Aihe: Taas kerran.. nuppi + kaappi?
1 2
Jööhannes
06.10.2005 18:34:33 (muokattu 06.10.2005 18:35:19)
Haulla löytyy jo aika paljon mutta ajattelin tarkentaa vielä.

Nykysestä vahvarista ei millään riitä teho että kitara kuuluis treeneissä toisen kitaran, basson ja rumpujen alta, joten oon ruennu miettimään nyt sitten nupin ja kaapin ostamista. Hintaahan tietenkään ei hirveän paljoa kehtaisi laittaa käyttöön, joten oon kattonut (heh) Behringerin systeemejä. :) Kaapiks oon kattonu vähän sitä behkun BG412F -mallia (tietenkään en ole päättänyt vielä mitään). Nupista en tiedä, siinä en taida behkuun uskaltaa luottaa muusikoiden.netin maineen perusteella.

Elis, en oo niin suuri kitaristi, että tartteisin mitään Kleopatran soundia (sillä oli varmasti hyvät kamat), mutta tietenkin mukava ääni kelpaa. Nuppia ei taida saada alle 300e, mutta jonku pösökaapin kyllä saa. Suosituksia siis. :)
Röhröh, kvakvakvak.
JuSu
06.10.2005 18:42:34
Nuppia ei taida saada alle 300e, mutta jonku pösökaapin kyllä saa. Suosituksia siis. :)

Tarkennas nyt vielä, olet siis kuitenkin ostamassa sekä nuppia että kaappia?

Torilla näyttäisi olevan edukkaasti Tech21:n 2x12" kaappi, 230 euroa. Ostaisin itse pois kuljeksimasta, jos tarvisin.

Paljonkos se pelkkä nuppi sitten saisi kustantaa?

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Jööhannes
06.10.2005 18:45:50
Tarkennas nyt vielä, olet siis kuitenkin ostamassa sekä nuppia että kaappia?

Nii no, kumpaakaan mulla ei vielä oo, ja kai sitä toisen tarvitsee jos haluu toisen. :)

Torilla näyttäisi olevan edukkaasti Tech21:n 2x12" kaappi, 230 euroa. Ostaisin itse pois kuljeksimasta, jos tarvisin.

Hmmh, en ainakaan vielä oo ostamassa, vielä on mutkia matkan varrella

Paljonkos se pelkkä nuppi sitten saisi kustantaa?

Periaatteessa niin vähän kun on mahdollista. Kuten jo sanoin, nii en oo niin arvokas henkilö että ei kelpais huononpi laatu. :)
Röhröh, kvakvakvak.
-K-
06.10.2005 18:46:59
Käytetystä Behkun S-sarjalaisesta käytettynä olen itse unelmoinut, ok kaappi naurettavan halvalla.

Käytettyjä 2x12" kaappeja liikku tosiaan myös edullisesti. Toki edes 2x(2x12") ei kuulosta lähellekkään samalta kuin 4x12".
Ei suotta elämys.
-K-
06.10.2005 18:47:58
Periaatteessa niin vähän kun on mahdollista. Kuten jo sanoin, nii en oo niin arvokas henkilö että ei kelpais huononpi laatu. :)

Nyt edes jotain lukuja, helpottaa kovasti. Menee muusikon aivot solmuun muuten.
Ei suotta elämys.
Jööhannes
06.10.2005 19:06:49
Nyt edes jotain lukuja, helpottaa kovasti. Menee muusikon aivot solmuun muuten.

Hmmh, no se behkun kaappi mistä aiemmin puhuin, oli jotain 250e, sinne päin. Nupippikin jos löytyis siinä 250e-350e, niin olis tosi kova juttu, mutta mitä nyt oon katellu, niin ei oo tainnut juurikaan näkyä.
Röhröh, kvakvakvak.
Niskamies
06.10.2005 19:14:13
Behringer V-ampire on oiva budjettiluokan kitaranuppi. Yhtä bändiä olen äänittänyt ja miksannut keikoilla, ja kitaristi on käyttänyt V-ampire komboa Marshallin 1960 kaapin kanssa. Hintaisekseen todella hyvät saundit.
There's a fine line between stupid or clever.
J.RA
06.10.2005 19:14:15
Mulla olisi tosi edullinen ja ihan ok setti myynnissä. Siis nuppi ja kaappi. Laita pikaviestia jos enemmän kiinnosteleepi.
-Sellasta se vaan on-
MasK oF SaNiTY
06.10.2005 19:27:03 (muokattu 06.10.2005 19:28:17)
nupiksi Randall RH100G2 .
Kuulemma hyvä.
Ei ole olemassakaan tyhmiä kysymyksiä.. Vaan tyhmiä ihmisiä jotka kysyvät niitä!
J.Hollström
06.10.2005 19:55:57
Hintaisekseen todella hyvät saundit.

Hmm... Kalliimpi => parempi soundi? Helppoa.
-K-
06.10.2005 20:18:04 (muokattu 06.10.2005 20:22:14)
Behringer V-ampire on oiva budjettiluokan kitaranuppi. Yhtä bändiä olen äänittänyt ja miksannut keikoilla, ja kitaristi on käyttänyt V-ampire komboa Marshallin 1960 kaapin kanssa. Hintaisekseen todella hyvät saundit.

Jos nyt joutuu treenivolilla soittelemaan niin lakkaa tuo nuppi pelittämästä mielestäni. Ihan jäätävää bassomössöä jos vähänkään demppaa. En tiedä sitten kuinka olisi toiminut 4ohmin kaapilla, jolla tuosta saisi enemmän watteja käyttöön.

