korkki46 02.10.2005 09:14:23 | |
---|
Mistä tietää ostanko aidon Fenderin, kun nykyään kaikkea väärennetään? On japanilaista ja mexicolaista sun muuta. Mistä tiedän, ettei kitara ole vaikka varastettu? Asiallisia vastauksia pliis..! |
Tarkastaja 02.10.2005 09:16:59 | |
---|
Mistä tietää ostanko aidon Fenderin, kun nykyään kaikkea väärennetään? On japanilaista ja mexicolaista sun muuta. Mistä tiedän, ettei kitara ole vaikka varastettu? Asiallisia vastauksia pliis..! Jos lavassa lukee isolla Fender niin voi olla kohtuullisen varma, että kyseessä on aito fender. Mexicossa ja Japanissa valmistetut ovat yhtä aitoja kuin ne yhdysvalloissakin valmistetut. |
Pnctocn 02.10.2005 09:35:37 | |
---|
Jos lavassa lukee isolla Fender niin voi olla kohtuullisen varma, että kyseessä on aito fender. Mexicossa ja Japanissa valmistetut ovat yhtä aitoja kuin ne yhdysvalloissakin valmistetut. ...ja halvempia. Jos nimenomaan fenderin haluat ja haluat olla täysin varma, voit yrittää ottaa yhteyttä maahantuojaan tai US/JPN fenderiin e-maililla sarjanumeron (body ja kaula) perusteella. Yleisestiottaen musiikkiliikkeiden vermeet ovat (uudet) aitoja. Toisaalta jos kitara on hyvä ja edullinen onko sillä väliä? Kunhan ei merkistä maksa ylimääräistä. |
Crossroad 02.10.2005 09:47:46 | |
---|
mutta toisaalta pelkkä made in usa ei kerro vielä paljonkaan kun malleja on paljon traditionalista deluxeen ja custom shop malleihin..ja parhaat japsit on arvokkaampia kuin harvimmat jenkit ja sitä rataa..tuohon väärennys hommaan..kuinkahan paljon maailmalla liikkuu väärennettyjä vuosikerta kitaroita..noista relic ym reissue malleista osaava saisi aika helposti "orkkiksen"..no tiedä häntä.. |
Les Fender 02.10.2005 10:33:17 | |
---|
Olen itsekkin ihmetellyt tuota sarjanumero asiaa. Mallin ja iän tunnistaminen on kuitenkin tärkeä juttu jälleenmyynnissä ja varsinkin straton kohdalla se on kovasti hankalaa, pelkkä numero ei vältämättä auta tunnistamisessa paljoakaan. Harmi ettei nuo valmistajat ole tarpeeksi kiinnostuneita tuotteistaan sen jälkeen kun sen uutena myyvät. Eihän se tietysti yritykselle rahaa tuo, mutta hyvää mainetta luulisi kertyvän. Ei tuo nyt mikään älytön tietokanta USA Fendereillekkään luulisi olevan jos srjnron lähettämällä saisi tietää alkuperäiset speksit. Olisi edes jotain osviittaa onko esim body vaihdettu tms. Varsin kirjavaa tuo numerointi on ollut. Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
Chemo 02.10.2005 11:13:00 | |
---|
Eihän tästä paljon muuta selviä kuin valmistuspaikka ja ikä, mutta laitetaan kuitenkin: http://www.guitarnucleus.com/fenderserial.html Varastetuista soittimista olen joskus kannattanut sitä että Mnettiin perustettaisiin oma varastetut-alue; ajatuksen vastustajat perustelevat kantaansa sillä että siellä ei tulisi käytyä, ja että varastettu-ilmot huomaa paremmin muilta alueilta. Mä olen kuitenkin sitä mieltä, että vaikka molemmat sitten, ja siellä erillisellä alueella kävisivät juuri ne oikeat ihmiset: ne jotka ovat ostamassa jotakin käytettyä tuntemattomilta. Erityisen toimivaa mun mielestäni olisi tehdä varastetut-tietokantaan sarjanumerohaku. Mutta, tän jutustelun paikka ei ehkä oo tässä ja nyt... Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Rinneto 02.10.2005 11:37:49 | |
