Aihe: Kitaran tunkkainen ääni
1
Jebe-
04.10.2005 12:14:28
Mullapa on ollut tuolla syrjässä vanhempi Hamer Slammer, eli näitä laadukkaampia Korean malleja.
Alkuperäiset mikit olivat todella tunkkaisen kuuloiset verrattuna muihin kitaroihini, joten päätin vaihtaa tallaan mikin. Ostin käytettynä Duncan Invaderin, mutta eipä se kauheasti auttanut.
Soundi on vieläkin jotenkin kauhean tunkkainen kun vertaa toiseen kitaraani missä on myös Duncanin mikit.

Mitähän kikkoja olisi että äänen saisi vähemmän sumuiseksi, auttaako esim. potikoiden vaihto paljoa?
fox
04.10.2005 12:25:53

Mitähän kikkoja olisi että äänen saisi vähemmän sumuiseksi, auttaako esim. potikoiden vaihto paljoa?

Kokeilepa vaihtaa tone-kondensaattoria siit itämainen suosimasta 33 nF:sta vaikkapa 22 nF konkkaan, tai jopa 15:n...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Kiljupunkkari
04.10.2005 12:25:58
No vaiha kielet.
McNulty
04.10.2005 12:27:14
eikös Invader ole hieman "tunkkainen" mikki noin muutenkin. Sehän on tehty toimimaan jossain leppä/vaahtera-runkoisessa soittimessa. Jos tuo Hamer Slammer on esim. mahonkia niin soundi saattaa olla aika tumma.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
opaa
04.10.2005 15:34:19
Mulla on itselläni samantapainen ongelma Gibsonin LP Specialin kanssa. Mä laitan tän nyt tähän threadiin mukaan niin saadaan kaks kärpästä yhdellä iskulla:P Ku mun kitaran runko on pelkkää mahonkia ei mitään vaahterakantta eli tumma jo itsessään. Mikit kyllä on kuitenkin Gibsonin 490r ja 498t eikä niissä mitään vikaa. Mut mäki haluisin kirkkaampaa saundia ulos mun kitarasta.

Kokeilepa vaihtaa tone-kondensaattoria siit itämainen suosimasta 33 nF:sta vaikkapa 22 nF konkkaan, tai jopa 15:n...

Toimisko mullekin tämmöinen ratkaisu? En oo kyl näihin elektroniikkapuoliin vielä kyenny perehtymään mutta nythän olisi hyvä aika aloittaa..
LaXu
04.10.2005 16:08:05
eikös Invader ole hieman "tunkkainen" mikki noin muutenkin. Sehän on tehty toimimaan jossain leppä/vaahtera-runkoisessa soittimessa. Jos tuo Hamer Slammer on esim. mahonkia niin soundi saattaa olla aika tumma.

Minun kokemuksieni mukaan se on leppärunkoisessakin kitarassa tunkkainen.
McNulty
04.10.2005 16:09:20
Minun kokemuksieni mukaan se on leppärunkoisessakin kitarassa tunkkainen.

hehe... tämä todistaa vain tuota miunkin väittämää että mahongissa se saattaa mennä mutaiseksi muminaksi.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
fox
04.10.2005 16:09:51

Toimisko mullekin tämmöinen ratkaisu? En oo kyl näihin elektroniikkapuoliin vielä kyenny perehtymään mutta nythän olisi hyvä aika aloittaa..

Vaikea sanoa että toimisko, kun ei ole kitara tässä, ja ei pysty sanomaan jonkun "henkilökohtasista soundimieltymyksistä" mutta kokeilla kannattaa, jos kolvi yhtään kädessä pysyy.. Montaa senttiä ei konkat maksa verrattuna johonkin mikinvaihtopuuhaan.. ;)
Sulla tod.näk. on siellä tuollanen 22 nF konkka jo, joten 10-15 nF vois olla sellanen kokeilemisen arvoinen.. Volapotikkaankin voi kokeilla sisään-ja ulostulojen (niitten potikan "jalkojen") väliin pistää treblepass-konkan, sellanen 1 nF...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Ekku01
05.10.2005 00:46:52

Kokeile miten mikki käyttäytyy eri korkeuksilla. Siis lähellä kieliä vs. kaukana kielistä.
Gypsy
05.10.2005 01:15:05
Ihan ekaks mun mielestä kannattais ohittaa tone kokonaan ja koittaa kuinka käy. Jos ei auta, niin ei oo pienemmästä konkastakaan apua. Jos tuli vähän parempi muttei kuitenkaan hyvä, niin sitten vois koittaa isompiarvosta volumepotikkaa, 1M, tai ohittaa senkin.
Feggy
05.10.2005 06:57:02

Se on se Humbucker-mikki. Hanki yksikelaiset.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)