihe: Stratoon uusi plekusuoja..
1
Montte
28.09.2005 20:35:13 (muokattu 28.09.2005 20:35:34)
Helmiäispleksi stratoon olisi nyt paikallaan. Thomannilla sopiva maksaa 55e http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-183090.html

Paljon vastaava maksaa Suomessa? Paljonkin hintaeroa? Liikkeessä ei nyt ole mahdollista käydä kyselemässä..
Kitara Laulaa - Minä en
biibob
28.09.2005 21:15:33
Merkillä on aika paljon merkitystä näissä asioissa. Juurikin jotkut fenderit ja muut suuret valmistajat myyvät oheistuotteitaan hieman kovemmilla hinnoilla, kuin jotkut "ei tunnetut" valmistajat. Hyvällä tinkimistaidolla saat varmasti tuon fenderin helmiäispleksin samaan hintaan kun thomann myy sitä. Ja oikeassa kohdassa kun ehdotat vielä, että tekevät asennukset kaupanpäälle, niin kyllä kelpaa rahaa kauppaan kantaa.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Montte
28.09.2005 21:56:20 (muokattu 28.09.2005 21:57:13)
Merkillä on aika paljon merkitystä näissä asioissa. Juurikin jotkut fenderit ja muut suuret valmistajat myyvät oheistuotteitaan hieman kovemmilla hinnoilla, kuin jotkut "ei tunnetut" valmistajat. Hyvällä tinkimistaidolla saat varmasti tuon fenderin helmiäispleksin samaan hintaan kun thomann myy sitä. Ja oikeassa kohdassa kun ehdotat vielä, että tekevät asennukset kaupanpäälle, niin kyllä kelpaa rahaa kauppaan kantaa.

Joo, mutta ton asennuksen kanssa oon vähä epäileväinen ku viime kerralla tuli kaupan päälle komeet skraidut jostai rukarista kanteen :/

Eihän se skitta mikään usa-fenkku ole mutta silti...ja 20e vaa sain hyvitystä, eli huolto ilmaiseksi.
Kitara Laulaa - Minä en
Mecamo
01.10.2005 00:18:50
Ostin Turussa paikallisesta puljusta saman Fenderin pleksin 17 eurolla, joka maksoi Thomannilla 30e. Ei se saksikauppa aina vedä pidempää kortta. Yleensä, mutta ei aina.
www.mechanicalmonsters.com
Lilli
01.10.2005 04:47:03
Helmiäispleksi stratoon olisi nyt paikallaan. Thomannilla sopiva maksaa 55e http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-183090.html

Paljon vastaava maksaa Suomessa? Paljonkin hintaeroa? Liikkeessä ei nyt ole mahdollista käydä kyselemässä..

Huuto.netissä taitaa olla tällähetkellä parikin plexiä myynnissä, eikä hintakaan vielä ole korkealla.
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
Montte
01.10.2005 09:52:40
Entäs sitte ku plekseissä on erilailla ne ruuvinreiät välillä? Ku mulla taitaa olla 8 ja joissakin on vielä tiuhempaa niitä. Onko ne ihan laskettu että olisivat samoilla kohdilla ne reiät pleksissä ja bodyssa, stratossa kuin stratossa?
Kitara Laulaa - Minä en
Mule
01.10.2005 11:52:58

Entäs sitte ku plekseissä on erilailla ne ruuvinreiät välillä? Ku mulla taitaa olla 8 ja joissakin on vielä tiuhempaa niitä. Onko ne ihan laskettu että olisivat samoilla kohdilla ne reiät pleksissä ja bodyssa, stratossa kuin stratossa?

Itselläni on Fenderin ´57 reissue Stratocaster, johon ostin uuden helmiäispleksin. Vanhassa, 50-luvun mukaan tehdyssä pleksissä on kahdeksan ruuvinpaikkaa, uudessa pleksissäni on 11. Homman ratkaisin yksinkertaisesti poraamalla pienet alkureiät ja pyörittämällä ruuvit loppuun meisselillä.
Toinen ongelma koski uuden pleksin n. millin kapeampia tone/volume -potikoiden reikiä. Oikealla työkalulla pikkuhiljaa sekin ratkesi. Ja nätti tuli :)
Pastilli? (+leikit) Bella Italia #6
Montte
01.10.2005 11:59:13 (muokattu 01.10.2005 11:59:51)
Tää squikka muistuttaa 70-luvun stratoa. Ainaki lavan puolesta.
Kitara Laulaa - Minä en
Mule
01.10.2005 12:02:36

Tää squikka muistuttaa 70-luvun stratoa. Ainaki lavan puolesta.

...mutta pleksin kahdeksan ruuvinreikää viittaavat 50-lukuun. En ole täysin varma, sellainen mielikuva olisi.
Pastilli? (+leikit) Bella Italia #6
Montte
01.10.2005 12:05:07
...mutta pleksin kahdeksan ruuvinreikää viittaavat 50-lukuun. En ole täysin varma, sellainen mielikuva olisi.

Jep. Käväsin tuolla Squierin sivuilla ja siellä Standardissa on 11-reikänen pleksi. Mutta tää mun on 20th Anniversary-mallia, mahtaako sillä olla mitää tekemistä 50-luvun pleksin kanssa?
Kitara Laulaa - Minä en
Trueno
01.10.2005 12:57:30
Miksi siinä Stratocasterin 62-pleksissä on muutama ruuvireikä eri kohdassa? Ruuvireikiä on 11 kappaletta.
"Sun ongelma on se että sä oot liikaa sä. Olisit ennemmin oma ittes."
Montte
02.10.2005 15:50:30
Noniin, nyt löytyi täysin oikeanlainen -->http://www.thomann.de/thoiw3_fender_pkgdwp_prodinfo.html

Jos jollakulla on kaapin perällä turhaan tuommoinen tai muuten vain haluaa luopua siitä niin ottakoon minuun yhteyttä pikaviestillä.

Ja vähäsen arveluttaa tuolta thomannilta tilaaminen. Paljon postikulut,toimitusaika, luotettavuus? Ja maksetaanko tilaus ennen kuin pistävät paketin postiin vai tuleeko se postiennakolla?
Kitara Laulaa - Minä en
mathias
02.10.2005 15:56:47
Pleksejä kannattaa katsella myös täältä:
http://www.spelektroniikka.fi/

Tarkempi osoite tässä:
http://www.spelektroniikka.fi/kuvat/gp12.pdf
Mecamo
03.10.2005 23:18:00
Jos et pääse liikkeeseen kyselemään, soita muutamaan. Saat jonkinlaisen käsityksen hinnoista.

8)
www.mechanicalmonsters.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)