---|
Niin, ja etusivu ei täyttyisi FAQ:jen lisäksi pysyvistä varastusilmoituksista. |
...And Justice For All 02.10.2005 12:10:06 | |
---|
Mulla on toi jenkkifenkku (LeadII) tossa, ja voin sanoo ettei se USA-merkki todellakaan tee soittimesta mitään pyhää. Onhan tuo hyvä kitara, mutta vastaa tasossa suunnilleen sitä parempaa Mexico-luokkaa. Mm...beer... |
Rämppy 03.10.2005 14:29:58 | |
---|
Jos lavassa lukee isolla Fender niin voi olla kohtuullisen varma, että kyseessä on aito fender. Terve epäluulo on paikallaan. Täysin aidon näköisiä siirtokuvalogoja saa netistäkin tilattua useammaltakin toimittajalta. Esim. Fenderiin löytyy kaikkien vuosikertojen tyyliset logot oheisteksteineen erittäin aidon näköisinä kopioina. Mexicossa ja Japanissa valmistetut ovat yhtä aitoja kuin ne yhdysvalloissakin valmistetut. Näin minäkin näkisin. Tehdäänhän aitoja Toyotojakin Turkissa, Britanniassa, Ranskassa, Tsekeissä ja jopa vielä Japanissakin (tosin suomeen ei välttämättä tuoda). Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Hesrock 03.10.2005 15:33:41 | |
---|
Thomannillakin on myynnissä näitä esim. fenkun valkoinen mexico standard stratocaster, sekin on siis melkolailla jo aito fender? Eli sitä vähän ajan takaa että nuo ovat niitä havlimpia fenkkuja squiereiden jne. jälkeen? |
McNulty 03.10.2005 15:40:46 | |
---|
Fenderi on Aito Fender vasta kun se tulee Coronasta Jenkeistä :) "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
Trueno 03.10.2005 16:15:46 (muokattu 03.10.2005 16:15:59) | |
---|
Aidot Fenderit oli ne ihan ensimmäiset Leksan väsäämät. Loput on enemmän tai vähemmän niiden kopioita. "Sun ongelma on se että sä oot liikaa sä. Olisit ennemmin oma ittes." |
Jungleman 03.10.2005 17:47:55 | |
---|
esim. fenkun valkoinen mexico standard stratocaster, sekin on siis melkolailla jo aito fender? Minä en ymmärrä, mikä voisi tehdä Fenderistä enemmän tai vähemmän "aidon". Fender on Fender, tuotemerkki joka voidaan lätkäistä moniin erilaisiin, eri tehtaissa ja eri maissa valmistettuihin soittimiin, vahvistimiin ja sekalaisiin tarvikkeisiin. Leo Fenderin verta, hikeä, kyyneliä ja rasvaisia sormenjälkiä ei kovinkaan monessa hänen nimellään myytävässä instrumentissa ole koskaan ollutkaan. Vai mahtaako tästä olla lainkaan kysymys? Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 J-boy #5 |
terry 03.10.2005 20:17:31 | |
---|
Olin ostamassa "Fenderiä". Kaula oli 70-luvun Japanin Fenderistä, body erään kommunistin tekemä ja muu sälä kerätty ties mistä... Onneksi ei tullut kauppoja. Sain myöhemmin hyvät vinkit ko. puoskarin toiminnan laadusta. Sitten nää suharit myyvät muun muassa kaverinsa panttikaupassa näitä feikkivehkeitään. Oksettavaa! |
Crossroad 03.10.2005 21:13:02 | |
---|