Ja itse aiheeseen : marshallin 8100 käytettynä sopisi varmasti budjetiin. Toimii imho paremmin kuin marsun AVT/VS tai Laneyn TF.

Randalli RH100 on kanssa ihan kiva, jos sen särösoundista tykkää. Itsellä oli tuo hetken kokeilussa ja omistin myös hetken kalliimman cyclonen.
Ei suotta elämys.
MikkoPaskavasara
06.10.2005 20:21:46

Hmm... Kalliimpi => parempi soundi? Helppoa.

Ei sentään aina. Kuuntelin mielenkiinnosta hyvän tovin Tammer-Pianossa kun joku soitti Krankin nupin ja kaapin kautta, ja oli aika vaikea uskoa että kyseessä oli reilusti yli 2000 euron kokoonpano. Eiväthän vahvistimet ja kaapit ole parhaimmillaan kauppavolyymeillä, mutta oli se silti aika kaamean kuuloinen sirkkeli.
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
jari
06.10.2005 20:25:25
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-183813.html

tuossa oiva paketti kadonneen metelin metsästäjille?
kitara on lyömäsoitin
RandomHero
06.10.2005 20:35:03
Käytetystä Behkun S-sarjalaisesta käytettynä olen itse unelmoinut, ok kaappi naurettavan halvalla.

Ite ostin juuri tommosen 180€ täysin toimiva, ja on oikeesti hyvä kaappi vaikka behringereistä on muuten vähä pahoja fiboja...
Lines join in faint discord and the stormwatch brews a concert of kings as the white sea snaps at the beels of a soft prayer whispered
J.Hollström
06.10.2005 20:46:56
Ei sentään aina. Kuuntelin mielenkiinnosta hyvän tovin Tammer-Pianossa kun joku soitti Krankin nupin ja kaapin kautta, ja oli aika vaikea uskoa että kyseessä oli reilusti yli 2000 euron kokoonpano. Eiväthän vahvistimet ja kaapit ole parhaimmillaan kauppavolyymeillä, mutta oli se silti aika kaamean kuuloinen sirkkeli.

Joo, et hokannut mun pointtia. Sarkasmi ei siis vieläkään toimi täällä, eikä jengi hiffaa mistä se soundi tulee. Jatkakaa.
Miikathebest
06.10.2005 21:06:19

Onko ihan varma että tarvitset ja haluat nuppikaappisysteemin??? Nimittäin kyllä komboistakin meteliä lähtee. Ja vahvistimien sijoittelu ja akustiikka on merkittävässä roolissa reenikämppäsoundissa.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Ze Kink
06.10.2005 21:13:00 (muokattu 06.10.2005 21:13:10)
Itse ostaisin mielummin kombon. Halvan nupin ja kaapin hinnalla saa jo melko hyvän kombon, joten aika järkevää on mielummin ostaa se kombo. Onhan se stäkki tyylikkäämpi, mutta onko sillä treeneissä niin väliä?

Jos ei kombo meinaa kuulua, niin koittakaapa nostaa ylemmäs. Mekin pärjättiin ensimmäisen bändiyritelmän kanssa ihan hyvin 15w trankuilla, vaikka rumpalikin oli kovakätinen. Nostettiin vaan vahvarit pöydille ja soitettiin, eikä volaakaan tarvinnut laittaa yli puolen välin.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Kimmo72
06.10.2005 21:15:02
Voihan sen kaapinkin nostaa ylemmäs. Ja kompot on yleensä avoimia taakaa. Kaapissa "munaa" enemmän.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Jööhannes
06.10.2005 21:22:49 (muokattu 06.10.2005 21:24:48)
Onhan se stäkki tyylikkäämpi, mutta onko sillä treeneissä niin väliä?

Treeneissä ei, keikalla on. Tosin tähän asti on aina ollut valmiit PA-systeemit ja monitorimikitykset. Mutta kyllähän tässä on vielä harkinnan alla koko homma.

Jos ei kombo meinaa kuulua, niin koittakaapa nostaa ylemmäs. Mekin pärjättiin ensimmäisen bändiyritelmän kanssa ihan hyvin 15w trankuilla, vaikka rumpalikin oli kovakätinen. Nostettiin vaan vahvarit pöydille ja soitettiin, eikä volaakaan tarvinnut laittaa yli puolen välin.

Hehe, no tottakai ne on korokkeilla, suurin piirtein silmien korkeudella. :) Mutta vaikka Rollen 30W Cubesta lähteekin ihan kohtuullisesti ääntä kokoisekseen, ei se riitä millään treeneissä.
Röhröh, kvakvakvak.
JuSu
06.10.2005 21:26:09
Käytettyjä 2x12" kaappeja liikku tosiaan myös edullisesti. Toki edes 2x(2x12") ei kuulosta lähellekkään samalta kuin 4x12".

Ei kuulostakaan. Mutta tämä ei ole parempi/huonompi -vertailu. Ne kuulostavat erilaisilta.

Jos et ole ihan varma, että 4x12" on sun juttu, niin kantsii kyllä ainakin testata sopivan hintaluokan 2x12" kaappeja, jos sattuu eteen. Samalla rahalla saat laadukkaamman kaapin, ja uskon että tiukassa budjetissa se kyllä kannattaa.

Ja 350 eurolla saa jo kummasti vaikka putkinuppeja, jos vaan vähän jaksaa kytätä käytettyjä. Tietenkään ne putket eivät ole tae hyvästä soundista, korvat käyttöön.

Mutta jos nyt laskeskelin, että kokonaisbudjettisi on n. 500-600 euroa? Sillä saapi jo oivaa kampetta. Kysele ja katsele ja ennenkaikkea testaa ja luota omiin korviisi.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)