tero.vuoksiala 23.09.2005 23:42:49 | |
---|
Onko jacksonin Rr-3n ja Ltd:n vastaavanlaisten/hintaisten mallien välillä laatueroja? En vielä ole päässyt testaamaan. Ltd maksaa suomessa noin 500e ja Rr-3 thomannilla 520-589e riippuen ainakin väristä. Kellään kyseisiä keppejä? |
Kampuzzjeah! 24.09.2005 00:01:09 | |
---|
on aika iso laatuero Ltd:n hyväksi. osta Ltd. Here we are,now lay the burden down.We're coming to the end of our road.Sorrowful yet glorious somehow,to be humming this one last ode.
R.I.P Sentenced 1989 - 2005 |
apuri 24.09.2005 00:04:42 | |
---|
Jackson tehty japanissa LTD rhoads wannabe koreassa. Samat osat rautapuolella. Japsijaskoissa runko kahdesta palasta. LTD:stä paha mennä sanomaan.. |
luopio 24.09.2005 00:35:49 (muokattu 24.09.2005 00:36:44) | |
---|
on aika iso laatuero Ltd:n hyväksi. osta Ltd. Paskapuhetta, hiukan erilaisia kitaroita ovat. Itse tykkään jacksonista huomattavasti enemmän, kaula ei oo senmmonen ylilakattu, muovisen tuntunen. Mutta makuasia sano koira ku muniansa nuoli. Ei se oma aina paras oo(hymiö) Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Kimmo72 24.09.2005 01:02:54 | |
---|
Jacko on palio hienompi ja LTD:tä löytyy jokatoiselta veemäiseltä tyypiltä :p Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
DaKiller 24.09.2005 09:15:22 | |
---|
|
Velli 24.09.2005 10:37:10 | |
---|
Onko jacksonin Rr-3n ja Ltd:n vastaavanlaisten/hintaisten mallien välillä laatueroja? No ei ainakaan mitään merkittäviä. Kummatkin ovat suurin piirtein yhtä huonoja. Etenkin talla on erittäin huono kummassakin. Se ei pidä virettä pidemmän päälle. |
mhaarala 24.09.2005 10:53:04 | |
---|
LTD MMV-mallit eivät muuten ole Korean tuotantoa vaan Indonesian tuotantoa. Jackson RR3 taas on Japanin ihmemaasta. Mitä itse olen tehnyt vertailua, niin Jacksonit ovat huolellisemmin viimeisteltyjä, kaikenkaikkiaan melko nättejä kitaroita. LTD:ssä on viimeistelyn suhteen jonkin verrankin toivomisen varaa, otelaudasta löytyy naarmua sun muuta... puista en osaa sanoa sen enempää, mutta hieman epäilen ettei RR3:ssa ole kaksipalaista runkoa. Omassa LTD:ssä on kaiketi viidestä palasta (näkee saumat kun katsoo hyvässä valossa tietystä kulmasta... viimeitely on vähän...huono), mutta rungon fyysinen koko on reilusti RR:ää suurempi (viimeiset palat ovat ihan sarvien päissä), eikä koko vehje mahdu ihan tavallisen kokoiseen kantolaukkuun. Lisenssifloikat on luultavasti enemmän tai vähemmän samoja, kromin kiilto RR3:ssa tosin on mukavampi kuin LTD:n musta. Vire on ainakin minulla pysynyt ihan siedettävästi tähän mennessä (vajaan vuoden olen repinyt). RR:ssä on 22 nauhaa, LTD:ssä 24 ja mallista riippuen LTD:tä saa joko pulttikaulaisena tai liimakaulana. Itselläni on liimakaulainen versio. Mikkeinä RR3:sta löytyy Duncan Designedeja mitä en itse arvosta kovin korkealle. LTD:stä löytyy samoja, mutta MMV-SN:stä ja joitain muita MMV-malleja saa EMG-HZ H4:silla, mitkä ovat ihan asialliset hevimikit. Liimakaulaisen LTD:n kaula on aika reilusti paksumpi kuin RR3:n, mikä tuntui vähän kukkakepiltä LTD:n jälkeen, mutta se on makuasia kummasta enemmän tykkää... RR3:n jakin paikka on oikeaoppisesti yläsarvessa, siinä missä LTD:ssä se löytyy aina alasarvesta ja on istualtaan soitettaessa lähinnä tiellä. Sen sijaan LTD:n potikoiden ja kytkimien asettelu on miellyttävämpi, en tykännyt ollenkaan RR:n "potikkamerestä" mistä tuli sähläystä aivan liikaa. En sitten tiedä kumpi noista on parempi, riippuu kai aika paljon tottumukista. Kokeile niin tiedät... |
metallica89 24.09.2005 11:44:20 | |
---|
Ainakin minun käteen toi rr3 tuntui erittäin paskalta. Vaikka en ole testannut niin veikkaisin kyllä että LTD on parempi. |
MasK oF SaNiTY 24.09.2005 12:29:29 | |
---|
En osaa sanoa RR-3 paljon mutta itse omistan tuon ltd mmv sn:n.. Erittäin tyytyväinen olen.. ja jos on hirveä soolopersoona niin tuo soololovi on kätevä.. Ltd Ei ole olemassakaan tyhmiä kysymyksiä.. Vaan tyhmiä ihmisiä jotka kysyvät niitä! |
Sir Härö 24.09.2005 12:49:00 (muokattu 24.09.2005 12:59:15) | |
---|