Olin ostamassa "Fenderiä". Kaula oli 70-luvun Japanin Fenderistä, body erään kommunistin tekemä ja muu sälä kerätty ties mistä... Onneksi ei tullut kauppoja. Sain myöhemmin hyvät vinkit ko. puoskarin toiminnan laadusta. Sitten nää suharit myyvät muun muassa kaverinsa panttikaupassa näitä feikkivehkeitään. Oksettavaa! 70-luvun japan fender? |
hesearts 03.10.2005 21:20:15 | |
---|
70-luvun japan fender? Eipä taida olla mahdollista. CBS perusti Japanin tehtaan maaliskussa -82. |
Niq 03.10.2005 22:29:59 (muokattu 03.10.2005 22:30:21) | |
---|
Jos lavassa lukee isolla Fender niin voi olla kohtuullisen varma, että kyseessä on aito fender. Mexicossa ja Japanissa valmistetut ovat yhtä aitoja kuin ne yhdysvalloissakin valmistetut. Tehdäänpä niitä fendereitä nykyisin koreassakin, mm. Lite Ashit, jollaisen satun omistamaan. EDIT: ja ei, kyseessä ei ole squier. "I have a cunning plan" -Baldrick |
slerbis 03.10.2005 23:19:35 | |
---|
Tehdäänpä niitä fendereitä nykyisin koreassakin, mm. Lite Ashit, jollaisen satun omistamaan. EDIT: ja ei, kyseessä ei ole squier. Asiasta kukkaruukkuun. Onkos tuo lite ash minkälainen? Oon gassitellyt jo vähän aikaa tuollaista :) Anteeksi offtopic. Trying is the first step towards failure THV-klubi #33 |
Niq 03.10.2005 23:32:15 | |
---|
Asiasta kukkaruukkuun. Onkos tuo lite ash minkälainen? Oon gassitellyt jo vähän aikaa tuollaista :) Anteeksi offtopic. Juu elikkä Lite ash strato löytyy, omakuvassa on kuvaa ja kirjoittamassani artikkelissa lisää Soundit on aika vintage-osastoa, kuulostaa kyllä niin stratolta, että. Tykkään kyllä noista mikeistä ihan valtavasti. Mitään raskasta hevirähinää ei lähde kyllä noilla mikeillä sitten. ;) Twangiakin löytyy ihan omiksi tarpeiksi. Ei tuo nyt niin kevyt ole, mitä fender hypettää, normaalipainoinen kitara lähinnä. Virittimet on kyllä kököt, joten jos vaikka t-kaupasta tilaat niin pistät samantien 40e lisää ja ostat kunnon schallerit tilalle. Potikat on tosi kevyet pyörimään, mikä yleensä tarkoittaa heikkoa laatua. Semmoset perushalpikset. Standarditalla (2-ruuvinen), vaikkei jenkkifender taida ollakkaan, on yllättävänkin laadukas. Säätöruuvit ja tallapalat tuntuu jykeviltä ja messinkiblokkikin tuossa on. Ei mitään ihan heikointa joulutinaa tuo. Mulla on talla viritetty kelluvaksi ja ihan reteesti saa kampea heilutella molempiin suuntiin vireen juurikaan muuttumatta. Viimeistely on tehty ainakin minun yksilööni todella hyvin. Kaiken lisäksi kitara on todella hienon näköinen. Tilasin tuon sokkona thomannilta, onhan siinä se kuukauden palautusoikeus, mutta eipä tarvinnut pienen säädön ja muutamien treenien soiton jälkeen edes harkita vaihtoa johonkin toiseen. Hintaisekseen oiva peli, jos ei pelkää korealaisuutta... :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
slerbis 03.10.2005 23:38:23 | |
---|
kiitoksia! Selvensi asiaa kummasti. Löytyisköhän mistään suomesta, jotta voisi testailla? Ja Korealaisuus ei ole onkkelma :) Trying is the first step towards failure THV-klubi #33 |