robotrock 05.10.2005 12:11:39 | |
---|
seuraavat bedaalit: Ibanez tremolo Ibanez Digital Delay Ibanez Tube Screamer Boss Dual Overdrive Ibanezit on kaikki soundtankkeja ja Tube Screamer on Boostamiseen. Vahvistin on Fender Deluxe jos sillä lienee merkitystä. |
madu 05.10.2005 12:14:32 (muokattu 05.10.2005 12:15:32) | |
---|
Itse laittaisin Kitara -> Overdrive -> Tube Screamer -> tremolo -> Delay -> Vahvistin ja jos vahvarissa on efektilooppi niin delay sinne mielellään. I'm afraid that I was very, very drunk... |
JuSu 05.10.2005 12:17:12 | |
---|
Tube Screamer on Boostamiseen. Minkä boostaamiseen? Vahvistimen särökanavan, bossin, volumen...? Laittaisin järjestykseen säröt (joiden järjestys riippuu ylläolevan kysymyksen vastauksesta) -> Tremolo -> Delay. Jos käytetään vahvistimen säröä, niin tremolo ja delay efektilenkkiin (tai voihan ne sinne laittaa joka tapauksessa). JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
robotrock 05.10.2005 12:37:19 | |
---|
Tube Screamer on Bossin Boostaamiseen. Miten sitten jos Boostaisin sillä vahmistimen puhdasta kanavaa tai särökanavaa? |
McNulty 05.10.2005 12:39:05 | |
---|
Miten sitten jos Boostaisin sillä vahmistimen puhdasta kanavaa tai särökanavaa? Tubescreamer linjassa... jättää toisen säristimen kokonaan pois ja pistää vahvistimen fxlooppiin tremolo->delay. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
robotrock 05.10.2005 12:46:50 | |
---|
Thanks. pahus vie ompas täällä reipasta porukkaa! Taidanpa tulla useimmin kylään. Eli jos siis nyt boostaan Bossia niin säröjen järjestys tulisi olla kitara->Boss->Tube Screamer ? |
JuSu 05.10.2005 12:49:35 | |
---|
Eli jos siis nyt boostaan Bossia niin säröjen järjestys tulisi olla kitara->Boss->Tube Screamer ? Haluatko lisää gainia (siis säröä) vai volumea? Lisää säröä -> tube screamer ennen bossia. Lisää volaa -> toisinpäin. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
McNulty 05.10.2005 12:50:18 (muokattu 05.10.2005 12:51:03) | |
---|
Eli jos siis nyt boostaan Bossia niin säröjen järjestys tulisi olla kitara->Boss->Tube Screamer ? jos boostaat bossia, niin boostaaja aina ennen sitä. Eli siis: Kitara -> boostaaja -> boostattava -> modulaatiot -> viiveet ja kaiut -> vahvistin edit: modulaatiot ja kaiut/viiveet voi myös laittaa sinne FX-looppiin "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
robotrock 05.10.2005 12:50:46 | |
---|
Niin ja vielä. Saisinko tietoa volume tasojen hakemisesta. Itse olen parhaakisi havainnut vahvistimen puhdas kanava aika pienelle 3,5 (1-12) ja Bossin särön volume noin kello aamu kymmenessä. Meteli on jo aika kova vaikka vahvistin oli muistaakseni 45W. |
JuSu 05.10.2005 12:54:40 (muokattu 05.10.2005 12:55:15) | |
---|
Bossin särön volume noin kello aamu kymmenessä Mites tää eroaa iltakymmenestä? =) Meteli on jo aika kova vaikka vahvistin oli muistaakseni 45W. Kotisoittoon olisi jo 5 W ihan kylliksi. 45 wattinen (putki?)vahvistin on kotisoitteluun turhan tehokas. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
robotrock 05.10.2005 13:01:35 | |
---|
Jusu, ilta/aamu? am/pm. Juu, mut eli lähinnä ajattelin et miten parhaat soundit;itse olen kyllä vain koittamalla selvinnyt mutta jos jotain hyvää infoa on niin olen kiinnostunut. Himassa pauhaan akustisen kanssa ja kaikki muut kamat on treenikämpällä kovassa käytössä. Rekisteröidyin tänään. Täytyy pistää ittestä vähän infoo tonne sivulle. |
McNulty 05.10.2005 13:11:06 | |
---|
Jusu, ilta/aamu? am/pm. Ei tuo vaikuta kuin digitalisessa näytössä. Analogisessa kellossa klo 10:00 on viisarit samassa asennossa kuin illalla 22:00 :) Rekisteröidyin tänään. Täytyy pistää ittestä vähän infoo tonne sivulle. Tervetuloa vaan... "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
JuSu 05.10.2005 13:12:08 (muokattu 05.10.2005 13:12:54) | |
---|
Jusu, ilta/aamu? am/pm. Niin... Käsittääkseni viisarit väräjää samassa asennossa, oli se sitten ilta- tai aamukymmenen... kaikki muut kamat on treenikämpällä kovassa käytössä. Mä hakisin ekaksi puhtaille sellaisen volumen, että kuuluu kivasti ja on tasapainossa muitten soittimien kanssa. Sitten seuraavaksi säröpedaalista etsitään samalla tavalla särösoundille sopiva volume, ei siinä sen kummempaa. Luota korviisi... Ja kyllä ne bändikaverit sitten sanoo, kun on liian lujalla... =) JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
robotrock 05.10.2005 13:33:13 | |
---|
jep, hei se nyt oli tsoukki; niin onhan siinä analoginen vipu. Mut sovitaan et kello kymmenessä. J.S: |
Jungleman 05.10.2005 19:51:36 | |
---|
Minä en sano noihin säröjuttuihin mitään. Mutta minä laittaisin (lue: laitan) aina delayn ennen tremoloa. Syy: delay tremolon perässä sotkee soundia liikaa tarttumalla jokaiseen väpätykseen, varsinkin jyrkemmillä tremoloasetuksilla. Vaan eipä ole kummoinenkaan vaiva kokeilla molempia vaihtoehtoja ja kuulostella mikä maistuu parhaalta. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 J-boy #5 |