Mikkeinä RR3:sta löytyy Duncan Designedeja mitä en itse arvosta kovin korkealle. LTD:stä löytyy samoja, mutta MMV-SN:stä ja joitain muita MMV-malleja saa EMG-HZ H4:silla, mitkä ovat ihan asialliset hevimikit. Jeps. RR3 omaa Duncan desingned Detonator humpparit. Aikoinaan niistä kyselin ja järjestäin kaikki ne tyrmäsivät huonoiksi, ja huonot ne olivatkin kun itse niitä kokeilin. Ltd keppejä saa ainakin emg hz h4 mikityksellä. Mielestäni samaa paskaa Detonatorien kanssa. Itse soittelin emg-mikeillä vuodenpäivät ja kokemuksesta tosiaan voin sanoa että kyllä duncan parempaan pystyy... Ltd wannabe rr:t ovat ruman viimeistelyn, värien yms. lisäksi myös huonoja soittaa (tämä on siis minun mielipiteeni). Mielestäni rr3:n kaula on paljon parempi ja muutenkin koko kitara hienompi. Lisenssifloikka ei pidemmänpäälle ltd kepeissä pysy täysin toimivana. RR3:n floikasta en pysty mitään kokemuksen puolesta kertomaan, mutta pienellä varauksella kannattaa lähteä liikkeelle. Itse valitsisin jacksonin ja vaihtaisin siihen jotkut hieman laadukkaammat mikit... Käytettynä jaskaa ainakin saa kohtuu hinnoilla. Esim: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=73823 Helvetisti tyylikkäämpi kuin ainutkaan ltd rr. Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin. Nihilisti #1 |
mhaarala 24.09.2005 12:59:57 | |
---|
Minä kyllä pidän noista EMG:istä, mutta makuasioita nämäkin kai ovat... samoin kaulan suhteen, LTD:n kaula on erilainen kuin Jacksonin. Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä, mutta en nyt kumpaakaan menisi täysin huonoksi haukkumaan. Mutta jos pitäisi arvioida kumpi aiheuttaisi minulle rannekipua niin ennemmin Jacksonin kaula kuin tuo LTD:n... :) Ne lisenssifloikat näyttävät ainakin ulkoisesti olevan täysin samanlaiset, sillä erotuksella että Jacksoneissa niihin on lätkäisty jaskan oma logo siinä missä LTD:ssä ei ole mitään logoja. Eli ihan yhtälailla huonoja taitavat olla... riippuu tietysti vähän siitäkin miten käyttää että miten toimivat. |
MasK oF SaNiTY 24.09.2005 13:03:34 | |
---|
Lisenssifloikka ei pidemmänpäälle ltd kepeissä pysy täysin toimivana Kaikki jauhaa tota samaa.. en tajua miksi.. omassa skitassa floikka toimii moitteettomasti Ei ole olemassakaan tyhmiä kysymyksiä.. Vaan tyhmiä ihmisiä jotka kysyvät niitä! |
Sir Härö 24.09.2005 14:09:37 | |
---|
Kaikki jauhaa tota samaa.. en tajua miksi.. omassa skitassa floikka toimii moitteettomasti Omissani ei ole toiminut. Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin. Nihilisti #1 |
Velli 24.09.2005 15:26:47 | |
---|
Kaikki jauhaa tota samaa.. en tajua miksi.. omassa skitassa floikka toimii moitteettomasti Parissa vuodessa ne menevät soittokelvottomiksi. |
Gypsy 24.09.2005 17:27:33 | |
---|
Se ei pidä virettä pidemmän päälle. Niinkun ei pidä Schalleri, OFR, tai Ibanezin kalliimmatkaan. |
mhaarala 24.09.2005 18:08:43 | |
---|
...mistä tuleekin mieleen, että mikä systeemi teillä ihan oikeasti pitää vireen jos Schallerin ja OFR:nkin saatte niin ettei homma toimi... :p |
Gypsy 24.09.2005 18:36:58 | |
---|
...mistä tuleekin mieleen, että mikä systeemi teillä ihan oikeasti pitää vireen jos Schallerin ja OFR:nkin saatte niin ettei homma toimi... :p Mulla on toiminu kaikissa homma hyvin. Tarkotus tossa oli sanoo, että mikään ei oo ikuista, ei edes OFR tai muut kalliimmat. EI ole mitään "tallat jotka kuluu ja tallat jotka ei kulu". On halvempia ja kalliimpia, huonompia ja parempia, usein kalliimmassa on pisempi käyttöikä. |
EnemyAce 24.09.2005 19:12:14 | |
---|
Jos pätäkkää riittää niin osta mieluummin vaikka RR-1, tuo cräppy cräp RR-3 on aika pettymys henk.koht. mielipide. Mikit on keskinkertaiset, ehkä jollekkin joka tykkää sameasta kasari hevi soundista niin sitten mutta muuten aika köyhät. Talla on tosi huono, itse en saanut sillä kunnon whammyja aikaiseksi ja menettää herkästi vireen. Kaula ei sopinut mulle ollenkaan, nauhat on hyvät mutta siihen ei vaan saanut tatsia. Tosin tämä nyt on ihan soittajasta kiinni. Erittäin iso MIINUS, koko hökötys on uskomattoman kaulapainotteinen. Jos et tue kitaraa oikealla kädellä siitä siivestää niin se mokoma solahtaa aina alas. Ei hyvä homma, haittaa tosi paljon soittamista. Kitara kyllä näyttää aika makealta enkä löytänyt mitään suurempia virheitä rungosta tai kaulasta. Kokeiles vaikka etsiä ebaysta käytettyä RR-1stä tai jotain vaihtoehtoa tolle RR-3lle. |
N33m0 24.09.2005 19:16:21 | |
---|
ei tässä muuta kuin että itse en ota mikkejä huomioon kitaran laatua arvioidessa, niiden vaihtaminen kun ei ole mitään rakettitiedettä ( 'o')-d[||] More Beer! |