Aihe: Pieni putkicombo kotikäyttöön alle 1000€
1 2
Ziggy Bubba
07.10.2005 23:48:13 (muokattu 07.10.2005 23:54:35)

Jesh, eli tarvetta olisi sille ensimmäiselle putkivehkeelle. Käyttö on näillä näkymin lähes pelkästään kotioloissa, nauhoituksessa ja perus-skulailussa. Volumet on tarkoitus pitää aika minimissä soundin kärsimättä.

Hi-Gain meininki on kovasti mieleen. Tässä voikin (tiettävästi) sulkea Peaveyn Classicin ja Fenderit (?) pois. Eniten omaa korvaa ovat miellyttäneet Mesan, Soldanon, ENGL:in sun muiden isot säröt.. Marsut ei jostain syystä ehkä niinkään. Ehkä tärkein elementti on kuitenkin se puhdas kanava mihin voi sitten lisätä mausteita mielen mukaan :) Pienempi watti määrä on ihan ok, eikä "Hi-Gain" soundi ole välttämättömyys. Kunhan ei tarvitse noita, sinänsä toimivia, mallintavia tunkea mukaan hirveästi. Vaikea yhtälö, siis: mainio clean ja pätevä särö. Ja vielä pienellä äänenpaineella.

Lähinnä Behringerin, Zoomin ja Line 6:n mallintavista ja trankkucomboista kokemuksen saaneena apu on todella tarpeen. Eli mitäs kannattaisi lähteä testailemaan..

Kiitokset jo etukäteen.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
Niskamies
07.10.2005 23:53:30
Ashdownin peacemakerit voisivat olla oikein passeleita tohon tarkoitukseen, mutta niistä ei tosin high-gain saundeja hirveän hyvin lähde. Puhtaat ja bluesrosot sittne lähteävätkin helvetin hyvin. Ja ne laulavat helkutin hyvin pienemmillä volilla. 20 ja 40 wattiset versiota kannattaa ihmeessä tsekata.
There's a fine line between stupid or clever.
Ziggy Bubba
08.10.2005 00:02:32

Ashdownin peacemakerit voisivat olla oikein passeleita tohon tarkoitukseen, mutta niistä ei tosin high-gain saundeja hirveän hyvin lähde. Puhtaat ja bluesrosot sittne lähteävätkin helvetin hyvin. Ja ne laulavat helkutin hyvin pienemmillä volilla. 20 ja 40 wattiset versiota kannattaa ihmeessä tsekata.

Noita taitaa olla tuolla Helsingin Soundatassa. Pitääpä ottaa selvää. Takk...

Ai niin, soundien kirjo on tosiaan Sigur Rosista jonnekin Sepulturaan ja vähän yli, eli ei ole helppoa valinta :)
McNulty
08.10.2005 00:06:15
Ashdownin peacemakerit voisivat olla oikein passeleita tohon tarkoitukseen, mutta niistä ei tosin high-gain saundeja hirveän hyvin lähde.

Komppaan!!! :)
Vaikka kyllä niistä ihan hyvät "hi-gain" möykätkin saa. Gainit kaakkoon, 3. kanava silmään, master volumea hieman enempi ja johan tutisee pallit ja lahje lepattaa. Hyvin olen vedellyt Peacemaker 40:llä Amorphisia, Maidenia ja Sepulturaakin :)

Puhtaat ja bluesrosot sittne lähteävätkin helvetin hyvin. Ja ne laulavat helkutin hyvin pienemmillä volilla. 20 ja 40 wattiset versiota kannattaa ihmeessä tsekata.

Kyhyl... torilla on myytävänä yksi Ashdown Peacemaker 40 hintaan 520e. Ei tosin ole minun (niskamiehen entinen) tuo yksilö. Ei ole kyllä moitittavaa tuosta pelistä lainkaan. Tuosta kun repii kaikki soundit mitä vaan tarvitsee ja jos ei combon oma hi-gain riitä niin jollain Overdrivellä voi aina boostata... Niin ja tuo 40W on enemmän kuin liikaa kotisoitteluun vaikka se toimii hienosti miedommallakin volumella. Totuus on kuitenkin että Peacemaker syttyy vasta kun volumea on se puolet mitä Master volume antaa. Siinä vaihessa rupeaa läski tummumaan ja mäiskäri heilahteleen kasseille :)

20W on varmasti enemmän kuin riittävä kotisoittoon.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
Ziggy Bubba
08.10.2005 00:14:56

20W on varmasti enemmän kuin riittävä kotisoittoon.

Noin mä olen tuon suunnilleen ymmärtänyt. Vaikka pienempi elementti kai meinaa hiukan pienempää soundia... Eli watteja en niinkään hae vaan soundia :)

Mitenkäs muuten Orange, löytyyköhän tuohon haarukkaan sopivaa? :)
elbowski
08.10.2005 00:19:46
Tsekkaa se Ashdownin Fallen Angel, pitäisi olla säröä yllinkyllin.
Let's burn this motherfucker like a roman candle!
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | THV-Klubi #45
Ziggy Bubba
08.10.2005 00:28:27

Osui tossa tonnin pintaan silmään toi Orangen 30w Rocker, onkos muuten mistään kotoisin?
Dr. Muff
08.10.2005 00:50:01
Noin mä olen tuon suunnilleen ymmärtänyt. Vaikka pienempi elementti kai meinaa hiukan pienempää soundia... Eli watteja en niinkään hae vaan soundia :)

On siinä myös se että pienempi elementti saattaa jonkun verran pienemmällä äänenvoimakkuudella syttyä soimaan.

Iso soundi ja pieni äänenvoimakkuus on vähän hankala yhtälö. Ja jokaisella on oma mielikuva siitä mikä on hiljainen ja mikä ei. Joten kokeilla pitää.

Kokeile pikkumesat. Niissä on mun mielestä kiva highgain-osasto. Mulla ollut Subway Rocket Reverb kuitenkin aukesi kunnolla vasta hieman kovemmalla joten en tiedä onko sekään sitten sopia. Tehoa oli 20W ja elementtinä 10" black shadow.

Tonnilla on kyllä valinnanvaraa, saattaisin kääntyä jonkun pienemmän valmistajan puoleen. Eli putiikkia kehiin.
Tuumasta toiseen.
Ze Kink
08.10.2005 01:06:53 (muokattu 08.10.2005 09:45:15)
E: OK
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Ziggy Bubba
08.10.2005 01:31:20

On siinä myös se että pienempi elementti saattaa jonkun verran pienemmällä äänenvoimakkuudella syttyä soimaan.

Aivan. Isot kamat on tosiaan suljettu pois laskuista heti alkuun. Tässä nopean vilkuilun perusteella Orangen 30w Rocker combo ja ENGLin 50w vastaavat (vaikka taitavat olla turhan isoja kotikäyttöön).

Mä en ole kovinkaan edullisia (alle 1000€) Mesan comboja vielä löytänyt... Pitää vielä kattella. Toi F-sarja taitaa olla ainakin aika reilusti yli.
Ziggy Bubba
08.10.2005 01:31:58

Vtoitti psta amarus perleÖE½!

Sober as hell, right.
Ziggy Bubba
08.10.2005 01:32:54 (muokattu 08.10.2005 01:34:44)

Oho, tuplaa puskee.
Ziggy Bubba
08.10.2005 01:58:11

Unohdin mainita, Mesan F-30 vaikuttaa hintaa lukuunottamatta aika mielenkiintoiselta. Toi onkin sitten jo melkein 1500€, eli onko mitenkään tuon väärti?
elbowski
08.10.2005 02:01:10
Unohdin mainita, Mesan F-30 vaikuttaa hintaa lukuunottamatta aika mielenkiintoiselta. Toi onkin sitten jo melkein 1500€, eli onko mitenkään tuon väärti?

Sen saundit ovat kyllä hienoiset. Hyvin yksinkertainen laite, mikä voi olla hyväksikin. En nyt ehkä kuitenkaan lähtisi tuhatta viittäsataa tuosta maksamaan.
Let's burn this motherfucker like a roman candle!
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | THV-Klubi #45
koponen
08.10.2005 02:09:22
Peavey Triple XXX on monipuolinen pikkucombo alle tonnin hintaluokkaan.
Ziggy Bubba
08.10.2005 02:10:07

Sen saundit ovat kyllä hienoiset. Hyvin yksinkertainen laite, mikä voi olla hyväksikin. En nyt ehkä kuitenkaan lähtisi tuhatta viittäsataa tuosta maksamaan.

Aivan. Aika tyyris peli on. Niitä edukkaampia taidankin hakea...

Ellei joku sitten myy Mesaansa pois 1000€ pintaan :)
Ziggy Bubba
08.10.2005 02:14:18 (muokattu 08.10.2005 02:15:05)

Peavey Triple XXX on monipuolinen pikkucombo alle tonnin hintaluokkaan.

Nopean silmäilyn perusteella noi koot on noissa about 120w luokkaa, eli aivan yläkanttiin kotihommiin. Hinnatkin taitaa olla reilusti yli tonnin... Kiitos kuitenkin :)

Taisit kai sitten vitsailla. Noh.
Antti1
08.10.2005 02:16:07 (muokattu 08.10.2005 02:22:17)
Ellei joku sitten myy Mesaansa pois 1000€ pintaan :)

Mä en maksais tosta noinkaan paljoa. Aika tuhnuinen (pienemmässä mallissa) ja jollain tapaa riipivä soundi noissa F-sarjan peleissä on. Viimeksi kun oli testissä ENGLin Screamer, Laney GH50L ja F-50, niin ei tolla Mesalla ollu paljoa sanomista muihin verrattuna. Etenkään, kun vetäsi ENGLin ja Laneyn toisiinsa kiinni ja tuuttasi oikein kunnolla. Se olikin sitten kyllä paras soundi, mitä olen ikinä millään laitteistolla kuullut.

EDIT 1: Mun ehdotus sulle olis Atomic reactor 112 ja POD XT. Pitäisi lähteä kaikkea hiljaisellakin ja mahtuu budjettiin.

EDIT 2: Noista Mesan F-sarjalaisista vielä sen verran, että hiljaisella ne ei oikein kuulosta järkevältä ja ainakin F-50:ssä on erittäin paha hyppäys volassa hiirenhiljaisen ja jumalattoman möykän välissä. Jos joku haluaa nähdä kuvaa tuosta testisessiosta, niin kuva löytyy omakuvasta.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
Ziggy Bubba
08.10.2005 02:24:02

Mä en maksais tosta noinkaan paljoa. Aika tuhnuinen (pienemmässä mallissa) ja jollain tapaa riipivä soundi noissa F-sarjan peleissä on. Viimeksi kun oli testissä ENGLin Screamer, Laney GH50L ja F-50, niin ei tolla Mesalla ollu paljoa sanomista muihin verrattuna. Etenkään, kun vetäsi ENGLin ja Laneyn toisiinsa kiinni ja tuuttasi oikein kunnolla. Se olikin sitten kyllä paras soundi, mitä olen ikinä millään laitteistolla kuullut.

Puhut varmaan noista komboista? Hauska kuulla näinkin selkeä mielipide. Säröpuolella mua suorastaan hirvittää se semmonen sirkkeli-kihinä-särö. Bossin GT-8 tarjoili sitä ihan tosissaan... Outoa että sitä irtoaa just Mesasta. Jotenkin aina luullut että siitä irtoaa sitä pehmeämpää mallia (Santana, KoRn).

Onkos tosta Orangen Rockerista porukalla muuten kokemusta?
Antti1
08.10.2005 02:29:46
Puhut varmaan noista komboista?

Tämä jäikin näköjään selvittämättä, mutta sekä nupista että kombosta puhe. Nupeista F-50 ja kombona F-30.

Ei se Mesan sointi sellanen hirveä sirinä ollut, mutta ylämiddlessä oli joku erittäin vittumaisen kuuloinen piikki. Saattoi johtua myös puoliavoimesta kaapista, jolla testailin.

Onkos tosta Orangen Rockerista porukalla muuten kokemusta?

50W nuppiversio on kivan kuuloinen turboahdettu brittisäristin. Ostaisin, jos tykkäisin enemmän brittisoundista. Sanovat, että 30W versio ei ole yhtä hyvän kuuloinen, en oo ite kuullu.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)